Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?

Frodon
PHLY 04.01.2021 kl 13:29 132502

Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Garcia
03.02.2021 kl 16:17 3886

Her er det jo ingen omsetning i hele tatt...
Glem alle spekulasjoner frem til vi ser litt omsetning i dette papiret...
Slettet bruker
03.02.2021 kl 15:35 3912

Jeg øyner et håp om fri kapital i slutten av Februar, så hold gjerne kursen på 67, slik at jeg kan få 3-4000 til! Er jo intet som tyder på kurshopp pt
rischioso
03.02.2021 kl 15:19 3940

Ja, det virker som at det er noen som driver å akkumulerer i det stille og det vil de fortsette med inntil det ikke lengre er noen som er villige til å selge på dette nivået og da må kursen løftes for å finne reelle selgere - mao, det er nok ikke lenge før vi igjen ser 70 tallet.

Molbre
03.02.2021 kl 12:00 4039

Noen som konstant sender ut 388 aksjer i markedet nå, tok en pott på 477 aksjer nå!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 11:49 4009

Må bare gratulere til dere som har ledig kapital nå på kurs 67!
rischioso
03.02.2021 kl 07:30 4140

Ikke basert på de kontraktene som allerede er meldt i markedet, MEN om det er andre kontrakter eller annet kursdrivende nytt i horisonten som selskapets ledelse pr nå kjenner til så kan ikke inside kjøp foretas før dette også er meldt i markedet ... :)
Redigert 03.02.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
bravi
03.02.2021 kl 00:41 4275

Ja synes det var en opplysende artikkel, enig i at den gir en forklaring på kursutviklingen etter kontraktstildelìngene. Mange vet også at skipsverft som driver med nybygg uansett og alltid, før heller senere får problemer, slik er det nok i Us også. Artikkelen sa også at Jones act ikke er noen garanti for fulle ordrebøker. Men skulle tro at de 4 kontratene Philly har fått skulle dra kursen mere oppover. Forhåpentlig vis kan kursen gjøre noe sprett fremover, men tror det kan lønne seg å ha solgt før de melder resultatene for det første skipet
Frodon
02.02.2021 kl 20:53 4499

Jeg tror det vil komme et rush av nye ordre her etterhvert 💪 Hvor skal USA bygge alt til det grønne skiftet?

Myndighetene ba om å plassere ordrene på skip 3 og 4 raskest mulig før det ble dyrt. Dyrt blir det når veldig mye skal bygges de neste 10 årene og det blir mangel på kapasitet
Clue2020
02.02.2021 kl 20:24 4502

Opplysende artikkel men som ikke gir konkrete svar. Gir vel en god forklaring på hvorfor ikke aksjen har tatt helt av og belyser jo helt klart at utsiktene ikke nødvendigvis er 100% rosenrødt slik enkelte gir inntrykk av. For all del - har fortsatt trua, og vi vet at de neste 4 år er tilnærmet i boks. Om ikke kursen spinner av gårde den første tiden må vi jo regne med at når overskuddene nærmer seg, så vil nok folk og finanshus hoppe på når de sniffer utsikter for utbytte. Røkke & co er jo kjent for å være raus med utbyttene når det er rom for det. Eller som andre har vært inne på, salg av hele verftet?
Slettet bruker
02.02.2021 kl 18:23 4610

Børsens billigste aksje. Nå må dere våkne opp folkens. Markedet kjøper jo overpriset selskap i fleng Ta dere sammen. Phly er jo ett kupp her.
rischioso
02.02.2021 kl 16:05 4719

Nei det er for så vidt riktig, de har jo ikke stengt dørene for kommersielle kontrakter, men vi ser jo hvilken retning utviklingen har gått - de sitter nå med kontrakter for over 12 milliarder/nok hvor alt er militært så godt at de var såpass fremsynte og tok de rette grepene - når de måtte ... ;)
Joystick
02.02.2021 kl 15:44 4749

De har ikke gått helt vekk fra kommersiell skipsbygging, blir en blanding men nå mest militært...
rischioso
02.02.2021 kl 15:16 4786

Godt poeng og akkurat det skaper behov for utbedringspotensiale som igjen vil føre til oppgraderingsjobber. Verden er i endring noe som igjen krever at man må omstille seg for å overleve og akkurat det har Philly bevist at de klarer - til det fulle.
rischioso
02.02.2021 kl 15:03 4809

Artikkelen er balansert skrevet hvor ingenting er bestemt og hvor det helt klart finnes muligheter fremover. Verftet er gått vekk i fra det kommersielle markedet til å spesialisere seg på militære leveranser store som små og nytt som brukt og så langt har jo dette gitt uttelling. Videre så er Biden kortet midlertidig, hvor det allerede nå foreligger kontrakter som varer hele hans periode og ikke minst så vil etableringen av 1000 nye arbeidsplasser i tillegg til x-antall ringvirkningsplasser slå positivt ut for hans politiske linje spesielt nå som dette trengs som mest så jeg vil tro at det heller vil bli en vinn/vinn mer enn noe annet.

Usikkerhet vil det også være her som de fleste andre plasser, men overall når man ser på de kontraktene som allerede foreligger og ikke minst for så mange år fremover så blir det liksom feil å skulle male en potensiell fremtidig fanden på veggen i dag. Philly har bevist til det fulle at de har greid å omstille seg og vil kunne gjøre det igjen om det skulle trengs - av samme grunn blir det liksom litt rart at noen nå etter at selskapet har klart å tilegne seg flere milliardkontrakter som igjen sikrer full sysselsetting i mange år fremover å skulle skape en mulig fremtidig usikkerhet basert på ikke annet enn spekulasjoner.

Mao, jeg velger å forholde meg til hva som er dagens realiteter og den tilhørende tidslinjen som sikrer sysselsetting og inntjening i årevis fremover så får fremtiden bringe også her det den vil bringe alle andre plasser.

Uansett og veldig snart vil det tikke inn en oppdateringsmelding om og rundt fremdriften for de 2 første skipene og det er ikke en spekulasjon, men en garantert realitet... ;)
Redigert 02.02.2021 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
Garcia
02.02.2021 kl 14:50 4822

Det jeg synes manglet i denne artikkelen er at USA skal inn i Paris avtalen igjen...
De gamle skipene innen JA flåten må jo spy ut enorme mengder utslipp...
Gasman
02.02.2021 kl 11:53 4727

Men innsidekjøp er ikke noe jeg forventer.
Derimot må det være muligheter for at noen ønsker å kjøpe ut Apollo. Det ble nevnt i en podcast noen la ut her at man bør være oppmerksom hvis det skjer en stor kryssing. Da vil det bli full fart her :-)
Gasman
02.02.2021 kl 11:51 4729

Nei. Tror ikke det.
Ikke hvis det ikke er andre kontrakter under forhandling (eller andre kursdrivende forhold) som vi ikke kjenner til.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 11:36 4775

Ligger det hindringer i veien for innsidekjøp nå når kontraktene er signert?
Joystick
02.02.2021 kl 11:30 4803

Synes ikke artikkelen var så negativ.... "gamechanger" ... muligheter i CHAMP-programmet... Når det gjelder JA- markedet er det mange "gamle" skip som er klar for opphugging ifølge Magnussen i AMSC og nye krav til dette markedet krever og nybygg.... Hva myndighetene finner på kan slå begge veier.

..ser ikke for meg at myndighetene og TOTE velger et annet verft dersom det 5. skipet blir finansiert og bestilt.... med en sysselsetting på 1.200 personer
Redigert 02.02.2021 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Gasman
02.02.2021 kl 11:13 4839

Synes den var ganske balansert. Men vanskelig å trekke noe klart bilde ut av den.
De fleste nye kontrakter eller muligheter som de spekulerer i er enten langt frem i tid eller avhengige av politikk.
Det blir trukket frem som positivt at PHLY nå satser på offentlige prosjekter fremfor store skip til JA-markedet, som sliter.
Det gjør selskapet mer robust, dersom JA blir lempet på eller avviklet.
Kontrakten med TOTE blir omtalt som "game changer".
Stokk Dum
02.02.2021 kl 11:10 4849

Biden er valgt for 4 år, hvor mange år fremover er Philly sikret arbeid og god inntjening med minst fire nybygg nå, mon tro.
At fremtiden er usikker, kunne jeg fortalt dere, og jeg er ikke noen ekspert engang.

mvh
rischioso
01.02.2021 kl 22:06 5116

Og i videoen fra 7:30 så blir det lovet periodiske oppdateringer etter hvert som skipet tar form og akkurat det kan tikke inn hvilken dag som helst ... ;)
rischioso
01.02.2021 kl 12:37 3075

Ikke godt og si - frem til noen finner det for godt til å ta et jaffs eller 3. I dagens aksjekurs så er det svært lite - om noe - som er innbakt av de ferske milliardkontraktene så på et eller annet tidspunkt så vil det nok komme kjøpere på banen. I mellomtiden på syltynn omsetning og frem til oppdatering så vil det nok være robothandelen som styrer retningen.
Slettet bruker
01.02.2021 kl 11:59 3087

Hvor langt ned skal denne falle nå?
rischioso
01.02.2021 kl 10:18 3168

Ser selskapet melder om en omfattende rekruttering + kursing - målet er å ansette 500 i første pulje for så ytterligere 500 i neste pulje.

Etter hva jeg har forstått så har det vært foretatt en massiv nedbemanning fra toppåret hvor de hadde 1200 ansatte som ble redusert ned til en grunnbemanning på rundt 150. Med 2x 500 som nå skal rekrutteres så vil de igjen ha en bemanning tilsvarende når de sist var på topp (1150 - 1200)

http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_102/Apprentice-Recruiting-happening-now
Redigert 01.02.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Clue2020
31.01.2021 kl 12:43 3504

Ja, det virker trolig at det er Apollo-reduksjon som bidrar til dip i kurs nå, for det er en relativt liten andel aksjer i «vanlig handel» her. De andre storaksjonærene virker å være mer stabile, og da er det relativt liten fart med lave volum igjen til oss som regnes som småaksjonærer.. og da er det kanskje også litt av forklaringen på at kursen ser ut til å være ekstrem nyhets sensitiv.
Redigert 31.01.2021 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
rischioso
31.01.2021 kl 12:22 3525

Ja, den er å anse som rimelig og grunnen til det er nettopp Apollo sitt nedsalg godt hjulpet av urolige børstider - uten det så hadde nok kursen vært på 90-tallet eller høyere. Mao, det gjelder å benytte anledningen mens den ennå er der for ingenting varer evig... :)
Redigert 31.01.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Clue2020
31.01.2021 kl 12:20 3533

Utrolig spennende og jeg merker at jo dypere jeg graver i caset Philly, jo flere indikasjoner finner jeg på at denne aksjen er rimelig. Ikke hver dag man gjør slike oppdagelser i disse rare tider.
rischioso
31.01.2021 kl 12:09 3542

Vi må ikke glemme at forsvaret har en enorm flåte som tidvis må fornyes og det er nok grunnen til at det nå tikker inn ordrer.

At Apollo selger seg ut skal man ikke vektlegge for når de store gjør et inntog så har de allerede exit planen på plass det være seg kursmål og/eller horisont - whatever comes first - så at noen forsvinner og andre kommer til over tid er helt naturlig selv om timingen kan virke merkelig for utenforstående som ikke kjenner til prosessen.

Blir spennende fremover, det skal ansettes 500 arbeidere i første pulje og så 500 til hvor de da er bemannet tilnærmet siste topp. Kuttingen av stålet er i full gang så det er å forvente oppdateringer fremover ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 31.01.2021 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
Clue2020
31.01.2021 kl 11:42 3562

Virker i hvert fall som om de fra nå skal gå for makskapasitet på gulvet med kun fokus på første NSMV skipet. Det er mye som taler for at det vil komme flere oppdrag fremover og med ref til web-sider er Philly involvert i mange spennende utviklingsprosjekter for tiden, og dermed kan vi gå ut ifra at ledelsen har en plan for utvidelse. Skulle være interessant å vite hvorfor det har vært fullstendig tørke i oppdrag over flere år frem til for et drøyt halvår siden (Philly har tapt penger og nedbemannet over relativt lang tid), og hvorfor det løsner nå? Er det noen fundamentale drivere i bunn som styrker utsiktene i J.A. markedet? Biden?
Amerikansk økonomi vil jo ikke gå så det suser i nær fremtid. Uansett, sikret 4 (mest sannsynlig 5) NSMV skip bør jo være nok til å gå solid i pluss i overskuelig tid. Pussig at Apollo selger seg ned for tiden - akkurat det forstår jeg ikke.
Redigert 31.01.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.01.2021 kl 18:35 3781

Jeg er relativ sikker på at det kommer mye nye kontrakter her de neste årene. Det skal bygges mye med Jones Act og det er lite verft kapasitet i USA ledig. Kommer det børsmelding om utvidelse av verftet? Røkke & co jobber nok med det allerede 😉

Det ligger et par tomme tørr docks ved siden av verftet, hvis du ser på google maps. Tilhører de verftet allerede?
Garcia
30.01.2021 kl 16:42 3807

Hold opp nå da..
Ledelsen smiler jo fra øre til øre og er kjempe fornøyd med disse kontraktene ...
La markedet gjennomdage phly så går den...
Clue2020
30.01.2021 kl 15:01 3889

Ja, jokeren er hvor mye selskapet klarer å sitte igjen med på bunnlinja de neste fire årene. Ingen vet helt sikkert hva byggekostnadene blir pr skip. Det første er gjerne det som koster mest, og etterhvert som de får mer erfaring kan de forhåpentligvis effektivisere og få ned kostnader utover i de 4 årene. Ser noen på forumet nevne 1 mrd på bunnlinja pr år fremover, men SÅ attraktivt er det vel ikke å drive skipsbygging for staten? Men klarer de 1/3-del av dette, så er jo selskapet fortsatt meget lavt priset der det svinger rundt 70-tallet for tiden. Er ikke sikkert 200,- er så galt anslag om vi ser ett år eller to fremover, men det forutsetter jo at Philly styres med en dyktig ledelse, og de har god trackrecord fra forrige gang de hadde plenty med ordrer på skip, så all grunn til å håpe på en større oppgang hvis vi gir de litt tid.
Redigert 30.01.2021 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.01.2021 kl 16:21 4180

Hehe. Jeg har kun innlegg her på forumet og forholde meg til, men noen og 70 vil være realistisk.