Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?
Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
Det er vel mangel på bekreftelser som mangler? Om at de vil tjene bra på tross av Corona osv?
På den annen side ser det ut som Apollo kanskje vil beholde det de har? Jeg tror ikke det var mailen jeg sendte dem som fikk dem til å kanskje vurdere saken, men en vet aldri
På den annen side ser det ut som Apollo kanskje vil beholde det de har? Jeg tror ikke det var mailen jeg sendte dem som fikk dem til å kanskje vurdere saken, men en vet aldri
Phly kan du selge på 300kr i 2023
bravi
29.05.2021 kl 00:08
5315
Kan hende 300 i 2023, men det blir da det. Før den tid ser dette ut som å bli kjedelige greier, hvertfall hvis man følger med på kursutviklingen (som er null og nada).
Turtai
29.05.2021 kl 09:37
5225
The Aker Group-backed Philly Shipyard is said to be one of the three outfits on the shortlist for Eneti's planned Jones Act-compliant wind turbine installation vessel
https://www.tradewindsnews.com/offshore/three-us-shipyards-said-to-be-on-shortlist-for-500m-eneti-newbuilding/2-1-1010114
https://www.tradewindsnews.com/offshore/three-us-shipyards-said-to-be-on-shortlist-for-500m-eneti-newbuilding/2-1-1010114
Får de den kontrakten går aksjen bananas
StevenG
29.05.2021 kl 10:18
5197
Aksjer som har funnet en såkalt bunn og har null omsetning er bare helt gull.. Forvent lengre tid med lite svingninger men boom så smeller det. Skjer hver gang med litt tålmodighet. De har null gjeld! Og solid balanse og ordre pipe.. Er det ikke bare å spise så mye man kan rundt 58-63kr?
Er bare å bøtte inn å holde på aksjen, kjøp og sitt til 2023 klarer du det 3dobler du pengen dine tror jeg. Ufattelig at phly er her med kontrakter på over 12millarder null gjeld og mye cash, ca 40kr aksjen i cash nå. Ubegripelig at den er under 100 kr nå.
bravi
01.06.2021 kl 09:23
4623
Duverden for en kjedelig aksje med nesten ingen omsetning i hele tatt. Synes det er på tide med noen meldinger for å få opp interressen for caset og fortelle at Philly eksisterer.
Faktisk omsetning i dag, men det går fortsatt i feil retning. Kan bli liggende på 50 tallet fremover ser det ut som. NAS stiger mer enn verdien av Phly i dag..sprøtt. Skjønner ikke hvorfor aksjen skal være usynlig. Kan umulig finnes billigere selskap pt!
Har dere tenkt å selge siden kursen er så viktig?
bravi
01.06.2021 kl 21:59
4406
Kursen er alltid det viktigste, det er derfor vi har aksjer. Har tenkt å selge ja, men først må kursen mye høyere, Utbytte er så langt frem i tid at kursen kan gå opp og ned mange ganger før den tid.
Ta deg en tur ut i naturen i fineværet. Det vil gjøre deg godt!
Redigert 02.06.2021 kl 08:53
300kr i 2023, de som selger på 60 har skjønt svært lite
Nå får vi håpe det bygger seg opp positive forventninger frem mot Q2 den 14.Juli, og at det deretter blir mer volum og interesse slik at verdiene kommer frem i denne (triste og undervurderte) aksjen. Jeg har personlig aldri noen gang gått tyngre inn i en aksje.., så det er lite hurra for tiden.. Men om vi bikker 200, og jeg fortsatt er inne, ja da kan våren 2021 fortrenges :)
Jeg håper vi er over 70 ved Q2, og at vi hurtig bikker 90 (før Q3 gir ny boost?)
Jeg håper vi er over 70 ved Q2, og at vi hurtig bikker 90 (før Q3 gir ny boost?)
Ingen bryr seg totalt uinteressant case dette. Markedet følger ikke phly og Markedet tror ikke phly vil tjene penger.
bravi
02.06.2021 kl 23:56
3985
Tor det hadde vært mulig å få opp både interessen, omsetningen og kursen i dette papiret hvis det hadde vært en målsetting for selskapets styre og ledelse. Får en følelse av at noen ønsker at kursen ikke skal gå noe opp og at caset skal forbli anonymt inntil videre.
Garcia
03.06.2021 kl 04:46
3936
Nesten ei krone opp i går, 95 aksjer senket den til 0...
Her tror jeg det bare er å vente en mnd på Q2 og halvårsrapporten.
Mulig vi finner en bekreftelse på at ting går på skinner der..
Her tror jeg det bare er å vente en mnd på Q2 og halvårsrapporten.
Mulig vi finner en bekreftelse på at ting går på skinner der..
bravi
03.06.2021 kl 22:19
3672
Ser at verftet rekrutterer og begynner å trene opp folk, verftet har fått mye støtte til å gjøre det. Arbeidsstokken øket fra 200 i januar til 400 nå. Dvs. 200 nyansatte, på skal vi si 5 mnd. vil bli et snitt på 40/mnd. Totalt skal det bli 1200-1400 ansatte, da må det rekrutteres 800-1000 flere. Med 40 nye pr. mnd vil det da bli full bemanning i 2H 2023. Nå skal det første nybygget leveres i 2023, hvem er det egentlig som skal bygge det skipet? Nyansatte og totalt uerfarne folk trenger mere enn 2-3 ukers kurs før de er effektive produksjons arbeidere på et skipsverft. Av de 200 som var ansatt i januar kan man tenke seg at bare 20-30% jobber i produksjonen.
jokke
04.06.2021 kl 08:59
3518
Dette er jo en typisk aksje som Reddit-hæren burde se på 🤣😂🥲😜. De hadde kjørt denne 100% på en uke. Det er ofte bortgjemte og glemte aksjer de kjører, noen med inflydelse i Reddit-hæren som kan tipse dem om Phly...?
Reddit sikter vel bare mot aksjer som kan shortes? Det kan ikke Phly
Philly er en aksje en sitter i i årevis, med forhåpentligvis et godt utbytte. Den er ikke skapt for lykkejegere og andre døgnfluer
jokke
04.06.2021 kl 10:07
3433
Slettet brukerskrev Reddit sikter vel bare mot aksjer som kan shortes? Det kan ikke Phly
Denne uken går Reddit-hæren etter Blackberry, det er den bortgjemte og glemte mobiltelefonprodusenten, ikke ulik Phly (bortgjemt og glemt).
jokke
04.06.2021 kl 12:14
3364
https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/06/04/7683058/etter-flere-ar-med-fred-og-fordragelighet-blir-det-litt-action-i-american-shipping-company
Kan bli mye arbeid fremover når havvind skal bli strøm.
Kan bli mye arbeid fremover når havvind skal bli strøm.
Frodon
04.06.2021 kl 16:24
3271
Da har Apollo ØKT antall aksjer i PHLY ;)
Endring fra 4.5.2021 til 1.6.2021
Goldman Sachs & Co. LLC solgt 426 aksjer
Morgan Stanley & Co. LLC kjøpt 42.759 aksjer
Nordnet Livsforsikring AS solgt 3618 aksjer
Interactive Brokers LLC kjøpt 3588 aksjer
Clearstream Banking S.A kjøpt 200 aksjer
Citibank solgt 5000 aksjer
Steinar Gronland kjøpt 6186 aksjer
Nordnet Bank AB kjøpt 1892 aksjer
Karsten Ellingsen AS kjøpt 6376 aksjer
Peter Myhre kjøpt 1000 aksjer
Atle Sandvik Pedersen ny på topp 20 listen med 30.974 aksjer
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/3-16/Major-Shareholders
Endring fra 4.5.2021 til 1.6.2021
Goldman Sachs & Co. LLC solgt 426 aksjer
Morgan Stanley & Co. LLC kjøpt 42.759 aksjer
Nordnet Livsforsikring AS solgt 3618 aksjer
Interactive Brokers LLC kjøpt 3588 aksjer
Clearstream Banking S.A kjøpt 200 aksjer
Citibank solgt 5000 aksjer
Steinar Gronland kjøpt 6186 aksjer
Nordnet Bank AB kjøpt 1892 aksjer
Karsten Ellingsen AS kjøpt 6376 aksjer
Peter Myhre kjøpt 1000 aksjer
Atle Sandvik Pedersen ny på topp 20 listen med 30.974 aksjer
http://www.phillyshipyard.com/s.cfm/3-16/Major-Shareholders
Redigert 04.06.2021 kl 16:24
JSH
04.06.2021 kl 16:32
3261
HØ?! Er ikke dette kjempe gode nyheter for kursen?
Redigert 04.06.2021 kl 16:32
Frodon
04.06.2021 kl 17:11
3236
Tja, aksjonærer på topp 20 listen pleier å være dyktige folk. Ser vi bort i fra Apollo, har de fleste på topp 20 listen netto kjøpt mye aksjer i hele 2021. Så det har vært Apollo + små aksjonærer som har solgt i år. Topp 20 eier 85.72% av selskapet, dvs ikke mye aksjer tilgjengelig på markedet nå. Spennende å se om Apollo fortsetter å kjøpe aksjer på dagens nivå. Plutselig kommer det noen ordre i grønt markedet her og da skal "alle" sloss om de få tilgjengelige aksjene ;)
Har du oversikt over hvilke av disse på listen din som handler for Apollo?
Må le litt, skjer absolutt ikke en dritt i denne aksjen. Ingen i ledelsen kjøper aksjer, ingen bryr seg absolutt ingen bryr seg. Virker som ingen følger den heller
Aksjeamatøren
08.06.2021 kl 23:59
3896
Jeg har nå lagt mine i skuffen og der blir dem nok liggende noen år, så får den bare være anonym.
Var også med i stilleleken natto et år før kursen endelig gikk fra 8 til 35,- også her enkelte dager helt uten transaksjoner. Satser på denne også mangdobbler seg med litt tålmodighet.
Var også med i stilleleken natto et år før kursen endelig gikk fra 8 til 35,- også her enkelte dager helt uten transaksjoner. Satser på denne også mangdobbler seg med litt tålmodighet.
Garcia
09.06.2021 kl 01:56
3860
Jeg tror at hvis de viser at de tjener penger så går den.
Q1 virket jo greit sånn sett og fortsetter det slik fremover så blir det nok fest i denne aksjen..
Evt nye kontrakter så er jo denne ett kupp...
Q1 virket jo greit sånn sett og fortsetter det slik fremover så blir det nok fest i denne aksjen..
Evt nye kontrakter så er jo denne ett kupp...
Aksjen er explosiv på meldinger. Kan gå 50 til 100% den på en melding
mber
09.06.2021 kl 09:53
3738
Denne kommer gå, bare snakk om tidsspørsmål. Ingen topp 50 selger her..
Videre, så får vi nok snart gode meldinger på kontrakter da PHLy staffer opp!
Videre, så får vi nok snart gode meldinger på kontrakter da PHLy staffer opp!
jokke
09.06.2021 kl 17:42
3588
Mber har du anledning å legge ut topp 50 her. XI har pleid å oppdatere men det er mest krangling i Phly tråden der nå…..
Bare lkjøp dere får 200 ,300 kr om 2 år der. Ufattelig at denne er under 100kr. Jeg er overrasket over at ikke flere seriøse aktører kjøper. Du har ikke mange slike muligheter på børsen nå som gir så bra risk reward
inva
10.06.2021 kl 21:29
3374
Du virker veldig sikker. Hva hvis det viser seg at de taper på de nye kontraktene da?
Skal ikke mye til for å spise opp 6-7% margin. Selv om de har sikret en del av stålkontraktene sine, så har de fleste råvarer/produkter hatt en vanvittig prisvekst det siste året og det ser ut som at det bare fortsetter. Kobber har doblet seg på et år.
I tillegg skal de bygge en ny type skip for en meget krevende kunde. Jeg sier ikke at det er umulig, men markedet generelt rynker på nesen.
Skal ikke mye til for å spise opp 6-7% margin. Selv om de har sikret en del av stålkontraktene sine, så har de fleste råvarer/produkter hatt en vanvittig prisvekst det siste året og det ser ut som at det bare fortsetter. Kobber har doblet seg på et år.
I tillegg skal de bygge en ny type skip for en meget krevende kunde. Jeg sier ikke at det er umulig, men markedet generelt rynker på nesen.
jokke
10.06.2021 kl 23:30
3287
Inva, sett deg inn i kontrakten, stålpriser er index regulert og tipper kobber også er det. Mener du alvorlig at kobber utgjør 7 % av båtprisen? Jobber de gratis? Du burde heller kjøpe nå mens verdien på Phly er 1/3 av verdien for hele Phly. FA lager stor sak om Odfjell se som prises til 40% av reelle verdier mens Phly prises til ca 33% av reelle verdier.
Redigert 11.06.2021 kl 09:11
bravi
11.06.2021 kl 07:22
3181
Det har helt klart vært en helt unormal prisstigning som følge av Covid krisen, spesielt siste 6 mnd. Dette gjelder ikke bare stålprisen, det er minst like ille for komponenter og utstyr, i tillegg har leveringstiden på det meste øket.
Ikke enkelt å drive med nybygging av skip under slike forhold, men det er samme problemene for alle verftene.
Ikke enkelt å drive med nybygging av skip under slike forhold, men det er samme problemene for alle verftene.
Problem, er ingen problem. Phly har lang erfaring og alltid levert. De som kjøper nå gjør kupp. Prisen du nevner er låst opp så har null og si. Her må dere seriøst sette dere mer inn i caset. Phly blir kjøpt opp tror jeg, og det i år.
bravi
11.06.2021 kl 09:52
3074
Er ikke sikker på at prisene er "låst opp" som du skriver på alt utstyr og utrustning. Selv om Philly har levert greit tidligere er det nå en ny situasjon også for dem med uforutsette prisøkninger på kort tid og lengre leveringstider. De prisene Philly budsjetterte med når de skrev kontraktene har øket nå, det gjelder også for skip 3 og 4. Tviler på at Philly har bekreftet alle utstyrskontraktene før de skrev kontrakt med Tote. Å ha sikret stålprisen blir bare en del av dette, det er også veldig mye annet.
Se på pris av selskapet, muligheter nye kontrakter oppkjøp osv phly er ett veldig bra case på latterlig 60kr.
Stokk Dum
11.06.2021 kl 11:33
2985
Re: "De prisene Philly budsjetterte med når de skrev kontraktene har øket nå..."
Gjelder dette også lønnsutgifter?
mvh
Gjelder dette også lønnsutgifter?
mvh
bravi
11.06.2021 kl 11:54
2960
Nei tror ikke det er noen overraskelser på lønnsutgifter og slikt.
Med uvanlige prisøkninger tenkte jeg mest på skipsutstyr som rør og ventiler, wincher (hydraulikk), maskineri/ generatorer, elektriske tavler, utrustning og kabler, ventilasjon osv. sannsynligvis også også innredning, maling og annen utrustning. Det er spesielt utover vinteren/ våren 2021 prisene har blitt øket kraftig på slikt utstyr, såvidt jeg vet stiger prisene fortsatt. Det vi ser nå er ikke en normal prisoppgang. Om det er slik i Us vet ikke jeg, men vil anta det er slik der også som i Eu og resten av verden.
Med uvanlige prisøkninger tenkte jeg mest på skipsutstyr som rør og ventiler, wincher (hydraulikk), maskineri/ generatorer, elektriske tavler, utrustning og kabler, ventilasjon osv. sannsynligvis også også innredning, maling og annen utrustning. Det er spesielt utover vinteren/ våren 2021 prisene har blitt øket kraftig på slikt utstyr, såvidt jeg vet stiger prisene fortsatt. Det vi ser nå er ikke en normal prisoppgang. Om det er slik i Us vet ikke jeg, men vil anta det er slik der også som i Eu og resten av verden.
Dette blir nok ett mega tapsprosjekt ja. Bare å selge.
inva
11.06.2021 kl 14:29
2948
Så du har kontraktene jokke, ikke dårlig. Du får legge ut teksten her slik at vi kan lese de også.
Du får lese innlegget mitt en gang til, så ser du at jeg skriver at de har sikret en del av stålkontraktene. At kobberprisene har økt var bare et eksempel på at prisene generelt har økt og at dette vil påvirke selskapets marginer. Å tro at de har sikret seg mot dette på alle innkjøp må du gjerne gjøre, men det er lite realistisk. Men, du har jo kontraktene så da kan vel du fortelle oss om detaljene.
Du får lese innlegget mitt en gang til, så ser du at jeg skriver at de har sikret en del av stålkontraktene. At kobberprisene har økt var bare et eksempel på at prisene generelt har økt og at dette vil påvirke selskapets marginer. Å tro at de har sikret seg mot dette på alle innkjøp må du gjerne gjøre, men det er lite realistisk. Men, du har jo kontraktene så da kan vel du fortelle oss om detaljene.
Sakset fra årsrapport.
The Shipyard has fixed-price subcon-
tracts in U.S. dollars for the detailed design
and major equipment for the NSMV program.
The NSMV contract
includes a steel cost adjustment clause for
steel plates.
Vil selvfølgelig være risiko i denne aksjen som alle andre.
The Shipyard has fixed-price subcon-
tracts in U.S. dollars for the detailed design
and major equipment for the NSMV program.
The NSMV contract
includes a steel cost adjustment clause for
steel plates.
Vil selvfølgelig være risiko i denne aksjen som alle andre.
inva
11.06.2021 kl 15:57
2930
Det er bra det Jan. Poenget mitt var at marginen til PHLY på ca 7% fort blir spist opp av økte kostnader i de 2,5 årene skipene bygges. Som nevnt over av Bravi så er det mye annet som også skal kjøpes inn.
Ulempen her er også at vi ikke vet om de tjener på de to første skipene før regnskapet for 2023 gjøres opp i februar 2024. Det er lenge å vente. Det kan nok være derfor markedet priser aksjen så lavt og kanskje også årsaken til at Apollo selger seg ut.
Ulempen her er også at vi ikke vet om de tjener på de to første skipene før regnskapet for 2023 gjøres opp i februar 2024. Det er lenge å vente. Det kan nok være derfor markedet priser aksjen så lavt og kanskje også årsaken til at Apollo selger seg ut.