UDLÅNER NORDNET MINE AKTIER ?????????????

Jensi
NORDNE 07.01.2021 kl 09:43 2966

Er der nogen som har erfaring med om Nordnet (som er min broiker) rent faktisk udlåner MINE AKTIER til Shortsalg
I den forbindelse havde jeg udtænkt, at hvis jeg lagde mine aktier til salg højere oppe - ikke fordi jeg ville sælge dem , men fordi jeg ikke ønsker at der shortes mod mine egne intr.

den ene aktionær kan jo ikke gøre meget - men SAMMEN kan vi !

jeg mindes endnu en gang op til en general forsamling, at jeg fandt udaf at mine aktier IKKE var navnenoteret men holdt i PROXY hos NN - dvs. at det er Brokeren som har mit navn noteret som ejer - og NN har stemmeretten - flot !

Google søgning på emnet gav bla. denne link :

https://www.quora.com/Is-it-true-that-putting-a-high-limit-sell-order-will-prevent-shorts-from-borrowing-your-shares

Ron Wynn
, Professional Equities and Derivatives Trader
Answered July 12, 2019

This is completely untrue. As others mentioned, you must request a certificate of your stock in order to be in possession and keep them from being borrowed. Most brokers do not do this because the make a percentage for the transaction. Otherwise, with a fully funded account you can collect these interest rates/rebates yourself. Your broker is the holder of your position and reserves the right to loan your shares at any given time. This is written in your brokerage agreement and if not readily available you can give them a call.

Setting a high limit order gives the clearing firm or third party that your broker may or may be under contract with the ability to see where your position will possibly be sold and gives them the opportunity to continually sell and buy back, some times hundreds of times in a matter of minutes, your position. With high frequency trading this often happens from algorithms or a “black box”.

Furthermore, there are plenty of contractors and promoters working the chat rooms and forums telling people falsely that if they set high limit orders they will protect their positions. But actually, they are misleading them in order to scope their possible exits for the reasons previously mentioned and put selling pressure on the order book.

Many argue that these practices are a conflict of interest and rightfully so. Beware people on reputable sites like this that carelessly give you false information because they may have different motives than “trying to help”, especially if they think it doesn’t affect your position. When brokers negligently loan out shares that aren’t available, it can cause a “short squeeze” that could send a Security to extreme highs (DRYS 2016).
10.7K viewsView 12 Upvoters

kom gerne med indlæg
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Jensi
26.02.2021 kl 15:12 1993

Svaret er endelig kommet :

Hej xxxxx,
Nordnet udlåner ingen danske kunders aktier til shorthandel.



Venlig hilsen
_____________________________

Rxxxxx Bxxxxxx
Nordnet, Trading Desk
pengex
08.02.2021 kl 11:21 2211

Leser du ikke svara du får ?
DetErMeg
08.02.2021 kl 10:17 2295

Ja på zero konto. Du kan si nei
Jensi
08.02.2021 kl 08:53 2417

jeg har IGEN rykket for et SVAR !
utroligt !
skal have fundet mig en andet sted at have mine aktier - og det bliver i udlandet !
Loki
14.01.2021 kl 10:28 2704

Jeg vet ikke hvordan Nordnet gjør det, men dersom du vil låne ut aksjer så kan det være relativt godt betalt.
Pareto tilbyr utlån av aksjer som du har kjøpt. De gir deg cirka 50% av gevinsten dersom du tillater utlån, og du bestemmer selv renten. Lavere rente gir flere dager med utlån, høyere rente gir som regel færre dager.
Det gjelder å finne en balanse på pris og antall utlånsdager.

PS på Pareto kan du stemme på VPS, kan du virkelig ikke det på Nordnet? Dersom du ikke kan det på Nordnet, hvordan tar du då del i emisjonene?
Pareto tilbyr også folk til å bli med i en rekke emisjoner i løpet av året. Det er ikke noe jeg driver å investerer i, men jeg får jo tilbud fra tid til annen.

Kanskje Nordnet kunder burde vurdere å bytte megler?
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
pengex
14.01.2021 kl 10:24 2727

Er vel bare i kontoen zero. Der eier du egentlig ikke aksjene dine. Nordnet sitter på eier rettene ,du på en slags opsjon.
Ellers må man vel skrive kontrakt for utlån.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Kvike11
14.01.2021 kl 10:08 2782

Nordnet er en synkende skude og desværre et eneste alternativ til handel på nettet, da de store Banker som Nordea sover i timen som altid. Hvorfor er der ikke en bank der kan finde ud af at lave en ordentlig platform, kan vel ikke koste så meget.
At Nordnet låner dine aktier u, håber jeg ikke er sandt, må give flere års fængsel.
Nordnet er igen nede og deres kunde service er så ringe at de lige så godt kan lukke den, spørger man om noget , får man et svar i øst, og det tager flere dage , ja op til uger.
Derud over trækker Nordnet også Finansavisen ned i søblen, og kommer med morgen analyser som et barn på 8 år kunne lave.
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Jensi
07.01.2021 kl 09:46 2947

jeg har udbedt mig om et svar , men SERVICE er en BY I RUSLAND !
Svaret vil blive postet her !
Redigert 20.01.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare