Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?


Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Gasman
05.02.2021 kl 09:58 3874

Gudene skal vite at jeg har satset på mange jævlige aksjer opp igjennom åra. Noen så jævlige at jeg har holdt det som en pinlig hemmelighet.
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
7218
05.02.2021 kl 10:08 3855

Jeg har det som deg. Husker jeg hadde en stor post i Aker Yards for en del år siden, dette var tett på nyttår og jeg ville realisere gevinst ETTER nyttår, men så kom det en melding der aksjen stupte rundt 25% (tror jeg). Men jeg klarer bare ikke å regne ut hvorfor robotene stadig presser kursen ned i PHLY! Det hjalp jo heller ikke med overskriften og vinklingen E24 hadde nylig.. Men jeg skal sitte til PHLY er doblet, om det så skal ta hele 2021!
Forøvrig sitter jeg også I NORTH som til de grader er underpriset!

Den er rød, og sitter med urealisert -12% snitt 77. Jeg har planer om å sitte en stund med denne og utbytte vil gjøre opp for det urealiserte. Jeg var bare for tidlig ute med å handle denne.
Håper det er en liten trøst om at vi er flere i samme båt.

Sitter også i north og reach begge med langsiktig perspektiv mot utbytte. North har enormt potensiale, men ingen av dem har bevegd seg særlig enda. Dette kommer nok med utbytte. Vil man ha raketter må man nok gå med mere risiko.
7218
05.02.2021 kl 10:27 3874

For å sette det i perspektiv så er mcap i PHLY 1,83% av mcap i NEL!!! Med ordrebok på over 10 mrd! Dvs at med samme prising som NEL, skulle kursen i PHLY vært over 3700 kr...
d12m
05.02.2021 kl 11:23 3824

Vi får se hva selskapet sier når de kommer med årsrapporten neste måned, men det kan vel gjerne drøye en god stund før man ser utbytte..
hango
05.02.2021 kl 11:43 3833

Mye risk i denne nå.
Mulig denne faller ned til 40 før det snur?
d12m
05.02.2021 kl 11:50 3829

-mye-? Den må du utdype..
Patron72
05.02.2021 kl 11:53 3825

Helt utrolig om denne skal falle ned til 40?
Det er 18kr billigere enn hva aksjen kostet før børsmelding 20 januar.

Hva mener du med "mye risk"? Én ting er kortsiktige kursendringer i aksjer med begrenset likviditet, en annen ting er fundamental risk-reward vurdering som gir uttrykk for hva som ville være en naturlig kurs gitt en normal interesse for kjøp og salg av aksjen. I sistnevnte perspektiv fremstår aksjen klart underpriset, med mindre en mener at selskapet ikke vil tjene penger på kontraktene. Når du taler om "mye risk" tror du kanskje at det er "mye risk" for at man vil tape på kontraktene? Eller er du rett og slett ute etter en kjempebillig inngang og håper du klarer å få noen til å selge aksjen ytterligere ned?
raven12
08.02.2021 kl 17:58 3273

Phly er verdt 200kr nå ,
Patron72
08.02.2021 kl 19:10 3191

Da kom det et nytt oppdrag.
Veldig bra
Frodon
08.02.2021 kl 19:15 3184

08.02.2021 19:03:08: Philly Shipyard Awarded Repair Contract for USNS Charlton

Philly Shipyard, Inc., the sole operating subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), today announced it has been awarded a contract by Patriot Contract Services the ship manager on behalf of the U.S. Navys Military Sealift Command (MSC) for the repair of the USNS Charlton (T-AKR-314). The repairs will be completed in the Q3 2021 timeframe.

This is a great win for our shipyard and demonstrates our ability to acquire substantial repair jobs going forward, said Steinar Nerbovik, Philly Shipyards President and CEO. We look forward to working with Patriot as we continue on our journey as a strong partner for government projects.

The USNS Charlton is one of MSCs large, medium-speed, roll-on/roll-off ships. With a displacement of 69,000 tons and a length of 950 feet, the vessel carries prepositioned U.S. Army tanks, armored personnel carriers, tractor-trailers, and other equipment and supplies to potential areas of conflict around the world. It also provides surge sealift support of remote military actions.

This is another positive step in the companys ambition to establish a mixed platform of ship maintenance, repair, and conversions, along with ship construction for the commercial and government new build markets. It also marks the third government repair contract that Philly Shipyard has been awarded since the end of 2019 and their first contract with Patriot as ship manager.

Patriot is excited to further support U.S. shipyards on behalf of MSC and, specifically, Philly Shipyards growth platform and deepening domestic expertise, said Ryan Libhart Pereyda, Patriots Principal and CEO

Fantastisk! Skal se dette gir vann på mølla. Selskapet tjener penger og viser styrke gjennom kontrakter - den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.
jokke
08.02.2021 kl 19:59 3053

Dette er gode nyheter 😁 👍 2021 er året det snur for phly, Spennende å se om vi får reaksjon i morgen over 70,- igjen.

Starter nok greit over 70 skal du se 👍🏻
vaage
08.02.2021 kl 20:40 2957

Jeg har ikke eid noe vesentlig med aksjer her siden 2013/2014.. nå har imidlertid jeg troen, særlig siden verftet har vist at de også kan konkurrere om andre kontrakter en Jones Act..

Mange spekulerer i salg, jeg heller i stedet mot oppkjøp eller fusjon med en annen større aktør... det vil nok gi større merverdier for Røkke...se bare på AKH... alt under 150kr er billig i mitt hode... synspunkter?

Nå bør analytikerne som dekker selskapet finne frem kuleramma og hoste opp et kursmål på Philly.
De har da ingen problemer med å komme med fantasikursmål på enkelte grønne aksjer, da gjerne
ut fra et stipulert overskudd i 2030. Kursmål på 200 som nevnes i denne tråden, bør absolutt være realistisk.
raven12
08.02.2021 kl 21:23 2875

Analytikerne er bortreist og udugelige. Mer er det ikke å si.
Tiporr vi ser 80 kr i morgen lett
ruda
08.02.2021 kl 21:34 2832

Med enda en kontrakt i boks, vil vi nok få en fin oppgang fremover. Kv. rapporten 12.Februar blir spennende
Frodon
08.02.2021 kl 21:56 2760

På norsk, for de som ikke liker Engelsk 😅

Røkke-verftet Philly Shipyard skal reparere amerikansk marinefartøy

Det Kjell Inge Røkke-kontrollerte skipsverftet Philly Shipyard melder at det har vunnet en kontrakt av den amerikanske marinen for å reparere fartøyet USNS Charlton.

USNS Charlton frakter amerikanske stridsvogner, traktorer og annet utstyr til konfliktsoner rundt omkring i verden, opplyses det i meldingen. Skipet har en lastekapasitet på 69.000 tonn.

Dette er den tredje kontrakten Philly Shipyard er blitt tildelt av amerikanske myndigheter siden slutten av 2019.

Administrerende direktør Steinar Nerbovik omtaler det som en «stor seier» at Philly har vunnet den seneste kontrakten.

Reparasjonen av USNS Charlton er ventet å være ferdig i løpet av tredje kvartal i år.
Redigert 08.02.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Gasman
09.02.2021 kl 08:52 2418

Trenger slike mer kortsiktige oppdrag for å holde hjulene i gang.
Selv om et slikt oppdrag sikkert ikke er noe mot de store kontraktene som nettopp er meldt, er det viktig å se at det skjer andre ting og at ikke dette nødvendigvis er en aksje hvor alt handler om leveranser som ligger år frem i tid.
Også veldig positivt at de får et stadig større innpass i oppdrag for marinen. Det burde være en pålitelig inntektskilde i overskuelig fremtid :-)
Gasman
09.02.2021 kl 08:54 2425

Og aksjen trenger ett lite "tupp i ræva" for å våkne til liv igjen, ikke minst. Ligger an til oppgang i dag igjen, og forhåpentlig kommer det litt volum tilbake...
moneymay
09.02.2021 kl 09:08 2382

Da har jeg fylt på! Er bare å vente på noen gode analyser og kursmål fra megler hus nå.
bravi
09.02.2021 kl 09:23 2339

Kursen var opp på 72 men ble banket litt ned igjen, vi får se.
Denne reparasjonskontrakten er egentlig veldig viktig, risikoen for å tape penger på slike oppdrag er minimal i forhold til en nybyggskontrakt. Her får gjerne verftet betalt for hver time og med påslag for ditt og datt. Synes det nå er på tide at det blir litt fart i kursen med 4x nybygg + en stor reparasjons kontrakt.
ruda
09.02.2021 kl 09:27 2317

Først skal vi over 100, og mener det vil ta relativt kort tid før vi er kommet dit. Vi får ser på q4 tallene, som jeg tror vil overraske mange
Frodon
09.02.2021 kl 11:43 2189

Aksjen faller jo flere kontrakter de får. Kanskje det er bedre om de ikke får kontrakter?
Molbre
09.02.2021 kl 11:45 2182

En kan jo begynne å lure på hva som skal få denne aksjen til å stige når den ikke klarer å reagere mer på de meldingene som er kommet i det siste!
d12m
09.02.2021 kl 13:17 2077

-tid- kan få denne til å stige. Kvartalstall og bekreftelser at dette er kontrakter som gir pluss i kassen.
Phly har vært et tålmodighetscase i år etter år. Skal man sitte med den så bør man være av typen som ikke har det travelt
Frodon
09.02.2021 kl 13:21 2081

Jeg har det ikke travelt, men rart at markedet ikke vil prise inn kontrakter som blir meldt ;) Til og med Trygve Hegnar synes det var rart, så får håpe han kjøper, haha ;)
Garcia
09.02.2021 kl 13:50 2026

De får komme med utbytte så får en heller bare glemme kursen en periode...

Virker som at kursen nå er på vei til å etablere seg på 70 tallet og gjør den det så er det teknisk kort vei opp til 80.

Alt som skal til er en liten oppdatering på fremdriften av de 2 første skipene som for øvrig er å forvente og komme i disse tider da kutting av stålet til skrogene ble meldt for noen måneder siden ... ;)
Turtai
09.02.2021 kl 21:20 1740

Philly Shipyard Wins Contract for U.S. Navy Cable Ship Design Study

Philly Shipyard, Inc. (http://www.phillyshipyard.com/), the sole operating
subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), has been awarded a contract to
participate in an industry study for the development and design of the U.S. Navy
Cable Ship T-ARC(X) Program - a replacement for the Navy's only undersea cable
installation and repair ship, USNS ZEUS (T-ARC 7). The ship's primary mission
will be to transport, install, retrieve, and repair undersea cables and
equipment, with many additional capabilities including ocean surveys and
deployment of unmanned underwater vehicles (UUVs).

"We look forward to adding this industry study to our portfolio of government
projects at Philly Shipyard," said Steinar Nerbovik, President and CEO, Philly
Shipyard. "Our design team will develop a modern design benefitting the U.S.
Navy in its many subsea operations."

In accordance with U.S. Navy specifications, Philly Shipyard will perform
capability and cost trade studies in key areas, investigate options to maximize
affordability and producibility, and develop concept designs. The industry
studies - the precursor for the future detail design and construction (DD&C)
contract - will take approximately 12 months. A request for quotation for the
DD&C contract is anticipated upon completion of the industry studies.

Philly Shipyard partnered with Vard Marine, Inc. as the ship design team on this
program. Vard Marine will leverage their parent company, VARD Group AS, for
their extensive cable layer portfolio. The VARD Group's vast experience in cable
laying vessel design and construction will be drawn upon to support these
industry studies that will provide a modern solution for the U.S. Navy.

"This is another exciting opportunity for Vard Marine to collaborate on industry
studies with Philly Shipyard. The recent CHAMP program has built an effective
working relationship between our two companies and we see great potential in
providing the U.S. Navy with value and quality design services," said Wade
Carson, CEO of Vard Marine.

Per the contract stipulations, Philly Shipyard has selected VARD Electro, MAATS,
and Noise Control Engineering, LLC as consultants on the project.

Philly Shipyard is now participating in industry studies for four U.S.
government shipbuilding programs, including the T-ARC(X) program. The other
three industry studies support the U.S. Navy's Common Hull Auxiliary Multi-
Mission Platform (CHAMP) program (http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-
38_88/Philly-Shipyard-and-Vard-Marine-Team-Win-Contract-for-CHAMP-Design-Study),
the U.S. Coast Guard's Offshore Patrol Cutter (OPC) program, and the U.S. Navy's
T-AGOS(X) program (http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_99/Philly-Shipyard-
Will-Participate-in-the-US-Navy-T-AGOS-Industry-Studies).
Redigert 09.02.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Gasman
09.02.2021 kl 21:33 1712

Nå renner det på :-)

Kanskje dette ikke blir noen ørkenvandring allikevel!
raven12
09.02.2021 kl 22:09 1630

Phly vil snart få fokus og det blir tske off
jokke
09.02.2021 kl 22:18 1616

FA kommer med noe angående phly i morgendagens avis, ikke noe nytt de skriver om kontraktene som var kjent før den siste kontrakten som kom i dag. Nei er ikke dette penger på gaten så vetafaen ka som er penger på gaten. Burde stå i 100 nå før 4Q som er denne uken. Krydrer de med noe grønt også så blir det 200 :-)
Frodon
09.02.2021 kl 22:50 1574

Her er det verdens enkleste måte å tjene penger på, ikke gjøre noe som helst ;)

«Røkke-verft skal gjøre designstudie for den amerikanske marinen»

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/09/7622741/rokke-verft-skal-gjore-designstudie-for-den-amerikanske-marinen