Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?


Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 21.01.2021 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
awkward
26.03.2021 kl 14:18 5512


Trenger kun et luftig kursmål ala Circa - så kommer den! ;)

God påske!
Frodon
26.03.2021 kl 15:02 5525

De aksjene jeg har tjent mest på i de ca 20 årene jeg har vært i markedet, har vært å kjøpe aksjer i de selskapene som er priset under cashbeholdningen når selskapet er veldig billig priset når ingen vil ha aksjer i selskapet. Og selge aksjene når selskapet er dyrt når alle skal ha aksjene ;) Det er svært sjelden slike muligheter dukker opp, at selskaper er priset under cashbeholdningen, 0 i gjeld og har lange gode kontrakter med forsvaret.
raven12
27.03.2021 kl 11:32 5428

Ingen bryr seg før tallene kommer i pluss. 2 halvår begynner reisen nordover. I mens ligger den I 60 70 området
raven12
27.03.2021 kl 11:33 5442

Tror selskapet blir kjøpt opp jeg.

Hva er oddsen for at philly har kapasitet til å lage noe container skip i nærmeste fremtid? Her må det jo være noe muligheter? Ocean yield ser vel etter nye muligheter, å mtp at Aker er nært så kunne det kanskje vært en ide, hvis det er kapasitet selvfølgelig. Noen som har noen tanker?
jan_banan
27.03.2021 kl 19:50 5224

Oddsen for at PHLY har ledig kapasitet de neste 3 årene er liten med mindre de kjøper opp/fusjonerer med et selskap som ligger like ved og har tørrdokk eller kjøper en flytende tørrdokk. Oddsen for at eventuell ledig kapasitet blir brukt på containerskip er null da jones act flåten nettopp har fått flere nye containerskip.

Takk for svar banan
Fljo
27.03.2021 kl 22:14 5132

Det er nok ikke bare et spm om ledig kapasitet eller ei. Men vel så mye om hvor mye penger de tjener på oppdragene sine. Om noe i det hele tatt..
Frodon
29.03.2021 kl 22:40 4847

Usd 35 milliarder pr år? Dvs ca kr 300 milliarder pr år. Philly kan umulig få noen av disse ordrene??

"The U.S. Navy recently released its 30-year shipbuilding plan which calls for approximately USD 35 billion per year in shipbuilding for the foreseeable future. Planned new ships include vessels operated by the MSC, which has announced its longterm goal of recapitalizing its fleet of support vessels through either new construction or conversion of existing commercial vessels"

http://files.zetta.no/www-phillyshipyard-com/upload/annual_report_2020-web.pdf
Redigert 29.03.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Frodon
03.04.2021 kl 21:24 4608

«USNS Charlton Arrives at Philly Shipyard for Repairs»

MarineLink March 31, 2021

https://www.marinelink.com/news/video-usns-charlton-arrives-philly-486502
merida1
05.04.2021 kl 14:29 4315

Ser ut som Apollo selger seg videre ned, aksjen virker ganske håpløs dessverre
Redigert 06.04.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
cic42
08.04.2021 kl 12:22 4117

Kursen er i dag den samme som 27.Januar. Fortsatt omtrent null i omsetning. Spørs hvor lenge vi er på 60 tallet om noen går lei og vil ut. Er selv lei, men velger å teste tålmodigheten til nye grenser.. Håper kursen er over 130 i 2022....
merida1
12.04.2021 kl 15:30 3911

Er kursen 66 da tar livet til
når den er 66 da gjør en som en vil-
Nå den blir 66 først da tar livet til
Når kurs blir 66, da gjør man som man vil
Frodon
13.04.2021 kl 11:00 3676

Da er webinar med Cognite ferdig. Tror dere de melder avtale med Phly snart?
Redigert 13.04.2021 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Turtai
13.04.2021 kl 13:46 3611

5th NSMV is on the way :)

“Secures a State-of-the-Art Training Vessel for the Next Generation of Merchant
Mariners. The discretionary request provides funding to purchase the fifth and final
State maritime academy training vessel within the Maritime Administration. This
funding would support good-paying jobs in the domestic ship-building industry and
provide an invaluable platform to train the next generation of U.S.-credentialed mariners.
With this final ship, all five State maritime academies would receive state-of-art training
vessels, retiring the current ships, which have outlived their useful life.”

https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2021/04/FY2022-Discretionary-Request.pdf
Redigert 13.04.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Frodon
13.04.2021 kl 14:20 3632

Kanskje derfor Apollo har begynt å kjøpe aksjer her igjen, etter å ha lempet ut aksjer i lang tid? ;)
Garcia
14.04.2021 kl 02:45 3427

Merkelig at ingen innsidere kjøper på disse nivåene..
Vi får overhodet ingen hjelp fra ledelsen eller styret som bekrefter verdiene her..
Nerbøvik skryter jo veldig av disse kontraktene men kjøper aksjer gjør han jo ikke...
Frodon
14.04.2021 kl 07:55 3337

Har du sett om innsiderne har kjøpt før? Kanskje de har bommet tidligere og holder seg unna? Tviler på at de er sperret pga innside posisjon.

Dette er fra 2018:

«Eventyrlig redningsaksjon

Det var også et annet selskap som fikk være med på festen: Aker Philadelphia Shipyard. ­Selskapet var børsnotert med Aker som majoritetseier. I en pressemelding gjengitt i Finansavisen i 2010, fortalte selskapet at ledelsen ikke kunne garantere videre drift året etter dersom det ikke kom inn nye ordrer. På Oslo Børs ble selskapet nærmest priset som om det skulle gå konkurs.

Oppgaven med å redde verftet ga hovedeier Kjell Inge Røkkes like godt til sin sønn Kristian Monsen Røkke. Som et rent veddemål valgte de å bygge to produkttankskip på spekulasjon. Og hvilken timing! Plutselig ble det stort behov for amerikanskbygde skip.

Fra en aksjekurs på under 4 kroner i midten av 2012 steg aksjen til nærmere 200 kroner halv­annet år senere.
Som vanlig gikk de fleste glipp av oppgangen. Lars Brandeggen har sett nærmere på aksjen.

– Det skjedde ikke ett eneste innsidekjøp av noen fra lave nivåer og oppover. Faktisk var det kun ett innsidesalg på lavt nivå i Philly Shipyard etter at oppgangen startet. Med manglende innsidekjøp, spesielle lovregler og en shale-revolusjon ingen skjønte omfanget av, er det kanskje ikke så rart at omtrent alle gikk glipp av større gevinster her. De som senere hevdet at de hadde sett shale-revolusjonen komme, så vi heller ikke noe til på aksjonærlistene under oppgangen, påpeker Brandeggen»

https://www.abcnyheter.no/penger/makrookonomi/2019/01/05/195488589/tiarets-beste-investeringer
Redigert 14.04.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
merida1
14.04.2021 kl 10:30 3245

Shale-effekten er vel over, da alt skal være grønn energi i fremtiden
Har Apollo begynt å kjøpe igjen ?
Frodon
14.04.2021 kl 13:58 3156

Den kontoen Apollo har handlet via, netto kjøpte 2 dager på rad. Men totalt er det selvfølgelig stort netto salg fra den kontoen siste måneden. Kanskje de har en grense hvor de synes aksjen blir for billig? Eller de ønsket å få aksjen litt høyere, så du kunne selge mer? Ikke greit å vite, jeg bare håper vi blir kvitt Apollo "snart" ;)
Redigert 14.04.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
cic42
15.04.2021 kl 11:02 3002

Ned, ned og atter ned! Ose opp nesten 1%
trani
16.04.2021 kl 11:00 2834

Goldman sach nr.2 er like ved flagg grensen på 10% med 10,15%
Ser vi snart en storkjøper som tar posten etter en evt flagging?

Noe er på gang, ifølge TA.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/PHILLY-SHIPYARD-ASA-1413078/charts/#
trani
16.04.2021 kl 11:27 2801

Nå lukter det bud her!
Lander PHLY en kontrakt på det femte skipet, Vil PHLY bli mye mer attraktiv for større spillere..
Bruden er pyntet, og alt er tilrettelagt for oppkjøp nå.
Redigert 16.04.2021 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2021 kl 14:09 2758

Det er først idag at markedet får med seg nyheten din, men kursen synker. Fin kjøpsmulighet? 😉

Fra dagens BørsXtra:
«PHILLY SHIPYARD: President Bidens budsjettforslag for 2020 som antas sendt kongressen før utgangen av april inneholder finansiering for et femte treningsskip (NSMV) til en pris av ca 300 MUSD. Philly Shipyard har fått ordre på de fire første slike skipene til en verdi av drøye USD 1,2 milliarder»
Frodon
16.04.2021 kl 18:23 2619

Apollo har aksjer på 2 forskjellige kontoer, så de har ca 12,2% igjen. Kommer ikke flagg mld før Apollo er under 10%
trani
16.04.2021 kl 18:36 2611

Tror ikke Apollo ønsker å flagge sin eierandel, før dem har fått en kjøper av hele posten.
Den nye eieren tar nok posten til Apollo, for en billig penge, for så å forhandler med Aker om deres post.
At PHLY havner i hendene på en Amerikansk eier, er ikke usannsynlig..
Redigert 16.04.2021 kl 18:39 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.04.2021 kl 20:55 2529

Apollo flagget når de kom under 15% for kort tid siden, så hvorfor skal de ikke flagge under 10%?

Ikke usannsynlig med et oppkjøp, men da burde en eventuell oppkjøper kontakte Apollo før de har solgt alt over børsen 🙈 Apollo netto kjøpte et par dager, men nå netto selger de igjen
bravi
16.04.2021 kl 21:59 2482

Basert på de vi har sett hittil med kursbevegelser etterhvert for kontraktene med NSMV skipene vil etter alle solemerker en melding om det 5 skipet bare bli mottatt med et skuldertrekk og føre til videre kursnedgang. Å melde kontrakter er som å pisse i et åpent vindu i dette caset, her er det sell on news som gjelder. Man kan ikke skylde på Apollo i all evighet for den tragiske kursutviklingen. Skuffende greier, man kan ikke si annet.
Winter
17.04.2021 kl 02:49 2392

Selge kan de gjøre i 2023 når man har god føring på alle (tror jeg) de fire anbudsrundene som phly deltar i mot marinen.
Dersom det går veien tar jeg heller utbytter fra skoleskipene og salg av verftet ved tildeling av en (eller flere) av de fire anbudene de deltar i.

Går dette veien tenker jeg at det selges når kursen er 150+ med påslag for bud, ikke nå når man roter rundt på 60-tallet slik som nå.
merida1
17.04.2021 kl 10:49 2256

-Philly Shipyard Machine Operator Review - Loud , dirty environment breathing in fumes from welding and soot from torch cutting.

Det er ikke noe sundt liv nei, det kan jeg skrive under på. Som aksjonær så slipper en slikt
bravi
17.04.2021 kl 13:33 2171

Det er ikke noe værre på Philly enn på andre skipsverft, snarere tvert imot.
d12m
17.04.2021 kl 14:59 2140

Nå roter du. De to tidligere meldingene om skoleskip at gitt solid kursreaksjon og massevis av prosenter til aksjonærene ved åpning påfølgende borsdag. Det vil nok skje også ved tildeling av skip nr 5.
bravi
17.04.2021 kl 15:30 2114

Nei jeg roter ikke med kursbevegelsene, etter meldingene om kontrakt på skip 1 og 2 var det størst utslag, etter skip 3 og 4 var det mindre utslag og etter meldingen om reparasjonsoppdraget bare liten kursreaksjon. Fortsetter denne trenden vil det knapt bli oppgang i kursen ved melding om skip 5.
trani
17.04.2021 kl 18:29 1988

Har alle solgt her?
Sinc
17.04.2021 kl 19:39 1933

Jeg sitter godt lastet og venter med tålmodighet!

Forsøk på en oppsummering
Noen selger sine aksjer på et lavt nivå? Men kjøperne er tydeligvis ikke interessert i å kjøpe på høyere nivå for tiden. Så spørsmålet er - hvem selger - og her er det Apollo som får skylden. Men hvorfor selger de? Må de ut? Haster det? og hvem kjøper så, for de har tydeligvis ikke dårlig tid. Så man kan anta at de som kjøper har god tid fordi de vet eller antar noe. Hva skal så skje framover? Det skal tydeligvis bygges mye - til dels veldig mye. Og nå det skjer så vil pengebingen fylles opp og cash overskuddet bli enda tydeligere - og da fyker kursen oppover. Med andre ord - de som har innsikt i dette sier - vi venter med å kjøpe for vi har god tid. Det er 86% av aksjene som sitter på de 20 største aksjonærene. De fleste av disse sitter rolig i båten. Ingen desperasjon der. Og det er jo et godt tegn.
Spørsmålet man kan spekulere i om det er amerikanske interesser som begynner å spørre seg hvorfor statsfinanser skal bygge opp cash balansen i et norsk dominert selskap som kan ta pengene med seg ut av USA. Og det kan være krefter som sier - dette selskapet må vi ta over. Kan det være grunnen til at PHILLY ledelsen sier så lite, fordi de er forhindret fra å si noen som helst? Som jeg ser det er det lite vits i å forsøke å hente ut den lille gevinsten man har i dag fordi man kom inn på 50 tallet, så da må det være bedre å hente opp noe mer aksjer på 62-64 intervallet, for når kortene skal vises vil det synliggjøres langt høyere kurser enn det vi ser i dag. Men man må nok vente ut en tid fortsatt. 120-150 er nok ikke urealistisk - og med slike utsikter må man tåle å vente litt.