Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?

Frodon
PHLY 04.01.2021 kl 13:29 102737

Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
7218
25.01.2021 kl 13:18 4196

Klokken 9:02 i dag var min portefølje opp 42k, nå kl 13:15 er den ned 54k.. Jeg skal slutte å kjøpe aksjer som har cash og inntjening!
ruda
25.01.2021 kl 13:24 4212

Etter hvert som pengene fosser inn i kassen, vil den stige fort
merida1
25.01.2021 kl 13:30 4238

Hehe ... ja det vet vi ikke ennå. Så lenge aksjer fosser ut fra Apollo vil kursen falle
murpy
25.01.2021 kl 13:31 4265

Dett er noe av det merkeligste jeg har opplevd.
Gasman
25.01.2021 kl 13:32 4271

Hvorfor skal de kjøpe seg inn igjen? Dette er ikke day-tradere :-)
De skal ut, men ikke nødvendigvis for enhver pris.
Om det er Apollo som står for hele nedturen akkurat nå, er det ingen som vet. Det kan like mye være panikksalg fra vanlige aksjonærer, eller folk som kaster ut med håp om å fange den igjen lenger nede.
Turtai
25.01.2021 kl 13:33 4278

22/01/21 New podcast from aksjesladder came regarding Philly. Listen from 6th minutter. They do see bright future for Philly. https://m.soundcloud.com/user-368296438/frontrunning-karbongud-aksjonaerfoss?fbclid=IwAR04jePKHAxYxtVy6-fvjF_qS4tjh2eTeo8Dh56AwA0SgAq6gECJabQMTu0
Turtai
25.01.2021 kl 13:35 4275

https://www.waterwaysjournal.net/2021/01/22/biden-infrastructure-plan-will-be-detailed-in-february/

'The NSMV is part of a strategy to bolster maritime education, revitalize U.S. shipbuilding and provide a much-needed shot in the arm to the U.S. maritime industry,” said MarAd Chief Counsel Doug Burnett, who is acting in lieu of the administrator.

“America must be a maritime nation if it is to continue to lead the world in this century,” he said.

I recommend reading the whole article
merida1
25.01.2021 kl 13:41 4256

Hvorfor de skal kjøpe seg inn igjen? Er du dum?
De får en relativt god pris for aksjene og kan kjøpe seg inn igjen langt lavere
Redigert 25.01.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Frodon
28.01.2021 kl 09:35 3851

Kristian Falnes fortsetter å fylle opp med aksjer her. Kanskje ikke så rart når aksjen er så ekstremt billig ;)

8% opp så langt idag, blir bra det her!
Joystick
28.01.2021 kl 11:14 3772

Handelsvolum og kurs stiger....
hango
28.01.2021 kl 12:02 3688

Apollo finner ikke nok volum for videre nedsalg, og har stoppet noe opp med sitt nedsalg. Og da er det legitimt at kursen øker igjen, da kjøpere må kjøpe opp i kursen. Spørsmålet nå er hvor mye kursen må opp, før dem fortsetter sitt nedsalg?
Garcia
28.01.2021 kl 12:03 3698

Når en tenker på at omtrent hele overskuddet av disse 5 skipene kommer til å ende opp hos oss aksjonærer er det ikke rart folk kjøpet...
Så kommer mulighetene for videre kontrakter og samarbeid med us navy..
hango
28.01.2021 kl 21:58 3489

Spørsmålet nå er om Apollo setter i gang salgsmaskinen igjen, nå som kjøperne har såvidt kommet tilbake?
Det blir vel nok en del volumer til som skal selges før en ny flagg settes opp..
Redigert 28.01.2021 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Patron72
28.01.2021 kl 22:01 3514

Helt greit.. jeg fyller gjerne på med 68 kr aksjer ❤️
hango
28.01.2021 kl 23:48 3411

Hvorfor ikke fylle mer på 55kr.?

Hvorfor skulle den ned til 55?
Slett ikke sikkert nedsalget fortsetter, hvorfor selge seg ned over børs? Det mere vanlige er vel å selge utenfor børs, gjerne til en ny investor så dem blir kvitt 100-200.000 i en transaksjon. Nedsalg over børs tyder kun på mindre mengder, men vi får se...
moneymay
29.01.2021 kl 00:30 3411

Enig her. Å selge for over hundre millioner over børs i en aksje med så dårlig likviditet vil ikke være gunstig for Apollo. Tror det var et mindre nedsalg. Men skulle den ned mot 60 står jeg klar med begge hender:)

Det virker å være her man bør laste for nå er det etablert betonggulv på 70nok ... ;)
Gasman
29.01.2021 kl 13:14 3189

Vet ikke helt med det betonggulvet ditt Riski.
Er redd investorene i så fall ble sittende fast i støpen.
Nå er vi tilbake i "normalen" med ekstremt lav omsetning.
Det positive er sånn sett at det ser ut til at det aggressive nedsalget er over, og kanskje de som forventet/ håpet på å få aksjen til konkurspris må gi opp.
Så gjenstår det å se om alle de som kastet seg inn på kr. 90 + (som var mange) mente alvor, eller om de bare ville være med på en tilfeldig rakett.
Om de mente alvor, er det vel ingen grunn til ikke å kjøpe 20 kr. billigere, hvis vi nå antar at Apollo ikke har til hensikt å knuse aksjen fullstendig.
Oppmuntrende at en kvalitetsinvestor som Kristian Falnes kjøpte 20.000, til tross for meldingen fra Apollo. Han er i alle fall kjent som en langsiktig value-investor (og en suksessrik en) og ikke en kjapt-inn-og-ut trader.
7218
29.01.2021 kl 13:27 3185

Jeg hadde gjort som Kristian, kjøpt mer om jeg hadde ledig kapital, men gikk tungt inn litt for tidlig, dog ikke på 90 tallet ;) Denne bør være rimelig bankers og upåvirket av evt børsuro fremover de neste 2-5 år. (Jeg sitter også i North, og tenker det samme der..)

Edit: når man ser NAS går til himmels i dag, så kan man glede seg til russiske prosenter i PHLY når de blir "trukket ut" som dagens vinner på kasinoet OSE. Børsen(e) har gått fra bingo til rulett.
Redigert 29.01.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Gasman
29.01.2021 kl 14:41 3117

Jeg tenker som deg, at denne aksjen ikke bør bli veldig påvirket av hva som skjer i verden rundt (selv om ingen aksjer går helt fri).
Støtten omkring byggingen av skipene er tverrpolitisk, og ingen vil ha skylden for å sabotere så mange arbeidsplasser i Philadelphia.
Om det er en ting alle politikere bør ha lært av Trump-æraen, er det at amerikanske velgere krever at det skal satses på amerikansk, hjemlig industri.
Nå har Biden gjort grep som rammer mange arbeidsplasser (skrinlagt Keystone, moratorium mot olje- og gassleting på føderalt land). Da må man kompensere med annet. Bygging for marinen passer perfekt i det henseende. Skipsverft er klassisk, arbeidsintensiv industri. Det er synlig, symboltungt og det sysselsetter vanlige arbeidere. Dette er god PR og det er god sysselsettingspolitikk. Mye mer forståelig enn obligasjonskjøp og helikopterpenger.
Hvis jeg var politiker i USA er jeg ikke i tvil om at dette er den riktige medisinen.

Tull og tøys, Apollo investerer for å tjene penger i likhet med deg, meg og Falnes, MEN ingen sitter evig med investeringen så at noen går og andre kommer er helt normalt.

Når det kommer til betonggulvet så kan selv en blind mann se det. Milliardkontraktene er en realitet og flere opsjoner i backlogen som kommer til å materialisere seg så snart studien er ferdig.

Skal man få med seg mest mulig av den kommende oppgangen så må man også posisjonere seg tidlig og ikke når horden er satt i bevegelse for ellers blir man løpende etter og avspist med smuler ...

Mao, timing is everything ... ;)

God Helg!
Gasman
29.01.2021 kl 15:26 3060

Tviler på at den blir den neste NAS. Og er ikke sikker på at jeg liker sammenligningen heller :-)
Når det er sagt, har den jo hatt sine days-in-the-sun den gangen småsparerne oppdaget Jones Act markedet.
Denne og AMSC er vel to av de ytterst få aksjene som har vært "Oslo Casino"- aksjer og faktisk forsvart hypen.
Gasman
29.01.2021 kl 15:30 3077

Ingen ting av det du sier som jeg er uenig i, bortsett fra at jeg ikke er helt trygg på "betonggulvet". Men håper selvsagt du har rett.
Så jeg vet ikke hva annet du mener er tull og tøys.

God helg til deg og:-)
7218
29.01.2021 kl 16:21 3038

Hehe. Jeg har kun innlegg her på forumet og forholde meg til, men noen og 70 vil være realistisk.
Clue2020
30.01.2021 kl 15:01 2747

Ja, jokeren er hvor mye selskapet klarer å sitte igjen med på bunnlinja de neste fire årene. Ingen vet helt sikkert hva byggekostnadene blir pr skip. Det første er gjerne det som koster mest, og etterhvert som de får mer erfaring kan de forhåpentligvis effektivisere og få ned kostnader utover i de 4 årene. Ser noen på forumet nevne 1 mrd på bunnlinja pr år fremover, men SÅ attraktivt er det vel ikke å drive skipsbygging for staten? Men klarer de 1/3-del av dette, så er jo selskapet fortsatt meget lavt priset der det svinger rundt 70-tallet for tiden. Er ikke sikkert 200,- er så galt anslag om vi ser ett år eller to fremover, men det forutsetter jo at Philly styres med en dyktig ledelse, og de har god trackrecord fra forrige gang de hadde plenty med ordrer på skip, så all grunn til å håpe på en større oppgang hvis vi gir de litt tid.
Redigert 30.01.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Garcia
30.01.2021 kl 16:42 2665

Hold opp nå da..
Ledelsen smiler jo fra øre til øre og er kjempe fornøyd med disse kontraktene ...
La markedet gjennomdage phly så går den...
Frodon
30.01.2021 kl 18:35 2639

Jeg er relativ sikker på at det kommer mye nye kontrakter her de neste årene. Det skal bygges mye med Jones Act og det er lite verft kapasitet i USA ledig. Kommer det børsmelding om utvidelse av verftet? Røkke & co jobber nok med det allerede 😉

Det ligger et par tomme tørr docks ved siden av verftet, hvis du ser på google maps. Tilhører de verftet allerede?
Clue2020
31.01.2021 kl 11:42 2420

Virker i hvert fall som om de fra nå skal gå for makskapasitet på gulvet med kun fokus på første NSMV skipet. Det er mye som taler for at det vil komme flere oppdrag fremover og med ref til web-sider er Philly involvert i mange spennende utviklingsprosjekter for tiden, og dermed kan vi gå ut ifra at ledelsen har en plan for utvidelse. Skulle være interessant å vite hvorfor det har vært fullstendig tørke i oppdrag over flere år frem til for et drøyt halvår siden (Philly har tapt penger og nedbemannet over relativt lang tid), og hvorfor det løsner nå? Er det noen fundamentale drivere i bunn som styrker utsiktene i J.A. markedet? Biden?
Amerikansk økonomi vil jo ikke gå så det suser i nær fremtid. Uansett, sikret 4 (mest sannsynlig 5) NSMV skip bør jo være nok til å gå solid i pluss i overskuelig tid. Pussig at Apollo selger seg ned for tiden - akkurat det forstår jeg ikke.
Redigert 31.01.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare

Vi må ikke glemme at forsvaret har en enorm flåte som tidvis må fornyes og det er nok grunnen til at det nå tikker inn ordrer.

At Apollo selger seg ut skal man ikke vektlegge for når de store gjør et inntog så har de allerede exit planen på plass det være seg kursmål og/eller horisont - whatever comes first - så at noen forsvinner og andre kommer til over tid er helt naturlig selv om timingen kan virke merkelig for utenforstående som ikke kjenner til prosessen.

Blir spennende fremover, det skal ansettes 500 arbeidere i første pulje og så 500 til hvor de da er bemannet tilnærmet siste topp. Kuttingen av stålet er i full gang så det er å forvente oppdateringer fremover ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 31.01.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Clue2020
31.01.2021 kl 12:20 2391

Utrolig spennende og jeg merker at jo dypere jeg graver i caset Philly, jo flere indikasjoner finner jeg på at denne aksjen er rimelig. Ikke hver dag man gjør slike oppdagelser i disse rare tider.

Ja, den er å anse som rimelig og grunnen til det er nettopp Apollo sitt nedsalg godt hjulpet av urolige børstider - uten det så hadde nok kursen vært på 90-tallet eller høyere. Mao, det gjelder å benytte anledningen mens den ennå er der for ingenting varer evig... :)
Redigert 31.01.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Clue2020
31.01.2021 kl 12:43 2362

Ja, det virker trolig at det er Apollo-reduksjon som bidrar til dip i kurs nå, for det er en relativt liten andel aksjer i «vanlig handel» her. De andre storaksjonærene virker å være mer stabile, og da er det relativt liten fart med lave volum igjen til oss som regnes som småaksjonærer.. og da er det kanskje også litt av forklaringen på at kursen ser ut til å være ekstrem nyhets sensitiv.
Redigert 31.01.2021 kl 13:21 Du må logge inn for å svare

Ser selskapet melder om en omfattende rekruttering + kursing - målet er å ansette 500 i første pulje for så ytterligere 500 i neste pulje.

Etter hva jeg har forstått så har det vært foretatt en massiv nedbemanning fra toppåret hvor de hadde 1200 ansatte som ble redusert ned til en grunnbemanning på rundt 150. Med 2x 500 som nå skal rekrutteres så vil de igjen ha en bemanning tilsvarende når de sist var på topp (1150 - 1200)

http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_102/Apprentice-Recruiting-happening-now
Redigert 01.02.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
hango
01.02.2021 kl 11:59 1945

Hvor langt ned skal denne falle nå?

Ikke godt og si - frem til noen finner det for godt til å ta et jaffs eller 3. I dagens aksjekurs så er det svært lite - om noe - som er innbakt av de ferske milliardkontraktene så på et eller annet tidspunkt så vil det nok komme kjøpere på banen. I mellomtiden på syltynn omsetning og frem til oppdatering så vil det nok være robothandelen som styrer retningen.