Magseis 2021

GulbranGråstein
MSEIS 05.01.2021 kl 11:17 80462

Et nytt år og Magseis ligger foran en spennende tid fremover, her snakker vi potensial, det er nå man skal være inne i denne aksjen, her kommer kontrakter, god backlog, penger på bok, godt styre, mange triggere fremover m.m

Denne er fortsatt nær bunnen og kursen går fort mange ganger dagens, så her er det muligheter.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2021 kl 09:33 5628

Skal i alle fall over 1 prosent opp i dag! Noe annet virker rart.
Hardly
01.02.2021 kl 09:49 5562

Aksjen lider av omsetningstørke. Bare «lekepenger» som bytter eiere. Salgs poster på et par tusen aksjer blir stadig lagt ut 3 - 4 øre under gjeldende kurs. Er vel ingen som kan tjene mer enn et par kroner på slik handel. Tviler på at det er privatpersoner som driver med dette, men heller roboter.
Fortsetter dette ut dagen skal man ikke se bort i fra at vi havner i minus i dag.
Må nok større omsetning til for å få fart på kursen.
Redigert 01.02.2021 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
GulbranGråstein
01.02.2021 kl 09:51 5570

Er bare å holde på aksjene, for her er det duket for heftig oppgang, og denne nermer seg, det er jeg sikker på. Det er kjipt å stå på sidelinjen når dette skjer.
Selv er jeg forsåvidt full lastet, men frister med flere aksjer da jeg helt sikkert kommer til å trege på at jeg ikke handlet mer om et års tid når kursen er xx kr.

Gg
kroif
01.02.2021 kl 10:01 5553

Det kan fort gå over 4 kr idag hvis noen få finner ut at de ønsker noen lodd her som utgjør litt mere en månedslønner.
Hold på aksjene er rådet!
Sofasparer
01.02.2021 kl 12:59 5296

Idag kom en av flere kontrakter, dette vet de som ønsker billige aksjer også.
Noen dager til så går toget.
focuss
01.02.2021 kl 14:48 5076

I motsetning til selskapene med tradisjonell seismikk så har vi en ledelse som oser av selvtillit. Og de legger ikke skjul på det.
Nidaros-andy
01.02.2021 kl 16:56 4855

Et deilig lite påfyll for ordreboken i dag og gleder meg så jeg nesten ikke kan vente på å se hvordan den ordreboken ser ut når Q4 kommer 16. Feb. Hvis den omsetningen vi så i dagene rundt Q3 kommer tilbake rundt Q4 er det bare å holde på hatten.
focuss
01.02.2021 kl 17:30 4796

Selskapet er nå satt opp for å levere aksjonærverdier og det kommer de til å gjøre. Oljeselskapene er betalingsdyktige og det de ønsker å betale for er tjenestene til Magseis. Hvorfor? Fordi det er veldig lønnsomt for oljeselskapene.
focuss
01.02.2021 kl 17:51 4748

Hva er verdien av MSEIS andel av multiclient surveyen over UK sitt mest prospective områder? Og når ser vi disse inntektene? Ett wildcard som kan kjøre kursen himmelhøyt.
Redigert 01.02.2021 kl 17:52 Du må logge inn for å svare
focuss
01.02.2021 kl 17:56 4788

Multi-Client OBN Cornerstone 2020 survey completed
Oslo, November 26, 2020 - Magseis Fairfield and CGG announced today their completion of the 2020 acquisition of the largest OBN survey ever acquired in the North Sea. The OBN Cornerstone 2020 multi-client survey in the UK Central North Sea commenced in March 2020 and has already received significant industry interest and prefunding. Approximately 1,650 km² of long-offset, full-azimuth data have been acquired, with first images being made available in early 2021 and final PSDM data planned for release in Q4 2021. Further extensions of the OBN Cornerstone survey are being considered for 2021.

Covering two highly prospective areas of the UK Continental Shelf, the OBN Cornerstone 2020 survey project represented a total of 813,000 man-hours with zero Lost Time Incidents (LTIs). Survey deliverables will benefit from CGG’s best-in-class OBN processing and advanced imaging technologies, providing a step-change in seismic imaging quality and reservoir characterization detail and bringing new insight to aid continued development of plays and existing fields in the Central North Sea region.

This survey is specifically designed to address the challenges associated with deeper, higher-risk Jurassic and Triassic plays, typically under high-pressure, high-temperature conditions, and the presence of complex structural processes associated with Permian salt movement. The combination of full-azimuth imaging, additional fold and near-offset data will result in significant improvement of deep illumination and noise removal, while helping to illuminate and image the steep flanks and complex architecture created by salt diapirism.

Carel Hooijkaas, CEO, Magseis Fairfield, said: “As our clients have shifted their focus from wider exploration to enhancing production from existing fields and unlocking further potential near existing infrastructure, we see great potential for collaborative OBN multi-client surveys. In mature areas where generations of streamer data and reprocessing have yet to fully overcome complex challenges, full-azimuth and/or converted wave data along with advanced processing algorithms play a key role in maximizing value from existing infrastructure. The OBN Cornerstone survey will bring new insight to complex geology and deep targets. We look forward to continuing our collaboration with CGG and the industry to explore potential for extensions in the coming seasons.”

For further information, please contact:
Mark Ivin, CFO
Tel: +47 94 88 86 06
Email: mark.ivin@magseisfairfield.com
https://newsweb.oslobors.no/message/518976
Redigert 01.02.2021 kl 17:57 Du må logge inn for å svare
focuss
01.02.2021 kl 18:55 4793

Jeg antar mange ser at meldingen jeg har limt inn over er viktig. Jeg skal nå ta det litt mer detaljert.

Oljeselskapenes, deres E&P divisjoners, viktigste oppgave er å finne olje/gass og produsere det så effektivt som mulig. Er det enkelt å finne olje/gass? Nei ikke i det hele tatt det er tvert i mot veldig vanskelig. Hva skal til? Geologene må først og fremst ha gode data å jobbe med, dvs god seismikk. Når de har det starter prosessen med tolkning. Her er det mange usikkerheter de må forsøke å kvantifisere. Her er noen av de: Er de kildebergart i området? Ser man feller på seismikken, lukninger? Hva vet man om reservoarkvaliteten? Har den tilstrekkelig permeabilitet? Og flere andre spørsmål. Alle disse spørsmål gis en sannsynlighet. Når man multipliserer alle disse sannsynlighetene så ender man ofte med en sannsynlighet for funn i størrelsesorden 10-30%. Sannsynligheten for kommersielt funn, er da enda mindre.
Besluttning om å bore en letebrønn er da en tung beslutning. Man beslutter en beslutning om en investering på ca 1 mrd som har 80% sannsynlighet for å gå i dass.

Hvorfor er surveyen som Magseis har gjort da verdifull? Surveyen jeg har limt inn ovenfor og linket til.

Jo, og følg med nå. Uansett, mange tunge geologiske studier så er det likevel slik. Sannsynligheten for å gjøre funn er uten sammenlikning størst i områder man har funnet olje før. Magseis sin multiclient seismikk er i et slikt område. Ok så sannsynligheten for å gjøre funn er relativt høy i område hvor Magseis har satset. Og videre. Området er nær eksisterende infrastruktur og rørledninger noe som betyr at det kan kommersialiseres raskt og til relativt lav kostnad.

Så min konklusjon. Magseis satser helt riktig med folk som vet hva de driver med. Og de har data oljeselskapene vil strekke seg langt for.
Redigert 01.02.2021 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
focuss
01.02.2021 kl 19:08 4797

Kan man bare gjøre små funn i slike områder? Det er kanskje det mest sannsynlige men ikke nødvendigvis. Johan Sverdrup var i et slikt område. Funnet av en letesjef som ikke ga seg på harde møkka. Det viser at vi trenger folk som tenker utenfor boksen. Gitt opp av den gangs Statoil, men ikke av en sta letesjef.
focuss
01.02.2021 kl 19:11 4826

Og hva kan selskap som Magseis bidra med? Jo at man finner et Johan Sverdrup man ikke ante kunne være der.
focuss
01.02.2021 kl 19:27 4814

Så hvor høyt kan Magseis kursen gå? Ja hvem vet men høyere enn hva noen analyse i dag indikerer. Mye høyere. IH -21 blir viktig.
regnskap1
01.02.2021 kl 19:36 4787

Enig i at kursen bør gå mye høyere enn dagens analyser tilsier, men for øyeblikket er det jo ingen større aktører som kjøper seg opp i aksjen. Jeg synes det er veldig rart og jeg lurer på hvorfor. Noen tanker?
focuss
01.02.2021 kl 19:39 4770

Enn så lenge så ser ikke markedet forskjell på seismikk og seismikk. Tror det har lite for seg å vente på at markedet ser forskjell på det som Magseis driver med og det som røkla driver med.
Hardly
01.02.2021 kl 19:44 4742

Dersom selskapet leverer et bra Q4 resultat med voksende bunnlinje med tilhørende positive omtaler i media tror jeg nok det kommer større aktører på banen.
focuss
01.02.2021 kl 19:44 4749

I dagens klima. Hvilke oljeselskap gidder å kjøpe seismikk i barentshavet, men vanlig streamerseismikk, milevis fra kildebergart og milevis fra infrastruktur? Magseis blir liksom barneskirenn.
regnskap1
01.02.2021 kl 19:46 4744

Men for at kursen skal gå skikkelig opp (30-50 kr) så må jo større aktører på banen og markedet generelt må jo se lyset. I følge Magseis selv vil jo etterspørselen øke kraftig mot 2025, ref presentasjon ved forrige kvartal.
lolle02
01.02.2021 kl 19:46 4746

Nå er det ikke lenge igjen før det blir slutt på trillingen av ører, snart eksploderer det, og man vil se atskillig høyere avkastning
Kraftig opptur kommer
focuss
01.02.2021 kl 19:48 4735

Den nye ledelsen som skjønner dette markedet har allerede levert ved å kutte 75% av kostnadene.
regnskap1
01.02.2021 kl 19:48 4701

I tillegg må jo inntjeningen til Mseis kraftig opp også for at vi skal se slike kurser, men det tror jeg kommer i løpet av noen år.
focuss
01.02.2021 kl 19:52 4787

regnskap
Jeg forsøker å få markedet til å se lyset. Ting tar tid men resultatene vil være gjødsel for markedet.
focuss
01.02.2021 kl 19:53 4812

I første omgang så skal vi vel til 4 og 5 før vi snakker 40 og 50.
regnskap1
01.02.2021 kl 19:58 4799

Enig i det, og veldig bra at du skriver om Mseis. Du kommer jo også med gode argumenter og virker som du har erfaring fra oljebransjen.
regnskap1
01.02.2021 kl 20:03 4801

Ja, så klart, men jeg tenker 2023- 2025 når jeg snakker om de kursene. Hvis man er teknologiledende i et segment som er på vei oppover så er ikke prising på 1-2 milliarder det man forventer fremover, snarere heller 2-sifrede milliardverdier.
Albatross
01.02.2021 kl 20:15 4755

Virker som de som er interessert i mseis har kjøpt seg ferdig og bare venter på oppgang, men resten av markedet har ikke fått øynene opp enda. Dermed kan de som ønsker styre kursen litt opp og ned innenfor et gitt intervall.

Hadde dagens melding komt for 3 uker siden så hadde kursen stått i 6 i dag. Da hadde den momentum.

Men jeg har sett før at denne bruker 1-3 dager på å reagere på positive nyheter. I tillegg er olja opp 2 %, børsene er grønne - og hvem vet - d kan komme flere nyheter når som helst..!

En av grunnene til at jeg ikke selger uansett volatilitet er den voldsomme selvtilliten da de snakket om stor ordrepågang - nesten som man fikk inntrykk av at de måtte prioritere kontrakter fremover...
Redigert 01.02.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
focuss
01.02.2021 kl 20:16 4758

Regnskap1
Det kan veldig godt skje. På en måte er vi i startfasen som grønn energi. På sett og vis er Magseis grønn. La oss få mest mulig ut av hva vi har før vi starter høy risk leting i jomfruelige områder.
Nidaros-andy
01.02.2021 kl 22:32 4502

Med økende omsetning så kommer stigningen. Siste uker har det blitt omsatt mellom 1 og 1.5 mill aksjer per dag. Ca. Rundt Q3 ble det samme dag som Q3 ble sluppet omsatt 4 mill aksjer, dagen etter 15 mill aksjer og dagen etter der 22 mill aksjer. Det kom jo på tall som var ca som man kunne forvente. Tallene for Q4 forventer jeg er hakket bedre. På dagene i desember der det kom 2 kontrakter på 2 dager var omsetning på 8 mill aksjer på dag 1 og 9 mill aksjer på dag 2. Den gang gikk omsetning ned på dag 3 til 5 mill aksjer igjen. Kommer det en klart økende omsetning rundt Q4 i rommet mellom 5 og 15 aksjer per dag vil denne gå fort opp. Det kan bli moro det😁
GulbranGråstein
02.02.2021 kl 09:36 4092

Løsner denne nå montro, nermer seg kvartalsrapport.
Nye kontrakter på løpebånd.
Ekstremt potensial.
Lavt priset.

Kan ikke bli en bedre case.

Gg
focuss
02.02.2021 kl 09:41 4116

Nå går det dessverre som jeg forventet i Polarcus. Det tror jeg det vil gjøre i Magseis også. Men med motsatt fortegn.
Hardly
02.02.2021 kl 09:51 4116

Det går vel ikke særlig bedre med PGS heller vel? Var ikke lenge siden TGS tilbød seg å kjøpe biblioteket til PGS som en «vennetjeneste» for å redde selskapet.
Risken for å komme i brudd med lånebetingelsene er vel relativt stor i PGS.
Redigert 02.02.2021 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
02.02.2021 kl 09:54 4136

We like the stock. Magseis kommer til å bli vinneren innenfor seismikk de neste årene.
focuss
02.02.2021 kl 10:08 4096

Hardly
Vi får se, men jeg liker ikke den type risiko som PGS sliter med. Den mest dødelige av all risiki. I Magseis er vi på trygg grunn og vel så det. Her er det ikke risiko som er fokus, men spørsmålet er: Hvor stort kan dette bli? Det er fryktelig mange produksjonsplattformer rundt i verden. De fleste er i decline, (fallende produksjon). De trenger Magseis for å avhjelpe situasjonen. Når magseis i tillegg skali gang med å selge multiclient data i UK sitt mest prospective området så vet vi at ledelsen gjør det som aksjonærene vil de skal gjøre. Dvs, mer en hva aksjonærene vil de skal gjøre for aksjonærene har antagelig ikke nødvendig kompetanse til å vurdere det. men vi vil se det i resultatene fremover.
KalleAnka123
02.02.2021 kl 10:10 4105

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Kan dette være supersyklusen vi har ventet på? Deilig å sitte i oljeaksjer, fremfor grønne aksjer som ikke tjener penger. Er for miljøet, men siden vi trenger olje i verden er det like greit å sitte i det.
Odi.1
02.02.2021 kl 10:11 4100

Vi mobiliserer Z pakken igjen for North Sea og legger denne avtalen til "BUDDEN" vi har med avtaler …. c/o Carel … hehe
focuss
02.02.2021 kl 10:18 4061

Jeg blir ofte litt irritert på ledelsen i selskap jeg er investert i. Skulle ønske det var noe de gjorde litt annerledes. Men Ikke i Magseis. Blir ikke dette fantastisk så kan vi ikke skylde på ledelsen.