Case: REC Silicon, børsvinner i 2020 og 2021.

Slettet bruker
RECSI 06.01.2021 kl 23:42 130987

Ser at det er utrolig mye omtale om REC på Facebook aksje forum. Flere som har startet egne tråder om det der i dag (noen har til og med referert til en kommentar av meg, føler meg litt populær nå - takk Johnny, for å dele kunnskapen videre), men denne synes jeg var veldig bra skrevet; så jeg limer det inn her slik at vi alle kan nyte lesingen og diskutere dette med hverandre. All kreditt til opprinnelig forfatter fra Facebook. Er mange triggere han ikke har nevnt, men han får frem perspektivet mange av oss longs deler på forumet. Håper at formateringen ble grei, helt forferdelig å kopiere og lime inn her.

Case: REC Silicon, børsvinner i 2020. Vil fortsette oppgangen og være en rakett også i 2021.

Disclaimer: Jeg har aksjer i selskapet. Dette er kun min mening på hvorfor jeg har kjøpt aksjer, som jeg ønsker å dele med dere. Dere bør aldri kjøpe eller selge noe basert på anonyme mennesker sin mening, men jeg håper dette gjør at kanskje du bruker litt av tiden din til å sette deg i REC Silicon, herunder omtalt som RECSI. Advarsel: Mye lesing!

Hva er RECSI egentlig? RECSI er et selskap innen fornybar energi. Mer detaljert så produserer de rent silicon som blir brukt for solcelleindustrien. De er verdensledende og er størst i verden, utenfor Kina. De produserer polysilicon samtidig som prosessen deres til å produsere disse er ekstremt miljøvennlig (90% mindre karbonavtrykk enn f.eks typiske silicon produsenter i Kina).

Per dags dato eier RECSI tre fabrikker. Fabrikkene holdes til Moses Lake (USA), Butte (USA) og Yulin (Kina). I Yulin har de inngått samarbeid med SNF som har gitt dem 15.06% eierandel. Etter tre år med samarbeid har de muligheten til å benytte seg av en opsjon som gir RECSI ytterligere eierandel og øker total eierandelen til 49%. Avtalen ble inngått 01.02.2018 og i dag er 06.01.2021. Markedsverdien for å bygge disse tre fabrikkene er på rundt 30 milliarder kroner. Markedsverdien til RECSI i dag ligger på 6.1 milliarder kroner.

I flere år har RECSI vært i en utrolig dårlig posisjon på grunn av et svekket solmarked samtidig som handelskonflikten mellom USA og Kina påvirket dem ekstremt negativt. De ble rett og slett nødt til å stenge av fabrikken i Moses Lake og mange var sikre på om at det kun er snakk om tid til selskapet går til 0kr, slik som de siste årene hadde vært, men så;

Forandret alt seg.

Fokuset på fornybart har blitt en realitet og ekstremt satsningsområde i både USA og EU. Solmarkedet er ekstremt sterkt igjen. 2020 var et rekordår for amerikanske solaksjer. Markedet er helt enormt og flere aktører ønsker en bit av kaken. Fornybart blir også omtalt som "The grey gold" og det blir til og med argumentert for at fornybart vil erstatte olje. Vi trenger ren form for energi for en bærekraftig fremtid for alle.

Valget mellom Trump og Biden var på mange måter et valg mellom fossilt eller fornybart. Fornybart vant. RECSI var en av børsvinnerne i hele 2020 og vokste med over 500%! I dag kommer Biden offisielt til å bli godkjent av Kongressen og tar over The White House 20.01.2021. Senatorvalget tyder også på at demokratene vil ha majoritet. Uavhengig av om demokratene eller republikanerne satt med majoritet hadde fornybart gått gjennom, ettersom det er så stort satsningsfelt for USA. De ønsker ikke at Kina skal ha hele markedsandelen av "The grey gold". Det samme gjelder EU.

Samtidig som verden beveger seg mot fornybart har 2020 vært et fantastisk år for selskapet. De har inngått avtale med Group14 og Violet Power, to nye aktører i solindustrien med ekstremt dyktige og finansielt sterke mennesker bak seg. Både Violet Power og Group14 begynner allerede i Q1 2021. Så tidlig som i Januar! Dette har de fleste ikke fått med seg ennå, da det kom ut en artikkel nylig og denne har ikke fått noe omtale ennå i norsk media. I tillegg til å begynne allerede nå i Januar så har Violet Power gjort en drastisk endring; fremfor å leie et bygg skal de bygge det selv. Det krever en enda større investering fra deres side en opprinnelig antatt. Presidenten i Violet Power har med egne ord sagt at de har langt flere kunder klare enn det de har kapasitet til. I tillegg til det nevner han alltid RECSI og hvor viktig synergien og samarbeidet deres kommer til å bli.
Artikkel: https://columbiabasinherald.com/.../violet-power-build.../

I oktober 2020 utførte RECSI en emisjon på en milliard kroner til kurs 10.89kr for å kunne gjenåpne fabrikken i Moses Lake. Nå har de endelig kundene klare samtidig som det tyder på at det vil strømme på med flere aktører her. Ettersom både Violet Power og Group14 har annonsert at de begynner i Q1 2021 så har vi indirekte fått en bekreftelse på om at også fabrikken til RECSI skal gjenåpnes nå. Det er kun en formalitet og jeg antar at vi får denne beskjeden i Q4 presentasjonen til RECSI i Februar. En bekreftelse fra selskapet om å gjenåpne fabrikken i Moses Lake med konkret dato er hva markedet venter på.

I tillegg til det er RECSI en av de få (og da mener jeg kun et par selskaper) selskapene i Norge som faktisk er 100% godkjent under EU taksonomi som vil tre i kraft. EU taksonomi er strenge kriterier som vil revolusjonere hvordan bærekraftige investeringer vurderes.

Det er mange grønne selskaper som er priset på fremtidig inntjening. Vi har blant annet NEL, Aker Carbon Capture, Aker Offshore Wind, SAGA Pure osv. Dette regner jeg med at dere vet alt om. Jeg skal ikke omtale meg om disse selskapene i dette innlegget og gå inn i noen diskusjon om de er riktig priset, men RECSI; som faktisk har reell verdi i fabrikker (30 milliarder), som har vært verdensledende i 30 år, som produserer noe av den reneste formen for silicon, har unik teknologi, patenter og "know how" og som vil være en revolusjonerende del i at USA og EU bygger et lokalt infrastruktur for fornybart - Ja dette selskapet er priset til 16.29kr per dags dato.

Teknisk analyse viser at det ikke er noe motstand etter 15.5kr og neste motstandsnivå er på 22.5kr. Vi er over det hakket. I tillegg til det ligger kursmål fra analytikere langt over dagens sluttkurs og disse analysene kom i Oktober. Mye har skjedd siden. Ifølge aksjeanalyser.com blir det spådd dobling til tredobling på 1-3 måneders sikt.

Jeg tror at RECSI kommer til å være en soleklar børsvinner også i 2021. Dette er noen av årsakene til at jeg føler meg trygg i aksjen. Selskapet er ikke for de som ikke tåler volatilitet. Jeg spår ikke hva kursen blir i morgen eller på kort tidshorisont, for det vet ingen av oss, men jeg håper at du nå tar deg tiden til å bli kjent med selskapet, fordi dette er uten tvil en rakett som ennå ikke har tatt av.

Diskuter gjerne om du er uenig også får jeg ønske dere lykke til med deres investeringer i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 13:28 6512

Du burde skrive til Torvund og Røkke om dette og fortelle dem sannheten om at de ikke har peiling på hva de driver med. Dette er svært viktig informasjon. Du burde ikke fortelle oss om dette, du burde heller forsøke å drive kursen kraftig opp slik at du kan sette en saftig short.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 13:30 6471

Hehe litt media omtale er alltid bra. Nå gjenstår det 15 kalenderdager hvor børsen vil være åpen i Januar. I løpet av den tid kan vi forvente:

- Violet Power, ground breaking day. Vi får se noen av menneskene som er bak VP. <- Dette er STORT. Verden vil og få med seg at de kjøper fremfor å leie.
- Informasjon om opsjonen rundt Yulin. <- Dette er også stort! Så mange som ikke engang vet at fabrikken i Yulin eksisterer. Yulin er bra for longterm, ja USA og EU skal bygge eget infrastruktur og være mindre avhengig av Kina, men det betyr ikke at REC ikke kan tjene på både Kina og vesten.
- Biden tiltrer som president. Krisepakker i USA, tale om hvordan han skal satse på grønt. <- Enda mer bekreftelse. Nå begynner ting. Rally for grønne aksjer.

Wild card:
- Aker Horizons tar inn REC (kanskje etter Q4 i Feb - tar litt tid med sånne avgjørelser for store selskaper. Vi fikk vite at de vurderer for noen mnd tilbake)
- Børsmelding om gjenåpning av ML samt en investors Q/A samme dag (Mest sannsynlig til Q4 tenker jeg).
- Nye aktører på banen som avtaler intensjonsavtale med REC.
- Analytikere har lastet opp og begynner med sine analyser (tror også vi må vente til kvartalet er ferdig; Mars, her).
- Flere aksjonærer fra utlandet kommer i topp 50. Dette er utelukkende positivt. Vi må få ut aksjonærer som Spetalen og få inn andre vi har tillit til.

I mellomtiden må vi ikke glemme at det alltid jobbes bak kulissene. Jeg kan garantere at Tore T. og resten av gjengen sikler på hvordan hele situasjonen deres har forandret seg i løpet av 1 kalenderår og at de vil utnytte muligheten best mulig.

Nå tok jeg kun triggere jeg kommer på i hodet veldig fort, legg gjerne til om det er noe jeg har glemt - og dette er triggere for Januar!
Hvis jeg skal ta med triggere for hele kvartalet er det så mye mer! Tror det vil lønne seg å være posisjonert i REC de neste månedene, uavhengig om du er long, swing trader eller daytrader. Tror ikke det vil lønne seg for shorts. Er en grunn til at selskapet er shortet mindre enn 0.5% og at Blackrock dekket sin short - fordi alle de store vet at denne her kommer til å bli en maskin, men så kommer det alltid individer som tror de vet bedre og ja, for dem går det enten utrolig bra eller dårlig, ingen mellomting.

Ønsker dere en fremdeles god søndagskveld og ser frem til i morgen! Min spådom er at vi er tilbake på 18-19kr, hvis ikke mer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 13:43 6383

Velkommen etter de fleste av oss longere har sett dette lenge den vil snart fyke over 20 og da vil det gå veldig raskt oppover . Neste motstand er mellom 40 og 50 som dem nevner. Så gjelder det å ikke få høydeskrekk når man er der:))
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 13:59 6220

Ja. Jeg tror utfordringer her er å bare komme seg over 20kr, hvor motstandsnivået ligget. På torsdag stod vi på 18kr stabilt. Fredag var vi på 19.3kr, så 18kr, så 17kr.
Dette er positivt. Det er sunt for en aksje å ha litt rekyl, teste nye nivåer, klatre, litt rekyl igjen også gjentas prosessen. Tror vi kan være på 20kr + i løpet av denne uken er ferdig. Det krever ca. 16% vekst denne uken i en periode hvor alle grønne aksjer kommer til å vokse. Skjønte ikke helt med velkommen etter da, men takk! :P
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 14:09 6147

Enorm interesse for aksjen, det vises tydelig i omsetningen... bare øker og øker...
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 14:15 6099

Velkommen etter var til akajeanalyser.com)))
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 14:20 6032

Tror det såvidt har begynt, hvis jeg skal være ærlig. Den reelle omsetningene kommer nok etter at vi får bekreftelse om gjenåpning av ML. Er fremdeles mange potensielle aksjonærer som ikke er sikre på denne ennå, men med tiden og gitt at REC leverer, så vil de få trygghet til å komme inn. Det er derfor jeg tror at vi kommer til å vokse helt latterlig med en gang bekreftelse om ML kommer fra Tore T.

Når vi også kommer inn i hovedindeksen i Mars blir også ting spennende. Fondsene har begynt å laste opp (Storebrand, DnB), men her kommer det flere. Jeg ønsker også flere aksjonærer fra utlandet. Det er bare bra for oss.

Uten tvil at interessen er der. Gamle går ut, nye kommer inn. De nye ønsker langt høyere kursmål som er positivt for oss, nok en gang.

EDIT: Falco, haha åja! Jeg tenkte hæ har Falco glemt meg helt eller :P
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 14:29 5971

Nettopp for å få en dobling som mange vil vente på av de nye aksjonærene som kommer inn ved ca 20 er 40-50 kr som aksjeanalyser nevner neste motstand litt gevinst sikring der før videre oppgang:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 14:58 5751

Ansvarsfraskrivelse ref. aksjeanalyser

Analysene på Aksjeanalyser.com må KUN sees på som investeringsideer, og analysene bygger altså kun på tekniske og kvantitative analyser. Analysene baserer seg altså ikke på noen fundamentale analyser av de selskaper som analyseres.

Analysene er altså generelle og basert på tekniske og kvantitative analyser, og de er på ingen som helst måte tilpasset enkeltinvestorer, og ment som noen personlig anbefaling til enkeltinvestorer om hva disse bør kjøpe eller selge av verdipapirer.

Hver enkelt investor må selv skaffe seg den nødvendige innsikt og forståelse for børs og finansmarkedene generelt, og de enkeltaksjer man selv velger å investere i, og gjerne få råd fra sin investeringsrådgiver eller megler annet sted før man gjør sine aksjeinvesteringer
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:07 5701

Baba
Alle fond og meglerhus har dette med i produktene sine.

Investering i finansielle markeder innebærer risiko for tap, og det finnes ingen garanti for at man får tilbake hele eller deler av den investerte kapitalen. Historisk utvikling er ingen garanti eller pålitelig indikator for fremtidige resultater. Verdien av investeringer og inntjeningen fra disse vil svinge i takt med de globale aksjemarkedene og de internasjonale valutakursene
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:14 5654

Hehe ingen investerer etter hva hus og analytikere sier her inne vi har greid å finne dette helt på egenhånd dette burde ikke være så vanskelig selv for deg .
Les deg opp på selskapet og hva som vil skje fremover så tipper jeg du tømmer sparegrisen på gutterommet:)


Men det er fint og se at markedet endelig begynner å våkne og interessen for aksjen har begynt å ta seg opp:) jaggu på tide:))
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:15 5617

Noen nick(babayaga) overrasker meg stadig som ikke engang vet det grunnleggende:)))
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
sverre14
10.01.2021 kl 15:18 5568

Aksjeanalyser.com))) Hvis det var meg så har jeg kjøpt jevnt fra 4,1 kr, 10 kr, 14,5 kr, 16 og 18,8!! Så jeg er kjempelong ;) Angrer bare på at jeg ikke kjøpte mere i begynnelsen.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:18 5580

nå er du respektløs ref, Admin
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 15:20 5554

bare kjøpe mer nå? skal jo gå 1000%

Det vil du ikke, avslørt av seg selv
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 17:35 5101

Så aksjeanalyser predikerer 100NOK til 150 NOK i aksjekurs innen 12-18 måneder, to til tredobling innen 1-3 måneder; og dette er kun basert på teknisk og kvantitativ analyse? Herregud BabaYaga, takk for at du delte dette med oss. De har jo ikke engang sett på det fundamentale og predikerer så mye vekst, la oss ta inn det fundamentale inn i bildet, hvilket kurser snakker vi om da?

Til Sverre, jeg føler med deg. Jeg har klart å akkumulere meg opp en god del, men snittprisen har økt. Akkurat som deg var jeg også tidlig inne, men i begynnelsen pleide jeg å trade REC en del. Det var først etter emisjonsmelding og informasjon om gjenåpning av ML at jeg var trygg nok til å øke fra 500K til 2M. Sitter med kraftig gevinst her, men ingenting i forhold til det jeg fikk fra TSLA i fjor (nesten 10x). Jeg tror TSLA kommer kanskje til å dobles eller tredobles i løpet av året (Har tro på at TSLA kan være verdt 20K USD per aksje, presplit i fremtiden, spesielt hvis FSD kommer gjennom), mens REC tror jeg enkelt kan ha året TSLA hadde ifjor. Alt fra 6-10X. Optimistisk, ja, men jeg er selvfølgelig forberedt på å holde i flere år hvis nødvendig.

Til Babayaga om at vi ikke kjøper mer. Skjønner ikke hva du snakker om. Så og si daglig hører du oss longs nevne at vi har fylt på mer.
Jeg har tilgode 110K etter skatt og alle utgifter hver måned som jeg kan investere. Sjekk posten min 15.12.2020, kjøpte for 110k da også. Hver eneste krone går i REC. TSLA holder jeg bare for er fornøyd med posisjonen min, REC akkumulerer jeg for jeg ønsker å ha MYE mer.

Du kan diskutere og debatere så mye som du ønsker med oss. Faktum er at vi longs er et godt stykke i pluss, mens dere som hevder å shorte er langt i minus. Nesevis shorta på 3kr, Semb shorta på 14kr, du har shortet på 10kr. Vi har kjøpt fra 4kr, 6kr, 10kr, 14kr, 15kr, 16kr, 18kr og 19kr. Faller REC med 50% i morgen, spiller det ingen rolle for min del og det samme for de fleste longsene her, regner jeg med. Vi gjør ikke vår investering basert på kun hva aksjeprisen er og markedsverdien. Vi gjør det basert på det fundamentale med selskapet. Faktisk, hadde den falt med 50% i morgen hadde jeg nok solgt meg ut i TSLA for å kjøpe enda mer her. Hva gjør du derimot om REC økes med 50% i morgen.

Sier dette en gang til; dette minner meg EKSTREMT mye om tiden min som TSLA aksjonær. Underpriset, underpriset, underpriset også slår det til og hele verden er helt i sjokk over hvordan dette er mulig, kaller det en boble osv. Nei kjære venn, det er bare at verden åpner øynene sine for hva fremtiden er rettet mot.

Men for all del, fortsett å være long på SEADRILL du! Selskapet som er en børsmelding unna av å slå seg konkurs, slette alle aksjonærer også starte på nytt med ferske aksjonærer. Noen mennesker trives bare med å tape penger.....

EDIT: Værste argumentet jeg har sett. Sverre sier at han kjøper mer og er superlong og vil fortsette å kjøpe mer, skulle bare ønske han hadde kjøpt enda mer tidligere for å ha lavere snittpris også snur du det om til at han ikke vil kjøpe mer, "avslørt av seg selv". Jeg tror ikke du gjør dette her med vilje, men du bør seriøst holde deg unna aksjemarkedet. Du vrir om all informasjon sånn at det kommer til din favør. Dette har du forsøkt også på REC, men som jeg sa til deg når vi var på 9kr, sier jeg igjen; Denne skal langt opp!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 17:51 5027

Dette kan jeg ikke noe om, men hvis det er slik at tekniske analyser baserer seg på historisk kursutvikling, så må jo det absolutt være knyttet til det fundamentale. Kursen går ikke fra 3 kr til 17 kr uten grunn,. Kursutviklingen handler heller ikke om fortiden, men om framtiden. Tar jeg feil?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 23:16 4310

Så nettopp på "Aksjeforum" på Facebook, hvor medlemmene har stemt på REC Silicon som selskapet som kommer til å vokse mest denne uken.
Ikke at det har noen stor betydning, er jo ikke sånn at vi på FA eller de på Facebook har noen reell innflytelse over hvilken retning aksjen tar, men hypen er der folkens. Gratulerer til oss longs, for de andre begynner endelig å åpne øynene sine.

Ser frem til Q4. Tror at vi vil ta en stor hopp på daglig omsetning også da, hvor 100-200M i daglig omsetning kanskje blir normalen og vi må gå til 300-400M + for å få dager med ekstremt høy omsetning. Akkurat som Oktober gjorde at vi fikk en stor økning på daglig omsetning.

Så nettopp på aksjonærlisten og la merke til at Grove er på topp 10 gjennom Ørn AS. For en mann! Velfortjent!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 00:08 4090

Og DnB har tre fond blant topp 6.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
lur_rev
11.01.2021 kl 00:57 3958

Er tungt inne i REC, skal sitte her lenge!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
11.01.2021 kl 06:45 3727

Ser att aksjeforum på Facebook har trua på rec denne uka..
De fleste i gruppa tror att REC stiger mest av de grønne aksjene denne uke

Håper den ikke hopper fra start da jeg tenkte å kjøpe litt mer
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 07:18 3571

Det er bra, spennende å se hvor lenge Junior Røkke bruker på å organisere sakene. Tipper mye er gjort første 2 mnd. med tanke på strukturene og så får vi se ann litt med tanke på fabrikkene osv. Synd man ikke har masse mer å dytte inn... kan bli en fin uke allerede!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
11.01.2021 kl 08:17 3271

Noen av dere er veldig positive til att Røkke skal komme inn mer i selskapet, og legge den inn i sitt miljøselskap,

hvorfor er det så positivt ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:25 3224

Det handler om en etter hvert komplett næringskjede, REC inn i hovedlisten OSLO og inn under Horisons med de ACC, AOW og evt. Hydrogendelen. Samt de vil ha solenergi, så da vil jo REC være en god bidragsyter i flere henseender. Batteri kommer også som alle vet til å spille en stor rolle fremover...
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
11.01.2021 kl 08:28 3214

ja, men hva vil dette bety for kursutviklingen ???
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
11.01.2021 kl 08:28 3239

ja, men hva vil dette bety for kursutvikingen ???
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:29 3234

151k aksjer på kjøp mot 114k salg kurs 17.52... vi skal opp i dag hvertfall :-)))

Røkke sine selskaper er pengemaskiner, og selskapene styres godt og gir store aksjonærverdier... Derfor flere kun ønsker gå all inn bare pga av dette. De spytter ikke inn flere hundre millioner i noe de ikke har troen på skal kunne gi store verdier tilbake...
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:41 3164

ja fortsetter presses oppover her nå... ser ut som det blir en god dag :-))
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:42 3200

over 18 kr innen 0930 :-)?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:43 3252

.jeg sikter inn kursen på 25-30 mot 1.mars.. leser andre sikter mot tresiffrede tall, spennende tid i vente for de tålmodige her i flere avdelinger hos KIR og junior.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:45 3297

Slettet bruker skrev over 18 kr innen 0930 :-)?
Sier seg selv at denne skal oppover fremover både når det gjelder fundamentale og det tekniske så skjønner ikke helt maset om at den stiger på så lav kurs:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:55 3223

Forhåpentligvis tar vi igjen for de røde tallene på Fredag og kan teste 20kr i dag. Er egentlig ikke mye å be om, er snakk om 15%.
Eller 15% er jo vanligvis veldig mye, haha. Men for REC er det ingenting! Jeg anbefaler INGEN å selge denne. Denne skal langt opp, men hvis du først skal selge, vent litt til 30kr +. Vi er der snart.

Bare vent til ground breaking day, informasjon om oppkjøp til Yulin og Q4 i Februar.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 08:57 3219

Forhåpentligvis tar vi igjen for de røde tallene på Fredag og kan teste 20kr i dag. Er egentlig ikke mye å be om, er snakk om 15%.
Eller 15% er jo vanligvis veldig mye, haha. Men for REC er det ingenting! Jeg anbefaler INGEN å selge denne. Denne skal langt opp, men hvis du først skal selge, vent litt til 30kr +. Vi er der snart.

Bare vent til ground breaking day, informasjon om oppkjøp til Yulin og Q4 i Februar.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 09:17 3142

De små blir raukjørt i dag. De skal ut koste hva det vil:)) Mange hender skifter eiere nå og det er bra. Ut med de korte og inn med de lange:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 09:21 3131

Falcao1: dette er en påstand jeg ser ganske ofte, hvordan kan du være sikker på dette? Og hvorfor er det bra?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Snasisneller
11.01.2021 kl 09:26 3110

Gjør som top 50. Fonda øker og øker.

Topp 50 total +2 790 553 +1,37% 206 566 668 55,4398% eid av top50.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Babbai
11.01.2021 kl 09:28 3198

I desember var det noen som regelmessig sendte ut oppdatert aksjonærliste med endringer for de 50 største aksjonærene i REC. Det hadde vært interessant å se den nyeste oppdateringen. Har noen tilgang til oppdatert info?
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2021 kl 09:31 3239

rec sjangler i dag, havner i minus
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Snasisneller
11.01.2021 kl 09:32 3276

AKER CAPITAL AS 91 995 551 24,7%
2. VERDIPAPIRFONDET DNB TEKNOLOGI -1 595 885 -10,61% 13 447 726 3,611%
3. CACEIS BANK +111 839 +1,18% 9 553 066 2,5652%
4. BNP PARIBAS 6 731 327 1,81%
5. VERDIPAPIRFONDET DNB SMB +1 325 437 +28,23% 6 020 254 1,6166%
6. VERDIPAPIRFONDET DNB MILJØINVEST +183 681 +3,74% 5 100 775 1,3697%
26/10/2020 1 224 986 aksjer
7. CITIBANK, N.A. +200 4 414 547 1,1854%
8. NORDNET LIVSFORSIKRING AS +30 938 +0,78% 4 009 671 1,0767%
9. SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB -586 208 -12,77% 4 003 360 1,075%
10. J.P. MORGAN SECURITIES PLC -306 137 -7,59% 3 729 315 1,0014%
11. ØRN AS 3 500 000 0,94%
12. FAZAJU AS +300 000 +10,17% 3 250 000 0,8727%
13. MEGLERKONTO AVANZA BANK AB +18 921 +0,62% 3 063 542 0,8226%
14. J.P. MORGAN BANK LUXEMBOURG S.A. -87 926 -2,85% 2 999 728 0,8055%
15. NORDNET BANK AB +27 474 +0,94% 2 958 898 0,7945%
16. CLEARSTREAM BANKING S.A. 2 586 319 0,69%
17. VERDIPAPIRFONDET DNB GRØNT NORDEN +987 241 +62,5% 2 566 935 0,6893%
18. DANSKE BANK A/S +7 509 +0,33% 2 302 099 0,6182%
19. SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB 2 230 000 0,6%
20. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV -299 733 -12,1% 2 177 219 0,5846%
21. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV -175 025 -10,31% 1 522 413 0,4088%
22. CENTRA INVEST AS 1 470 908 0,39%
23. MP PENSJON PK 1 362 200 0,37%
24. NORDEA BANK ABP -1 728 -0,13% 1 294 976 0,3477%
25. MEGLERKONTO INNLAND DNB NOR BANK ASA -47 200 -3,57% 1 274 319 0,3422%
26. LANDSEM KRISTOFFER (f. 1973) 1 250 000 0,34%
27. SIVILINGENIØR ALBERT ØLNES AS 1 200 000 0,32%
28. INTERACTIVE BROKERS LLC 1 134 634 0,3%
29. OPPGJØRSKONTO NORDEA BANK ABP INN +86,94% 1 113 053 0,2989%
30. Q CAPITAL AS 1 100 000 0,3%
31. DZ PRIVATBANK S.A. 1 056 000 0,28%
32. KVAMME MAGNUS ATLE (f. 1969) 1 042 443 0,28%
33. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV +17 751 +1,74% 1 039 434 0,2791%
34. MORGAN STANLEY & CO. INTERNATIONAL -75 490 -6,77% 1 039 401 0,2791%
35. VERDI STOREBRAND NORGE FOSSILFRI 1 022 501 0,27%
36. SWEDBANK AB -5 761 -0,58% 988 320 0,2654%
37. EQUINOR PENSJON 925 000 0,25%
38. JPMORGAN CHASE BANK, N.A., LONDON +29 378 +3,38% 898 259 0,2412%
39. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV -198 348 -18,39% 879 998 0,2363%
40. MORK INVEST AS 872 500 0,23%
41. STURM JAN FREDRIK (f. 1972) 845 000 0,23%
42. DUGSTAD SVEIN 800 000 0,21%
43. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV -250 000 -24,02% 790 615 0,2123%
44. HEDEN HOLDING AS 739 500 0,2%
45. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 723 667 0,19%
46. HOPLAND BÅRD 722 673 0,19%
47. ABDALY SPESIALIST ALLMENNMEDISIN A 720 565 0,19%
48. KBC BANK NV 718 380 0,19%
49. THE NORTHERN TRUST COMP, LONDON BR INN +10,38% 710 742 0,1908%
50. UBS AG, LONDON BRANCH INN +36,34% 668 835 0,1796%
Topp 50 total +2 790 553 +1,37% 206 566 668 55,4398%

Dette er den nyeste jeg har tilgang til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:57 Du må logge inn for å svare