Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?

Frodon
PHLY 04.01.2021 kl 13:29 132630

Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
moneymay
12.02.2021 kl 10:00 3640

Kan det være apollo som har starter å selge seg ned igjen? Ser det er flere handler på 1000,1200 aksjer slik som det var sist gang de holdt på.
Molbre
12.02.2021 kl 09:56 3529

Derfor jeg ikke skjønner noe av dette, jeg og forventet at den skulle stige en gjør det stikk motsatte! Uansett selger ikke på under 76 får være grenser på hva jeg finner meg i :-)
stian_oslo
12.02.2021 kl 09:50 3503

Dette er et merkelig marked. Er det noe negativt i det de kom med i dag? Finner ikke mye som skal sende den 5 % ned. 85 ville vært å forvente i dag. Noen?
stian_oslo
12.02.2021 kl 09:50 3490

Dette er et merkelig marked. Er det noe negativt i det de kom med i dag? Finner ikke mye som skal sende den 5 % ned. 85 ville vært å forvente i dag. Noen?
Molbre
12.02.2021 kl 09:44 3507

Gørr kjedelig spør du meg, når den ikke stiger på dette eller på de nye kontraktene ser det tungt ut! Tror jeg tar litt tap og finner noe annet en Philly en stund fremover dessverre, så får vi se om det er lurt eller ikke!
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:32 3529

Dette er en aksje det går an å slappe av i. Det vil trolig komme en skikkelig nedtur - i hvert fall i de mer luftige aksjene- og da kan Philly være en grei aksje å sitte med
Her kan det nå normalt sett bare gå oppover.
Redigert 12.02.2021 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:30 3538

Som feks Pexip som stiger 1,5 mrd i dag, PHLY mcap er 0,9 mrd...
Frodon
12.02.2021 kl 09:21 3543

Går aksjen i minus på dette resultatet? Haha, ganske utrolig, folk skal heller ha aksjer det ikke går an å regne på ;)
Frodon
12.02.2021 kl 08:27 3603

Denne aksjen ser bare altfor billig ut?

Totalt cash kr 827 mill, markedsverdi hele selskapet kr 958 mill (Total cash and cash equivalents of USD 97.4 million at 31 December 2020, excluding USD 26.4 million of restricted cash)

+ over usd 1 milliard i ordre (Received order for two additional NSMVs with total contract value of approximately USD 600 million, bringing the order backlog to over USD 1 billion and visibility of deliveries into 2024)

Eierandeler totalt på ca kr 2 milliarder (Total assets were USD 240.3 million at 31 December 2020 compared to USD 161.8 million at 31 December 2019, with the increase resulting mainly from (a) an increase in cash and cash equivalents (unrestricted) of USD 46.7 million, (b) a net decrease in restricted cash of USD 40.1 million, (c) an increase in other current assets of USD 42.0 million, including USD 39.6 million due to prepayments to suppliers for the NSMV program, (d) an increase in income tax receivable (long-term and short-term) of USD 22.3 million due to the CARES Act and (e) an increase in deferred tax assets (long-term) of USD 8.5 million. The key factors contributing to the changes in cash and cash equivalents (unrestricted) and restricted cash are described below)

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/12/7621252/philly-shipyard-i-pluss-pa-skattefordel
Redigert 12.02.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
bravi
10.02.2021 kl 20:22 3977

Slettet bruker skrev Milepælutbetalinger ja
Det ble foretatt en milepel, Steel cutting i midten av desember for første skipet. Så vidt jeg vet har det enda ikke blitt annonsert Keel laying, det er vanligvis en viktig milepel som er linket opp mot en delbetaling for skipet. Kanskje er Keel laying allerede foretatt og vi får høre om det på Q4. Ser vi på tidspunktet for Steel cutting skulle det nå ha vært tid for Keel laying. Keel laying er vanligvis når den første blokka plasseres i dokka eller på beddingen.
Frodon
10.02.2021 kl 20:01 4030

På et eller annet tidspunkt må verdiene på disse kontraktene bli priset inn i aksjen. Bare glad jeg fikk muligheten til å fylle opp mye mer på disse billige nivåene ;)
ruda
10.02.2021 kl 18:05 4248

Nå er det 2 dager til q4, så da tror jeg vi får et skikkelig hopp i PHLY
bravi
10.02.2021 kl 17:16 4329

Den artikkelen er bare for abonnenter, kan du legge den ut her på forumet?
Frodon
10.02.2021 kl 16:01 4437

Slik jeg forsto det, får de forhåndsbetalt byggingen for de nye skipene, DVs da kan de potensialt gi utbytte på kr 30 pr aksje fra cash de har på kontoen ;)
Slettet bruker
10.02.2021 kl 15:11 4490

Jeg tror neppe Nerbøvik vil gi seg ut på marginer, det er ikke lett å si på det nåværende tidspunt. Og utbyttene er naturlig nok avhengig av disse
Kapasiteten ser bra ut etter bildene å bedømme. Før eller siden vil Aker selge, men der er vel en grunn til at de ikke har gjort det-en lovende framtid
Frodon
10.02.2021 kl 14:59 4484

Guidingen på fredag er det som er viktig for min del. Marginer på eksisterende kontrakter? Når kommer utbyttene? Hvor stor kapasitet har de til andre prosjekter? Muligheter for å utvide verftet? Skal Aker konsernet bygge alt grønt maskineriet i USA via Philly Shipyard pga Jones Act? Eller tenker du å selge verftet?
Joystick
10.02.2021 kl 14:51 4490

Håper de fredag kommer frem med noen tall på marginer på skipene samt verdi på reperasjonskontrakten
Slettet bruker
10.02.2021 kl 14:48 4478

Ikke slik situasjonen er nå. Men det ville ikke vært meg imot
moneymay
10.02.2021 kl 13:55 4530

Huntington som også bygger militære skip hadde marginer opp mot 13/15 prosent et år. Årsaken var at de bygget skip i serier. Tror heller rundt 10 tallet er mer sannsynlig.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 10:42 4607

Kan vel ikke forvente all verden på Q4, men det er ikke dumt å kjøpe noen aksjer her på noe lenger sikt
Siden det er en serie skip kan en forvente 4-5% fortj.margin , og det er meget sterkt innen skipsbygging
Garcia
10.02.2021 kl 03:46 4824

Synes ledelsen jobber bra nå..
På tide at phly tar tilbake kronen som børsens desidert beste utbytte selskap.
Så får vi heller leve med at dagens kurs er tynget av lav omsetning og Apollo som tydeligvis vil ut...
Gasman
09.02.2021 kl 23:05 4951

Altså forstår jeg det som at det ikke bare er ett, men to slike skip som ligger i potten.
Gasman
09.02.2021 kl 23:00 4957

Dette ble nevnt i artikkelen i E24 for litt siden angående mulige kontrakter: – Det er også to kabelreparasjonsskip i 2023 og 2024, som sannsynligvis passer bedre for Philly...
Antar det var denne kontrakten de tenkte på?
Frodon
09.02.2021 kl 22:50 2937

Her er det verdens enkleste måte å tjene penger på, ikke gjøre noe som helst ;)

«Røkke-verft skal gjøre designstudie for den amerikanske marinen»

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/09/7622741/rokke-verft-skal-gjore-designstudie-for-den-amerikanske-marinen
jokke
09.02.2021 kl 22:18 2980

FA kommer med noe angående phly i morgendagens avis, ikke noe nytt de skriver om kontraktene som var kjent før den siste kontrakten som kom i dag. Nei er ikke dette penger på gaten så vetafaen ka som er penger på gaten. Burde stå i 100 nå før 4Q som er denne uken. Krydrer de med noe grønt også så blir det 200 :-)
Slettet bruker
09.02.2021 kl 22:09 2995

Phly vil snart få fokus og det blir tske off
Frodon
09.02.2021 kl 21:36 3075

Fillern, enda en kontrakt. Går vell enda mer ned i morgen da ;)
Gasman
09.02.2021 kl 21:33 3072

Nå renner det på :-)

Kanskje dette ikke blir noen ørkenvandring allikevel!
Turtai
09.02.2021 kl 21:20 3100

Philly Shipyard Wins Contract for U.S. Navy Cable Ship Design Study

Philly Shipyard, Inc. (http://www.phillyshipyard.com/), the sole operating
subsidiary of Philly Shipyard ASA (OSE: PHLY), has been awarded a contract to
participate in an industry study for the development and design of the U.S. Navy
Cable Ship T-ARC(X) Program - a replacement for the Navy's only undersea cable
installation and repair ship, USNS ZEUS (T-ARC 7). The ship's primary mission
will be to transport, install, retrieve, and repair undersea cables and
equipment, with many additional capabilities including ocean surveys and
deployment of unmanned underwater vehicles (UUVs).

"We look forward to adding this industry study to our portfolio of government
projects at Philly Shipyard," said Steinar Nerbovik, President and CEO, Philly
Shipyard. "Our design team will develop a modern design benefitting the U.S.
Navy in its many subsea operations."

In accordance with U.S. Navy specifications, Philly Shipyard will perform
capability and cost trade studies in key areas, investigate options to maximize
affordability and producibility, and develop concept designs. The industry
studies - the precursor for the future detail design and construction (DD&C)
contract - will take approximately 12 months. A request for quotation for the
DD&C contract is anticipated upon completion of the industry studies.

Philly Shipyard partnered with Vard Marine, Inc. as the ship design team on this
program. Vard Marine will leverage their parent company, VARD Group AS, for
their extensive cable layer portfolio. The VARD Group's vast experience in cable
laying vessel design and construction will be drawn upon to support these
industry studies that will provide a modern solution for the U.S. Navy.

"This is another exciting opportunity for Vard Marine to collaborate on industry
studies with Philly Shipyard. The recent CHAMP program has built an effective
working relationship between our two companies and we see great potential in
providing the U.S. Navy with value and quality design services," said Wade
Carson, CEO of Vard Marine.

Per the contract stipulations, Philly Shipyard has selected VARD Electro, MAATS,
and Noise Control Engineering, LLC as consultants on the project.

Philly Shipyard is now participating in industry studies for four U.S.
government shipbuilding programs, including the T-ARC(X) program. The other
three industry studies support the U.S. Navy's Common Hull Auxiliary Multi-
Mission Platform (CHAMP) program (http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-
38_88/Philly-Shipyard-and-Vard-Marine-Team-Win-Contract-for-CHAMP-Design-Study),
the U.S. Coast Guard's Offshore Patrol Cutter (OPC) program, and the U.S. Navy's
T-AGOS(X) program (http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/2-38_99/Philly-Shipyard-
Will-Participate-in-the-US-Navy-T-AGOS-Industry-Studies).
Redigert 09.02.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.02.2021 kl 14:49 3298

Virker som at kursen nå er på vei til å etablere seg på 70 tallet og gjør den det så er det teknisk kort vei opp til 80.

Alt som skal til er en liten oppdatering på fremdriften av de 2 første skipene som for øvrig er å forvente og komme i disse tider da kutting av stålet til skrogene ble meldt for noen måneder siden ... ;)
Garcia
09.02.2021 kl 13:50 3381

De får komme med utbytte så får en heller bare glemme kursen en periode...
Frodon
09.02.2021 kl 13:21 3437

Jeg har det ikke travelt, men rart at markedet ikke vil prise inn kontrakter som blir meldt ;) Til og med Trygve Hegnar synes det var rart, så får håpe han kjøper, haha ;)
d12m
09.02.2021 kl 13:17 3430

-tid- kan få denne til å stige. Kvartalstall og bekreftelser at dette er kontrakter som gir pluss i kassen.
Phly har vært et tålmodighetscase i år etter år. Skal man sitte med den så bør man være av typen som ikke har det travelt
Molbre
09.02.2021 kl 11:45 3533

En kan jo begynne å lure på hva som skal få denne aksjen til å stige når den ikke klarer å reagere mer på de meldingene som er kommet i det siste!
Frodon
09.02.2021 kl 11:43 3539

Aksjen faller jo flere kontrakter de får. Kanskje det er bedre om de ikke får kontrakter?
ruda
09.02.2021 kl 09:27 3661

Først skal vi over 100, og mener det vil ta relativt kort tid før vi er kommet dit. Vi får ser på q4 tallene, som jeg tror vil overraske mange
bravi
09.02.2021 kl 09:23 3685

Kursen var opp på 72 men ble banket litt ned igjen, vi får se.
Denne reparasjonskontrakten er egentlig veldig viktig, risikoen for å tape penger på slike oppdrag er minimal i forhold til en nybyggskontrakt. Her får gjerne verftet betalt for hver time og med påslag for ditt og datt. Synes det nå er på tide at det blir litt fart i kursen med 4x nybygg + en stor reparasjons kontrakt.