Case: REC Silicon, børsvinner i 2020 og 2021.

Slettet bruker
RECSI 06.01.2021 kl 23:42 130677

Ser at det er utrolig mye omtale om REC på Facebook aksje forum. Flere som har startet egne tråder om det der i dag (noen har til og med referert til en kommentar av meg, føler meg litt populær nå - takk Johnny, for å dele kunnskapen videre), men denne synes jeg var veldig bra skrevet; så jeg limer det inn her slik at vi alle kan nyte lesingen og diskutere dette med hverandre. All kreditt til opprinnelig forfatter fra Facebook. Er mange triggere han ikke har nevnt, men han får frem perspektivet mange av oss longs deler på forumet. Håper at formateringen ble grei, helt forferdelig å kopiere og lime inn her.

Case: REC Silicon, børsvinner i 2020. Vil fortsette oppgangen og være en rakett også i 2021.

Disclaimer: Jeg har aksjer i selskapet. Dette er kun min mening på hvorfor jeg har kjøpt aksjer, som jeg ønsker å dele med dere. Dere bør aldri kjøpe eller selge noe basert på anonyme mennesker sin mening, men jeg håper dette gjør at kanskje du bruker litt av tiden din til å sette deg i REC Silicon, herunder omtalt som RECSI. Advarsel: Mye lesing!

Hva er RECSI egentlig? RECSI er et selskap innen fornybar energi. Mer detaljert så produserer de rent silicon som blir brukt for solcelleindustrien. De er verdensledende og er størst i verden, utenfor Kina. De produserer polysilicon samtidig som prosessen deres til å produsere disse er ekstremt miljøvennlig (90% mindre karbonavtrykk enn f.eks typiske silicon produsenter i Kina).

Per dags dato eier RECSI tre fabrikker. Fabrikkene holdes til Moses Lake (USA), Butte (USA) og Yulin (Kina). I Yulin har de inngått samarbeid med SNF som har gitt dem 15.06% eierandel. Etter tre år med samarbeid har de muligheten til å benytte seg av en opsjon som gir RECSI ytterligere eierandel og øker total eierandelen til 49%. Avtalen ble inngått 01.02.2018 og i dag er 06.01.2021. Markedsverdien for å bygge disse tre fabrikkene er på rundt 30 milliarder kroner. Markedsverdien til RECSI i dag ligger på 6.1 milliarder kroner.

I flere år har RECSI vært i en utrolig dårlig posisjon på grunn av et svekket solmarked samtidig som handelskonflikten mellom USA og Kina påvirket dem ekstremt negativt. De ble rett og slett nødt til å stenge av fabrikken i Moses Lake og mange var sikre på om at det kun er snakk om tid til selskapet går til 0kr, slik som de siste årene hadde vært, men så;

Forandret alt seg.

Fokuset på fornybart har blitt en realitet og ekstremt satsningsområde i både USA og EU. Solmarkedet er ekstremt sterkt igjen. 2020 var et rekordår for amerikanske solaksjer. Markedet er helt enormt og flere aktører ønsker en bit av kaken. Fornybart blir også omtalt som "The grey gold" og det blir til og med argumentert for at fornybart vil erstatte olje. Vi trenger ren form for energi for en bærekraftig fremtid for alle.

Valget mellom Trump og Biden var på mange måter et valg mellom fossilt eller fornybart. Fornybart vant. RECSI var en av børsvinnerne i hele 2020 og vokste med over 500%! I dag kommer Biden offisielt til å bli godkjent av Kongressen og tar over The White House 20.01.2021. Senatorvalget tyder også på at demokratene vil ha majoritet. Uavhengig av om demokratene eller republikanerne satt med majoritet hadde fornybart gått gjennom, ettersom det er så stort satsningsfelt for USA. De ønsker ikke at Kina skal ha hele markedsandelen av "The grey gold". Det samme gjelder EU.

Samtidig som verden beveger seg mot fornybart har 2020 vært et fantastisk år for selskapet. De har inngått avtale med Group14 og Violet Power, to nye aktører i solindustrien med ekstremt dyktige og finansielt sterke mennesker bak seg. Både Violet Power og Group14 begynner allerede i Q1 2021. Så tidlig som i Januar! Dette har de fleste ikke fått med seg ennå, da det kom ut en artikkel nylig og denne har ikke fått noe omtale ennå i norsk media. I tillegg til å begynne allerede nå i Januar så har Violet Power gjort en drastisk endring; fremfor å leie et bygg skal de bygge det selv. Det krever en enda større investering fra deres side en opprinnelig antatt. Presidenten i Violet Power har med egne ord sagt at de har langt flere kunder klare enn det de har kapasitet til. I tillegg til det nevner han alltid RECSI og hvor viktig synergien og samarbeidet deres kommer til å bli.
Artikkel: https://columbiabasinherald.com/.../violet-power-build.../

I oktober 2020 utførte RECSI en emisjon på en milliard kroner til kurs 10.89kr for å kunne gjenåpne fabrikken i Moses Lake. Nå har de endelig kundene klare samtidig som det tyder på at det vil strømme på med flere aktører her. Ettersom både Violet Power og Group14 har annonsert at de begynner i Q1 2021 så har vi indirekte fått en bekreftelse på om at også fabrikken til RECSI skal gjenåpnes nå. Det er kun en formalitet og jeg antar at vi får denne beskjeden i Q4 presentasjonen til RECSI i Februar. En bekreftelse fra selskapet om å gjenåpne fabrikken i Moses Lake med konkret dato er hva markedet venter på.

I tillegg til det er RECSI en av de få (og da mener jeg kun et par selskaper) selskapene i Norge som faktisk er 100% godkjent under EU taksonomi som vil tre i kraft. EU taksonomi er strenge kriterier som vil revolusjonere hvordan bærekraftige investeringer vurderes.

Det er mange grønne selskaper som er priset på fremtidig inntjening. Vi har blant annet NEL, Aker Carbon Capture, Aker Offshore Wind, SAGA Pure osv. Dette regner jeg med at dere vet alt om. Jeg skal ikke omtale meg om disse selskapene i dette innlegget og gå inn i noen diskusjon om de er riktig priset, men RECSI; som faktisk har reell verdi i fabrikker (30 milliarder), som har vært verdensledende i 30 år, som produserer noe av den reneste formen for silicon, har unik teknologi, patenter og "know how" og som vil være en revolusjonerende del i at USA og EU bygger et lokalt infrastruktur for fornybart - Ja dette selskapet er priset til 16.29kr per dags dato.

Teknisk analyse viser at det ikke er noe motstand etter 15.5kr og neste motstandsnivå er på 22.5kr. Vi er over det hakket. I tillegg til det ligger kursmål fra analytikere langt over dagens sluttkurs og disse analysene kom i Oktober. Mye har skjedd siden. Ifølge aksjeanalyser.com blir det spådd dobling til tredobling på 1-3 måneders sikt.

Jeg tror at RECSI kommer til å være en soleklar børsvinner også i 2021. Dette er noen av årsakene til at jeg føler meg trygg i aksjen. Selskapet er ikke for de som ikke tåler volatilitet. Jeg spår ikke hva kursen blir i morgen eller på kort tidshorisont, for det vet ingen av oss, men jeg håper at du nå tar deg tiden til å bli kjent med selskapet, fordi dette er uten tvil en rakett som ennå ikke har tatt av.

Diskuter gjerne om du er uenig også får jeg ønske dere lykke til med deres investeringer i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 11:04 12295

Solaksjer var vel minus 8-15 %. Det var mye mer enn de andre aksjer. Ikke bra! Har mesteparten av porteføljen min i rec
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 11:09 12247

Tja nå gikk jo Rec ned 5% da så ikke langt fra . Derfor er jeg også åpen om at spanjolen kan ha rett at den vil teste 15kr mandag uten at jeg skjønner hvorfor:)Men hvem vet plutselig snur alt på mandag:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 11:15 12164

Om du tror det er opprør osv som tar børsene nedover så må du tro at det blir en forferdelig uke neste uke, for mer sjans for opprør enn neste uke finnes vel ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Tommyknocker
16.01.2021 kl 11:17 12140

Neppe. Nå ble det korona fokus i USA, samt frykt for at vaksinering tar tid. Det er litt "leve kongen, kongen er død" stemning på børsene. Fondene balanserte sine beholdninger i recsi og tok litt moment ut av aksjen. Forutsetningen for at dette blir gull er de samme, jeg vil si de har blitt bedre enn de var i 2020. Tror ikke det var mange her inne som solgte på 17,18,19. Kommer den under 16 tror jeg rekyl blir desto sterkere. Vi får bare ha tålmodighet og akkumulere litt på veien, hvis du tror på caset. Som Biden sier, det er en mørk vinter, men sola kommer stadig sigende.. Disse røde dager blir fort glemt, lykke til med investeringen⌛🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 11:19 12140

Hehe vet ikke om det kun er opprør da, men uro var det klart i USA på børsene Oslo børs gikk kraftig ned på slutten. Å det ser jo ikke akkurat lovende ut for børsen mandag, men ting kan snu før den tid:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2021 kl 12:16 11913

Solaksjer stupte ettersom de vokste ganske mye dagen før, når vi fikk beskjed om Bidens tale om krisepakken. REC vokste sammen med dem, men kun noen få prosent. I går falt REC en del, spesielt etter at børsen i USA åpnet seg, mens solaksjene i USA mistet gains fra dagen før og gikk ned for dagens panikk samtidig.

Vil være veldig avhengig av hva som skjer denne helgen. Trump gjør jo prosessen med å gi fra seg makten så utfordrende som mulig, ved å ikke legitimisere Bidens valgseier.

Som jeg skrev ovenfor, blir det væpnede konflikter og mange dør så tror jeg at børsen over vil være blodrød. Blir det rolige demonstrasjoner derimot, så bør frykten begynne å avta sakte, men sikkert. RECS fall denne uken er kun pga. macros. På micro nivå er alt det samme.

Som Borgermesteren sier, ML blir gjenåpnet via emisjonspenger. Ja, det er behov for at kunder skal. være klare, men jeg ønsker at de skal sette i gang fortest mulig, fordi mye har endret seg siden Oktober. Det kommer garantert kunder. Dette er fremtidens olje og REC stiller sterkt ved å ha fabrikkene, kunnskapen, teknologien, befinner seg i USA og ekstremt miljøvennlig. Dette blir bra i lengden. For min del selger jeg ikke uavhengig av om vi faller til 1kr eller går opp til 100kr. Jeg er skuddsikker på denne casen. Det som foregår nå er KUN midlertidig. Husk det :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Gobo
16.01.2021 kl 14:36 11608

Ja, for oss som er long spiller ikke dette noe rolle når en har en behagelig strategi som er å ikke gjøre noe utover å eie aksjene, og ser flere år fremover i tid.
Mine motivasioner er:
REC inn på hovedindeksen,
ML åpner (G14 og VP som bygger selv, emisjonen, evt. Kinatilgang, andre kunder) og
Biden og resten av verdens sin satsing på fornybar energi pga klima og uavhengighet fra Kina av flere grunner.
Liker også at Aker er tungt inne.
Kursmål, tja - hva med utbytte som mål om noen år :-) Time will tell
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
spanjolen
16.01.2021 kl 23:39 10989

Tror det kan bli store svingninger helt til Biden har inntatt det ovale kontoret.

Så er man long så burde man nok sitte stille i båten og kjøpe seg opp på fallende kurs for å snitte ned.

Tar man risiko så kan man trade og selge og håpe på å komme inn på lavere kurs. .

Uansett hadde ikke tort å sitte med stopploss nå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Fholm
17.01.2021 kl 10:40 10352

Det eneste som burde trigge noen til å tørre er ny ATH , gjerne 20kr pluss, om ikke bør man bare legge de i en skuff til tidligst Februar/Mars. Da den som du sier, kan svinge no voldsomt, å i tro Rec stil ( historisk sett ) skal den opp , å det kommer ut av intet.

Selv har jeg satt meg minstemål på 22kr før jeg skal tørr å tenke på å røre den for en evt trade, tror dog vi er for tett på triggere og nyheter til at det blir å tørre. Kjipt å se toget gå forbi pga noen raske småkroner.

Å snitte ned er nok en bedre strategi
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Skruen
17.01.2021 kl 12:28 10093

Ikke helt Recsi nyheter, men ser ut som Norge tenker i samme bane som flere her inne på forumet. Jeg tror og jeg håper at dette blir Biden effekten de neste 4 årene

https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/nAGEqQ/groenn-batteriteknologi-kan-bli-spydspissen-for-norsk-industri-omstilling
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
DjTao
17.01.2021 kl 12:59 9947

Grafitt vs Silicon
En stor del av casen i REC handler om at det vil bli økende etterspørsel etter silisium til produksjon av solceller i USA og verden forøvrig de kommene årene. I tillegg har de dukket opp et annet og minst like stort bruksområde for silisium/silangass og det er som innskuddsfaktor for å lage silisium anoder til fremtidens batterier. Bruk av Silisium fremfor grafitt gjør at man Jan øke kapasiteten på batteriene vesentlig. Tesla for eksempel sa på sin battery day i høst at de kommer til å gå for silisium baserte batterier innen 3 år.

Det jeg lurer litt på er hvorfor Elkem er villig til å satse milliarder på å bygge en ny fabrikk som skal basere seg på bruk av grafitt. Det er kanskje slik at silisium og grafitt vil eksistere side om side i mange år?

https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/nAGEqQ/groenn-batteriteknologi-kan-bli-spydspissen-for-norsk-industri-omstilling

Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 14:54 9698

Jeg hadde ikke turt å trade denne, når aksjen allerede er så lavt priset. Ja, det er risiko for at den faller noen få prosent til, men det som er med REC er at når det først begynner, så går det virkelig fort. Jeg hadde ikke turt å forsøke å time markedet med denne. Akkumulere, mens aksjen er så underpriset er heller taktikken jeg ønsker å bruke.

Her ser vi litt av "Biden" effekten. Artikkel fra CNN om hvordan han vil signere Paris avtalen med en gang han tiltrer som president. Dette er bare begynnelsen, longs kan glede seg til de neste 4 årene, da det vil være år fylt med endring og innovasjon. Det har ikke vært noe særlig bråk i USA denne helgen hittil og min personlige tro er at det ikke vil skje noe heller, ettersom USA har tatt så hardt på alle som forsøkte å bryte inn i Capitol D.C. Se gjerne min tidligere innlegg, men vær litt varsom, kan godt hende at jeg tar feil her.

Kort sagt; denne hadde en tøff uke i går. Dette er av flere årsaker mener jeg. Jeg tror på at det vil snues denne uken og jeg tror det vil oppstå en ny "rally" fra og med onsdag. Som M.K pleier å si; ikke selg REC for knapper og glansbilder. Denne har så mye potensial at det er litt synnsykt. Om markedsverdien var på 50, 60, 70 milliarder NOK + så forstår jeg at man kan være varsom, men markedet har priset REC til 6 milliarder NOK. Jeg utnytter muligheten så mye jeg kan, for så fort vi får beskjed om gjenåpning av ML (noe som er indirekte bekreftet gjennom VP og G14, samt Biden som president og demokratene med majoritet), er disse kursene noe vi bare kan drømme om.

https://edition.cnn.com/2021/01/16/politics/joe-biden-executive-orders-paris-climate-accord-muslim-ban/index.html

Jeg avslutter med å si; Ikke selg gull til prisen av gjørme. 16kr per aksje er BILLIGSALG.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 16:16 9497

En batterifabrikk som belager seg på batterier med grafittanoder kan meget enkelt omstilles til å produsere med silisium. Det er bare å bytte anoden, alt annet er likt. Det er det som er så genialt med silisiumanoder, det koster så lite for eksisterende fabrikker å legge om. Derfor er det fornuftig å starte opp en større fabrikk nå med grafitt, for så å legge om til silisium når teknologien har bevist seg som klar for masseproduksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 17:42 9300

videre nedgang i morgen etter svak utvikling på børsen i USA
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 18:02 9203

Det vil bli bygd ekstremt mange fabrikker innenfor fornybart (sol, batterier, selv selskaper som vil produsere silicon) de neste årene. Dette er fakta.

Hvorfor vi longs mener man bør være en REC aksjonær er fordi REC Silicon stiller sterkt med kunnskap, teknologi, flere tiårs erfaring, er markedsledende, Butte og Yulin går som det suser og ML vil være en maskin innen kort tid. Markedet er enormt folkens. Dette er hva som vil erstatte olje for godt. USA og EU vil skape egen verdikjede og infrastruktur for alt grønt. De kommer ikke til å la Kina ta over hele markedsandelen her. I tillegg til det vil det bli lagt vekt på å kjøpe lokalt, samt alle brudd på menneskerettigheter som foregår i Kina.

Jeg har sagt dette før for noen måneder tilbake når Nemi´s daglig spammet at poly prisene går ned; prisene vi ser på silicon nå er helt irrelevant. De vil øke enormt. Det er mangel på produktet og flere kunder som ønsker dette. De har økt mye siste en to månedene, men dette er bare begynnelsen.

Det som gjenstår nå egentlig er bare å få mer informasjon fra selskapet. Jeg ønsker å vite hvor mye tidslinjen og fremtidige planer har endret seg, fordi det at Biden 1. vant valget og 2. demokratene har majoritet, er to variabler som har utelukkende svært positiv effekt for REC. Her snakker vi "blue sky" scenario.

Jeg blir ikke overrasket om vi får beskjed om nye kunder i løpet av 2021. Jeg kan garantere at det vil strømme på med kunder de neste årene og konkurrenter, ettersom REC Silicon alene aldri kan håndtere alle fremtidige kunder innenfor et så stort marked alene.

Til Semb: Uenig. Markedet priset inn at det skal være total kaos denne helgen, ettersom FBI advarte at det vil være væpnede demonstrasjoner fra og med lørdag. Ingenting har skjedd. Jeg tror at frykt nivået vil gå ned og at markedet henter tilbake all fallet fra forrige uke. Husk folkens; vi trenger ikke noen som helst trigger for å gå til 20kr+. All informasjonen vi har nå er mer enn nok. Vi trenger bare en avklaring i USA situasjonen og det har vi begynt å få. Jeg tviler på at det vil foregå noe som helst på lik nivå som capitol riot. Det vil være frustrasjon blant Trump supportere, men ingen ønsker å bli dømt som en terrorist. Det var veldig smart at myndighetene i USA har gått så hardt i mot demonstrasjonene som foregikk i capitol D.C. Dette skremmer andre vekk fra å gjøre det samme.

Husk; Biden vil tiltre som president på onsdag. Demokratene har majoritet. Allerede første dagene sine vil Biden signere Paris avtalen igjen. Grønn rally vil fortsette og REC vil vokse enormt her. Senest for noen dager tilbake sa Biden med egne ord at han skal satse som aldri før på grønt, solarindustrien, batteriindustrien. REC treffer hver eneste punkt.

Jeg predikerer: Markedsfrykt går ned, noe som igjen gjør at kjøpspress kommer tilbake. Med grønn rally etter onsdag kan vi se 20kr +. Når Violet Power kommer med ground breaking day får vi enda en trigger og jeg tror vi kan få mer informasjon rundt oppkjøpet i Yulin når som helst, enda en stor trigger. Innen Q4 (Februar, snakk om noen uker) vil vi få resultat for Q4 (tviler på at det er noe særlig, bortsett fra at Butte er i gang så det suser) og enda viktigere; guiding for 2021. Her forventer jeg også gjenåpningsdato for ML. Rett etter dette tror jeg også styret vil kjøpe aksjer, akkurat som de gjorde på 10-14kr nivået. Vi kan potensielt se 35-50kr allerede i utgangen av Februar. Optimistisk? Ja, men jeg vil argumentere for at vi er i en blue sky scenario - og det er kun snakk om tid før REC eksploderer og tar det nye hakket over. Med en gang vi stiger 20-25kr, vil det psykologisk også gjøre at enda flere vil hoppe inn, ettersom 20kr er et nivå REC har testet og falt fra de siste 5 årene, når selskapet faktisk var på vei til konkurs.

Blir veldig spennende uker fremover og et veldig spennende år. ML er gjenåpnet og driften er i gang mot slutten av 2021 er hva jeg tror.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
DjTao
17.01.2021 kl 18:47 9009

Takk for svar grabein! Er forøvrig super bull på REC og har gått tungt inn. ☀️😎💚
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 19:19 8873

Jeg og, så tungt jeg har kunnet med familiens sparepenger. Så får vi se om det blir ny elbil på oss i år. ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
manman01
17.01.2021 kl 19:33 8764

Fandt en meget interessant post på shareville af Troy Andreas Wigestrand, som i måske også vil finde interessant.

"Ser at flere ikke helt henger med på de macro fundamentale utsiktene enda. Men da har jeg en glansnyhet til alle sammen her inne som har penger i REC. Mange har åpenbart vitnet til at den Kinesiske bilgiganten NIO har kommet med en kjøretøys modell Nios nye "ET7" som kommer med en banebrytende nyhet som skal ha 1000km rekkevidde i deres batterier på denne spesifikke modellen som skal lanseres ut i markedet.

Klarer vi og finne ut av nøyaktig hvem Nio prosjekterer med, og hvem som leverer til dette selskapet? Også av 1000km-batteri spesifikk innhold ifa katode/anode. Hvem som lager disse batteriene?

Jeg har, og vil gjerne meddele dette til dere:

The batteries for Nio's leasing service will be supplied by a company established by Chinese battery makers including leader Contemporary Amperex Technology Co Ltd 300750.SZ. The company has registered capital of 800 million yuan, a government filing showed.20. aug. 2020..

Dette er spennende, går vi nærmere på hvem som virkelig leverer disse batteriene er dette ATL - aka Amperex Technology Co.. Hvorfor er dette interessant for oss?

Her gjelder det med det glatte øyet og se hele bildet og sammenkoblingen:

SEATTLE--(BUSINESS WIRE)--Group14 Technologies (https://www.group14technologies.com) today announced $18 million in new financing from Amperex Technologies Limited (ATL), Showa Denko (SDK), Cabot Corporation, BASF Venture Capital, and OVP Venture Partners. The new funds will be used to scale up manufacturing of a next generation anode material and advance into commercial production.

vi prater hovedpunkt til halvleder og hvem som lager innsatsfaktorene til Nio.

Det 1000km teknologien er det ATL aka Amperex som skal ha kredibilitet, og som har teknologien

1+1=2

Men det som er av konsensus her, er at Amperex (ATL) også er hovedansvarlig for at G14 har oppstartskapital til oppskalering til massemarkedet.

Ringer det bjeller?


Så det finner jeg meget bullish - ATL står bak G14 - og G14 henter grunnstoffene fra REC..

Da har ATL teknologien til at G14 skal levere vårers produkter

Som innsatsfaktor til disse nye batteriene NIO allerede besitter og skalerer nå.


Og hvem leverer til NIO som hovedleverandør på faststoff

(ATL - Amperex - en av de viktigste mest omfattende spillebrikken G14 har)
dette vil bli stort. Dette er ikke lekeaktører for og si det mildt

Snart på tide og våke?"

Link: https://www.shareville.dk/aktier/rec-silicon/kommentarer/ser-at-flere-ikke-helt-henger-med-pa-de-macro-fundamentale-u-89161085
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Snasisneller
17.01.2021 kl 20:01 8643

På tide å pantsette hus og kjerring? Satan det her var virkelig hyggelig lesing. Med Biden rally til uken så ser vi fort 20 tallet og vinker tenårene farvell for godt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
uct
17.01.2021 kl 20:02 8668

Relevant?

Boosted by a drag coefficient of 0.23 and the application of the second generation high-efficiency powertrain with a **silicon carbide** power module, the vehicle energy efficiency is further improved.
Ref: https://www.nio.com/news/nio-launches-first-autonomous-driving-model-et7

REC silicon pantenter
https://patents.justia.com/assignee/rec-silicon-inc?page=2
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
17.01.2021 kl 20:49 8426

Silicon carbide liner brukes for å dekke overflaten på innsiden av fbr reaktoren slik at silisium granulene ikke blir kontaminert, så akkurat dette patentet omhandler noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
tomsa
17.01.2021 kl 20:55 8397

Tips. last ned marketwatch appen og følg RNWEF på US børs

https://apps.apple.com/no/app/marketwatch

Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2021 kl 23:19 7143

Veldig fin post. Elsker teorier slik som denne som er vel sammensatt. Caset om REC Silicon handler egentlig også mye om å se det store bildet og sette 2+2 sammen. Det vil ikke overraske meg om selskapet ender opp med å samarbeide direkte eller indirekte for å bidra til fremtidens batterier for både NIO og TSLA. Egentlig alle i el-bil bransjen. Har ingen tidsperspektiv på denne teorien, men er veldig sikker på at fremtidens el-batterier vil se annerledes ut enn de vi har per dags dato.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
True
18.01.2021 kl 00:12 6915

Gode nyheter dette som understøtter og betrygger investering i REC, Elkem og tilsvarende firmaer. Ikke noe å håpe på dette, dette er fremtiden. Grønn teknologi er det nye skiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
True
18.01.2021 kl 00:16 6910

Man må være ganske gal for daytrade denne når det er opplagt hvor den aksjen her kommer til å være de neste årene. Men de som sitter med mye cash på hånden og som har råd til å daytrade tenker vel kanskje litt annerledes, da hvert øre teller for minuttene som går.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
True
18.01.2021 kl 00:21 6868

Bra innlegg. Støtter dette 100%. Her er det bare å være tålmodig og kjøpe mens kursen ennå er relativ lav. Tenker mange vil bli positivt overrasket hvor REC befinner seg i slutten av året.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 06:30 6551

Jaja. Man får nyte vinterløypene mens investorene prøver å finne veien til produksjon og profitt.. Kan se ut som stemningen daler og vi i Recsi slipper ikke unna.. Mye dømming om fundamentale bankerser.. Vi får se.. Vurderer å ta påskehelg og snøre igjen laptop og vente til 17mai og mindre støy.. Blir det nok en stille uke uten hint om ditt og datt? Men vi kan jo håpe å tru.. Som i kirka.. Tvitvi folkens.. Ukestsarten nærmer seg og Biden lukter på nøkleknipene denne uken...
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 07:53 6297

Hvor mye ned skal den i dag, det blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 08:24 6256

Var det noen som veddet imot sirbalo?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 08:30 6223

Ja ;)

Slik jeg ser det kan det fortsatt bli en kraftig rekyl iflg diagrammet, selvom vi skulle få en dupp ned til 15.5 og det tekniske nivået består. Men er litt usikker om vi klarer komme over 20 kr innen fredag.. men er fortsatt ikke umulig ;) Ser på det som en 30% sjangse, noe minket fra før åpning fredag. Vi får Se :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 08:49 6072

Limer inn ett innlegg fra eminente Troy på shareville
Er verdt å få litt oversikt hva Biden står for

Her er 9 nøkkelelementer i Joe Bidens plan for en ren energirevolusjon og miljørettferdighet:

1) Ta utøvende tiltak på dag 1 for ikke bare å reversere all skaden Trump har gjort, men gå lenger og raskere. Dag 1 i Biden Administration kommer til å bli veldig travelt! For å umiddelbart gjøre fremskritt på sin klimagenda, vil Biden iverksette tiltak, inkludert å kreve aggressive metanforurensningsgrenser for nye og eksisterende olje- og gassoperasjoner; å utvikle strenge nye drivstoff økonomiske standarder som skal sikre 100% av nysalget for lette og mellomstore kjøretøy, vil være nullutslipp og årlige forbedringer for tunge kjøretøyer; beskytte Amerikas naturskatter ved permanent å beskytte Arctic National Wildlife Refuge og andre områder som er påvirket av president Trumps angrep på føderale land og farvann; og forby ny olje- og gassleie på offentlige land og vann.

2) Samarbeid med kongressen for å vedta i 2021, president Bidens første år i embetet, lovgivning som mot slutten av sin første periode setter oss på en irreversibel vei for å oppnå økonomiomfattende netto-nullutslipp senest 2050. Lovgivningen må kreve at forurensere bærer hele kostnaden for karbonforurensningen de slipper ut.

3) Samle verden til presserende og ekstra handling. Vi vet at vi ikke kan løse denne nødsituasjonen på egen hånd: USA står for bare 15% av de globale utslippene. På dag 1 vil Biden slutte seg til Paris klimaavtale. Men vi må gå lenger. I løpet av de første 100 dagene i kontoret vil Biden innkalle til et klimatoppmøte for direkte å engasjere lederne for de store klimagassutslippsnasjonene i verden for å overtale dem til å slutte seg til USA for å gi mer ambisiøse nasjonale løfter, utover forpliktelser de allerede har gjort. Biden vil ikke tillate andre nasjoner, inkludert Kina, å spille systemet ved å bli destinasjonsøkonomi for forurensere, undergrave vår klimainnsats og utnytte amerikanske arbeidere og bedrifter.

4) Gjør en historisk investering i ren energi og innovasjon. Biden vil investere 400 milliarder dollar over ti år, som en del av en bred mobilisering av offentlige investeringer, i ren energi og innovasjon. Denne investeringen er dobbelt så stor som investeringen i Apollo-programmet som satte en mann på månen, i dagens dollar. Han vil også etablere ARPA-C, et nytt forskningsbyrå som fokuserer på å akselerere klimateknologier.

5) Fremskynde implementeringen av ren teknologi i hele økonomien. Å lage den beste, mest innovative rene teknologien i verden er ikke nok. Vi må også sørge for at den brukes av husholdninger og industri for å oppnå aggressive utslippsreduksjoner. Biden vil sette et mål om å redusere karbonavtrykket til den amerikanske bygningsmassen 50% innen 2035, og skape insentiver for dype ettermontering som kombinerer elektrifisering av apparater, effektivitet og ren kraftproduksjon på stedet. Han vil samarbeide med nasjonens guvernører og ordførere for å støtte utplasseringen av mer enn 500 000 nye offentlige ladestasjoner innen utgangen av 2030. Og Biden vil sikre at landbrukssektoren vår er den første i verden som oppnår netto nullutslipp, og at bøndene våre tjener inntekt når vi oppfyller denne milepælen.

6) Gjør miljørettferdighet en prioritet på tvers av alle føderale etater. Alle har allerede følelsen av klimaendringene. Men innvirkningen av klimaendringer (og passivitet på klimaendringer) - på helse, økonomi og livskvalitet generelt - er langt mer akutt på fargesamfunn, stammeland og lavinntektssamfunn. Coronaviruspandemien, som tidlige data antyder, er knyttet til luftforurensning som uforholdsmessig rammer fargesamfunn og lavinntektssamfunn, skinner nytt lys over denne virkeligheten. Biden vil gjøre det til en prioritet for alle føderale byråer - og holde dem ansvarlige for resultater - å engasjere seg i samfunnsdrevne tilnærminger for å utvikle løsninger for miljøurettferdigheter som påvirker fargesamfunn, lavinntektssamfunn og urfolkssamfunn

7) Hold forurensere ansvarlige. På dag 1 vil Biden kreve at offentlige selskaper oppgir klimarelaterte økonomiske risikoer og klimagassutslipp i sin virksomhet og forsyningskjeder. I løpet av sitt første år vil han jobbe for å vedta lovgivning som krever at forurensere skal dekke hele kostnaden for klimaforurensningen. Men det er ikke alt: Biden vil pålegge sin EPA og justisdepartementet å forfølge disse sakene i den grad loven tillater det, og, når det er nødvendig, søke ytterligere lovgivning for å holde bedriftsledere personlig ansvarlige - inkludert fengsel når det er fortjent. Å tillate selskaper å fortsette å forurense - som påvirker helsen og sikkerheten til både deres arbeidere og omkringliggende samfunn - uten konsekvenser fortsetter et alvorlig maktmisbruk. Disse selskapene må være ansvarlige overfor det amerikanske folket, samfunnene der de opererer og arbeidstakerne de ansetter.

8) Lag 10 millioner godt betalte, middelklasse-fagforeningsjobber. Hver føderal dollar som brukes på å gjenoppbygge infrastrukturen vår under Biden-administrasjonen, vil bli brukt til å forebygge, redusere og motstå virkningene av denne klimakrisen. Amerikanske arbeidere bør bygge amerikansk infrastruktur og produsere alt materialet som inngår i den, og alle disse arbeidstakerne må ha muligheten til å bli med i en fagforening og forhandle kollektivt. Biden vil sørge for at infrastrukturlovgivningen inneholder arbeidskraftsbestemmelser, slik at føderale investeringer skaper millioner av middelklassearbeidsplasser, til fordel for arbeidstakere i bransjer.

9) Oppfylle vår forpliktelse overfor samfunn og arbeidere som har risikert livet for å produsere fossile brensler som gjorde det mulig for Amerika å vinne verdenskrig og bli en industriell makt. Biden vil stå sammen med lokalsamfunn og arbeidstakere som er påvirket av det endrede energimarkedet, inkludert ved å øke kullselskapenes innbetalinger til det svarte lungeytelsesprogrammet, reformere det sorte lungeytelsessystemet, slik at det ikke lenger blir rigget til fordel for kullbedrifter som kan ansette advokater og leger for å sikre at gruvearbeidene blir nektet, utvidet arbeidet med å hjelpe gruvearbeidere med å oppdage svarte lungesaker tidligere og få tilgang til omsorg, og håndheve forskrifter for å redusere tilfeller av svart lunge i utgangspunktet. Biden vil også opprette en arbeidsgruppe for å hjelpe disse samfunnene med å få tilgang til føderale investeringer og utnytte investeringer i privat sektor for å skape høyt betalte fagforeningsjobber basert på de unike eiendelene til hvert samfunn, samarbeide med fagforeninger og samfunnskollegier for å skape opplæringsmuligheter for disse nye jobbene. , reparere infrastruktur, holde offentlige ansatte som brannmenn og lærere på lønningslisten, og holde lokale sykehus åpne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 09:00 5974

Det er vel denne siste patenten til RECSI som er relevant her?:

https://patents.justia.com/patent/20200240013

"Certain embodiments of the reactor systems described herein can also be used for the production of hybrid materials, such as silicon-coated carbon particles for use in lithium-ion battery anode materials, coated granules in food, pharmaceuticals, and/or nuclear power applications (e.g., coating uranium, plutonium, and/or other nuclear fuel pellets with (burnable) neutron absorber materials), and/or coating silicon carbide granules with magnesium diboride."
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 09:04 5939

der fgikk litt stopp loss igjen vel :P traff 15.5 og spratt opp igjen... evt short inndekning burde starta snart her, tviler de tørr sitte lengre...hvis ikke den får en kraftig rekyl veldig snart rundt disse nivåene skjønner jeg ingenting haha
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
18.01.2021 kl 09:08 5892

Hehe. Aksjen skal tilbake og videre over 20. Det er vel ikke særlig short å dekke inn i REC, tror jeg.

Mulig en og annen smågal småsparer på Nordnet, kanskje😅 Det forundrer meg hvordan noen bokstavelig talt gir bort pengene sine.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 09:13 5817

disse "små" sparerne sitter med millioner som går inn og ut hver dag... nordmenn har generelt mye penger... Følger man det tekniske bildet er det høye topper og bunner, og kjempe fin mulighet kjøpe short instrument på vei ned etter toppene
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
spanjolen
18.01.2021 kl 09:17 5770

Spennende uke dette her😎
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2021 kl 09:23 5703

Hva tror du spanjolen... slutt kurs i dag, og slutt kurs på fredag?
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
spanjolen
18.01.2021 kl 09:39 5556

Hmm, vanskelig uke å spå, satser på at den kan stabilisere seg rundt MA20 ved ukeslutt men dette er svakt på grunn av usikkerheten generelt i aksjemarkedet. Så mitt tips er trade rundt MA 20 og ri noen bølger på den vanlige 2-3% svingningene

I dag som fredag så blir det spennende å se hva som skjer nå USA startet handel. Er det positivitet det kan vi igjen få en fin stigning opp mot 17. idag
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare