Txp - tidslinje oppdatering

Domus
TXP 04.01.2021 kl 15:30 186084

Etter ønske legges aktivitetslista inn i dette åpningsinnlegget. Originalinnlegget vil ligge nederst i dette innlegget.

ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal
.......
Mange har nok et for optimistisk håp om når testresultatene fra Cas og chin kommer.

Det har vært noen hendelser som har medført noen utsettelser. En av lastebilene til testselskapet brøt nylig sammen samt at en viktig del manglet i en båtlast.

Det er derfor antatt at testresultatene fra Chinook først blir klare mot slutten av januar.

Deretter vil Cas deep testes.

Operasjonene på Coho og Royston påvirkes ikke av dette.

Etter Royston vil riggen flyttes 2 km sør til Stellhead prospektet.

Rigg nr. 2 kommer sannsynligvis først i Q3 og vil da bore «development» brønner på Cas og chin.
Redigert 16.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Herman*
15.06.2021 kl 14:09 5833

og hva blir så den siste prognosen på testingen av Chinook? Tror du de kan starte i slutten av uka, eller ser vi neste uke før de starter opp?
Redigert 15.06.2021 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
Domus
15.06.2021 kl 14:23 5833

Ingen info om det enda, Herman. Jeg antar neste uke nå. Oppdaterer når info flyter min vei.

De er straks klare til å skyte seismikken. Roystonveien nærmer seg ferdigstillelse og reparasjon av bru på Chinookveien pågår. Testrig er for øyeblikket på Coora for en workover.
Namtrah
16.06.2021 kl 14:49 5631

Mini-krakk i UK, som Canada helt sikkert vil følge straks. Nå må PB på banen og oppdatere markedet på hva som skjer.
Herman*
16.06.2021 kl 17:15 5528

Har ingen planer om å selge, men ser at det kanskje var litt naivt å kjøpe seg opp i troen på at de ville klare å gjennomføre noe i nærheten av forventet tidsskjema.
Domus
16.06.2021 kl 17:40 5526

Ingen forandring siden i går.
Hirulen
16.06.2021 kl 17:55 5503

Utenom kursen da
Herman*
16.06.2021 kl 18:11 5477

Domus: Jeg har troverdig info på at det ikke er sikkert at de skal teste cruse formasjonen i det hele tatt, noe gjør meg veldig forvirret. Har bedt om en forklaring, så la oss se hva de sier. Har du noen tanker selv?
Domus
16.06.2021 kl 18:28 5507

Det er feil.
Namtrah
16.06.2021 kl 18:42 5502

Det er opp til TXP og PB å informere markedet, noe som ikke blir gjort. Derfor florerer rykter, og det er vanskelig å vite hva som stemmer. Det er 0 tiltro til planer, fordi ingen blir gjennomført på rimelig tid
Herman*
16.06.2021 kl 18:42 5543

Domus skrev Det er feil.
Jeg må i utgangspunktet forholde meg til hva selskapet selv skriver i dag.
«…the Company is planning to complete the testing of the Herrera Formation then, IF REQUIRED, move up to the Cruse formation to test a highly prospective natural gas opportunity.»

Høres ikke ut som de er sikker
Domus
16.06.2021 kl 18:50 5564

Dette er jo gammelt, Herman.

Jeg har fått helt fersk kommentar på at det er feil at Cruse ikke skal testes.
Herman*
16.06.2021 kl 19:00 5586

Rart at de skriver det i dag. Jeg svarte umiddelbart at dette var noe underlig, og ba om å få en forklaring da jeg var sikker på at de ville teste cruse formasjonen. Forklaringen venter jeg på.
Herman*
16.06.2021 kl 20:25 5506

Tok like gjerne å ringte selskapet, da vi må få fakta på bordet. Det er enkelte ansatte som er litt forvirret…. Cruse formasjonen vil bli testet, og antas ferdig testet innen ca 28.6. Det er bevegelse i forhold til Shell/Coho, og dette antas avklart om kort tid (hva er kort tid….). De skal angivelig begynne å skyte seismikk om ca en uke, og dette vil pågå utover sommeren. Royston er i rute for spud i slutten av måneden, men jeg tipper Domus har rett i at vi bikker juli. Domus har vel nevnt mye av dette, men nå er det i hvert fall bekreftet enda en gang.
Namtrah
16.06.2021 kl 20:31 5534

Alt trekker ut i det uendelige…
badkrukan
16.06.2021 kl 21:44 5461

Så vad faen skjera? 50% av verdiene er fordampet. Noen må vel bli sinna snart?
erts78
16.06.2021 kl 21:55 5446

Jeg lurer også på hva er årsaken til prisfallet idag? Er det forsinkelser i forhold til Cruze testing? Eller kan det være noe annen info som vi "ennå" ikke har kjennskap til? Hva er deres antagelser Domus/ Hermann evt. andre?
Herman*
16.06.2021 kl 21:59 5431

Det spekuleres i om North Energy selger. I så fall skal de nok ha litt cash til å investere i Reach Energy hvor de er hovedaksjonær. Reach skal investere i ubemannede fartøyer. Tror ikke kapitalbehovet er så stort i første omgang. Dette er bare en teori…
Slettet bruker
16.06.2021 kl 22:15 5404

Det tviler jeg sterkt på. Om noen vet den virkelig verdien av Txp så er det North. De selger ikke rett før gigantisk cashflow på så lav kurs. Det nekter jeg å tro noe som helst på!
erinho
16.06.2021 kl 22:57 5346

Tror heller ikke North selger. De får ofte skylda på UK forum når TXP går dårlig. Er vel typisk oss aksjonærer at vi må finne en spesifikk grunn til at det går dårlig. Svaret er nok så enkelt som at TXP har vært skuffende i hele år. Fra forsinket testing, Chinook resultatet, Coho drøyer, forsinkelser her og der - dog mye utenfor TXP sin egen kontroll.

Har selv ikke solgt en eneste aksje. Fremdeles et mega case for meg, selv om ting tar tid. Lockdown å Covid er det lite å gjøre med, men der skal det værste være over nå forhåpentligvis. Når Cascadura kommer online og blir utviklet ser vi en helt annen kurs enn idag. Det er bare å se på utregninger for hva vi tjener med 200mmcfd + liquids. Om det blir i år, eller H1 22 får vi se. Royston er jo ikke priset inn i det hele tatt. Chinook kan enda bli bra, men tror det blir en annen lokasjon enn der vi har boret nå. Kan fort vise seg å være en gavepakke på disse nivåer. I H2 vil jeg se Royston suksess, Coho online og Cascadura online (eller nærme hvert fall). Da bør tilliten komme tilbake og bjørnene gå i hi☺️

PB + team tror jeg bekymrer seg lite om kursen. De vet hva som kommer, og hvilke store muligheter som ligger foran oss de neste årene. Og takket være Cascadura alene sover jeg veldig godt om natten.

Domus
16.06.2021 kl 23:17 5310

Det kan for øvrig opplyses om at begge veier til Chinook er under utbedring, en av myndighetene og en av Heritage. På Heritage sin vei er det tidligere nevnte bru som har fått skader og er under utbedring. Nesten ferdig utbedret nå.
badkrukan
17.06.2021 kl 08:09 5180

Tror heller ikke north selger, da hade vi fått melding om det. Såg på annet forum at det er MYE shortet i selskapet via euroclear. Det kan forklare mye, men det forklarer ikke hvor lite intressert txp er at støtte kursen. Det er ikke normalt at la kursen stupe 50% uten at det kommer noe fra selskapet. Det er alltid risiko for "vet noen mer?", så kursfallet eskalerer. Isteden for at domus og andre informerer om veier som utbedres og ting som er i rute, kunde jo selsksapet selv gå ut og roe ned folk?

De kunde jo og gitt F i at ta på seg nye styreoppdrag midt oppi dette, og ikke minst kunde ledelsen gi F i at selge aksjer i svalestupet? Jag er minst sagt irritert. Har ingen aksjer i txp, men ganske mange i North, og dette har ikke akkurat gjort underverker for den kursen heller.....
Slettet bruker
17.06.2021 kl 08:40 5148

Tror ikke ledelsen bryr seg så mye når markedet gir totalt f i hva de melder og heller kommer til egne konklusjoner.

Ledelsen: Chinook er et oljefunn
Markedet: Duster. Legg inn ekstra rabatt pga det

Ledelsen: Vi har cash nok frem til produksjon fra Cascadura starter
Markedet: Gigantisk emisjonsfare. Hold dere unna. Ta gevinst. Short!

Kun en ting man kan klage på. Forsinkelser. Ja, ting tar lang tid men det er ikke rart. Vi snakker jungelen på ei karibbisk øy midt i en pandemi. Og i tillegg har vi en aktør som saboterer pga egne interesser på ene siden og så videre...

Viktig å ha fokus på de rette tingene. At Corona gjør ting enda mere tregt er da helt naturlig. Ta dere en bolle og litt brus og tenk på hvor vi er om 6 mnd, når Casca er forhåpentligvis koblet på og Royston er testet med 1 TCF gass...
bobleplast
17.06.2021 kl 08:54 5134

Enig! Men akkurat nå, kan vi ikke bare anta 0 på royston og bare være sikker i troen på at selv uten Royston og all fremtidig exploration så har vi påviste ressurser som impliserer stor oppside fra dagens pris. Det har vært en kombinasjon av mange faktorer som har gitt oss en kraftig nedgang siste tiden, corona, regn, spreadbet endringen, chinook bom, uenighet med shell og generell utsettelse av det meste. Nå må ledelsen levere i form av avklaring med shell/ngc angående coho og spud Royston innen midten av juli. Da kan de vinne tilbake litt troverdighet som de mistet med chinook. Har full tro på langsikt, men det er veldig kjedelig å se på kursen om dagen
badkrukan
17.06.2021 kl 09:29 5095

"In addition, on June 10, 2021, non-executive director John D. Wright sold 62,500 Common Shares at a weighted average price of C$1.57 (approximately 91.8 pence) per Common Share. The Common Shares were originally acquired by Mr. Wright in the previously announced exercise of 112,500 share options."

bobleplast
17.06.2021 kl 09:45 5092

Det ble jo meldt i forrige uke. Han solgte litt i fjor også i juni etter opsjonsinnløsning
badkrukan
17.06.2021 kl 09:53 5059

Er klar over det. Syns bare timinga er elendig. Når ledelsen selger kan det se ut som prisen er "fair".
livsal
17.06.2021 kl 12:06 4982

Stan Wright er vel en av de opprinnelige eierne. Han øker dog sin beholdning med 50000 ved å selge 62500 av de 112500 aksjene han ble tildelt via opsjoner.
erts78
17.06.2021 kl 17:25 4846

Slalom rally fortsetter vist idag og, sykt irriterende!
Slettet bruker
17.06.2021 kl 17:53 4831

Jeg satt indirekte i TXP gjennom NORTH, men solgte NORTH og gikk inn direkte i TXP når den var rundt 30% ned fra toppen. Resultatet er pt en negativ avkast på ca 30%.. Jeg hadde fulgt med fra sidelinjen i lengre tid, og følte det var så mye positivitet rundt selskapet, at det måtte være en relativ safe investering, men nå er vi snart tilbake til start! Og som noen nevner, innsidesalg er ikke det beste signal akkurat nå.. 49% opp til break even for min del!
d12m
17.06.2021 kl 18:27 4785

Sånne fall får meg alltid til å lure på om noen vet noe og vil ut. Hva er det isåfall som er på trappene?
Domus
17.06.2021 kl 18:38 4767

Ser at det spekuleres i at det må være negative news i omløp, men ut fra min viten er det intet.

Alle har forskjellige investeringsporteføljer, og kanskje i de tidlige dagene var TXP for noen personer et fint bet på om det ble treff eller miss, med hit som potensielt companymaker. Deretter kom 4 vellykkede hit. Selskapet har endret seg og mål har endret seg også. Det er nå et mål å utvikle og starte gassproduksjon. Oljeproduksjon er mye enklere, men gass er nåtiden og fremtiden. Txp har funnet store mengder som krever mer infrastruktur for å få i gang produksjon. Selvfølgelig når den kommer på, vil selskapet gå fra null til 100 ...

Reservene har økt med 200%, noe som betyr at dette selskapet har potensiell produksjon i flere tiår.

Dessuten - dette er ikke en gassutvikling offshore som vanligvis tar opptil 10 år, dette vil sannsynligvis ta 2 år med Coho til tross for Covid og nødsituasjoner og lockdowns og Shellsspill med NGC.

Så ja, det er noen få spennende milepæler som kommer snart - seismikk, Royston osv. Men det store bildet er at et stort produksjonshopp 100% vil skje på veldig kort sikt sett gjennom industriens briller.
Domus
17.06.2021 kl 19:21 4733

Ehm…han utøvde 112500 opsjoner og kvittet seg med 62500. Mao så økte han med 50000.
HP17
17.06.2021 kl 20:24 4774

Jeg var med på ferden i TXP fra litt under 1 til 2. Mulig jeg kjøper meg inn igjen om kursen faller tilbake under 1. Skal vel litt til for at det skjer eller?
badkrukan
17.06.2021 kl 20:43 4741

Det er i min mening for mye på trappene som ska dra txp nordover, men jag kan ikke forklare fallet ned hvor vi er nå.... så anybodys guess.... Det som er sikkert er at disse kursene er latterlige om 1 år.
Herman*
17.06.2021 kl 21:33 4660

Da selskapet falt fra 3 cad og nedover til 2.40 (?) før dårlige nyheter, sa vi at det ikke var noen grunn til fallet. Det var det jo for såvidt, selv om reaksjonen på ingen måte stod i stil til de dårlige nyhetene. Nå klarer jeg ikke å se at det skal være noen dårlige nyheter, for de har ikke begynt hverken å teste eller bore. Og Coho tror jeg ikke betyr så mye for kursen. Domus: Kan du ikke snuse litt rundt for å se hva som er i ferd med å skje. Selskapet må jo vite om det er et stort nedsalg på gang eller om det har skjedd noe spesielt.
Domus
17.06.2021 kl 21:42 4642

…»ingenting er forandret»