Txp - tidslinje oppdatering

Domus
TXP 04.01.2021 kl 15:30 180364

Etter ønske legges aktivitetslista inn i dette åpningsinnlegget. Originalinnlegget vil ligge nederst i dette innlegget.

ca. 17. mars - første testresultat fra cascadura (i løpet av den uka i hvert fall)

Ca. 25. mars - flowtest resultat fra oljesonen i Chinnok

24.mars - 30. april - resten av testene i Cascadura og Chinook fortløpende

Midten av april - Coho online - 500 000 $ til TXP månedlig

Sent i april/beg mai - spud Royston

Juni - Royston td og kanskje testresultater i løpet av juni/juli

Så kommer sannsynligvis Steelhead + noen oljebrønner i andre halvdel av 2021 samt selvfølgelig påkobling av Chin Cas osv

Gleder meg også til deep prospekt på Legacy i 4.kvartal
.......
Mange har nok et for optimistisk håp om når testresultatene fra Cas og chin kommer.

Det har vært noen hendelser som har medført noen utsettelser. En av lastebilene til testselskapet brøt nylig sammen samt at en viktig del manglet i en båtlast.

Det er derfor antatt at testresultatene fra Chinook først blir klare mot slutten av januar.

Deretter vil Cas deep testes.

Operasjonene på Coho og Royston påvirkes ikke av dette.

Etter Royston vil riggen flyttes 2 km sør til Stellhead prospektet.

Rigg nr. 2 kommer sannsynligvis først i Q3 og vil da bore «development» brønner på Cas og chin.
Redigert 16.03.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Herman*
16.08.2021 kl 19:13 3749

Hvis oppkobling av CAS blir forsinket til q2 og de skal ha et høyt aktivitetsnivå fra i høst, vil de antagelig trenge noe mer finansiering. Dette kan nok la seg ordne, men hvis Royston blir en fiasko , vet jeg ikke om selskapet er interessert i å øke belåningen. Min mening er at det under de fleste omstendigheter vil være attraktivt å låne for å øke aktivitetsnivået. Oljeselskaper med en god operasjonell track record og tilgang til attraktive lisenser, vil også nesten alltid skape aksjonærverdier ved å emitere for å finansiere boreaktivitet. Unntaket er jo kriseemisjoner med en betydelig grad av utvanning. En liten emisjon på 4 CAD etter evt full klaff på Royston vil ikke være meg i mot, men en emisjon på dagens nivå vil jo være en nitrist affære.
Redigert 16.08.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Domus
16.08.2021 kl 19:26 3769

Oppkobling av Casca har nok lite med disse brønnene å gjøre. Vi snakker i høst.
Det har nok mer å gjøre med Royston, når Coho kommer online og hvor fort de gamle brønnområdene kan klargjøres for den nye Star Valley riggen.
Jeg gjetter på at de minst klarer 6 brønner før nyttår gitt at Coho kommer online i nov og at Royston ikke er en "duster"
Herman*
16.08.2021 kl 19:47 3731

6 brønner i høst? Hvor lang tid tar det å bore seks brønner og vet du ca kost per brønn?
erinho
16.08.2021 kl 19:57 3745

Håper de klarer guidingen på 4. Blir mer enn gjerne positivt overrasket. Får de 100-150 fat pr. brønn kan de borre 20 for min del, så lenge den går rett til Cascadura når EIA er godkjent.
Namtrah
16.08.2021 kl 20:00 3758

De tar ikke lang tid å borre, er det sagt, men kostnaden er rundt 1 mill. $ pr. brønn. Veldig økonomisk
Herman*
16.08.2021 kl 20:17 3733

I lys av "historikken" klarer jeg ikke helt å se for meg at de klarer å bore seks brønner i høst, men det er jo bare positivt om jeg tar feil. Det er snakk om 150-250 f/d per brønn, men skulle ikke en brønn gå vesentlig dypere? Så her ligger det vel en liten oppside?
Namtrah
16.08.2021 kl 20:18 3727

En brønnene skal gå dypt. Får vi treff der kan det bety store ting for de feltene. Da kan jeg se for meg at det lånes for å fortsette, for disse blir raskt produserende.
Domus
16.08.2021 kl 20:43 3692

Ca. en uke pr brønn.

Med start sent i september er det ingen problem å bore 6 brønner.

Ref. den dypere brønnen så er 4-500 fat olje realistisk.
Herman*
16.08.2021 kl 20:54 3661

Ok, takk. For å være ærlig var jeg ikke klar over at det var mulig å bore en oljebrønn på en uke, vi satser på at det er korrekt. Tror dere de vil melde resultatene løpende eller etter at hele borekampanjen er over. De har jo som kjent lagt om kommunikasjonsstrategien.
badkrukan
17.08.2021 kl 06:51 3524

Har jag skjønt dette riktig?

I et år med forsinkelser på alle kanter, noen over året på etterskudd tar CEO styrejobb for en konkurrent, og velger siden når peaken i boreprogrammet at slutte informere aksjonistene fremdriften? unnskyld meg, men jag klapper ikke hendene akkurat....

Neste er vel at Q3 blir lagt ut på tiktok? eller kanske noen kjenner noen på en barnehage der Paul hengt opp fingermaling på seismikken?
Redigert 17.08.2021 kl 06:56 Du må logge inn for å svare
Domus
17.08.2021 kl 17:47 3369

badkrukan, hva er dette for noe tullball. Hvilken konkurrent har PB tatt styrejobb i??
Domus
17.08.2021 kl 20:12 3366

For øvrig går det unna. Ca. 10% av Royston boret til nå😊
Domus
17.08.2021 kl 23:46 3234

badkrukan, dette er jo ikke noe nytt.
Dessuten sliter jeg fryktelig med å se at Calvalley er en konkurrent.
De opererer jo på helt andre kontinent enn Txp…
badkrukan
18.08.2021 kl 05:34 3172

Yes! Mearly a fleshwound,sir!...
EvenReven
18.08.2021 kl 08:50 3090

Er vel ikke helt uvanlig at disse folka sitter med styreverv i tillegg. Paul Baays kompetanse er nok ettertraktet og han får nok en klekkelig kompensasjon. Husk at PB har bygget flere oljeselskaper fra bunnen. Men jeg må si, man skal jo ha baller for å drive oljeselskap med lisens i Jemen. DA snakker man hvertfall politisk risiko.

Når der gjelder oppdatering fra selskapet så er det helt på det jevne. Chinook spud ifjor ble også oppdatert i Q2 rapporten, og ikke som en egen "spud" melding. Forskjellen er vel at de er ivrigere på sosiale medier, og at vi har falt 50% på børsen i år.......
Herman*
18.08.2021 kl 09:16 3066

Dette med et annet styreverv er helt uinteressant for meg, har som kjent helt andre ting jeg er kritisk til. Ser at kursen ramler ytterligere 4% i London nå, og det sier jo sitt. Fra oktober har vel selskapet mulighet til å dra i gang en ny periode med kursdrivende nyheter. Nyheter fra Royston kan vi vel forvente i perioden 5.10-20.10, litt avhengig av hvilke utfordringer de måtte møte på. Så håper jeg de har testriggen klar slik at vi ikke må vente lenger enn nødvendig på testresultater. Skal de teste flere soner, håper jeg de slipper resultatene etter hver sone. Dette er jo ikke en
Hvilken som helst brønn, den kan jo i teorien mer enn doble aksjekursen.
EvenReven
18.08.2021 kl 09:41 3030

Kan gjerne kjøre på med masse nyheter for min del. Jeg tror underliggende verdier vil komme til syne etterhvert uansett, men vi trenger nok gass i produksjon for å virkelig sette en gulv under aksjekursen.

Jeg har bestemt for å sitte med aksjene til nyttår 22/23, og før dette skal jeg bry meg minimalt om kursen. Og jeg bryr meg heller ikke nevneverdig om nyhetene kommer i en stor melding eller mange små. Utover at jeg skal kjøpe mer når det prises som nå med det jeg har av tilgjengelig kapital.

Trøster meg også med at CEO, CFO m.fl kjøper aksjer hver måned i aksjeprogrammet. Kjøpte på over CAD$2.50 våren 21. Ikke vannvittige mengder, men de gjorde det antakelig ikke av høflighet eller fordi de tror de skal tape pengene på sikt.

Redigert 18.08.2021 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
badkrukan
18.08.2021 kl 10:00 3008

Er helt enig i at for oss som venter på at txp skal bli utbytteselskap er "dagskurs" opp till den datoen uviktig. MEN, den dagen de bestemmer seg for at hente kapital, (kan vare mange gode anledninger til dette, dårligere rente, stor ekstern intresse, etc,etc) så er det ikke så morsomt at bli utvannet 60-80% mer en om de passet på kursutviklinga litt.

I tilegg er det blitt litt kirke av forumen der man ikke hører advarsler for sin egen hallelujahyling. Vi må kunne diskutere det som skurrer og. Vi kan halleluja hvor mye vi vill, kursen har krakket.

Edit: For at nyansere litt. Chinook blev meldt som stort gassfunn men var ikke det. coho er forsinket...og covid Ok, det er logisk at det speiles i kursen. Men at vi har flere større gassfunn og kjappere vei til markedet burde vel og speiles i kurs? muligens dette er litt ledelsensskyld? muligens den nye PR-strategien er hull i hodet når kursen er halvert? muligens den ansvarlige lederen i selskapet skal se etter ekstra inntekt til seg selv i en tid når han ikke er ansvalig for aksjonerenes halvering av aksjeverdi? muligens skal Paul ha fokus på at rette opp i tilliten som forsvant i TXP heller en et helt annet selskap? mulig at de estimatene som sprakk blev satt midt i pandemien, og ikke kom over dem? Hvor mye av disse forsinkelsene hade blitt tilgit om de blitt meldt som oppdatering ist for noen få utvalgte per mail?
Redigert 18.08.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
EvenReven
18.08.2021 kl 10:46 2951

Her er vi enig! Hvis det skal hentes penger, hvilket jeg ikke tror er heeelt umulig hvis muligheten byr seg, så må vi satse på et knallresultat på Royston og at penger kan hentes på en bedre kurs enn idag. Samtidig er sannsynligvis snakk om en liten sum - i verste fall. Med 10% utvanning kan de hente over $30mill med 5-10% rabatt fra dagens kurs. Men da må de virkelig ha en plan for framdriften.

Kursuvtiklingen er jo relativ, og kjøpte man på $2.90, så er det jo helt krise. Jeg var inne tidlig og sitter fortsatt med med flere hundre prosent i papirgevinst... Men er også ned et stort beløp fra toppen. Jeg har også har prøvd å trade kursen med lite hell. Har derfor ei lita krigskasse som kan benyttes ved behov, ellers sitter derfor stille i båten. Konklusjonen må jo være at man bør ta noe gevinst ved gode resultater. Dessverre var vel alle enige om at Chinook var en knallbrønn - helt til de testresultatene kom.....

Vi er vel alle enige om at ting går altfor sakte. Spørsmålet er vel om man tror på story'n. Vil de få brønnene i produksjon? Vil de finne flere store brønner? Jeg tror det. Jeg vet også at 2p reservene er verdt langt mer en dagens aksjekurs ved et evt. oppkjøp.
Redigert 18.08.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
livsal
18.08.2021 kl 12:55 2892

Jeg i motsetning til mange andre er meget fornøyd med ledelsen og deres håndtering uten at det må oppfattes som halleluja. Det er viktig å stikke fingeren i jorda og se hvilke forhold de driver under. T&T er et land med ca 1,5 mill.innbyggere, hvorav store deler av den sør-østlige delen er jungel. Det å drive utbygging i et slikt område under en pandemi er ikke noe «piece of cake». Selskapet boret 3 suksessfulle brønner i rekke. Fikk til en gas-avtale med NGC for all gassen de kan produsere, og traff på HC i den 4.brønnen. Mesteparten av infrastrukturen dekkes av NGC. Myndighetene har ikke erfaring med utbygging på land siden 1980-tallet. Ting må læres . Personlig tror jeg at Chinook vil produsere i fremtiden, men da kanskje bare olje, men det er TRO. Ledelsen har tatt grep, ved å leie inn en ekstra rig fra Canada, som vil øke kapasiteten med 100%+. Mye av den kritikken som er kommet går jo på at aksjekursen er halvert og ikke så mye på arbeidet de gjør. Kan det ha med at den kraftige stigningen var urealistisk, og hadde sin bakgrunn i lånefinansieringen i London, som plutselig ble trukket inn. Veldig mange investorer gikk inn nær topp for å gjøre raske penger og det er naturlig at de er frustrerte idag. Det er vel ikke ledelsen sitt ansvar. Blir gjort et nummer av at PB er styremedlem i et annet oljeselskap, og dermed ikke kan fokusere 100% på TXP er «rubbish». T&T har hatt som målsetning å få mest mulig igjen for oljeutvinningen bl.a ved fokusere på utdannelse i geologi og oljeproduksjon. Bl.a. Ved at studenter får studere i utlandet. Vi ser derfor at flere og flere personer får gode stillinger i TXP(bl.a utvikling og produksjon.) Kjenner dette igjen bl.a fra virksomheten på norsk sokkel. T&T er et lite land og rigger og utstyr er vel ikke noe de stikker innom og kjøper på OBS. Det at en har forståelse for hvordan det er å drive et selskap under slike forhold er vel ikke halleluja. Selskapet har krav fra samfunnet rundt og ikke bare fra aksjonærene. Verdiene ligger der og jeg tror de blir synliggjort så rask det er praktisk mulig. Ledelsen er meget forsiktig med de ressursene de har tilgjengelig og det er betryggende at de ikke hiver seg på en emi hver gang de mangler penger. Har en ikke tålmodighet til å la selskapet få gjennomføre sin plan burde en investert i noe annet.
erinho
18.08.2021 kl 13:01 2932

Tommel opp!
Domus
18.08.2021 kl 15:24 2877

Bra skrevet, livsal👍
Du er inne på en viktig sak som jeg også har påpekt - tolmodighet.
Ting tar som regel vesentlig mer tid enn markedet har tid til. Derfor får vi både kursnedgang og frustrasjonsinnlegg.
Det legges ut både misvisende og feilaktige påstander uten rot i virkeligheten. Senest i går og i dag.

Så kan man kritisere PB for sine tidsestimat og anslag ref Coho/Cascadura og Chinook. Imidlertid er det viktig å huske på at på Chinook så er det ikke Txp som har sagt at det er gass ref loggingen. Der bruker Txp internasjonale eksperter fra top notch selskap. Problemet er at oljen i Chinook er såpass flyktig at den kan forveksles med gass mtp erfaringen fra Cascadura.

Tidsproblematikken på Coho og Casca har jeg diskutert før og gidder ikke dra den en gang til.

Paul og co er like innstilt som alle andre å få ting på stell så fort som mulig, men Trinidadtid, Corona og ekstremvær er vanskelig å forutse.
Det blir kritikk uansett om Paul kommer med tidsestimat eller om han ikke gjør det.

Domus
18.08.2021 kl 15:30 2884

På Royston går boret 24/7. De er nå forbi grunnvannsnivået og bør skifte over fra vannbasert til oljebasert mud.
Hvorfor? Fordi leira i grunnen sveller i kontakt med vann og kan skape problemer.
Nå borer de til forutbestemte dybder, setter casing, sementerer og borer til neste nivå og gjentar prosedyren.
Alt dette går som sagt 24/7

Det er nå et voldsomt uvær over Trinidad med flom mange steder, knekte trær og ødelagte strømlinjer. I utgangspunktet vil ikke dette påvirke boringen, men det kan kanskje påvirke forsyninger til riggen. Vi krysser fingrene for at det ikke blir noe problem.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 16:04 2886

Hvordan gjør de det med betongblanding når det regner mye? Det er vel ikke akkurat positivt med for mye vann i blandingen? Avventer de bedre vær eller opphold mellom regnbygene eller kjøres dette innendørs(betongbil?)
Herman*
18.08.2021 kl 19:07 2772

Mye av det du skriver kan nok de fleste si seg enig i. Det er utvilsomt vanskeligere å drive oljevirksomhet i et land som TT enn i f eks Canada eller USA. Du unnlater dog å nevne en relativt stor begivenhet, nemlig at ledelsen brukte meget store ord i beskrivelsen av et betydelig gassfunn på Chinook. I mine 30 år i aksjemarkedet klarer jeg ikke å komme på en større tabbe i et børsnotert selskap. Uavhengig av hvem i eller utenfor organisasjonen som er direkte skyld i tabben, ville mange ledere ikke overlevd en slik skandale. Når du med rette påpeker alle utfordringene selskapet må forholde seg til, nevner du heller ikke det faktum at i en selskapsguiding bør ledelsen ta til etterretning at de ikke opererer under optimale arbeidsforhold. De siste årene har vel guidingen til PB ikke bare vært feil, den har til tider ikke hatt noe rot i virkeligheten. Han er ikke alene om å bomme, og mange dyktige ledere har mistet tillit fordi de tenderer til å tro at alt vil gå i henhold til oppsatt plan til tross for at historien viser noe helt annet. Det riktige ville vært å gi et bredt tidsspenn mellom best og worst case. Sist men ikke minst nevner du at aksjekursen på 3 CAD kan ha vært noe oppblåst. . Da kan jeg vise til mange dyktige skribenter og analytikere la frem tall som viste at 3 CAD knapt representerte verdien på eksisterende funn, og at aksjonærene fikk med oppsiden mer eller mindre gratis. En kan ikke utelukke at lånefinansierte posisjoner etterfulgt av shorting har hatt en negativ effekt på kursen, men basert på min erfaring handler dette nesten utelukkende om en ledelse som har gått fra å være genierklært til å måtte begynne å bygge tillit fra scratch. Aksjemarkedet har kort hukommelse og gamle bragder blir fort glemt. For øvrig velger jeg å se fremover, tror bestemt vi får en brutal reprising av aksjen hvis Royston går inn, og tikker det inn noen gode tall fra de 4-6 brønnene som skal bores, vil det kunne bidra til å holde kursen og interessen i sjakk en stund fremover. Vet ikke om de skal bore noe i Q1, men det kan kanskje Domus si litt om. Det er viktig å holde et visst momentum...
Redigert 18.08.2021 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Domus
18.08.2021 kl 19:36 2744

Når eksterne eksperter bekrefter et gigantfunn, ville det være rart å stille selskapets leder til ansvar.

Dessuten ville markedet vært meget frustrerte over en tidsplan der hendelser hadde en tidsspenn på maaange måneder.

For Txp så jobber de etter de premissene som til enhver tid finnes. At premissene forandres underveis av utenforstående hendelser kan ikke Paul verken klandres for eller stå ansvarlig for.
Hadde han vært spåkone, kunne jeg vært enig med deg, men slik ståa har vært, synes jeg det blir feil.
Du bruker markedet som rettesnor for tillit gjennom aksjekursen. Det blir også feil i mine øyne. Korte penger går ut så lenge kortsiktig gevinst er borte. At aksjekursen er halvert er ikke ensbetydende med dårlig jobb.

Hadde bare folk visst hvor mye det har vært jobbet, hvilke vanskeligheter de møter, hvorfor de ikke kan f.eks gi nøyaktig tid for oppstart Coho osv, hadde muligens tonen vært anderledes, men men
spist er spist

Hvis man er interessert i å se framover og ikke bakover så er det spennende nok med Royston, Coho, Legacy, seismikk og Rio Claro lease
Herman*
18.08.2021 kl 19:58 2712

Domus: Jeg forsøker å forholde meg kynisk og rasjonelt til de faktiske forhold. Jeg mener ikke at PB er inkompetent eller at mange kunne ha gjort en bedre jobb. Jeg betviler heller ikke at de jobbes på spreng på alle fronter. Finansmarkedene er brutale og det må vi bare forholde oss til. Ellers kan du gjerne svare på hva du tror skal bores i q1, det er jo relevant. Ellers er jeg jo veldig spent på Kraken, og vil nok ikke vurdere exit før det beistet er boret. (Alternativet er å vente på utbytte.
Domus
18.08.2021 kl 20:53 2660

Jeg tror de borer på Cascadura
livsal
18.08.2021 kl 21:36 2614

Nå synes jeg du tar hardt i når du indikerer at guidingen fra selskapet ikke har rot i virkeligheten. Synes faktisk at guidingen har vært veldig konservativ. Aksjeverdien tror jeg er betydelig over 3 cad, men at kursen ble blåst opp av markedet på et gitt tidspunkt er etter min mening udiskutabelt. Nok om det vi ser nok verden fra ulike synsvinkler. Personlig synes jeg ofte(ikke alltid) ledere blir skiftet ut på feil grunnlag. Jeg følger alltid godt med i de få selskapene jeg investerer i og på meg virker det som markedet ikke tar inn over seg de reservasjoner som ledelsen kommer med før det er for sent. Jeg har imidlertid et langsiktig perspektiv på investeringen i TXP og ser for meg en 3-4 dobling i løpet av et par års tid. :)
erinho
18.08.2021 kl 21:44 2601

Tror du det er realistisk at TXP byr på Rio Claro blokken/lisensen? Det er vel LOL som har den nå, og de gjorde vel et funn rett før TXP boret Coho. Det var grunnen til at Coho ble 2-3 mnd forsinket den gang siden LOL brukte den riggen vi skulle ha. Tror de måtte sidetracke der.

I hodet mitt tenker jeg at TXP har nok med Ortoire og 10-års boreplan der.
Herman*
18.08.2021 kl 21:51 2588

Denne er fra 2019, men det så du kanskje?
erinho
18.08.2021 kl 21:58 2585

Ja, postet den bare ifbm. forrige innlegget mitt om Rio Claro og at det ble gjort et funn der før TXP boret Coho.
Herman*
18.08.2021 kl 21:58 2585

Er enig i mye av dette, men at guidingen har vært konservativ skjønner jeg ikke: Coho, Chinook, Royston spud, cascadura oppkobling, offtake avtale. De bommet vel i utgangspunktet med år og ikke mnd på flere av disse. Ellers er jeg enig i at oppsiden er stor. 3-4x er jo realistisk hvis de treffer på noen letebrønner og får fart på produksjonen. Med treff på Kraken er naturlig nok oppsiden betydelig høyere.
Domus
18.08.2021 kl 22:11 2568

Ja, det er realistisk at Txp byr på Rio Claro blokken.
Leaseavtalen med LOL har gått ut da de ikke gjorde noen funn.
Blokken legges ut om ikke så lenge.
Txp har seismikk både 2d og 3d som strekker seg inn i blokken.
Jeg vil anta at Txp har kartlagt både Herrera, Cretaceous og Karamat inn i den blokken.

… da MÅ de by på den.
d12m
19.08.2021 kl 11:59 2444

"… da MÅ de by på den."

Gitt at de ser potensiale for hc der. De må jo strengt tatt ingenting, men de kan..