Demokratisk flertall i kongressen - bra for Rec!

rascal
RECSI 06.01.2021 kl 09:46 6996

Prognosen peker mot to demokratiske senatorer fra Georgia hvilket vil gi Biden handlingsrom for å gjennomføre sin politikk - herunder storstilt satsing på fornybar energi. Et kraftig kjøpssignal for Rec som markedet tilsynelatende ikke har tatt inn over seg ennå.

Løp og kjøp!
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 09:55 6906

Dette er helt fantastiske nyheter for oss som er REC aksjonærer!
Nyhetene fortsetter å dukke opp ukentlig. Det går så fort at folk ikke klarer å henge med lenger.

Effekten av at Biden vinner valget er rett og slett at nå kan han få utført akkurat den politikken han ønsker for å fremme sine valgløfter, blant annet ekstremt stort satsning på fornybart med over 2 Milliard USD. Trenger ikke å forhandle eller bli blokkert av Republikanerne. Dette betyr at vi kan se frem til 4 fantastiske år hvor USA nå vil bygge et infrastruktur og lokalt verdikjede rundt fornybart. Dette gagner REC Silicon ekstremt positivt.

Hva har skjedd de siste dagene egentlig?

G14 har annonsert at de begynner nå i Q1 21. VP har annonsert at de begynner i løpet av måneden. Dette gir oss indirekte en bekreftelse om at REC Silicon SKAL gjenåpnes. Det er bare snakk om formaliteter før en børsmelding annonseres.
Demokratene ser ut til å vinne valget i Georgia. Dette bekrefter at fornybart skal 1000000% inn i USA og være en satsningsområde.

Før eller senere vil dette bli diskutert på nyhetene, nye analyser vil komme ut og folk vil ønske å komme seg inn igjen.
Men for oss som følger med? Perfekt mulighet til å fortsette å laste opp. La de som vil selge seg ut gjøre det ferdig også kan vi begynne med oppgangen.

Husk: Aldri ta avgjørelser basert på hva aksjeprisen er på selskaper som RECSI. Se alltid på det fundamentale med selskapet. Aksjeprisen kommer med tiden, alltid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 10:51 6705

Hadde aldri trodd de skulle vinne begge seter:)) men da er det håp for verden og demokratiet tydeligvis:)) Rec kommer når den kommer tidligst i dag:)) snart tomme for traiding floor aksjene og må snart mye høyere, triggerne nærmer seg og de er mange:))
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
IKM-ANSATT
06.01.2021 kl 13:37 6361

Jepp då fekk eg siste slant på 15,14kr fornøyd nå;) snitt på 9,2.
legga den i skuffen å bare nyta oppgangen her ska me vel dobblast;))))
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
halvpris
06.01.2021 kl 15:48 6097

Solar i USA går i taker, Rec pingler i forhold.

https://finance.yahoo.com/quotes/JKS,SUNE,CSIQ,FSLR,swvk.de,JASO,SPWR,TSL,YGE,WCH.DE,REC.OL/view/v1
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 15:57 5998

Peker fint opp nå
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 16:05 5894

I første omgang kan vi anta at det kommer direkte covid-19 støtte i pakken som nå er på trappene. Rec fikk tildelt 8,3 USD i første runde i sommer. Det kom som lån i første omgang, men lånet skuøle omgjøres til støtte hvis det ble brukt til å holde folk i arbeid + noen andre kriterier. Rec oppfyller ifølgeTT kriteriene, og vi kan vel anta at de vil kunne få støtte også i pakken som nå kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2021 kl 16:17 5778

Denne vil eksplodere i morgen. Marker mine ord. Nå smeller det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Gunnar88
06.01.2021 kl 16:18 5748

BMWI8 er sist sett gråtende på gutterommet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Tanjiro
06.01.2021 kl 16:23 5674

BULL! har ikke fått fulgt med i hele dag og kom hjem til en fin oppgang, skulle lasta mer på 10kr si
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Gunnar88
06.01.2021 kl 16:26 5617

Da er vi to. Men vi får være fornøyde med det vi har. Godt mulig vi sier farvel til 15 kroner nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
MorganKane
06.01.2021 kl 18:41 5130

Jepsi Pepsi,

De på den bredere renewable energi indexen. Det er ikke umulig at ting kommer igang etter at Biden flytter inn i det hvite hus for å si det sånn...


https://www.marketwatch.com/investing/index/dwcree?countrycode=xx
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
07.01.2021 kl 00:21 4621

MK, kan ikke du endre ticker til RECSI på de to siste postene dine på «REC»? De er gode og blir fortsatt debattert👍
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 00:33 4557

Enig! Bare bra om vi får de gode trådene fra REC til RECSI tickeren. Ser ut som om i morgen blir en gøy dag for oss i morgen, Ekornesen :) er du forresten på shareville også? Så et bra kommentar der med samme navn, haha. Vurderer faktisk å lage bruker der. Også vært på tekinvestor REC, men de spammer jo livet ut av meg daglig med emails...
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 06:53 4116

Demokratene har allerede et svakt flertall i kongressen. Her er det mye armer og bein
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 07:09 4014

Innlegget er slettet
Som du har lagt merke til så har jeg ikke inngått en diskusjon med deg på lenge. Sembbo, jeg forstår tankegangen din og jeg sier ikke at du tar feil. Dette er mitt siste forsøk noen gang, det lover jeg. Går det ikke så blokkerer jeg deg ikke, men jeg vil holde meg unna fra å inngå i diskusjoner med deg, hvis vi ikke klarer å holde fredlige diskusjoner hvor begge lærer fra hverandre.

Det var kaos i USA i går. Du predikerte at noe slik kan skje. Her må du få kudos for å ha rett. Du predikerte også at dersom demokratene vinner i Georgia og dermed majoritet, vil det presse republikanerne mer. Dette har også skjedd. Kudos til deg også her.

Men selv om det du sa var riktig har det ikke helt gått slik som spådd. Opprøret ble stoppet. Kongressen er tilbake. Mike Pence valgte å trosse Trump ved å ikke adlyde hans ordre. Kongressen kommer til å godkjenne Biden, dessverre for din del. Biden sin politikk vil nå 100% garantert bli utført, uten noen begrensninger fra Republikanerne.

Solaksjer tok helt av i går. Da er det viktig å påpeke at flere av disse har flerdoblet seg ila. 2020. Fremdeles fortsetter de å vokse så mye. 10% på et selskap verdsatt til 100 milliarder kroner er 10 milliarder kroner mer i verdi, i løpet av en børsdag. Du tar litt feil når du sier at de falt ned. Kan vise til f.eks. FSLR, som vokste med over 10% på sitt høyete, falt litt pga. opprøret og kom tilbake til ALL DAY HIGH after hours, med 3% vekst.

Jeg får ærlig litt dårlig samvittighet. Du og jeg har vært uenige om ting, men jeg ønsker jo ikke deg noe vondt. Vi får bare si at jeg hauser og at aksjen skal ned i dag, men genuint, vær så snill ikke tro at jeg hauser når jeg ber deg dekke shorten din. Du tar en stor risiko her ved å shorte en aksje som har macro, micro og psykologiske momentet på sin side. I tillegg er REC latterlig underpriset i forhold til hva vi allerede vet. ML skal åpnes.... Violet Power har for mange kunder til å kunne vokse enormt og dette backet de når de valgte å kjøpe bygg fremfor å leie. De er seriøse. Yulin blir nok kjøpt opp. Beskjed om gjenåpning av ML kommer senest Q4 om en måned, men kan også komme før det.... se på omsetningen i går.

Sjekk Facebook ut en gang. Se hvor mange som snakker om REC på aksjeforumene der. Tenk på casen din engang til. Hvem vet Sembo? Kanskje du har rett og om en måned faller vi til bunnen igjen. Jeg vet da faen hva aksjeprisen kommer til å være i dag, i morgen eller om en måned. Men du må jo selv se hvordan ting har forandret seg drastisk de siste månedene på verdens og organisasjonsnivå for REC..... fornybart er fremtiden. REC er nøkkelen til å bygge et lokalt infrastruktur i USA og EU for å ta et større markedsandel.

Jeg avslutter med å si at dette her handler mer enn bare den grønne bølgen Sembo. Dette her handlet om politisk makt, egentlig.
Hvem skal være verdensledende om 10 år, 20 år, 30 år, 50 år, 100 år? USA eller Kina? Det er de som sitter med de største ressursene som vinner - og når olje er ute til 2050, så kommer menneskeheten til å trenge en renere form for energi. Det er fornybart... alle pengene vil ligge i det. Faen, sembo, menneskehetens overlevelse er avhengig av at vi gjør noe med energiforbruket vårt, ettersom vi dreper planeten. Vi mennesker gjør mye dumt, men når det er snakk om vår overlevelse og denne planeten, da må jo du forstå at dette her handler ikke kun om REC Silicon. Det er politisk maktkamp mellom to av de mektigste statene i verden. Det handler om menneskehetens overlevelse. Hvorfor i alle dager har Aker opprettet en grønn portefølje? Fordi Røkke og menneskene rundt han er latterlige smarte og posisjoner seg tidlig for fremtiden - det er jo også derfor han er så rik.

Håper at du ikke angriper meg nå. Jeg forsøker mitt beste her ved at du skal forstå vårt perspektiv. Jeg har aldri hauset denne aksjen, da hadde jeg solgt meg ut for lengst og vært en trader på opp og nedturene. Istedenfor kjøper jeg mer ukentlig. Jeg har 2 millioner investert Sembo og jeg hadde 500k investert før jeg fikk vite om emisjon for gjenåpning av ML. Det var det jeg trengte for å bli mer trygg på å gå dypere inn, men skal jeg være ærlig, siden Oktober har det kommet så mange flere gode nyheter at jeg ikke stresser et eneste sekund over de 2 millionene. Selv 1-2% svingninger utgjør mye penger når man investerer det som kanskje er mye for oss privatpersoner, men lommepenger for de som virkelig er rike.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 07:32 3866

Dette er tid du aldri får igjen. Folk burde snart forstå at sembo kun er et troll som er her for å skape kvalme. Han er ikke short i aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 07:45 3764

La oss ikke gå inn i en diskusjon om det. Jeg skrev kun fordi jeg fikk dårlig samvittighet, men vi trenger ikke lage et tema om det. La oss heller fokusere på hvor bra ting har gått for oss aksjonærer. Føler virkelig at blue sky scenarioet har blitt oppfylt. Majoritet. Biden. Det har kommet så mange gode nyheter i det siste at jeg har måtte notere ned alt for å kunne huske det ordentlig haha.

jeg tror vi kommer til å eksplodere i dag. Vi alle så sluttomsetningen. men spiller ingen rolle fordi vi alle er longs og tenker på langt høyere kurser enn 18, 20, 25kr osv, men er jo deilig å se ting gå vår vei og at porteføljen vokser stadig med urealisert gevinst. I dag er en dag vi alle bør feire.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 08:05 3589

Jepp, er først på 100 kr jeg skal vurdere salg. Bare å være tålmodig og lene seg tilbake. Det vil gå opp og ned, men mest opp. 😁
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Mæukestaden
07.01.2021 kl 08:07 3573

Bra innlegg Uchihabrah! Kan jeg spørre hvor mange aksjer du eier, siden du nevnte at du hadde 2 mill investert?
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2021 kl 09:52 3163

Tusen takk! Jeg ønsker egentlig ikke å oppgi det spesifikt på åpen forum, men send meg gjerne en PM så kan jeg sende screenshot av aksjene :)

Det er seks sifret, men jeg ønsker syv sifret. Heldigvis har jeg en veldig godt betalt lønn som gjør at jeg kan laste opp for ca 100-110k månedlig og fremdeles ha penger til mine nødvendigheter og å leve et komfortabelt liv. Må også påpeke at TSLA står for ca. 65% av min portefølje. Tjente flere millioner på det i 2020 - og da var det akkurat samme case som REC. Ingen forstod seg på TSLA og mente at det var overpriset, bortsett fra oss som faktisk hadde satt seg i fundamentet til selskapet.

Jeg er i det punktet hvor jeg vurderer å rejustere 50-50 på TSLA og REC. Vil øke snittprisen min, men det må det før eller senere, ettersom jeg laster opp konstant.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
halvpris
07.01.2021 kl 10:10 3069

Spisser seg ytterlige til mellom USA og Kina. Joe Biden kommer til å bli stor for Rec.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Småplukker
06.02.2021 kl 18:48 1784

Uchihabrah: Siden du tydeligvis setter deg meeeget grundig inn i casene du investerer i - og gikk tungt inn i Tesla - hva tenker du om å investere i et fond som Thematica Future Mobility, som investerer i firma som produserer mot elektriske biler-bransjen? Har jo steget enormt siste året...