PLT søker flere nye ansatte!!

Leifjuster
PLT 04.01.2021 kl 18:01 5731

Det er spennende tider og vi ser nå at PLT søker flere nye ansatte! Avdelingen i Taiwan har behov for flere nye ansatte innen produksjon og forsyning. I tillegg lyser de ut stillinger innen ”maskin”, ”elektronikk” og ”software” på avdelingen i Finland (utlyst for 2 timer siden)!!!

Tipper på et gjennombrudd like rundt hjørnet🤞🏻
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
stimar
04.01.2021 kl 18:27 5644

Supert Leifjuster!
Saker i utvikling, gode nyheter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2021 kl 20:13 5460

Nå skjer det ...
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Leifjuster
04.01.2021 kl 20:26 5409

Jepp!! Her er det bare å laste opp🤑
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
txp
04.01.2021 kl 20:55 5348

Erindrer en vandrehistorie jeg en gang hørte. Om person som kjøpte en nylanserte tlf og knuste den for å se hvilke deler den innholdt og kjøpte aksjer i selskapet. Noen som har hørt om en slik historie?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Leifjuster
04.01.2021 kl 21:12 5289

Ja, det er artig med slike historier/ liknelser. Vi får se hva som skjer. For de av oss som har fulgt selskapet lenge vet at dette er meget positivt. Tipper de gjør seg klar for mobilmarkedet nå!
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
txp
04.01.2021 kl 21:14 5274

Personen ble ifølge historien søkkrik, så er til favør plt;) var bare interessert i å vite om noen har den historien på minne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Leifjuster
04.01.2021 kl 21:16 5257

Stemmer! Hadde vært artig om disse utlysningene kommer sammen med nyheter om lansering i telefon🤞🏻
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
2211
04.01.2021 kl 21:17 5243

Som dere ser er anonsen datert 30/12-2020

https://www.104.com.tw/job/5ocdx

(Oversatt med Google oversetter)

Arbeidssted:
Tanzi District, Taichung City
Jobb kategori: IC emballasje / testingeniør, kvalitetskontroll / kvalitetssikringsingeniør, produksjonsteknologi / prosessingeniør fulltid
Kravnummer: 1 person
Oppdatert: 2020-12-30
Arbeidsinnhold
Ansvarlig for den norske kunden PoLight fra Yubi Technology Consulting Co., Ltd.,
introduserte vellykket sitt TLens Sliver-produkt , som replikerer menneskets øyes øyeblikkelige autofokus, til masseproduksjon, og administrerer oppstrøms og nedstrøms forsyningskjede i Taiwan . De
med optisk bakgrunn eller erfaring med emballasje og testing av ingeniører Prioritert opptak for søkere

Manufacturing and Supply Chain Engineer - Taiwan

Om poLight ASA: poLight tilbyr et nytt autofokusobjektiv som "replikerer" det menneskelige øye for bruk i enheter som smarttelefoner, wearables, strekkode, maskinvisjonssystemer og diverse medisinsk utstyr. PoLight's TLens® muliggjør bedre systemytelse og nye brukeropplevelser på grunn av fordeler som ekstremt raskt fokus, lite fotavtrykk, ingen magnetiske forstyrrelser, lavt strømforbruk og konstant synsfelt. PoLight er basert i Horten, Norge, med kontorer i Finland, Frankrike og Kina og representasjon i Taiwan og Korea.

Stillingen:
Vi ser etter en produksjons- og leverandørkjedeingeniør som følger opp poLights produksjonspartnere og underleverandører i den asiatiske regionen. Hovedfokus for stillingen vil være å støtte poLights produksjonspartner i Taiwan, som holder på å montere og teste TLS-produktene våre. En viktig del av stillingen vil også være å følge opp våre andre sentrale underleverandører i Taiwan. Stillingen vil jobbe tett sammen med poLights produksjonsteam i Horten og Finland for å utvikle poLights spesialiserte prosesser for å oppfylle produktspesifikasjonene mht. kvalitet, kostnad og syklustid

Hovedansvar:
• Følg opp poLights produksjonspartnere og leverandører i Taiwan
• Støtte i å utvikle og implementere polights spesialiserte produksjonsprosesser for å sikre kvalitet, pris og ledetid på produktet
• Vil være medlem av et tverrfunksjonelt industrialiserings- og produksjonsteam
• Støtte i å etablere nye leverandører
• Svare på problemer og utføre strukturert rot årsaksanalyse der det er aktuelt
• Identifisere og realisere forbedringsmuligheter knyttet til kvalitet, avkastning, gjennomløpstid og andre kostnadsrelaterte faktorer
Bakgrunn og personlig profil:
• Teknisk universitetsutdanning (M.Sc. eller tilsvarende) innen relevant område (Mekatronikk / Automasjoner )
• Generell forståelse av produksjonsprosesser og fremgangsmåter for høyt volum for montering og test
• Erfaring i prosesser og utstyr for festeutstyr
• Erfaring fra Solid Works er en fordel
• 5-10 års arbeidserfaring
• Praktiske og praktiske evner kombinert med teoretisk forståelse
• Strukturerte, pågående, systematiske og problemløsende ferdigheter
• Fleksibel arbeidstid - Kommunikasjon på nettet som trengs på tvers av tidssoner
• Internasjonal og / eller tverrkulturell opplevelse er en fordel
• Påkrevd reise
• Gode kommunikasjonsevner, muntlige og skriftlige

Språkkrav:
• Engelsk
• Mandarin
Som person vil du være en proaktiv problemløser med evnen til å jobbe godt i et team. En “kan gjøre” personlighet og ekte interesse for å jobbe med en rekke arbeidsoppgaver i selskapet.
Arbeidsbehandling: Årslønn 1.000.000 ~ 1.400.000 yuan Lønningskurser
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Leifjuster
04.01.2021 kl 21:20 5222

Det som er gøy med PLT (veldig godt sammenlignet med denne historien) er at det er en enorm interesse hos enkelte, det blir gjort dyktig dokumentert gravearbeid som etter en tid viser seg å treffe godt, det er artig! 😁
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
04.01.2021 kl 21:39 5148

Nå er det noen spennende dager i vente! Det var lyst ut etter ansatte til Taiwanavdelingen i november. Spurt CEO om det var vanskelig å få tak i folk eller om det var behov for enda flere. Jeg fikk bekreftet fra Isaksen at det ble behov for flere ansatte i Taiwan😉

Nå ser jeg at noen på Shareville har funnet frem til flere nye stillingsutlysninger i Finlandavdelingen til poLight også. Det er behov for kvalifiserte ansatte innen smartphone og diverse der også.

Dette må da være opprampingen Isaksen har snakket om! Ikke behov for ekstra utstyr eller lokaler, kun flere mennesker. Spennende!

Får håpe på CES2021 neste uke😉. Ces 2021 ble strålende med kommersialisering i smartklokkene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
04.01.2021 kl 23:11 4973

Selvfølgelig skulle det stått CES 2020 var strålende..🙈. Første smartklokka med Tlens ble lansert på CES2020, og ble dermed det første kommersielle produktet i verden med noe annet enn vcm-teknologi i kamera!

CES 2021 er fullstendig digitalt, og varer i tiden 11.-14.januar. Oppramping og behov for flere folk i poLight akkurat nå lover godt for fremtiden! Det tror jeg ikke poLight ville iverksatt om de ikke vet at noe spennende kommer relativt kjapt.

Nå har jeg virkelig troa på at tålmodigheten skal lønne seg. Krysser fingre for et fenomenalt Q1🤞
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Stirling
05.01.2021 kl 12:44 4674

Da nyheten om smartklokke kom under CES2020, var det kommet børsmeldte bestillinger i midten av november 2019. - så er nyheter under årets ces virker kanskje litt usannsynlig?
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Kraamz
05.01.2021 kl 14:39 4540

Det er nok mest sansynlig at en demo tlf blir vist frem under denne messen(med add in) med etterfølgende ordrer og evt Dw🤞🙂
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Stirling
05.01.2021 kl 15:03 4479

Ah, ok skjønner! Takk for svar :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
05.01.2021 kl 19:09 4263

Stimar, dette tenker jeg om CES:
Dette er et gigantisk utstillingsvindu, og det er ikke bare ferdige produkter som lanseres her. Det er vel så mye teknologikonsepter som lanseres. Jeg forventer en heftig runde med AR/MR/XR-briller og ulike vyer og tidsaspekter for disse. Forventer også at noe omkring under-screen-cam pluss noe om foldable optics / periskop blir tema fra en eller flere av de som deltar.

I fjor ble Xiaomis "Mitu Learning watch 4 pro" lansert den første dagen av CES. I år har jeg forhåpning om at poLight får add-in Tlens small-nose kameramodul presentert en av dagene. Dersom modulen er ferdig vil den nok presenteres på CES som en nyvinning som løser autofokus, er uten bevegelige deler, og som halverer fronten på kameramodulen slik at det blir lettere å skjule den under skjermpixlene, enten ved av/på-funksjon eller ved tomme pixler. Dersom denne modulen er ferdigutviklet nå, og vises frem på CES så vil det slik jeg har forstått utløse en børsmelding. Dette vil være vårt første steg inn i smartphonemarkedet, og mest sannsynlig etterfølges en designwin fra den Smartphoneprodusenten som i følge Isaksen "is pushing a lot" for å bli ferdig "early 2021".
Ingen garanti for at denne blir klar til mandag-torsdag neste uke, men jeg tror CES har vært tidsmålet for prosjektet.
Dette er CES:

CES or Consumer Electronics Show is the most significant technology event of the year that takes place in January. This year, the technology event has gone all digital, and over 1000 companies are expected to showcase their new and upcoming products/technologies on the platform due to the ongoing pandemic. We are looking forward to the big announcements that start next week (January 11)
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
stimar
05.01.2021 kl 19:36 4197

Myrabakk
Tenker også at nyheter av den særdeles gode sorten kommer en av de nærmeste dagene/timene. Selv om det har vært stille fra ledelsen siden oktober, så jobber de iherdig med struktur og det viser rekrutteringen. Selv må jeg lære meg å tøyle utålmodige tanker. Nå ser jeg umåtelig frem til kommende dager og CES.
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
happi67
08.01.2021 kl 07:41 3469

Tar meg den frihet å dele siste innlegg av kramz fra shareville. Polight trenger flere folk i Finland 👍.

https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6751873881004380160
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Kraamz
08.01.2021 kl 08:36 3352

Delt av Dottcom opprinnelig🙂👍
Bare informerer tanker rundt dette🙂👌

Bra tein at de ansetter mot R&D betyr nok økt pågang!😇
Redigert 21.01.2021 kl 04:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 21:45 2709

Leser i Q3-rapporten:

"The project to engage a new assembly partner proceeds slowly. Finalisation of the new assembly line has been delayed
until Q1 2021 due to resource constraints. Discussions are underway with the previously utilised assembly partner with
respect to transferring poLight’s production to a lower-cost factory."

Kan vi anse ansettelsene i Taiwan som en nødvendighet for å gjennomføre det som står beskrevet i Q3, og/eller kan vi tolke dette som en oppramping av produksjonslinja?
Foksen
07.02.2021 kl 22:12 2651

Synes det er litt rart at det skal være så dyrt å produsere TLens? 15 kr pr linse er ikke målbart hvis telefonen koster 5 - 10000 - Telefonen må uansett ha en modul som holder linsen og denne koster vel ikke mer for TLens enn for VCM? Så det må jo være andre grunner til at oppramping kanskje ikek har kommet skikkelig igang...? Selve linseprisen på TLens kan jo pokker ikke vær avgjørende her? Litt rare vibber her fordi poLight lager ikke moduler selv - Bare linsene etter hva jeg har oppfattet. Så derfor burde ikke en så liten del av totalkostnaden for en telefon ha noe å si? Eller hva tenker andre om den setningen fra CEO?
happi67
07.02.2021 kl 22:33 2599

Tenker at hvis man sparer 50 øre( foreksempel) per linse så er det store kostnader å spare. Det kan bli store volum og regner med at det er en knallhard konkuranse i dette markedet også.
Slettet bruker
07.02.2021 kl 22:38 2577

Jo mer man kan spare, jo bedre er det vel, og særlig når man tenker på hvor små marginer det er per linse. Hvis jeg husker korrekt, så var det en test-maskin i Horten som var flaskehalsen hva gjelder produksjonskapasitet. Men om man kan tolke det dithen, at ansettelsene i Taiwan betyr en oppramping av produksjonskapasiteten, er jeg usikker på, mtp. Q3-rapporten...
Redigert 07.02.2021 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Foksen
07.02.2021 kl 23:13 2485

Greit at man vil spare men det må jo skje på riktig tidspunkt. Man bør jo få ordrer og volum og bare produsere slik at markedet blir fornøyd og så kan man senere spesialisere produksjonen med tanke på kostnader pr. enhet. Synes det blir for defensivt med å vente på at andre skal komme med løsninger - Det kan ikke være godt nok hvis det kommer mange og skal ha store volumer. Om linsen koster 4 eller 5 kroner pr stk å produsere gjør ingenting i begynnelsen - Da er det bar å pøse dem ut for å sikre kunder og markedsandeler tenker i alle fall jeg. Håper vi misforstår Isaksen her da :-)
Myrabakk
08.02.2021 kl 08:35 2278

Dette med testmaskin var vel ikke noen stor sak. Det var vel det eneste CEO nevnte som måtte investeres for oppramping? Og da var der ikke noen stor utgift det var snakk om for å doble testkapasiteten.

Den stillingen som er lyst ut i Taiwan nå har dette i beskrivelsen:
"Main focus for the position will be to support poLight’s manufacturing partner in Taiwan, who is doing assembly and test of our TLens products."
De stillingene som ble lyst ut før jul hadde mer om å håndtere varer inn og håndtere varer ut. Det er mao flere hender i produksjonslinjen.

De stillingene som er lyst ut i Finland er særlig relatert til at det er mange kunder som skal følges opp, og det er knyttet til både mekanisk, elektronisk og software. Ingen tvil om at de er "very, very busy"
Slettet bruker
16.02.2021 kl 01:29 1799

Glemte å takle for svar, Myrabakk :) takk for oppklaring!
Redigert 16.02.2021 kl 01:45 Du må logge inn for å svare