Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?
Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
rischioso
02.02.2021 kl 15:03
5323
Artikkelen er balansert skrevet hvor ingenting er bestemt og hvor det helt klart finnes muligheter fremover. Verftet er gått vekk i fra det kommersielle markedet til å spesialisere seg på militære leveranser store som små og nytt som brukt og så langt har jo dette gitt uttelling. Videre så er Biden kortet midlertidig, hvor det allerede nå foreligger kontrakter som varer hele hans periode og ikke minst så vil etableringen av 1000 nye arbeidsplasser i tillegg til x-antall ringvirkningsplasser slå positivt ut for hans politiske linje spesielt nå som dette trengs som mest så jeg vil tro at det heller vil bli en vinn/vinn mer enn noe annet.
Usikkerhet vil det også være her som de fleste andre plasser, men overall når man ser på de kontraktene som allerede foreligger og ikke minst for så mange år fremover så blir det liksom feil å skulle male en potensiell fremtidig fanden på veggen i dag. Philly har bevist til det fulle at de har greid å omstille seg og vil kunne gjøre det igjen om det skulle trengs - av samme grunn blir det liksom litt rart at noen nå etter at selskapet har klart å tilegne seg flere milliardkontrakter som igjen sikrer full sysselsetting i mange år fremover å skulle skape en mulig fremtidig usikkerhet basert på ikke annet enn spekulasjoner.
Mao, jeg velger å forholde meg til hva som er dagens realiteter og den tilhørende tidslinjen som sikrer sysselsetting og inntjening i årevis fremover så får fremtiden bringe også her det den vil bringe alle andre plasser.
Uansett og veldig snart vil det tikke inn en oppdateringsmelding om og rundt fremdriften for de 2 første skipene og det er ikke en spekulasjon, men en garantert realitet... ;)
Usikkerhet vil det også være her som de fleste andre plasser, men overall når man ser på de kontraktene som allerede foreligger og ikke minst for så mange år fremover så blir det liksom feil å skulle male en potensiell fremtidig fanden på veggen i dag. Philly har bevist til det fulle at de har greid å omstille seg og vil kunne gjøre det igjen om det skulle trengs - av samme grunn blir det liksom litt rart at noen nå etter at selskapet har klart å tilegne seg flere milliardkontrakter som igjen sikrer full sysselsetting i mange år fremover å skulle skape en mulig fremtidig usikkerhet basert på ikke annet enn spekulasjoner.
Mao, jeg velger å forholde meg til hva som er dagens realiteter og den tilhørende tidslinjen som sikrer sysselsetting og inntjening i årevis fremover så får fremtiden bringe også her det den vil bringe alle andre plasser.
Uansett og veldig snart vil det tikke inn en oppdateringsmelding om og rundt fremdriften for de 2 første skipene og det er ikke en spekulasjon, men en garantert realitet... ;)
Redigert 02.02.2021 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
rischioso
02.02.2021 kl 15:16
5299
Godt poeng og akkurat det skaper behov for utbedringspotensiale som igjen vil føre til oppgraderingsjobber. Verden er i endring noe som igjen krever at man må omstille seg for å overleve og akkurat det har Philly bevist at de klarer - til det fulle.
Joystick
02.02.2021 kl 15:44
5262
De har ikke gått helt vekk fra kommersiell skipsbygging, blir en blanding men nå mest militært...
rischioso
02.02.2021 kl 16:05
5232
Nei det er for så vidt riktig, de har jo ikke stengt dørene for kommersielle kontrakter, men vi ser jo hvilken retning utviklingen har gått - de sitter nå med kontrakter for over 12 milliarder/nok hvor alt er militært så godt at de var såpass fremsynte og tok de rette grepene - når de måtte ... ;)
Børsens billigste aksje. Nå må dere våkne opp folkens. Markedet kjøper jo overpriset selskap i fleng Ta dere sammen. Phly er jo ett kupp her.
Clue2020
02.02.2021 kl 20:24
5015
Opplysende artikkel men som ikke gir konkrete svar. Gir vel en god forklaring på hvorfor ikke aksjen har tatt helt av og belyser jo helt klart at utsiktene ikke nødvendigvis er 100% rosenrødt slik enkelte gir inntrykk av. For all del - har fortsatt trua, og vi vet at de neste 4 år er tilnærmet i boks. Om ikke kursen spinner av gårde den første tiden må vi jo regne med at når overskuddene nærmer seg, så vil nok folk og finanshus hoppe på når de sniffer utsikter for utbytte. Røkke & co er jo kjent for å være raus med utbyttene når det er rom for det. Eller som andre har vært inne på, salg av hele verftet?
Frodon
02.02.2021 kl 20:53
5012
Jeg tror det vil komme et rush av nye ordre her etterhvert 💪 Hvor skal USA bygge alt til det grønne skiftet?
Myndighetene ba om å plassere ordrene på skip 3 og 4 raskest mulig før det ble dyrt. Dyrt blir det når veldig mye skal bygges de neste 10 årene og det blir mangel på kapasitet
Myndighetene ba om å plassere ordrene på skip 3 og 4 raskest mulig før det ble dyrt. Dyrt blir det når veldig mye skal bygges de neste 10 årene og det blir mangel på kapasitet
Joystick
02.02.2021 kl 23:34
4857
Havvindprosjekter og skip i tilknytning til dette omfattes også av Jones Act:
https://gcaptain.com/u-s-customs-and-border-protection-expressly-applies-jones-act-to-offshore-wind-projects-in-u-s-waters/
https://gcaptain.com/u-s-customs-and-border-protection-expressly-applies-jones-act-to-offshore-wind-projects-in-u-s-waters/
bravi
03.02.2021 kl 00:41
4788
Ja synes det var en opplysende artikkel, enig i at den gir en forklaring på kursutviklingen etter kontraktstildelìngene. Mange vet også at skipsverft som driver med nybygg uansett og alltid, før heller senere får problemer, slik er det nok i Us også. Artikkelen sa også at Jones act ikke er noen garanti for fulle ordrebøker. Men skulle tro at de 4 kontratene Philly har fått skulle dra kursen mere oppover. Forhåpentlig vis kan kursen gjøre noe sprett fremover, men tror det kan lønne seg å ha solgt før de melder resultatene for det første skipet
rischioso
03.02.2021 kl 07:30
4653
Slettet brukerskrev Ligger det hindringer i veien for innsidekjøp nå når kontraktene er signert?
Ikke basert på de kontraktene som allerede er meldt i markedet, MEN om det er andre kontrakter eller annet kursdrivende nytt i horisonten som selskapets ledelse pr nå kjenner til så kan ikke inside kjøp foretas før dette også er meldt i markedet ... :)
Redigert 03.02.2021 kl 07:32
Du må logge inn for å svare
Må bare gratulere til dere som har ledig kapital nå på kurs 67!
Molbre
03.02.2021 kl 12:00
4552
Noen som konstant sender ut 388 aksjer i markedet nå, tok en pott på 477 aksjer nå!
rischioso
03.02.2021 kl 15:19
4453
Ja, det virker som at det er noen som driver å akkumulerer i det stille og det vil de fortsette med inntil det ikke lengre er noen som er villige til å selge på dette nivået og da må kursen løftes for å finne reelle selgere - mao, det er nok ikke lenge før vi igjen ser 70 tallet.
Jeg øyner et håp om fri kapital i slutten av Februar, så hold gjerne kursen på 67, slik at jeg kan få 3-4000 til! Er jo intet som tyder på kurshopp pt
Garcia
03.02.2021 kl 16:17
4399
Her er det jo ingen omsetning i hele tatt...
Glem alle spekulasjoner frem til vi ser litt omsetning i dette papiret...
Glem alle spekulasjoner frem til vi ser litt omsetning i dette papiret...
bravi
03.02.2021 kl 19:29
4196
Det hjelper ikke så mye med nye kontrakter hvis markedet ikke har troa på at Philly vil tjene noe på dem, da blir det med nye kontrakter til hav-vind service skip eller til hva som helst annet bare som å skvette vann på gåsa. Det må være noe slikt som holder igjen kursen ellers hadde den vært høyere med de 4 store kontraktene de har fått.
Frodon
03.02.2021 kl 21:43
4083
Kanskje vi får guiding på marginer 12 februar når de presenterer Q4? Jeg har et lite håp om guiding på mulige utbytter de neste årene også, men skjønner godt at de kanskje vil beholde cash til usikkerheten med Corona er borte?
rischioso
04.02.2021 kl 13:48
3716
Det som skal til er oppdateringer noe som er lovet. Videre så vil det da komme nye analyser og forhøyede kursmål. I mellomtiden så sover bjørnen noe som igjen gir muligheter hvor mange vil rive seg i håret over at de ikke grep den mens den var der - og vi vil nok ikke behøve å vente alt for lenge ... ;)
Redigert 04.02.2021 kl 14:15
Du må logge inn for å svare
Greenship
04.02.2021 kl 17:09
3632
https://www.maritimedelriv.com/storage/app/media/Publications/Beacon/Issues/Beacon_winter_2021.pdf
Intervju med Steinar Nerbovik
President and CEO Philly Shipyard. Fortsetter også på side 17.
Intervju med Steinar Nerbovik
President and CEO Philly Shipyard. Fortsetter også på side 17.
Redigert 04.02.2021 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
Morty13
04.02.2021 kl 17:25
3639
Fint Intervju av CEO Nerbovik, men avisen «The Beacon» er en maritim avis i Philadelphia området, tror de fleste abonnentene vet mye om Philly Shipyards allerede. Har tro på PHLY og vet kursen kommer iløpet av 2021, det skjer når slike nyheter sprer seg til andre arenaer utenom Philadelphias nærområder og forumet her.
Fest setebelte, her tror jeg det går rakt til himmels om kort tid. Tullete at den er her nede. Kontrakter 12mrd 500nill cash gjeldsfrie. Ubegripelig at den er under 100kr nå burde
rischioso
04.02.2021 kl 20:18
3507
S.17
Q&A with Nerbovik continued from page 1
So far, TOTE has ordered the first four ships in the NSMV program.
These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine, and Texas.
TOTE retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the total contract value is
about $1.5 billion with deliveries lasting into 2025.
We are utilizing our commercial best practices for this important federal shipbuilding program. Design, engineering, and planning activities are
progressing in accordance with plan.
We celebrated our first construction milestone on Dec. 15, 2020 with a virtual steel-cutting ceremony.
Q: What other projects are in the works?
A: We are also currently working on industry design studies for three U.S. government shipbuilding programs, including the U.S. Navy’s Auxiliary General Ocean Surveillance T-AGOS(X) program, the U.S. Navy’s Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform program, and the U.S. Coast Guard’s Offshore Patrol Cutter program.
These industry design studies are the precursors for the future detail design and construction contracts for the respective programs. Participating in
the design phase is key if we choose to one day compete for the detail design and construction contract.
---------------------------
Det kommer mer, både oppdateringer og nye kontrakter med tilhørende analyser og forhøyede kursmål - her er det bare å plukke i vei på 60 og 70 tallet for om ikke lenge så er den muligheten historie .... ;)
Q&A with Nerbovik continued from page 1
So far, TOTE has ordered the first four ships in the NSMV program.
These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine, and Texas.
TOTE retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the total contract value is
about $1.5 billion with deliveries lasting into 2025.
We are utilizing our commercial best practices for this important federal shipbuilding program. Design, engineering, and planning activities are
progressing in accordance with plan.
We celebrated our first construction milestone on Dec. 15, 2020 with a virtual steel-cutting ceremony.
Q: What other projects are in the works?
A: We are also currently working on industry design studies for three U.S. government shipbuilding programs, including the U.S. Navy’s Auxiliary General Ocean Surveillance T-AGOS(X) program, the U.S. Navy’s Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform program, and the U.S. Coast Guard’s Offshore Patrol Cutter program.
These industry design studies are the precursors for the future detail design and construction contracts for the respective programs. Participating in
the design phase is key if we choose to one day compete for the detail design and construction contract.
---------------------------
Det kommer mer, både oppdateringer og nye kontrakter med tilhørende analyser og forhøyede kursmål - her er det bare å plukke i vei på 60 og 70 tallet for om ikke lenge så er den muligheten historie .... ;)
Redigert 04.02.2021 kl 20:23
Du må logge inn for å svare
Garcia
05.02.2021 kl 02:44
3370
Det kommer jo snart oppdatering og forhåpentligvis utbytte..
Jeg håper og tror de nå starter opp å betale ut utbytter fremover siden kontratene nå er på plass og verftet har jobb i mange år fremover...
Kassa er jo full og 1/2 til 1 USD i år bør jo være fornuftig...
Jeg håper og tror de nå starter opp å betale ut utbytter fremover siden kontratene nå er på plass og verftet har jobb i mange år fremover...
Kassa er jo full og 1/2 til 1 USD i år bør jo være fornuftig...
Gasman
05.02.2021 kl 09:58
3252
Gudene skal vite at jeg har satset på mange jævlige aksjer opp igjennom åra. Noen så jævlige at jeg har holdt det som en pinlig hemmelighet.
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
Gasman
05.02.2021 kl 09:58
5588
Gudene skal vite at jeg har satset på mange jævlige aksjer opp igjennom åra. Noen så jævlige at jeg har holdt det som en pinlig hemmelighet.
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
Jeg har det som deg. Husker jeg hadde en stor post i Aker Yards for en del år siden, dette var tett på nyttår og jeg ville realisere gevinst ETTER nyttår, men så kom det en melding der aksjen stupte rundt 25% (tror jeg). Men jeg klarer bare ikke å regne ut hvorfor robotene stadig presser kursen ned i PHLY! Det hjalp jo heller ikke med overskriften og vinklingen E24 hadde nylig.. Men jeg skal sitte til PHLY er doblet, om det så skal ta hele 2021!
Forøvrig sitter jeg også I NORTH som til de grader er underpriset!
Forøvrig sitter jeg også I NORTH som til de grader er underpriset!
Aksjeamatøren
05.02.2021 kl 10:21
5578
Den er rød, og sitter med urealisert -12% snitt 77. Jeg har planer om å sitte en stund med denne og utbytte vil gjøre opp for det urealiserte. Jeg var bare for tidlig ute med å handle denne.
Håper det er en liten trøst om at vi er flere i samme båt.
Sitter også i north og reach begge med langsiktig perspektiv mot utbytte. North har enormt potensiale, men ingen av dem har bevegd seg særlig enda. Dette kommer nok med utbytte. Vil man ha raketter må man nok gå med mere risiko.
Håper det er en liten trøst om at vi er flere i samme båt.
Sitter også i north og reach begge med langsiktig perspektiv mot utbytte. North har enormt potensiale, men ingen av dem har bevegd seg særlig enda. Dette kommer nok med utbytte. Vil man ha raketter må man nok gå med mere risiko.
For å sette det i perspektiv så er mcap i PHLY 1,83% av mcap i NEL!!! Med ordrebok på over 10 mrd! Dvs at med samme prising som NEL, skulle kursen i PHLY vært over 3700 kr...
d12m
05.02.2021 kl 11:23
5544
Vi får se hva selskapet sier når de kommer med årsrapporten neste måned, men det kan vel gjerne drøye en god stund før man ser utbytte..
Mye risk i denne nå.
Mulig denne faller ned til 40 før det snur?
Mulig denne faller ned til 40 før det snur?
Patron72
05.02.2021 kl 11:53
5563
Helt utrolig om denne skal falle ned til 40?
Det er 18kr billigere enn hva aksjen kostet før børsmelding 20 januar.
Det er 18kr billigere enn hva aksjen kostet før børsmelding 20 januar.
Hva mener du med "mye risk"? Én ting er kortsiktige kursendringer i aksjer med begrenset likviditet, en annen ting er fundamental risk-reward vurdering som gir uttrykk for hva som ville være en naturlig kurs gitt en normal interesse for kjøp og salg av aksjen. I sistnevnte perspektiv fremstår aksjen klart underpriset, med mindre en mener at selskapet ikke vil tjene penger på kontraktene. Når du taler om "mye risk" tror du kanskje at det er "mye risk" for at man vil tape på kontraktene? Eller er du rett og slett ute etter en kjempebillig inngang og håper du klarer å få noen til å selge aksjen ytterligere ned?
Frodon
08.02.2021 kl 19:15
4921
08.02.2021 19:03:08: Philly Shipyard Awarded Repair Contract for USNS Charlton
Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), today announced it has been awarded a contract by Patriot Contract Services the ship manager on behalf of the U.S. Navys Military Sealift Command (MSC) for the repair of the USNS Charlton (T-AKR-314). The repairs will be completed in the Q3 2021 timeframe.
This is a great win for our shipyard and demonstrates our ability to acquire substantial repair jobs going forward, said Steinar Nerbovik, Philly Shipyards President and CEO. We look forward to working with Patriot as we continue on our journey as a strong partner for government projects.
The USNS Charlton is one of MSCs large, medium-speed, roll-on/roll-off ships. With a displacement of 69,000 tons and a length of 950 feet, the vessel carries prepositioned U.S. Army tanks, armored personnel carriers, tractor-trailers, and other equipment and supplies to potential areas of conflict around the world. It also provides surge sealift support of remote military actions.
This is another positive step in the companys ambition to establish a mixed platform of ship maintenance, repair, and conversions, along with ship construction for the commercial and government new build markets. It also marks the third government repair contract that Philly Shipyard has been awarded since the end of 2019 and their first contract with Patriot as ship manager.
Patriot is excited to further support U.S. shipyards on behalf of MSC and, specifically, Philly Shipyards growth platform and deepening domestic expertise, said Ryan Libhart Pereyda, Patriots Principal and CEO
Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), today announced it has been awarded a contract by Patriot Contract Services the ship manager on behalf of the U.S. Navys Military Sealift Command (MSC) for the repair of the USNS Charlton (T-AKR-314). The repairs will be completed in the Q3 2021 timeframe.
This is a great win for our shipyard and demonstrates our ability to acquire substantial repair jobs going forward, said Steinar Nerbovik, Philly Shipyards President and CEO. We look forward to working with Patriot as we continue on our journey as a strong partner for government projects.
The USNS Charlton is one of MSCs large, medium-speed, roll-on/roll-off ships. With a displacement of 69,000 tons and a length of 950 feet, the vessel carries prepositioned U.S. Army tanks, armored personnel carriers, tractor-trailers, and other equipment and supplies to potential areas of conflict around the world. It also provides surge sealift support of remote military actions.
This is another positive step in the companys ambition to establish a mixed platform of ship maintenance, repair, and conversions, along with ship construction for the commercial and government new build markets. It also marks the third government repair contract that Philly Shipyard has been awarded since the end of 2019 and their first contract with Patriot as ship manager.
Patriot is excited to further support U.S. shipyards on behalf of MSC and, specifically, Philly Shipyards growth platform and deepening domestic expertise, said Ryan Libhart Pereyda, Patriots Principal and CEO
Mineralvann
08.02.2021 kl 19:53
4805
Fantastisk! Skal se dette gir vann på mølla. Selskapet tjener penger og viser styrke gjennom kontrakter - den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.
jokke
08.02.2021 kl 19:59
4791
Dette er gode nyheter 😁 👍 2021 er året det snur for phly, Spennende å se om vi får reaksjon i morgen over 70,- igjen.
vaage
08.02.2021 kl 20:40
4672
Labbetuss360 skrev Starter nok greit over 70 skal du se 👍🏻
Jeg har ikke eid noe vesentlig med aksjer her siden 2013/2014.. nå har imidlertid jeg troen, særlig siden verftet har vist at de også kan konkurrere om andre kontrakter en Jones Act..
Mange spekulerer i salg, jeg heller i stedet mot oppkjøp eller fusjon med en annen større aktør... det vil nok gi større merverdier for Røkke...se bare på AKH... alt under 150kr er billig i mitt hode... synspunkter?
Mange spekulerer i salg, jeg heller i stedet mot oppkjøp eller fusjon med en annen større aktør... det vil nok gi større merverdier for Røkke...se bare på AKH... alt under 150kr er billig i mitt hode... synspunkter?
Marketwatch
08.02.2021 kl 21:11
4625
Nå bør analytikerne som dekker selskapet finne frem kuleramma og hoste opp et kursmål på Philly.
De har da ingen problemer med å komme med fantasikursmål på enkelte grønne aksjer, da gjerne
ut fra et stipulert overskudd i 2030. Kursmål på 200 som nevnes i denne tråden, bør absolutt være realistisk.
De har da ingen problemer med å komme med fantasikursmål på enkelte grønne aksjer, da gjerne
ut fra et stipulert overskudd i 2030. Kursmål på 200 som nevnes i denne tråden, bør absolutt være realistisk.
Analytikerne er bortreist og udugelige. Mer er det ikke å si.
Tiporr vi ser 80 kr i morgen lett
Tiporr vi ser 80 kr i morgen lett
ruda
08.02.2021 kl 21:34
4550
Med enda en kontrakt i boks, vil vi nok få en fin oppgang fremover. Kv. rapporten 12.Februar blir spennende