Txp - tidslinje oppdatering

Domus
TXP 04.01.2021 kl 15:30 180345

Etter ønske legges aktivitetslista inn i dette åpningsinnlegget. Originalinnlegget vil ligge nederst i dette innlegget.

ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal
.......
Mange har nok et for optimistisk håp om når testresultatene fra Cas og chin kommer.

Det har vært noen hendelser som har medført noen utsettelser. En av lastebilene til testselskapet brøt nylig sammen samt at en viktig del manglet i en båtlast.

Det er derfor antatt at testresultatene fra Chinook først blir klare mot slutten av januar.

Deretter vil Cas deep testes.

Operasjonene på Coho og Royston påvirkes ikke av dette.

Etter Royston vil riggen flyttes 2 km sør til Stellhead prospektet.

Rigg nr. 2 kommer sannsynligvis først i Q3 og vil da bore «development» brønner på Cas og chin.
Redigert 16.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Domus
20.03.2021 kl 12:38 4906

Herman, det går klart frem i ditt innlegg at det er noe du antar.

Men alltid når man presenterer info som ikke alle vet, vil det alltid være noen som mistror det de får servert.
Alltid lurt å være skeptisk, men også viktig å være åpen for at ting faktisk er sant.
Jeg vet at det du presenterer er riktig.

God helg😊
Herman*
20.03.2021 kl 11:57 4944

Må skille mellom spekulasjon og fakta slik en får det presentert. Det med at de må ha et offisielt capex budsjett og at dette må meddeles marked i en eller annen setting, er jo troverdig. Og at størrelsen på capex budsjettet påvirkes av resultatene på cas deep og Chinook er jo også logisk. Derfor er det også logisk at de foreløpig ikke har satt opp en prioritert rekkefølge, og at det derfor er lurest å bare skyve kraken til slutten av året da det kan (worst case med våre briller) bli resultatet av en slik prioritering. Når det gjelder når vi får info fra chinook, er det spekulasjon på fra min side. Dette håper jeg skribentene på de andre forumene forstår.
Domus
20.03.2021 kl 11:30 4938

For øvrig alltid moro å se at de leser ho også utenlands. Posten din, Herman, er googletranslated og lagt inn på advfn.
Jeg har lagt inn et lite forsvar av ditt innlegg da enkelte sår tvil over sannheten i ditt innlegg.
For øvrig har jeg selv delt det på stockhouse.
Domus
20.03.2021 kl 08:27 5022

Fin info, Herman.
På chinook har det nok drøyd litt med å få pumpa på plass. Alt etter hvor lang testperiode som velges, avgjør resultatslipp.
25.mars fra min liste er nok for optimistisk da jeg regner en uke flowtest.
Ref Casca så vil jeg overraskes stort om ikke resultatet fra nederste sone foreligger på mandag.
Herman*
19.03.2021 kl 21:34 5151

Jeg har i dag hatt en samtale med selskapet for å få oppklart noe jeg har mast litt om her på forumet; nemlig hvilke brønner skal bores mellom Royston og Nyttår. Det viser seg at selskapet skal presentere en Capex plan i løpet av våren, og denne er såpass "forpliktende" i forhold til aksjemarkedet at en hver liten endring må meldes markedet. De ønsker derfor å vente så lenge som mulig, i hvert fall til Cas deep og Chinook er testet ferdig, før de presenterer en plan som antagelig vil gå over 24 mnd. Om de også vil vente til etter Royston, forstod jeg ikke ikke helt-så det kan vi ikke utelukke. Så, spurte jeg om Kraken...hvorfor de plutselig hadde utsatt det fra begynnelsen av 2022 til slutten av 2022. Her kom de med en interessant innrømmelse: Egentlig er ingenting bestemt. Alt henger sammen med capex/Cashflow, og i tillegg vil jeg tro at resultatene fra Royston også er relevante her. Når det gjaldt testingen av den første gass sonen fikk jeg bekreftet at de var godt i gang, men synes de var litt mer diffuse når det gjaldt oljetestingen, uten at det ble sagt noe spesifikt. Skal jeg tippe vil jeg si tidlig april, men håper jeg tar feil.
Domus
18.03.2021 kl 18:42 5368

Petersen2, normalt sett holder jeg meg langt unna å spå fremtidige kurser. De blir private.
Rundt omkring på ulike fora kan du finne flere som har oppsett på utregning av fremtidige aksjekurser.
Domus
18.03.2021 kl 18:40 5319

Stort trykk betyr ikke nødvendigvis gasstrykk.

Inntil de har testa så kan man ikke vite. Det er realiteten. De andre sonene er derisket i forrige casca brønn.

Herman*
18.03.2021 kl 18:24 5351

Domus eller andre med litt teknisk forståelse: Er det ikke den dypeste sonen som blir testet nå? Var det ikke slik at de ikke klarte å komme helt ned på grunn av stort gasstrykk? I så fall, hvordan kan testen av sonen blir mislykket?
Domus
18.03.2021 kl 18:06 5354

Forsetter min egen monolog...

Det er lett å bli fiksert på datoer, men disse operasjonene er komplekse og tar sin tid alt etter forhold. Selskapet jobber så fort de kan, men samtidig må de opprettholde alle standarder og rapporterer så fort resultat (godt eller dårlig) foreligger.

Flowback bør være ferdig nå...
Domus
18.03.2021 kl 16:58 5398

For øvrig bør det vel også nevnes at de nå tester en utesta sone, og resultatene kan også bli dårlige. Man vet ikke før man har testa ukjente soner.
Domus
18.03.2021 kl 12:38 5481

Tviler på at de rekker å bli ferdige til å presentere resultat i morgen. Da blir det mandag :)
Domus
17.03.2021 kl 18:12 5611

Hvis man er flue på veggen, må man se opp for fluesmekkere.
erinho
17.03.2021 kl 17:56 3248

Dypeste sonen på Cascadura Deep - og den det er mest usikkerhet rundt. Dette er den nye sonen som de ikke traff på brønn #1.
Hadde vært fantastisk om den også var kommersiell. Er den i tillegg på størrelse med de 2 øvre sonene så tror jeg bjørnene går i hi...
Namtrah
17.03.2021 kl 16:43 3287

Er dette en antakelse eller har du hørt noe som flue på veggen? :)
Domus
17.03.2021 kl 16:32 3262

NÅ er vi ikke langt unna. Resultater ferdig denne uka.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 09:30 3455

Kommer testene inn med bra resultater så tipper jeg Txp minst dobler seg i verdi på kort tid. Det er rart at kursen er presset såpass mye ned. Visste ikke at så mange satt såpass belånt i denne og at interessen var så lav at disse ikke blir tatt fort opp i markedet. Txp kursen er jo griselav når man ser hva de sitter på.

Spent på EWT. Disse brukes vel for å få nok data til å kunne si noe om størrelse av et funn og brukes vel primært der man tror noe er drivverdig. At markedet ikke har tatt innover seg at de nå tester et oljefunn de tror er drivverdig er spesielt!
bobleplast
16.03.2021 kl 08:37 3477

Domus, er det mulig for deg å redigere "hovedinnlegget" her med når du nå forventer at ting skjer, og evt med update med resultatene da de har kommet? Da blir det veldig ryddig og enkelt å ha oversikt. Skjønner om det blir for mye styr. Uansett settes pris på oppdateringene du kommer med og hva du snapper rundt omkring.
Lettvekter
15.03.2021 kl 16:43 3624

Tålmodighetsprøve å sitte her nå uten frie midler å kjøpe for...
Domus
12.03.2021 kl 19:26 3864

På Cascadura skal de vel perforere innen få dager eller drop the bar.
Domus
11.03.2021 kl 14:48 4062

Justerer aktivitetslista igjen mtp Chinooks oljetest.

Pumpe installert tidlig neste uke og deretter 1 uke flowtest.

Dette medfører resultat omkring 25. mars
erinho
11.03.2021 kl 09:02 4138

Ja det var en god presentasjon i går. Dette er et vekstcase 10 år frem i tid, så jeg tror ikke PB bryr seg om noen små utsettelser. Det vil komme i fremtiden også.

- Starter med mindre utbytter fra neste år, som vil økes gradvis iht. økt produksjon. Viktig at det ikke hemmer selskapets utvikling.
- På spørsmålet om hva han gjør for å få flere institutional investors inn på eiersiden svarte han blant annet at det kan bli vanskelig pga. de likte best å få aksjer gjennom emisjoner og ikke ved å kjøpe i markedet. "We dont need money to get The Wall of Cash going in Q4". Så med andre ord får II kjøpe på det åpne markedet slik som oss andre for her kommer det ikke flere emisjoner.



Domus
11.03.2021 kl 08:28 4163

Ser at det bør justeres etter gårsdagens presentasjon. Ser ut til at testen på Chinook drøyer og er ikke klar før om noen uker.

Derfor :


ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal

Lykke til !!!
Redigert 11.03.2021 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
erinho
10.03.2021 kl 13:01 4306

Kan jo være at PB på nåværende tidspunkt ikke vil gi noen indikasjon for tidspunkt på når neste brønn (Steelhead) i H2 skal bores, etter å ha sett hvordan enkelte aksjonærer tar til seg forsinkelser og utsatte tidsplaner.. Dersom Steelhead er avhengig av et godt resultat på Royston, evnt. avhengig av at seismikken er ferdig i juni/juli så er det nok smart å vente med å gi noe tidspunkt her.
Domus
10.03.2021 kl 12:40 4316

Den er vanskelig. Sannsynligvis blir det relativt liten flow. 2-300 bopd hadde jo vært bra.
Herman*
10.03.2021 kl 12:26 4316

Ok, og hvilke forventninger har du på første test på chinook? (Olje).
Domus
10.03.2021 kl 12:12 4306

Boreplanene kommer etter hvert. De er ikke ferdigstilt enda. Bl.a vil Royston brønnen bli avgjørende for Steelhead. Utviklingsbrønnene på Casca og Chin kommer, men de er neppe å regne som milestones.

Synes det er helt riktig å hoppe fra Royston til påkobling av gass mtp milestones.

Håper og regner med enda en milestone i løpet av året - nemlig deep prospekt på Legacy.
Herman*
10.03.2021 kl 11:35 4330

Tre rigger er fra slutten av året. Jeg snakker om 2h, altså juli-desember. I det siste intervjuet snakker PB om viktige milestones. Han hopper fra Royston til påkobling av gass mot slutten av året.
Redigert 10.03.2021 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
badkrukan
10.03.2021 kl 11:34 4328

Er vel fordi vi ikke ser hvor mange "hull" det er på hver brønnlokasjon? de kommer bore men på samme sted. Syns forøvrig at det er lurt med et kobbel av news ist for 1 stor sammenstilling. med tanke på vad som skjedd med kursen de siste uker. Alle mår nok bedre av at slappe av litt. patiance som paul sier. men han har tajte estimater, så det er lagt opp til frustrasjon.
Domus
10.03.2021 kl 11:32 4308

Ambisjonsnivået er vel satt med tre rigger i arbeid...

Ellers viser jeg til aktivitetslista. Foreløpig står den seg bra.
Herman*
10.03.2021 kl 11:29 4312

Hadde håpet Royston skulle spuddes tidlig i april, men nå er det månedsskiftet april/mai som gjelder. Ellers synes jeg (med mine begrensede tekniske kunnskaper) at det er rart at han sier at den dypeste sonen på Chinook ikke hadde blitt testet om de hadde hatt testutstyret på plass til avtalt tid. En av analytikerne som følger selskapet nevnte jo at de hadde regnet med 0.5 tcf i den sonen. Ellers nevner ikke PB noen boreaktiviteter i 2H, så det må vi jo få klarhet i. De mangler vel noen tillatelser, men han kunne vel ha gitt er inntrykk av ambisjonsnivået. Ellers er det positivt med nyheter rapportert for hver sone, så da blir det en jevn nyhetsstrøm fra slutten av neste uke og 4-6 uker fremover.
Domus
10.03.2021 kl 11:16 4324

Ja, ref innlegg
05.03.2021 kl 19:06

...men det blir nok mer riktig å si i løpet av den uka som 17 er en del av dvs uke 10
Redigert 10.03.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Domus
09.03.2021 kl 22:41 4429

Erinho - 16.mars er 10 dager. Jeg vil tro at initial clean up er gjort før det. Uansett er hver test relativt kort. Antar derfor første test klar i løpet av neste uke.
Hva jeg får bekreftet og ikke, må jeg være litt forsiktig med å si da XI folka blir rimelig pissed og sender haugevis med klager til selskapet.
Ironisk nok er det full jubel hvis de selv får tak i info.

Dog skal det sies at info er mulig å få tak i via mange kilder både lokale innbyggere, kontraktører, skogselskap osv. Selskapet selv har blitt relativt restriktive - i hvert fall på noen områder.
erinho
09.03.2021 kl 17:18 4520

@Domus, ser du er på annet forum med følgende:

« Tomorrow - Shares investor evening - Paul presents Touchstone at the webinar. Next week - first testresult from Cascadura + chinook oil »

Vedrørende testresultater. Er det noe du tror, eller noe du har fått bekreftet av folk du kjenner til? Resultat på Chinook oil er jo veldig mulig da testingen er i gang, men er det ikke litt tidlig med testresultat fra Deep iom. at de forventet rundt 10 dager til testing startet der fra forrige fredag?
badkrukan
09.03.2021 kl 08:12 4588

Spreadbet er noe forbanna drit!
erinho
08.03.2021 kl 20:49 4710

Fra ADVFN:

"Trading info from IG LAST HOUR - 100% sells TODAY - 85% sells THIS MONTH - 89% sells"

Så det er tydelig at kursen blør litt nå etter at IG stoppet belåning og gav kundene ut mars til å avslutte sine posisjoner. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente dette ut. Kjipt kortsiktig, men betyr null for de av oss som skal sitte i flere år for å se utallige lete- og utviklingsbrønner bli boret og satt i produksjon.
erinho
08.03.2021 kl 11:01 4848

While Touchstone's cash flow is set for an inflection point as Coho and Cascadura volumes kick-in this year, exploration is still a key driver for the shares.Successful testing of the gas zones at Chinook and Cascadura Deep in the coming weeks would allow us to fully de-risk these discoveries, which all else being equal would raise our risked-NAV by 13% to 215p/sh.Royston is next up to be drilled in Q2. This was always seen as the largest prospect within the current exploration programme and results so far have only raised management's expectations and confidence in this target.Pre-drill estimates suggest Royston could contain 0.5 - 1.0 tcf (83-167 mmboe) of gas. We assume 430 bcf (72 mmboe) and apply a 50% Geological CoS to get to our current 29p/sh risked-NPV. Success at Royston could boost our risked-NAV by another 33p/sh to ~250p/sh.Beyond the current programme, a second stage of exploration will target some of the additional 21 prospects identified on the Ortoire block, so there is plenty of running room left. We do not include anything within our NAV for these prospects, while initial deeper testing at Chinook has highlighted additional prospectivity. As details emerge, they should drive further upside to valuation, especially in light of the 100% exploration drilling success rate delivered to date on the Ortoire block.Moreover, with a strong cash position following November's US$30m raise and a cash flow inflection point expected this year, Touchstone is lining up a third drilling rig to accelerate the pace of exploration and development drilling from late 2021. It feels like we are constantly playing catch-up with this management team that is pressing ahead rapidly with its extensive Ortoire block opportunity set