Caset for 5PG i 2021

Slettet bruker
5PG 07.01.2021 kl 13:57 14735

Ser vi får mange nye 'investorer' på banen for tiden, så jeg tenkte å gå igjennom litt av grunnen til at dette kan bli svært. Jeg kommer ikke til å henvise til kilder, da disse finnes enkelt ved å søke på nettet.

I desember 2020 offentliggjorde 5PG at de skulle utvikle et match-3 spill for LEGO, et av verdens største leketøyskonsern, som drar inn om lag 40 milliarder danske kroner i året. Disse har en stor mengde (ekstremt populære) spill med sitt navn på, ofte sammen med en kjent filmserie (star ward, batman, jurassic park, etc). LEGO gir ut 1-2 spill i året, så at 5PG er en av de utvalgte er stort!

Spillet 5PG skal lage (eller lager, mest sannsynlig) er nok ikke basert på en film på dette viset, men heller et stand-alone LEGO-spill. Det vil si at kun elementer fra LEGO sitt 'univers' er med. Hadde det vært en film med, hadde definitivt dette blitt annonsert i partneroffentliggjøringen. Disse blir det dog også populære spill av. Noen eksempler er Hidden Side, City Explorers, og Heartlake Rush, hvor sistnevnte har godt over 10 mill nedlastninger (med tall kun fra Google Play).

LEGO-franchisen passer også utmerket til den generelle demografien til de som spiller mest match-3, og dette vet vi det kan bli penger av. Se på Candy Crush, som i 2019 hadde over 9 millioner spillere som hver brukte mer enn 3 timer på spillet daglig. Potensialet er gigantisk! LEGO er mye mer gjenkjennbart og folkekjært for de fleste med smarttelefon enn hva Tintin er - spesielt blant den yngre garde. Tintin har en ARPDAU(hvor mye penger hver bruker daglig spytter inn) på omtrent 50 øre. Med lignende tall for LEGO trenger 5PG bare 2 millioner spillere som daglig bruker en krone hver for at selskapet skal gå i null. Estimater for Candy Crush sitt ARPDAU er mellom 1.7kr-3.4kr, og med slike tall ville 5PG bare trengt et par hundre tusen aktive brukere. Dette er fullt og helt oppnåelig.

Etter et skuffende investor-call sank kursen godt. Men husk hvor mye den steg bare på idéen om et samarbeid med LEGO! Med match-3 motoren 5PG allerede har utviklet, er jeg overbevist om at det en liten sak å få trykket ut et herlig LEGO-spill på kun et kvartal. Jeg tror at 5PG fort kan komme seg opp i 1% av størrelsen til King. King har en MCAP på ca. 50mrd nok, ett prosent av hvis er 500mill.

Det er derfor mitt estimat at i løpet av 2021 vil 5PG ende opp i intervallet fra 5.15kr til 5.95kr.

Redigert 21.01.2021 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.07.2021 kl 09:36 3109

Det riktige er etter min tyding, 43,2 % av utviklingskostnadene, med et tak som vi ikke har fått oppgitt. Er jeg helt på villspor?
Kråkerøy
09.07.2021 kl 09:39 3097

43,2% ja.... Jeg er jo helt på jordet.

Men ny melding i dag og:

5th Planet Games updates Hugo Troll Race 2 mobile game
COPENHAGEN, June 9th, 2021: 5th Planet Games A/S (OAX: FIVEPG) is pleased to announce we have released a new technical update on the Hugo Troll Race 2 mobile game on both Apple App Store and Google Play.

Hugo Troll Race 2 has had over 10 million organic downloads on the App Stores since launch in 2015. The game has an average rating above 4.4 stars with an organic reach that makes the game cash-flow positive primarily based on ad revenues.

The new technical update includes new weekly Treasure Hunts, fixed Facebook Integration, new and updated Advertising Networks, and a general technical update including Unity Upgrade and fixing Device Combability issues.

The new update aims at increasing both revenues and the number of organic installs from the game.

The technical update on Hugo Troll Race 2 went very well and the Company has now started a similar technical update development process on the Ronaldo: Kick ‘n’ Run mobile game. Ronaldo: Kick ‘n’ Run is based on a similar core game engine as Hugo Troll Race 2. We expect to release the update on Ronaldo Kick ‘n’ Run mobile game in the second half of June 2021.

About 5th Planet Games: 5th Planet Games is a mobile games developer and publisher located in Copenhagen and Berlin. We cooperate with strong IP´s as the Adventures of Tintin, LEGO® and premium sports brands as Cristiano Ronaldo, Nyjah Huston and Peter “Snakebite” Wright. We are proud to expand the world of the Vikings TV series and our own Hugo IP. For more information see www.5thplanetgames.com or contact CEO Caspar Rose +45 20 34 26 52.
superfire99
09.07.2021 kl 10:00 3069

Aksjen ser ikkje sterk nok ut. Kan fort være fare å duppa ned igjen i mine auger
Kråkerøy
09.07.2021 kl 10:59 3027

Ser ut som det blir en dupp i dag ja. Men vi er godt på rett vei og nå meldes det jo nyheter ganske hyppig. 50% opp innen mnd er ikke umulig og for de som henger på ut i 2022 vil nok se 2 til 3x fra dagens nivå..
Slettet bruker
09.07.2021 kl 11:01 3023

Jeg har mere enn nok aksjer her, hvis ikke skulle jeg kjøpt nå, de annonserte gjennomgang av Vikings og nyjeter der SOON, i tillegg er jeg spent på den nye store IP'EN de drar opp av hatten.
Piggvar 2
09.07.2021 kl 11:15 3010

Soltikk kråkerøy ?? Eller for mye AAS ?

Den meldingen kom for en måned siden :)

Vi er i juli nå - ler og ler....
Avkastor
20.08.2021 kl 15:51 2653

Deler Henrik Kølle's innlegg på Facebook 5PG igår.
https://www.facebook.com/groups/250445719400658
Han har veldig godt tro på selskapet fremover. " Jeg har derfor købt temmelig mange aktier over den seneste uge, og det vil jeg fortsætte med, jeg tror at Skybound vil skabe nogle helt andre og meget højere kursniveauer end vi nogensinde har set før."

Der har været mange input omkring udviklingen i 5th oven på meddelelsen om Skybound. Jeg mener det er det bedste der er sket for selskabet siden det blev børsnoteret og jeg var med til at børsnotere selskabet. Jeg synes nyheden om Skybound er intet mindre end fantastisk af følgende årsager:
1. Selskabet har brug for kapital til fortsat udvikling, der er jf den seneste rapport 6-8 mio tilbage,
2. Selskabet kan efter nyheden om Vikings ikke lave flere emissioner med mindre det sker med en rabat til langt over 50 procent. Jeg tror meget på Lego-spillet det gør Skubound helt sikkert også og nu er kapitalen til at lave et internationalt spil tilstede.
3. Skybound kommer med international erfaring og kompetencer
4. 5th får adgang til et stort katalog af IP’er det ses allerede nu med Walking Dead
5. Investormiljøet bliver bredt ud til amerikanske investorer
6. Jeg tror (min personlige holdning) at Skybound gradvis ville overføre deres aktiviteter til 5th så de på den måde får deres aktiviteter børsnoteret. Det vil give et kolossalt løft i indtjening og omsætning for 5th
7. Punkt 6 skal ses i lyset af den warrant pool Skybound har fået, her skal værdien langt over en halv mia for at den kan udnyttes, jeg er overbevist om, at skybounds aktionærer ser det som meget realistisk at nå disse niveauer for markedsværdien ellers var de aldrig gået med til det og Skybound har naturligvis en plan for hvordan det skal lykkes.
8. Selv for Skybound er en investering på 10 mio dollars et stort beløb, det gør deres aktionærer kun fordi de tror de kan skabe et meget værdifuld børsnoteret selskab.
9. Jeg tror, at Skybound vil benytte muligheden for at lave en parallel notering i USA, sådan som nogle selskaber gør det
Derfor er min konklusion, at det her er et kæmpe scoop for os aktionærer og jeg tager hatten af for Henrik Nielsen og andre, at det er lykkes at skabe en så stor international investor platform. Jeg har derfor købt temmelig mange aktier over den seneste uge, og det vil jeg fortsætte med, jeg tror at Skybound vil skabe nogle helt andre og meget højere kursniveauer end vi nogensinde har set før.
Piggvar 2
20.08.2021 kl 16:03 2638

Det er som om jeg skulle ha skrevet det selv :)

Har nevnt mange av de samme punktene selv på andre tråder ...

Selskapet 5PG ble et helt annet selskap med Skybound i ryggen....

Her er det bare å kjøpe....

Ordtaket penger på gaten - så må det være kjøp av denne aksjen.....

våkne opp og kjøp for alt du har råd til....

Her er jeg klinkende klar : De smarte kjøper - de ikke så smarte selger.....
Redigert 20.08.2021 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Avkastor
21.08.2021 kl 00:23 2561

Det er bedre med en populær continental buffe, enn mange små mugne danske morgenbrød:)

Får håpe han kjøper seg opp til gamle høyder som var 17,5% av selskapet. https://www.5thplanetgames.com/ownership/

Er ikke å finne på topp 40 på forrige oversikt i juli. https://www.5thplanetgames.com/investors/key-figures/

Men selv med akkumulering til 5% av selskapet, så vil det merkes.
Er vel ikke flagging på Growth, men det blir vel det neste FB innlegget skal handle om skal du se!
Redigert 21.08.2021 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
trani
23.08.2021 kl 11:28 2389

5PG en meget overpriset aksje..
Skeptisk100
23.08.2021 kl 13:36 2335

Ja, det måtte jo komme enda en luring inn her med en god analyse av 5PG.
Piggvar 2
23.08.2021 kl 13:47 2321

Det beste er å ikke svare på sånne dybde analyse som trani kommer med.

Idiot innlegg som dette sier mye om typen.
Kråkerøy
25.08.2021 kl 17:32 2178

Fin rekyl som nå har startet. Satser på uka stenger godt over krona 😎
trani
30.08.2021 kl 11:01 2006

Alle forstår jo at aksjen er meget overpriset per nå.
Det som holder denne oppe er melding om Skybound.
Også kommer det en kraftig utvanning om ikke lenge.
trani
30.08.2021 kl 14:13 1932

Me hva faen har utvanninga å si når man får en solid aktør med på laget?
Tror de som selger her nå, vil gå på et skikkelig smell om ikke lenge.
scorn
30.08.2021 kl 14:47 1912

Ja, det er ikke akkurat som om når f.eks. Spetalen er med på emisjoner og skyter inn kaptial og NULL ANNEN VERDI... og selger seg ut igjen så fort kursen har multiplisert seg et par ganger. Skybound tilfører både kaptial og mye annen verdi. Skybound kommer ikke til å selge aksjene sine. Det blir en spennende høst og jeg blir ikke overrasket om kursen dobler seg et par ganger.
Redigert 30.08.2021 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
Andpaal71
05.01.2022 kl 16:31 1358

Ser ut som du kan få rett
scorn
05.01.2022 kl 16:44 1313

Nå er det ikke høst lenger, men ja vi får se... Mitt kursmål er fortsatt 4-5 kr.