Txp - tidslinje oppdatering

Domus
TXP 04.01.2021 kl 15:30 180323

Etter ønske legges aktivitetslista inn i dette åpningsinnlegget. Originalinnlegget vil ligge nederst i dette innlegget.

ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal
.......
Mange har nok et for optimistisk håp om når testresultatene fra Cas og chin kommer.

Det har vært noen hendelser som har medført noen utsettelser. En av lastebilene til testselskapet brøt nylig sammen samt at en viktig del manglet i en båtlast.

Det er derfor antatt at testresultatene fra Chinook først blir klare mot slutten av januar.

Deretter vil Cas deep testes.

Operasjonene på Coho og Royston påvirkes ikke av dette.

Etter Royston vil riggen flyttes 2 km sør til Stellhead prospektet.

Rigg nr. 2 kommer sannsynligvis først i Q3 og vil da bore «development» brønner på Cas og chin.
Redigert 16.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.08.2021 kl 05:02 3419

Poenget var vel heller om du tror de spudder denne uka, eller om det blir nok en utsettelse i forhold til dine, mine og manges tidsestimater. Ingen spud vil i så fall være en skuffelse for langt flere enn meg.

Oppdatering: Nå bekrefter selskapet via FB at riggen er «montert». Andre skribenter påpeker at de er ganske langt unna spud, og i så fall har hele gjengen med synsere (inkludert meg selv) bommet igjen. Domus, du som har jevnlig kontakt med selskapet: Er ikke ledelsen flau over alle disse forsinkelsene?

Markedet reagerte med skuffelse da de nok hadde ventet at selskapet hadde kommet noe lenger.
Redigert 03.08.2021 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Fiskekongen84
02.08.2021 kl 23:48 3478

De driver på ei øy, i jungel, I ​corona tider.
De har hatt en av de værre regnsesongene på mange år.
Energi ministeren der borte døde, så det måtte ansettes en ny.
Ingen der borte har søkt om tilkobling av gass på over 20år å da tar det tid når byråkratiet der borte knapt vet hvordan det gjøres.
Tilkobling av coho skal gjøres på shell sine områder på NGC sine rør, så shell stikker kjepper i hjulene for oss.

Alle dissa punktene, så er det ledelsen og logistikk som er dårlig? 😂😂
Domus
02.08.2021 kl 23:02 3479

d12m, veldig mange sitter med samme mening som deg om ledelsens manglende kompetanse.
Imidlertid vitner det mer om uvitenhet om tingenes tilstand.
d12m
02.08.2021 kl 21:49 3490

Vel. Jeg tror ikke de får boret så mye som enkelte tror/håper/forventer. Txp og forsinkelser er dessverre normen. De virker ikke å være så dyktuge på logistikk og administrasjon som en skulle ønske.
Domus
02.08.2021 kl 10:23 3645

Aner ikke om du blir skuffet eller ikke, Herman.
Herman*
02.08.2021 kl 10:21 3651

Tror ikke jeg har sagt det. Vi trenger selvfølgelig å bore flest utviklingsbrønner. Det jeg og andre har foreslått er bare at de øker tempoet ved hjelp av lånefinansiering.
Fiskekongen84
02.08.2021 kl 09:59 3681

Så du synes det haster veldig mye mer å borre high risk exploration brønner hvor det vil ta mye lenger tid å få produksjon, enn å borre utvidelsesbrønner på de funnene de allerede har?

Tror ikke du har forstått caset helt her.
Herman*
02.08.2021 kl 09:50 3701

Blir det ikke feil å bruke en dcf model på et energiselskap så tidlig i produksjonsfasen? Vil tro at det blir mer korrekt å regne på reserver, og vi får jo en ny reserverapport etter Royston. Forsøkte å laste ned regnearket på telefonen uten hell.

Det ser for øvrig ikke ut som markedet tror på noen spud denne uka. Domus, tror du vi blir skuffet atter en gang?
erinho
02.08.2021 kl 09:21 3732

Fair value fra James Whyman på FB.
"With this in mind I have created a discount cash flow model which is used by institutional investors when valuing companies".

100 mmcfd + 2000 bopd = £2.35 eller 4.09 CAD.
200 mmcfd + 2000 bopd = £4.50 eller 7.83 CAD.

Last ned excel arket og sjekk selv.
Det øverste anslaget klarer vi nesten med det som er boret idag uten utviklingsbrønner.
Det nederste klarer vi med det som er boret og verifisert idag med litt flere utviklingsbrønner.
https://www.facebook.com/groups/2820907428133861/permalink/3718622848362310
bobleplast
02.08.2021 kl 08:46 3780

Viktigste er at selskapet guider på den litt konservative siden, da gir det mye bedre muligheter for å slå forventning. Og det er alltid posititvt.
Herman*
01.08.2021 kl 23:51 3880

Joda, og en av dem må bare benyttes 120 dager i året. Og øker de ikke belåningen drastisk (noe jeg tror de gjør), blir det lite aktivitet før Cascadura har generert cashflow en måned eller to. Så har vi covid, dårlig vær og alt annet som kan gå galt. Men vi håper og tror på et spennende q4 og full fart gjennom 2022…:-)
Herbius
01.08.2021 kl 23:50 3813

Det store spørgsmål er så, hvad er en fair pris ved 15.000 i 2022 ???
Herman*
01.08.2021 kl 23:37 2098

Jeg tror mange er mer skeptisk til hva selskapet rekker i 2022 enn hvor mye hver enkelt brønn vil produsere. Når en ser på aktivitetsnivået det siste året, er det jo lett å forstå. Men det er lov å håpe på bedre tider.
Domus
01.08.2021 kl 23:16 2099

Jeg involverer meg ikke i utregninger vedr inntjening og aksjekurser. Jeg er mer inn i produksjonsberegninger og slike ting.

Vedr. det så overraskes jeg over de svært så konservative anslagene til folk. Jeg skjønner tanken om å heller bli positivt overrasket enn skuffet, men likevel…
Både på LSE og ADVFN og Xtra så er konsensus - glad hvis vi får 15000 innen end 2022.
Folk ønsker tydeligvis å bli positivt overrasket! De om det.
Herman*
01.08.2021 kl 22:18 2158

For å presisere: Jeg har ikke sagt når dette målet skal nås, jeg snakket bare om nivået hvor produksjonen topper ut. Det kan vel skje i perioden 2024- 2027, men det er selvsagt mye usikkerhet knyttet til dette.
Målet er ikke å regne seg frem til en aksjekurs i nærmeste fremtid, men å se på utbyttekapasiteten når produksjonen en dag flater ut. Jeg har brukt boe da jeg har sett mange andre skribenter bruke det når de snakker om fremtidig produksjon. Har selvsagt regnet om slik at prisen per boed blir korrekt.

Når det gjelder 150 000 er det bare et tall jeg valgte etter at jeg så at noen spekulerte i et best case på 100000 boe i 2023. Hva gjelder liquids har jeg bare trukket opp gjennomsnittsinntekten per boe, ikke finregnet på forholdstallet mellom gass og liquids.

I mine omtrentlige estimater har jeg forsøkt å hensynta 80% eierandel, 15% royalty, og 35% selskapsskatt.

Alle innspill og korreksjoner mottas med takk.
Redigert 01.08.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
d12m
01.08.2021 kl 22:04 2127

150.000 boed? Litt voldsomt. Må krype før vi kan gå og deretter løpe. Hvis de klarer 15-20k før 2023 så tror jeg vi kan være fornøyd og så får vi heller regne på boed-mål deretter.
erinho
01.08.2021 kl 20:36 2194

Liquids var vel 20-25% rabatt fra Brent?

Ellers hadde det vært greit å se hvordan du kom frem til 150k boed? Dersom vi på Cascadura tar utgangspunkt i 200 mmcfd tilsvarer det ca. 33.333 boed + liquids. La oss si 38k boed totalt. Det er en lang vei fra det og opp til 150k boed. Liker forøvrig å ta utgangspunkt i mmcfd og bopd. Ikke å omregne det til boed. Det er kun mengden energi man omregner det til da.

Har et veldig fint Excel ark som en brite delte på FB tidligere i år hvor man kan plotte inn produksjon i mmcfd og bopd og finne inntekter etter skatt og andre kostnader er trukket fra. Skal ta en ny titt på det i morgen.
badkrukan
01.08.2021 kl 17:51 2292

Når funnene på ortoire kommer på pipe er legacy feltene knøtter i regnskapet MEN det er en god base at stå på. Krakken og steelhead kan lett doble det vi har per dags dato. innregnet at royston skulle treffe. Hvor stort TXP kan bli får vi se. men Jag regner med at viljen fra myndighetene kommer øke i takt med at gassen kommer i spill. husk at det er flere selskaper som sagt opp folk i fabrikkene på øya på energimangel. Vi vet fra andre tilfeller at det kommer mye ekspansjon fra ekspansjon. Jag ser dette litt som at starte en gammel bil, det er mye host og harkel i før det starter. Trinidad kan bli en suksesshistorie, og TXP er en av flere nøkkelspillere i dette. Intresset fra Young viser dette.

Marerittet er og har hele tiden vart at shell kjøper opp selskapet. men ser det som lite trolig. bud kommer, men ledelsen har gode betingelser, aksjonærene vill ikke gi glipp på dette når det begynner løsne, og myndighetene liker ikke Shell så mye man kunde tro. At gjette hvor mange ganger kursen kommer dobles er lite vits med nå. Men som paul sier "in 5 years these numbers will be laughable" (parafrase).

Risikoen i selskapet nå er at du sitter i aksjen i 3-5 år og oppgangen kunde vart større et annet sted. Jag ser ikke hvordan kursen ikke skulle vart mye høyere om 1 år.
Redigert 01.08.2021 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.08.2021 kl 17:15 2328

Kan dere kvalitetssikre dette regnestykke? Hvis vi antas en gasspris på 2.50 usd og konverterer dette til boe, får vi usd 14.50. Så vil det være mye liquids som oppnår en vesentlig høyere pris, så jeg antar 18 usd per boe under noe tvil. Trekker vi fra skatt, 20% til partner og direkte produksjonskostnader er vi kanskje nede på 11 usd… (?). Hvis vi antar at produksjonen topper seg på 150 000 boe/d og er stabil i 15-20 år (nye funn kompenserer for decline) får vi da inntekter (bruttomargin) på ca 600 mill dollar. Hvis vi videre trekker fra faste kostnader, investeringer og bedriftsbeskatning, bør vi vel havne på en utbyttekapasitet på rundt 300 mill usd. Det blir vel rundt 12 kroner aksjen uten at jeg har finregnet på det. Er ikke dette «in the ballpark?» Så har vi selvsagt muligheter for et monsterfunn på Kraken, men dette var et forsøk på et base case.
Herman*
01.08.2021 kl 10:33 2443

Trenger ikke være 100% enig i strategien for å sitte i et selskap. Lånte penger midt i verste coronakrisen, det smarteste jeg har gjort i aksjemarkedet, men skjønner poenget ditt. Når det gjeldet high risk, er TXP 3/4 eller antagelig 4/4 på sine letebrønner, så jeg vet ikke om jeg vil kalle det high risk før de borer to tørre brønner på rad.
Redigert 01.08.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Domus
01.08.2021 kl 10:26 2442

Det blir minimum 2 exploration brønner neste år, og det holder i massevis. På Casca skal det bores 8 produksjonsbrønner. Det er mer enn nok for for minst ett års boring.
Royston, Steelhead og Kraken vil deretter åpne for en rekke nye produksjonsbrønner.
Namtrah
01.08.2021 kl 10:01 2458

Nye letebrønner vil finansieres med cash fra Cascadura produksjon, mens nye brønner på Cascadura vil finansieres med gjeld. Det er hva PB har sagt tidligere.

Så fort Cascadura er i produksjon vil dette være et helt annet show enn tidligere.
Fiskekongen84
01.08.2021 kl 09:53 2465

Cascadura kommer i produksjon før det.
Om du er såpass utålmodig, og har det så travelt bør du lete etter et annet case.

Er virkelig ikke fornuftig å finansiere high risk exploration med lånte penger.
Du kjøper vel heller ikke aksjer på mastercard?
Herman*
01.08.2021 kl 09:41 2438

Da blir det ikke mye exploration i 2022, spesielt ikke i 1h. Når de sitter på et oljefelt med et så (tilsynelatende) ekstremt potensial, bør de bore letebrønner i et ganske så høyt tempo. Når boret de en brønn sist forresten… Dette handler om å maksimere aksjonærverdier gjennom en rask økning av cashflow, dessuten er det ingen som kan si noe om etterspørselen etter olje og gass om 20-25 år. Hvis Cascadura kommer i produksjon nærmere sommeren, og en skal bruke løpende kontantstrøm til å finansiere letebrønner, er en plutselig 3-4 letebrønner «bakpå». En trenger ikke å være analytiker for å regne på at lånefinansiering så raskt som mulig vil kunne bety forskjellen på f eks100000 og 200000 boe i 2024, med ditto økning i reserver og aksjekurs. Dette handler ikke bare om å være utålmodig.
Fiskekongen84
31.07.2021 kl 23:46 2501

Forstår egentlig ikke hvorfor de skal stresse rundt med å låne mer penger. Bare de får coho og 2x casa i produksjon vil de tjene nok penger for å kjøre på videre.
PB har vel også sakt han ikke ønsker å borre exploration brønner på lånte penger da det er høyere risiko enn utviklings brønner.
Bare å lene seg tilbake å la gutta jobbe litt nå så blir dette tidenes case!
erinho
31.07.2021 kl 22:05 2545

Håper de tester alt helt ferdig så vi unngår feilkommunikasjon. Slik det ser ut som de tester cruse på Chinook nå ved at de ikke sier noe før trykktesten er ferdig. Vi vil jo sikkert få noen indikasjoner med flare, etc.

Ellers kommer vel Q2 ut nå i neste uke. Ikke så veldig spennende, men håper produksjonen holder seg rundt 1300 fat nå.
Herman*
31.07.2021 kl 21:35 2575

Det var jo litt skuffende, hadde jo vært topp med boring av en ny letebrønn i okt-des. Ellers: Tror dere de slipper testresultater fra Royston etterhvert som de foreligger, eller kan vi måtte vente helt til jul fordi de velger å slippe resultatene samlet?
Domus
31.07.2021 kl 21:22 2592

Jepp, men vi vet ikke hvor mange tester, hvor lange tester, pressure build up på en rekke soner osv…
Herman*
31.07.2021 kl 20:13 2647

I år? (De vil jo antagelig begynne å teste Royston i oktober…)
Redigert 31.07.2021 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Domus
31.07.2021 kl 20:06 2656

Herman, vi får nok en rimelig travel 2022. Du bør nok ikke bekymre deg. 2022 blir et ambisiøst år med en rekke brønner.

Om de kjører Steelhead før Kraken eller omvendt, får vi se. Kan hende at det er mest effektivt å flytte riggen til Steelhead og bore der, mens Royston blir testet osv.
Herman*
31.07.2021 kl 19:40 2673

Jeg registrerer at det er meget oppegående skribenter på andre fora som også tar til til ordet for et betydelig låneopptak for å øke tempoet. Når det gjelder to rigger, er det jo ikke sagt at begge vil bli fullt utnyttet. Noen frykter at den Amerikanske riggen vil bli stående ubrukt i 1H22, men jeg håper de tar feil. PB har vært helt klar på at de seriøst vurdere låneopptak for å få opp farten, men ikke før de har «line of sight» på cascadura produlsjon. Det er også min forståelse at PB/styret ikke presenterer/antyder er boreprogram som ikke er finansiert, ergo er de forsiktig med å love for mye før dette låneopptaket er i boks. To rigger med middels utnyttelsesgrad kan være hva organisasjonen tåler i dag, men det vel ingen grunn til at de ikke kan bygge opp kapasiteten til å håndtere f eks tre rigger relativt kjapt.

Hvis Royston går inn, vil det som kjent bety kraftig økte reserver. Da er det jo ingen strategisk grunn til å utsette Kraken til høsten 22. Om det finnes tekniske grunner til å drøye boringen, vet jeg ikke. Det vet kanskje noen av dere andre?
Domus
31.07.2021 kl 19:15 2690

Sannsynlig scenario i 2022 er flg. :
Star Valley borer utviklingsbrønner på Casca B og C ettersom det blir lett å flytte riggen fram og tilbake og bore brønner «back to back« opp til 4 pr lokasjon. Så får vi se hvor mange de rekker.

Rig 60 vil fortsette letevirksomhet på Steelhead og Kraken fordi disse ligger på samme vei som Royston. Kraken vil således bli boret fra Royston. Den brønnen vil ha Herrera og Cretacous som mål, men vil nok bli boret i stor nok avstand til Herrera i Roystonbrønnen slik at de ikke kommer i konflikt med hverandre. Man vil jo sette begge i produksjon.
Når/hvis Royston er kommersiell, vil det søkes om en utbyggingsplan for feltet og senere bores infill brønner fra andre pads.

Men i 2022 har vi i hvert fall et antall innfill brønner på Casca B og C samt minimum Steelhead og Kraken som exploration.


Namtrah
31.07.2021 kl 18:13 2726

Jeg håper de vil låne når Cascadura er i produksjon. Lån nok til 2-3 brønner til der ihvertfall, og bruk pengene fra produksjonen på nye letebrønner
Domus
31.07.2021 kl 17:50 2748

Selv om de hadde hatt flust med cash, hadde ikke produksjonen kommet noe raskere likevel.
Og oppskalering av leteaktiviteter blir også vanskelig. Paul har uttalt at to rigger er hva organisasjonen klarer av, og helt seriøst - to rigger i arbeid hvor av en borer produksjonsbrønner og en driver letevirksomhet må jo være nok. Dessuten ville Txp møtt like store utfordringer mtp at ting tar tid i Trinidad selv om de hadde øst ut penger.
Herman*
31.07.2021 kl 17:26 2767

Det som er sikkert, er at det ikke henger på greip rent økonomisk å legge seg på en så treg oppskalering av produksjon og leteaktiviteter. I løpet av seks mnd bør de låne (basert på eksisterende eller ny reserverapport) minst 50 mill dollar for å få fart på aktivitetsnivået. Det vil skape langt høyere aksjonærverdier, og det gjør ikke noe at myndighetene også ville blitt fornøyd.