Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?

Frodon
PHLY 04.01.2021 kl 13:29 132657

Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
bravi
08.03.2021 kl 22:35 7099

Du kan se litt på f.eks Fred Olsen Windcarriers. Kostnadene vil bli store uansett metode, ingen billig løsninger på dette. Philly sier at de ser på dette i Q4 rapporten. Antar
vi at det koster omkring 6500 usd/ tonn å få bygget stål i Us sier det seg selv at dette blir kostbart (3-4 ganger mere enn Kina).
JBFE
08.03.2021 kl 22:29 7088

Fra Q4 rapporten side 2

Philly Shipyard is exploring interest from owners in building vessels to support the expanding offshore wind
industry.
JBFE
08.03.2021 kl 22:29 7067

Fra Q4 rapporten side 2

Philly Shipyard is exploring interest from owners in building vessels to support the expanding offshore wind
industry.
Slettet bruker
08.03.2021 kl 22:04 7111

De trenger ikke bygge nye skip for å få montert disse vindtubinene . Da vil kostnadene bli enorme
Hvilke jobber de tenker på ? Hvor sier Philly at de tenker på dette? Hvis du har hørt dette så må du få det ut med link
De kan vel bygge lektere, men skip tror jeg ikke noe på
Redigert 08.03.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
bravi
08.03.2021 kl 19:52 7207

Det blir nok behov for noen enheter ja, se på hva som blir benyttet på Europeisk side i forb. med slike utbygginger. Den tonnasjen som brukes her kan som vi vet ikke brukes i Us.
Philly har selv snakket om at de ser på jobber for wind industrien. Hvilke prosjekter tror du de tenker på da?
Redigert 08.03.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.03.2021 kl 18:39 7275

Da burde cash renne inn i selskapet snart 💪 Hva er neste mulige milepæl nå? Og ca når ventes den?
Slettet bruker
08.03.2021 kl 18:29 7247

Ok. Men ser ikke helt hvorfor dette skal kreve så mye ny tonnasje som du antyder
Redigert 08.03.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
bravi
08.03.2021 kl 15:59 7394

Jeg har sett på vindprosjektene til Equinor på deres side.
Slettet bruker
08.03.2021 kl 09:56 7479

Vanskelig å forstå hva du mener. Peter L. Malkin eier EMPIRE S
-Kan det være noen synonymer med kursutviklingen i RECSI også i Philly???

Men imponerende hvis du har lest deg igjennom dokumentet som Stock DUM har lagt ut link til
Redigert 08.03.2021 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
bravi
08.03.2021 kl 09:46 7476

Hund og katt? Ikke på dette prosjektet, utbyggingen er et samarbeid mellom Equinor og BP (Aker).
Slettet bruker
08.03.2021 kl 09:27 7475

Er ikke Staten og Aker som hund og katt da?
bravi
07.03.2021 kl 12:43 7689

Kan det være noen synonymer med kursutviklingen i RECSI også i Philly? Nå har Equinor fått store vindprosjekter, 3.3 GW, offshore New York (Empire og Beacon) som vil kreve mye Jones Act tonnasje av forskjellige typer. Det ligger i kortene at mye av dette vil bli bygget ved Philly verftet, både nybygg og ombygginger. Vanskelig å se at ikke Philly er den foretrukne kontrakts partner for dette.
Stokk Dum
06.03.2021 kl 21:12 7849

Kan ikke si jeg finner noe om finansiering til 'det femte skipet' i denne pakken.

AMERICAN RESCUE PLAN ACT OF 2021, H.R. 1319
https://www.congress.gov/117/crpt/hrpt7/CRPT-117hrpt7.pdf

mvh
Slettet bruker
06.03.2021 kl 19:57 7835

"Senatet har godkjent krisepakke verdt 16.000 milliarder kroner"

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/wen9BA/senatet-har-godkjent-krisepakke-verdt-16000-milliarder-kroner

Dette bør være positivt for PHLY da pengene fra de nylige stor-kontraktene og evt kontrakt nr.5 er på vei..
Redigert 06.03.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2021 kl 23:34 7997

Er det noen hus som dekker denne?
Slettet bruker
05.03.2021 kl 16:33 8049

Er for såvidt enig i det. Men heller ikke selskapet vet noe sikkert hvor dette ender med tanke på marginer. Der er også flere ukjente faktorer nå enn normalt
AlanS
05.03.2021 kl 16:20 8066

PHLY er en aksje med veldig lav likvididet og dermed ulogiske bevegelser og misvissende prissing.
Verdiene må visualiseres på en eller annen måte, for eksempel, å være mer tydelig om utbytte.
Garcia
05.03.2021 kl 16:09 8077

Plutselig kommer det en analyse som gjør at markedet ser verdiene her...
Jeg sitter rolig i båten...
Slettet bruker
05.03.2021 kl 15:54 8076

Tror kanskje det kan bli slitsom for oss å vente ett år før vi eventuelt får noe fra Philly. Var det ikke ved bygging av nr 3 det var snakk om å gi utbytte?
Byzantin
05.03.2021 kl 15:16 8075

Nettopp derfor ler vi hele veien til banken.
Redigert 05.03.2021 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Turtai
05.03.2021 kl 13:44 8156

Future is bright just be patent 😊


https://www.motorship.com/news101/ships-and-shipyards/changing-fortunes,-new-directions-for-us-yards

The recent transaction covering third and fourth newbuilds under the National Security Multi-Mission Vessel (NSMV) programme, following the initial two-ship contract in April 2020, extends the value of the orderbook at Philadelphia beyond US$1.2 billion and yields fresh business across the US, for steelmakers, machinery and equipment suppliers.

A fifth unit is in the frame, currently held as an option by Philly from contractual party TOTE Services of Jacksonville, acting as construction manager on behalf of the US Maritime Administration(MARAD).

There had been intense lobbying of government by local interests and trade unions to go the way of Philly Shipyard, so as to safeguard the yard’s future and retain the skills base, following the hiatus in shipbuilding production at the yard since the March 2019 completion of the second of two 3,600TEU container vessels for Matson Navigation.

Despite its detractors both within and outside the US maritime community, the Jones Act’s continuation beyond its 2020 centenary year has now been assured. Incoming President Joe Biden signed an executive order in January 2021 affirming his administration’s support for the regulation. The move and the Jones Act principles chime with the ‘Made in America’ policy which the new incumbent is championing. Furthermore, the Biden commitment to a ‘clean’ energy future for the USA means that the Act could have wider relevance in relation to investment in specialised vessels for an emergent offshore renewable energy sector.
Frodon
05.03.2021 kl 10:18 8246

Skjønner hva du mener, men så lenge nye ordre kommer inn, blir fundamentene billigere og billigere hvis kursen står stille. På et tidspunkt vil alltid verdiene bli priset inn, selv om jeg må vente til overskuddene blir utbetalt via utbytter ;) Jeg håper også på ordre innen vind, og kanskje får vi en avtale mellom Aker Horizons og Philly Shipyard etter hvert?
Frodon
05.03.2021 kl 10:16 8252

Kan dette komme på plass via stimulanspakken, slik Hango nevner?

Ved de andre kontraktene, ønsket de å legge inn bestillingen så raskt som mulig før det ble dyrere å bygge skipene. Så virker som det er ting i intensjonsavtalene som kan påvirke prisen hvis de venter for lenge, eks material prisene?
Slettet bruker
05.03.2021 kl 09:35 5798

Her tror jeg stimuluspakken i USA har noe å so for PHLY aksjen. Da når dette er godkjent og vedtatt som er antatt over helgen. Da vil Phly reprises..
bravi
05.03.2021 kl 00:44 5916

Ikke sikkert kontrakt no.5 blir en game changer. Kursen gjorde et byks etter kontrakt 1 og 2, falt så ned igjen, det kom et nytt byks etter kontrakt 3 og 4 for så å falle ned igjen. Etter ar reparasjonsjobben ble meldt var det knapt noen reaksjon på kursen. Kommer det noe mot vind tror jeg det smeller, særlig hvis Equinor er innblandet i det prosjektet.
Stokk Dum
05.03.2021 kl 00:17 5899

Kontrakt på nummer 5 kommer ihvertfall ikke før finansieringen er på plass, slik jeg har skjønt det.
"...the Committee remains committed to fully funding the fifth vessel."
https://www.congress.gov/congressional-report/116th-congress/house-report/452

mvh
Frodon
04.03.2021 kl 23:11 5866

Høres ut som en god strategi, håper du lykkes 😊 Usikker på når kontrakt på skip nr 5 kan komme, om de eks vil se x antall skritt på skip 1 bli ferdig først? Er det noen som vet ca deadline på når de må bestille skip nr 5? Men andre kontrakter kan komme, da Philly holder på å utrede bygging til havvind via Jones act. Mitt store håp er at det kommer en grønt kontrakt, som får snøballen til å rulle 🤩
Slettet bruker
04.03.2021 kl 21:17 5942

Jeg kjøpte pga jeg ser et teknisk rekyl. Et «bullish flag» har etablert seg og vil tru det blir oppgang til i morgen.
Når det gjelder det fundamentale som det snakkes mye om her, så bør denne være en sikker bet..

Mulig jeg dumper på 89kr etter det tekniske rekylen dersom det ikke foreligger noen nye og oppløftende fundamentale faktorer som eks. Kontrakt nr.5?
Redigert 04.03.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Frodon
04.03.2021 kl 19:02 6004

Får håpe du skal sitte til aksjen er langt over kr 100 og ikke dumpe på kr 68 😜 Hvorfor kjøper du aksjer her?
Slettet bruker
04.03.2021 kl 18:25 6045

Jeg kjøpte vel det meste som falt under 65 i dag, så får vi tru st dette var bunnen..
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:34 6146

Du forklarer greit hvorfor jeg også har investert i denne aksjen.:-)
Frodon
04.03.2021 kl 12:29 6139

For min del er dette en av Oslo børs sine beste kjøp. Aker selskap priset under cash beholdning, og når de ikke har gjeld vil fundamentene ikke bli påvirket av rente oppgangen som kommer etter hvert. Når de også har lange gode kontrakter, vil alt av overskudd fra dem, komme i utbytte til oss aksjonærer. Nå kan verftet ta imot ordre de neste 3-4 årene før de begynner å gå tom for ting å gjøre, så for hver ordre som kommer, vil være rett i gevinst for oss aksjonærer. Plutselig kan en større aksjonær kjøpe resten av aksjene til Apollo, eller kanskje de tar en book building utsalg på resten av aksjene? Jeg synes i hvert fall det er veldig behagelig å ha aksjer i et selskap som jeg ikke trenger å følge med på de neste årene ;)
Slettet bruker
04.03.2021 kl 12:28 6116

En kan vel ikke klage når kursen er 3.- høyere enn for 3 mnd siden?
Får vi en nedgang i et oppblåst marked vil Philly være av de som klarer seg best. Og kan gå mot markedet
Slettet bruker
04.03.2021 kl 11:34 6153

Er ikke grunnen så enkel som at Apollo selger seg kraftig ned (ut?) i en lite likvid aksje? Selv om en ikke nå vet om og hvor mye man vil tjene på skipsbygningskontraktene, er det ingen mening i at markedet skulle prise kontraktene til lavere enn null. Med andre kjente verdier er aksjen kraftig underpriset på fundamentals. Altså er nedsalget den eneste plausible grunnen til kursutviklingen. Bortsett fra midlertidige kurshopp i forbindelse med nye kontrakter etc er jeg skeptisk til reprising før nedsalget er over, når nå det måtte bli. Håper jeg tar feil.
bravi
04.03.2021 kl 11:22 6130

Litt vanskelig å forstå kursutviklingen og den lave omsetningen i dette papiret når vi ser hvordan andre aksjer fyker i været kun på vyer og luft. I tillegg til de 4 nybyggs kontraktene og reparasjonsjobben de har fått vil det komme mere, kabellegging skip er nevnt men også forskjellig service tonnasje for vind utbygginger og drift må bygges (Aker, Equinor). Vil tro Philly er det første verftet de kontakter.
BoatUp
04.03.2021 kl 09:14 6211

Nå bygger de to båter samtidig, og fortjenesten kommer bare nærmere og nærmere. Snart må de vel starte med USNS Charlton og. At kursen går ned kan være det samme, her er det bare å ta på seg tålmodighetsbuksene. Verdiene må vise seg når de er kommet lengre med kontraktene.