Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?

Frodon
PHLY 04.01.2021 kl 13:29 132641

Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
Garcia
02.05.2021 kl 08:40 6249

Sola skinner på philly igjen sier han..
Skal vi stole på det han sier her er jo markedet helt bortreist...
Utrolig spennende aksje å sitte med selv om dagene og kursutvikling er kjedelig..
Men skulle det komme noen positive analyser eller nyheter så blir det nok fest igjen...
bravi
02.05.2021 kl 09:31 6234

Har vært en kjedelig fest i det siste ja. Er det bare Apollo som er festbremsen eller er det flere?
Frodon
02.05.2021 kl 22:30 6069

Jeg stoler på CEO, eller så hadde jeg ikke kjøpt aksjer her. De Røkke gir tillit til, har min tillit. Selskapet gjør en fremragende jobb for å få verftet på kartet igjen og kan ikke klandres for at en stor investor selger seg ut. Når/hvis det kommer analyser på selskapet, er det sikkert positivt. Men den store triggeren i mine øyne på kort sikt, er hvis noen kjøper resten av aksjene til Apollo. Plutselig kan det komme mld om at meglerhus har fått inn ordre om å selge unna posten før neste børsåpning
Slettet bruker
03.05.2021 kl 11:39 5957

Jeg humret litt når jeg leste dette innlegget, men vi nærmer oss de 55.. Hvorfor er ikke Phly verdt "noe"? Er sikret jobb i flere år fremover med backlog på 10-12 mrd. Mcap på 60,6 = 762 mill NOK. Kursen har intet med Apollo ryktene å gjøre. Aksjen omsettes jo knapt. Frustrerende å se selskaper på OSE med røde tall og minimale inntekter prises til fantasiliiarder.
Frodon
04.05.2021 kl 21:38 5763

Apollo har fortsatt nedsalget siste måneden, selv om de har stoppet å selge de siste dagene. Er selskapet for billig for dem på dagens nivå for at de er villig til å selge, eller tok megleren ferie? Siste alternativet er om de forhandler med en kjøper av resten av posten. De andre på topp 20 fortsetter å kjøpe aksjer bortsett fra Nordnet bank AB, som har solgt ca halvparten av beholdningen. Det er en nominee konto,

Topp 20 aksjonærer
Endringer 2.4.2021 til 3.5.2021

Goldman Sachs & Co. LLC solgt 93.167 aksjer
Morgan Stanley & Co. LLC solgt 54.602 akser
J.P. Morgan Securities LLC solgt 31.528 akser
Nordnet Livsforsikring AS kjøpt 12.818 aksjer
Nordnet Bank AB solgt 49.844 aksjer
Citibank kjøpt 3295 aksjer
Peter Myhre kjøpt 1000 aksjer
Karsten Ellingsen AS kjøpt 4302 aksjer
Kristian Falnes AS kjøpt 6714 aksjer

http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/3-16/Major-Shareholders
Redigert 04.05.2021 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
Garcia
05.05.2021 kl 06:22 5705

I går ble det omsatt ca 8000 aksjer i dette enestående caset..
Dvs interessen er tilnærmet lik 0.
Synes phly burde kjøpe egne aksjer nå for den interessen det er for aksjen burde vel også ledelsen legge merke til ?
Frodon
05.05.2021 kl 23:50 5493

Noen av dere husker kanskje at jeg håper på lansering av samarbeid mellom Aker sine selskap Cognite og Philly Shipyard. Igår lanserte Cognite samarbeid med Aker Horizons. Da burde det være mulig for Phly snart også? Det kunne hjulpet godt på byggingen av skoleskipene 🤔

"Aker Horizons launched electron in cooperation with Aize and Cognite – digital program to create world-leading renewable companies through active use of industrial softwar",

I korte trekk går dette ut på å drive opp effektivitet og ned kostnadene både i utbyggingsfasen og i operasjon gjennom Aker systemets etter hvert tunge digitaliseringskompetanse
Redigert 05.05.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Garcia
06.05.2021 kl 05:51 5427

Skulle phly greie å heve marginene til over 10% blir dette en utbyttefest uten sidestykke....
Slettet bruker
06.05.2021 kl 08:23 5343

Philly Shipyard ASA
Q1 2021 Results
5 May 2021

Key Events and Highlights
 Received order for two additional NSMVs with total contract value of approximately USD 600 million,
bringing the order intake for the NSMV program to greater than USD 1.2 billion
 Awarded industry design study contract for the U.S. Navy’s Cable Ship T-ARC(X) replacement program
 Selected for repair and maintenance work on the USNS Charlton, a large roll-on/roll-off ship for the U.S.
Navy’s Military Sealift Command (MSC)
 Order backlog of USD 1,171.1 million on 31 March 2021 with last delivery in 2024
 Total cash and cash equivalents of USD 216.5 million at 31 March 2021, excluding USD 34.4 million of
restricted cash
 First quarter 2021 operating revenues of USD 20.7 million, compared to USD 7.5 million in the same period
in 2020
 First quarter 2021 negative EBITDA of USD 4.8 million, compared to negative EBITDA of USD 5.8 million
in the same period in 2020
Garcia
06.05.2021 kl 09:08 5240

Cash og verdier for 1,8 milliarder, børsverdi ca 800 millioner...
Strøkent 😅😅
Frodon
06.05.2021 kl 14:21 5130

Og margin på 7,1% i Q1/2021 ;) Hvis du ser overskuddene Phly vil ha med 7,1% margin i utregningene mine, blir utbyttene i 2023/2024 høyere enn dagens aksjekurs ;)
Marketwatch
06.05.2021 kl 14:28 5114

Med vedlikeholdskontrakt i q2, tror jeg q1 var siste kvartalet med underskudd på lang tid.
Pr nå er selskapet verdsatt til kun bokført verdi til tross for en backlog nesten inget selskap på OSE kan vise til.
Problemet er bare at ledelsen/styret synes null interessert i sine aksjonærer og det å pleie markedet.
Aksjen burde selvsagt minst ståtti 200 når en ser på markedsutsiktene og mulighetene for solide overskudd kommende år.
powderdog
06.05.2021 kl 15:01 5091

Hva som bestemmer selskapsverdiene på OSE, er jo i hvert fall ikke fornuften. Mens vi venter på at noen flere blir fornuftige er det bare å benytte ventetiden med å laste opp. I et entusiastisk og svakt øyeblikk tidligere i vinter, lastet jeg litt mer opp, på 70-tallet. Det viste seg jo å ikke være så lurt, men snittet mitt er nå ihvertfall ikke mye over det vi har nå, så jeg sover svært godt om natten.
Flere av de små uprofilerte Røkke-selskapene handles med god rabatt, det er ganske fullt i godteposen nå.
Shop in may, and let it stay :)
Frodon
06.05.2021 kl 21:02 4988

Aker eier 57,6% av selskapet, Philly Shipyard eier 3,7% av aksjene i eget selskap.

Aker selskapet prises til kr 774 mill, de har kr 1,8 milliarder i cash, kr 0 i gjeld og ordre på ca kr 10 milliarder.

Brukt usd 8,32 i regnestykket
Antall aksjer i Philly Shipyard: 12.574.525

Markedsverdi på selskapet ved kurs kr 61,60 kr 774 mill

Dette er fra Q1/21 rapporten den 6.5.2021

Totalt cash pr 31.3.2021 kr 1,8 milliarder. (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total cash and cash equivalents of USD 216,65 million at 31 march 2021, excluding USD 34.4 million of restricted cash)

Gjeld kr 0 (Fra Q1 rapporten 6.5.2021 - At 31 March 2021 and 31 March 2020, Philly Shipyard had no external debt)

Kr 9,74 milliarder i ordre (Order backlog of USD 1,171.1 million on 31 March 2021 with last delivery in 2024), ventet å øke til kr 12,23 milliarder når de får det 5te og siste skipet i denne serien i slutten av 2021. Phly bookførte margin på 5,8% for 2020. I Q1/2021 er marginen 7,1%, da har de totalt 6,3% margin siden byggingen av skipene begynte (tallene er fra Lars i Aksjesladder, regner med at de stemmer). Med 6,3% margin utgjør dette et overskudd på kr 613 mill (ca kr 48 pr aksje) til 770 mill (ca kr 60 pr aksje). (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, To date, Philly Shipyard has received orders for the first four ships in the NSMV program, with a total order
intake in excess of USD 1.2 billion. These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine and Texas. TOTE Services retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the contract value would total approximately USD 1.5 billion with the final delivery in 2025).

Eierandeler totalt på kr 3,2 milliarder (Fra Q1 rapporten 6.5.2021, Total assets were USD 385.7 million at 31 March 2021 compared to USD 237.7 million at 31 December 2020, with the increase resulting mainly from an increase in cash and cash equivalents (unrestricted) of USD 119.1 million, USD 18.8 million of prepayments to suppliers for the NSMV program, and USD 8.0 million of cash deposited in an escrow account as collateral for the bonds required by the NSMV program)

As of 31 March 2021, the NSMV projects for Hulls 033-034 and Hulls 035-036 are 7.0% and 0.8% complete,
respectively

https://newsweb.oslobors.no/message/532323
Slettet bruker
06.05.2021 kl 22:36 4927

I rapporten står det antall aksjer: Weighted average number of shares 12,107,901
Jeg har sett andre steder oppgitt (blant annet i ditt siste innlegg) 12,574,525
Ikke at det betyr så veldig mye, men hva er riktig?
Frodon
06.05.2021 kl 23:09 4910

Godt spørsmål, skrive feil?

Dette er fra hjemmesiden: 12,574,766

http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/3-14/Share-information
Slettet bruker
07.05.2021 kl 00:54 4857

12,574,766 er totalt antall PHLY-aksjer, 466,865 av disse aksjene ble kjøpt tilbake og eies av aksjonærene i PHLY.
Garcia
07.05.2021 kl 06:58 4799

Dagens kurs er det ingen hensikt å kommentere mere...
Det jeg finner mest interessant nå er at ledelsen leverer det de sier...
Att når de sier at solen skinner på PHLY så skinner den....
Det gjør jo at vi som sitter som aksjonærer her kan føle oss trygge på vår investering.
Vi vet jo av erfaring at når de begynner med utbytte så er det ikke snakk om en 50 øring de kommer med...
Vi får se hvor vi er når Q2 legges frem....
bravi
07.05.2021 kl 08:01 4753

Kursen er vel basert på cash og eiendeler, ingen forventninger til at de skal tjene noe på kontraktene. Hvorfor kan ikke Philly få noen analytikere til å spekulere litt omkring fortjenestemarginer og fremtidige utbytter?
Slettet bruker
07.05.2021 kl 08:10 4744

Jeg så ikke engang en liten notis om Q1 i noen av finansavisene.
Coke_dude
07.05.2021 kl 10:01 4660

At verftet ligger og vaker på en mcap 7-750 mill kr er snodig. Får vel bare ta på de lange brillene her. Virkelig fascinerende case. Underlig at interessen er så til de grader fraværende når aksjen ligger på disse nivåene. Cash/verdibeholdning 2x mcap og ca 1.2 mrd dollar i ordrer. Patriot Contract Services drifter ytterligere 7 skip av samme klasse som USNS Charlton (samtlige skip i Watson-klassen), og Philly er med i flere større studier i regi av marinen. Blant annet et kabelskip i samarbeid med Vard om jeg husker rett. Et verft jeg har jobbet for i en god del år, så blir glad av tanken. Et annet spennende moment, som har blitt nevnt her tidligere, er Demokratenes forslag til opprusting av infrastruktur og energiproduksjon, og hvor mye de faktisk får igjennom. Men man må muligens legge aksjene i skuffen i et par år før man kan høste fruktene da vel og merke. Passet meg fint, god tid til å akkumulere i ro og mak.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:24 4633

Phly har en mcap på 757 mill. Samtidig stiger NAS 16%, som tilsvarer rundt 5 mrd...
Slettet bruker
07.05.2021 kl 10:56 4592

Takker. Den misset jeg i går!
Frodon
07.05.2021 kl 11:35 4563

Du skriver at du har jobbet for et verft i flere år. Kan du si noe om hva vi som investorer burde tenkte på av positive og negative rundt Philly Shipyard og kontraktene dems? Eks på facebook siden dems ble det lagt ut fra en nyhetssending igår, hvor de sliter med å få tak i nok arbeidere. Tror du dette vil være et stort problem eller blir det mer snakk om hvor høy lønn de må tilby for å få nok arbeidere?

https://www.facebook.com/phillyshipyard/
Slettet bruker
07.05.2021 kl 15:37 4470

Kanskje en burde ta en tur over for å jobbe på verftet ? ;)
Det er vel rimelig at de har noen rekrutteringsvansker nå i starten siden mange som ble oppsagt har pensjonert seg eller fått andre jobber
Men hvis det hovedsakelig er sveisere så burde det ikke være noe langvarig problem.
Hvis det ikke er for strenge regler for gjestearbeidere fra andre kanter av verden burde ca 140.- /timen være fristende
Frodon
07.05.2021 kl 15:40 4365

Hehe, skal du tjene penger i USA nå, er det som hjelpepleier innen helse sektoren ;)

Steinar Nerbøvik, President and CEO of Philly Shipyard, sa på intervjuet i linken under for ca 1 uke siden at de skulle få tilbake ca 85% av arbeiderne de har hatt her før. Mangler de bare 15% av arbeiderne eller mangler de langt mer? Synes liksom de 2 sendingene sier litt imot hverandre?

https://www.youtube.com/watch?v=aUFBD4C78PM
Slettet bruker
07.05.2021 kl 16:06 4329

Børsen opp 1,5%, og hele min portefølje bestående av 3 selskaper, lyser rødt...
Slettet bruker
07.05.2021 kl 16:14 4331

S .Nerbøvik har trolig rett. Ser ikke for meg at de som fikk oppsigelse eller permisjon har fått seg nytt arbeid. Kan stemme med at 15% kunne pensjonere seg
jokke
07.05.2021 kl 17:48 4309

De skulle vel også få inn en del lærlinger og med dem skulle det føle en god del penger så dette går rette veien.
Frodon
07.05.2021 kl 19:51 4247

Fra XtraInvestor chatten:

*Shipyard Act* har blitt fremmet. Det kan bety at verftet vårt slipper å betale for en eventuell kapasitetsutvidelse, for det kan være at det offentlige betaler for det. Dette er dog fortsatt et forslag, for å sitere fra Forbes: "If passed, the legislation gives $25 billion in almost unrestricted spending authority to the Secretary of the Navy, granting the appointee an opportunity to distribute $21 billion to the four public Navy yards *and hand $4 billion out to various private shipbuilding interests»

https://www.forbes.com/sites/craighooper/2021/05/06/shipyard-act-gains-momentum-raising-the-stakes-for-new-secnav-nominee/?sh=4c22a2352bff
Redigert 07.05.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2021 kl 21:03 4205

Hva bedriver Frodon tiden til når vedkommende ikke graver frem info om Phly ;) Jeg er takknemlig for alle bidrag! Måtte bare solen skinne for oss aksjeeiere også snart..
Buyin85
07.05.2021 kl 21:08 4205

Ser det henvises til fire verft, men er philly en av de nevnte da..?
Frodon
07.05.2021 kl 22:34 4150

Tenker du på teksten om at det jobber 37.368 arbeidere på 4 verft? Er det der du ønsket å se Philly Shipyard sitt navn? Dette handler om å sikre arbeidsplasser og marinen til USA.
Hvis dette blir vedtatt, kan det være veldig gode nyheter for Phly 😉

«For Congressional representatives hosting shipyards, the numbers are not trivial. As of fiscal year 2019, the four Navy shipyards in Hawaii, Washington, Virginia and Maine directly employ over 37,368 Worders»



cic42, jeg prøver å lese der det er verdt å lese, dvs minst mulig på norske media og HO 😅
Redigert 07.05.2021 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Coke_dude
07.05.2021 kl 23:15 4108

Nei, de fire er:
Norfolk Naval Shipyard (NNSY), Portsmouth Naval Shipyard (PNSY), Puget Sound Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility (PSNS&IMF), and Pearl Harbor Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility (PHNS)

Muligens noe fra posten på 4 mrd usd til privat sektor, men umulig å si hvor mye, om noe i det hele tatt. Pakken må først bli vedtatt. Tror det vil skje, men i noe nedskalert størrelse men hvem vet.
bravi
08.05.2021 kl 10:04 3974

Hvis myndighetene ønsker å stimulere til å holde navy verfts kapasiteten oppe og støtter de 4 verftene må de tilføres oppdrag også. Da blir det vel mindre for Philly å konkurrere om da, kan ikke se at dette er spesielt positivt.
Frodon
08.05.2021 kl 11:24 3941

Er det ikke positivt hvis Philly Shipyard slipper å betale for en eventuell kapasitetsutvidelse, hvis det offentlige betaler for det?
bravi
08.05.2021 kl 21:34 3763

Jo all støtte fra myndighetene til kvalifisering og opplæring osv. er selvfølgelig velkommen, men forsto dette slik at disse bevilgningene først og fremst gjelder de 4 navy verftene, for å støtte dem vil de også bli prioritert når det tildeles oppdrag. Tror ikke Philly regnes som kritisk infrastruktur beredskapsmessig på samme måte.
Frodon
09.05.2021 kl 10:17 3602

Hvor er det dere leser at dette KUN handler om 4 skipsverft? Kan dere klippe og lime fra artikkelen hvor dere leser det?

Her er et lite utdrag fra artikkel, som viser at det ikke KUN er snakk om 4 skipsverft.

«it is imperative that we invest in our nation’s shipyards and the people who work in them»

«Supplying Help to Infrastructure in Ports, Yard, and America’s Repair Docks (SHIPYARD) Act of 2021. For Congressional representatives hosting shipyards, the numbers are not trivial»

«Luria is rightfully focused on bringing more jobs to Coastal Virginia, she emphasized that the bill’s direct economic benefits extend well beyond her district in Hampton Roads, and that “public shipyards are important economic engines” both locally and nationally»

«If passed, the legislation gives $25 billion in almost unrestricted spending authority to the Secretary of the Navy, granting the appointee an opportunity to distribute $21 billion to the four public Navy yards and hand $4 billion out to various private shipbuilding interests»
Redigert 09.05.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2021 kl 11:19 3553

Bravi er en notorisk pessimist vet du. Jeg vil tro at Philly kommer i første rekke når en går ut over disse 4 offentlige verftene. Det er tydelig at de har forstått at US er i ferd med å bli en annen rangs sjøfartsnasjon og at marinen er forsømt