Txp - tidslinje oppdatering

Domus
TXP 04.01.2021 kl 15:30 180636

Etter ønske legges aktivitetslista inn i dette åpningsinnlegget. Originalinnlegget vil ligge nederst i dette innlegget.

ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal
.......
Mange har nok et for optimistisk håp om når testresultatene fra Cas og chin kommer.

Det har vært noen hendelser som har medført noen utsettelser. En av lastebilene til testselskapet brøt nylig sammen samt at en viktig del manglet i en båtlast.

Det er derfor antatt at testresultatene fra Chinook først blir klare mot slutten av januar.

Deretter vil Cas deep testes.

Operasjonene på Coho og Royston påvirkes ikke av dette.

Etter Royston vil riggen flyttes 2 km sør til Stellhead prospektet.

Rigg nr. 2 kommer sannsynligvis først i Q3 og vil da bore «development» brønner på Cas og chin.
Redigert 16.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Herman*
30.03.2021 kl 18:29 7198

Muligens vi snakker litt forbi hverandre. Mener ikke at dette nødvendigvis er kurssensitiv info, men i noen tilfeller vil det være det. Er enig at det ville vært mer betenkelig om du eller andre delte de faktiske resultatene. Det ser ut til at mange aktører er svært skeptiske, enten fordi noen mener å vite noe eller fordi de siste ukers hendelser har gjort de fleste generelt mer skeptiske. La oss håpe på en positiv overraskelse, har nå kjøpt noen tusen aksjer i dag.
erinho
30.03.2021 kl 18:00 7227

Personlig så vil jeg si at kursen nå ikke priser inn noe særlig positivt i den meldingen som kommer ons/tors. Håper PB overrasker alle og vi fyker forbi 3$ ved åpning😎
Domus
30.03.2021 kl 17:40 7237

...så lenge man ikke vet resultat så er ikke det sensitiv info. Du ser jo det på kursen nå.
Herman*
30.03.2021 kl 16:34 7291

Domus: Jeg kritiserer ikke deg for å grave. Jeg kritiserer alle selskaper som lekker sensitiv info. Da vi lever i en verden full av tradere, er eksakt dag for oppdatering sensitiv info.
Domus
30.03.2021 kl 16:28 7292

Tja... om info om at en update skal komme er å lekke da er det mange selskap som lekker.
Skjønner ikke helt at det evt skal være feil.

Om infoen hadde blitt fulgt av hint om hva resultatene hadde vært, da snakker vi lekkasje.

For øvrig er det interessant at mange synes å trekke frem lekkasjekortet så snart andre graver frem info, mens det er jubel og gratulasjoner når en sjøl eller andre i indre krets får frem info.
Dobbeltmoral?

Når det er sagt, er nok markedet skeptiske til resultat ettersom det tilsynelatende ble lite å skrive hjem om fra oljetesten samt at det sannsynligvis spekuleres i dårlig resultat fra første casca test iom at man ikke har hørt noe derfra.

Herman*
30.03.2021 kl 15:35 7344

Enig i det du skriver, men er skeptiske til at folk ikke laster hardt dagen etter at tvangssalgene er over og 1-2 dager før vi får en oppdatering som forhåpentligvis har noen positive elementer. Domus påstår at han 100% sikker info om at det kommer nyheter på onsdag/torsdag, noe som er atter et tegn på at selskapet lekker. Det så vi jo sist da kursen gikk ned rett før selskapet kom med dårlige nyheter (forsinkelser m.m)

Ps! Har kjøpt 15000 aksjer de siste ukene og håper at det snur nå.
Redigert 30.03.2021 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
erinho
30.03.2021 kl 13:36 7442

Tror IG sitt nedsalg har hatt mere å si enn det folk tror de 6-7 siste ukene. Det var som kjent ferdig igår, da det var dagen de ville tvangsselge dersom det var noen som ikke hadde lukket posisjonene på fredag. Skal heldigvis være over nå. At kursen går ned 4 av 5 dager i uken skaper jo ikke akkurat optimisme, men når vi vet at det delvis skyldes IG (og selvsagt alle utsettelsene), så hjelper det jo litt...

Ser det er litt skepsis til de sonene de tester nå. Der har jo du, Herman, bidratt litt med din tolkning av kroppsspråket til PB på Pareto presentasjonen - noe jeg forøvrig ikke ser noe galt i! Kan godt være at de nederste sonene på Chinook ikke er kommersielle, men det var aldri meningen at Chinook #1 skulle produsere olje fra disse uansett. Den skal produsere gass fra den øverste sonen, og der tror jeg vi får et godt resultat over påske. Jeg tror ikke det blir like stor produksjon som på Cascadura, men jeg tror det blir en mellomting av Cascadura og Coho, og at det er rom for de 6-8 utviklingsbrønnene som PB har snakket om. PB ville vel aldri gått ut og sagt at de har sendt søknad for 6-8 utviklingsbrønner dersom han ikke var sikker på at øverste sonen på Chinook var kommersiell. Oljetesten skal vel kun gi informasjon om de kan finne en bedre lokasjon til fremtidige oljebrønner på Chinook i tillegg til de 6-8 utviklingsbrønnene til gass sonen.

Den nederste sonene på Cas Deep håper jeg selvsagt er kommersiell, selv om jeg ikke tror den er like stor som de to øvre sonene her. De to øvre sonene vet vi jo er gode fra testingen på Cascadura #1.

Jeg tror ikke vi får noe gasstest på den nederste sonen på Chinook som var 68 fot. Den har de forlatt permanent iht. børsmeldingen.

Jeg tror at på onsdag/torsdag får vi testresultat av nederste sonen på Cas Deep + EWT oljetest og gasstest av den midtre sonen med pay på Chinook.
Da gjenstår øverste gasstest på Chinook (den jeg er mest spent på og som var primary target når de boret) + gasstest av de 2 øvre sonene på Cas Deep som vil komme fortløpende i april.

Mye tror her, og det er akkurat det det er. Håper PB overrasker oss positivt med gode resultater + at Coho er 10-14 dager unna produksjon + Royston spud innen 1 måned.
Herman*
30.03.2021 kl 12:45 7485

La oss si at det kommer relativt gode nyheter i løpet av de neste dagene: Markedet virker å ha null forventninger. Omsetning og kurs i London er laber, og det blir vel noe av det samme i Canada. Utover at tilliten kan ha fått seg en knekk i lys av de betydelige forsinkelsene, tror dere det er andre årsaken til denne skepsisen?
Domus
29.03.2021 kl 23:55 7681

Herman, basert på at Paul sa de skulle melde underveis og at brønnen var på flow back, kunne jeg være rimelig sikker.
Nå har tydeligvis et eller annet forandret seg slik at de har valgt å ikke melde casca enda.
Hva gjelder nevnte oppdatering så er det sagt at onsdag er dagen, men det kan hende at de ikke rekker det før torsdag.

Ref diskusjonen om antall soner på chinook så spekulerer jeg på om de velger å teste også den grunne formasjonen. Der av 3
oilbiz
29.03.2021 kl 23:18 7708

Skal dere selge? Hyggelig at kursen tikker oppover, men har tenkt å sitte lenge så det betyr ikke så mye.
Herman*
29.03.2021 kl 22:01 7770

Domus skrev Nei, 100% info
Du var jo ganske sikker sist du spådde et konkret tidspunkt, men jeg håper du har rett. Tror også at de vil forsøke å få ut en melding innen torsdag (da børsen i Candada er stengt på fredag), men jeg mener at det ikke er mulig å være helt sikker når det gjelder TXP. Det er alltid noe som kan skjære seg og som medfører et par dager ekstra. Vi krysser dog fingrene og håper på det beste!
erinho
29.03.2021 kl 21:28 7801

Jeg vet de fant 3 separate soner på Chinook, men den nederste av disse (den på 68 fot) ble jo testet for olje iht. børsmeldingen fra 5. mars og funnet ukommersiell.

#1 på 341 fot med pay
#2 på 180 fot med pay
#3 på 68 fot med pay (ukommersiell iht. børsmelding fra 5. mars)

"Touchstone has tested two low resistivity zones in the Chinook-1 well. The first test interval was in the lower sub-thrust sheet, which was a previously unknown thrust-sheet where we identified 68 net feet of potential pay based on wireline logging data. During this test, the well recovered trace amounts of 41 degrees API sweet oil along with significant high pressure and high temperature water, which was indicative of encountering a fracture at the base of the formation. With the high volume of water, the zone is considered uneconomic; however, indications of light oil prove the concept of hydrocarbons in the sub-thrust sheet. Based on 3D seismic data, future development locations are anticipated to be positioned structurally up-dip by as much as 1,000 feet from the Chinook-1 well to evaluate the sub-thrust sheet in an optimal structural position. The Company has permanently abandoned this lowermost zone and completed a second zone in the Herrera formation which encountered 35 degrees API sweet oil and is currently being configured for an extended oil production test. We anticipate conducting the first natural gas test at the Cascadura Deep-1 well while the Chinook-1 well is on the extended oil production test."

Det jeg er usikker på er “and completed a second zone in the Herrera formation which encountered 35 degrees API sweet oil and is currently being configured for an extended oil production test” om dette er den 2. av de 3 potensielle sonene, eller om det er en helt ny sone som ikke ble meldt i børsmeldingen fra funnet på Chinook. Altså at det da gjenstår de 2 gass sonene som skal testes på hhv. 341- og 180 fot. Der resultatet på den med 180 fot kommer nå på onsdag/torsdag?
Domus
29.03.2021 kl 21:09 7835

Gass formasjonen på Chinnok strekker seg over 3 separate soner. Derfor vil førstkommende test være fra nederste av disse 3.
erinho
29.03.2021 kl 20:54 2464

Mener du øverste gass sone på Chinook? Var av den oppfatning av at de 2 oljetestene på Chinook var i de 2 nederste sonene, og at det da gjenstod den øverste sonen som også var primary target på Chinook for gass. Olje var jo en bonus, men det er fint om de får data til å bore kommersielle oljebrønner et annet sted på Chinook. Er spent på Cas Deep nederste sone. Ser på div. forum at folk ikke har så store forventninger til den lenger etter Pareto presentasjonen. Jeg håper PB overrasker alle med kommersiell flow der. Vi vet jo at de andre sonene på Cas Deep er bra fra før.
Herman*
29.03.2021 kl 20:11 2492

Hvorfor er du så sikker? Basert på presentasjonen til PB hos Pareto?
Herman*
29.03.2021 kl 19:27 2558

Vi kan håpe på onsdag eller torsdag, men vi kan jo aldri være sikker på at det ikke har oppstått nye forsinkelser. Krysser fingrene for gode nyheter som tar oss tilbake til 3 CAD.
Domus
29.03.2021 kl 18:42 2578

Full oppdatering om to dager. Mao en handelsdag. Spennende.

Da blir det sannsynligvis info om både nederste sone på Cascadura samt nederste gass sone på Chinook og i tillegg info om oljesonen.
Dessuten progress på både Coho online og Royston.

Sannsynligvis ingen kommersiell oljeflow, men trolig meget verdifull info til senere om dette oljelaget.
Redigert 29.03.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Domus
29.03.2021 kl 16:44 2659

ONSDAG senest torsdag
Herman*
26.03.2021 kl 18:44 3075

De dårlige nyhetene blir nok pakket inn i gode nyheter som kanskje kommer til uka. En ting som jeg lurer på er dette med påkoblingskostnader for hver gassbrønn. Det er snakk om 1.5-2 mill dollar, er det per brønn?
Domus
26.03.2021 kl 18:36 3074

Du er nok ikke fryktelig langt unna bunnen nå. Brått så var vi der i dag så fremt ikke Txp spar frem noen negative nyheter.
Aksjeamatøren
26.03.2021 kl 18:19 3078

Se der ja, min inngang på 2,50 var ikke sjakktrekket nei. Kjøpte langsiktig så får følge litt med og snitte ned når den starter å bunne ut.
Domus
26.03.2021 kl 16:36 3178

Oljetesten ga nok ikke allverden, men samtidig ga den nok verdifull informasjon. Hadde nok aldri blitt produsert fra Chinook uansett.
Vedr. nederste intervall på casca så vet jeg jaggu ikke. Godt mulig de har den brønnen på pressure build up i nederste sone. Vi får sannsynligvis alle svar i løpet av neste uke/påska.
I mens er det salg.
Herman*
26.03.2021 kl 16:21 3185

Jeg har sett presentasjonen. Tror det gikk dårlig med den oljetesten og den laveste sonen i cas deep, i hvert fall er hans fokus på gassen i Chinook og de andre sonene på cas deep. Han er veldig positiv til Chinook, så la oss håpe dette blir til svært mange utviklingsbrønner. Domus: Tolker du det annerledes?
Namtrah
26.03.2021 kl 08:20 3390

Jeg forstår 👍🏻 Satser på vi snart får noe nytt, forhåpentligvis neste uke
Herman*
26.03.2021 kl 08:18 3394

Ja, de gjorde det mens de ventet på at det ordinære testutstyret skulle ankomme brønnen. De fant olje og vann nederst og så en oljesone som de har testet, men som nå gjennomgår en utvidet produksjonstest-slik jeg oppfatter det.
Slettet bruker
26.03.2021 kl 08:17 3403

Olje var jo ikke engang med i tidligere kurs så at de nå har to tester med light oil som igjen gir nye leads for mer utvikling og potensielt store oljefunn gjør jo oppsiden enda større og fallet i kurs langt mer uforståelig... Strikken er strukket og jeg tror vi lett ser 250p, 3-4 cad når neste melding foreligger...
Namtrah
26.03.2021 kl 08:12 3421

Det står "tested" som i at testen er utført. Derfor jeg spør
Herman*
26.03.2021 kl 07:37 3430

At de har funnet olje er ikke noe nytt, dette informerte de jo om for flere uker siden. Har lest siste «corporate presentation» som ligger på selskapets hjemmeside. Den inneholder ingen ny info i forhold til siste børsmelding. Presentasjonen hos pareto har vi jo ikke tilgang til hvis en ikke er kunde.
Namtrah
26.03.2021 kl 07:20 3434

Så de har funnet light oil, men hvor mye?
Herman*
26.03.2021 kl 06:38 3452

I så fall kan det høres ut som de ikke ønsker å slippe nyhetene når de foreligger, slik som tidligere varslet. Kan det være dårlige nyheter, eller er de så smarte at de vil vente til dette tvangssalget er offisielt over til uka? Når det er sagt ville jeg ikke ha trodd at oljetesten var over, men cas deep burde vært ferdig.
Domus
25.03.2021 kl 23:08 3560

Ut fra Pauls kommentarer på presentasjonen så virker det som at oljetesten er ferdig og at de nå beveger seg opp i brønnen.
Resultat om 7-10 dager.
Han sier også at både casca og Chin er under testing...
Herman*
25.03.2021 kl 22:00 3612

Ja, det var slik jeg forstod det også. Ble litt forvirret når Domus nevnte gass på Chinook, men det kommer vel i løpet av noen uker det også.
erinho
25.03.2021 kl 20:06 3671

De holder vel på (er snart ferdig med oljetesting på Chinook, ref. FB innlegget). Så tar de utstyret fra gasstesten på Cas Deep og flytter det til gass sonen på Chinook.
Forventet news av både oljesonen på Chinook og den første gasstesten på Cas Deep var i neste uke - forhåpentligvis.
Herman*
25.03.2021 kl 18:52 3692

Gass? De skal jo teste oljesonen på chinook først eller hur? Er presentasjonen tilgjengelig noe sted?