Flex- Lng prisene har aldri vært høyere- tidenes ATH


Trafigura bid $26.15/mmbtu for an early-Feb. cargo to Korea on Platts MOC
Ratene banker over 350k

2017 hentet Flex penger på 115kr, investorene sto i kø den gang for å delta, den gang toppet vinteren ut rundt 140k på raten.

Det er helt spinnvilt at aksjen handles på 80kr nå i et ATH marked, aksjen kunne like gjerne kostet 160, her er det mye å hente fortsatt, dividendene blir store, vinteren blir lang og kald og Panama floken vil vedvare.
Oeystein Kalleklev er hysterisk bullish på eget selskap og twitrer dagen lang, her er det bare å kjøpe før papiret tar nok en dobling.
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
19.01.2021 kl 10:07 565

Cleaves oppjusterer kursmålet for Flex til 72, opp fra 60. De ser fortsatt nedside m.a.o. og det begrunnes med svake markedsutsikter fremover.. Stor ordrebok med 4,9% flåtevekst jan-april, mangel på ny liquefaction-kapasitet de neste 3 årene og forventet ratekollaps fremover..

Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2021 kl 14:57 725

Jeg kjøper som regel på bunn og selger på topp, og liker å formidle om dette litt sånn i ettertid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Raten vender noe ned.
Er ute av papiret fra start i dag
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Flex Lng ned over 5%.... Dette må noen forklare for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
sheepman
16.01.2021 kl 19:27 1390

Awilco lng har visstnok fått 160 000 for en tremåneders kontrakt.....!!! Det er jo veldig bra. Tipper Flex også kommer med kontrakter før våren. Men i motsetning til Awilco, så er jo ikke Flex desperate etter cash (flex har jo en veldig bra buffer), så regner med at ledelsen i Flex fortsatt mener det er best med spot en mnd eller to!
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Else
16.01.2021 kl 11:12 1654

Går opp nesten hver dag, men TTT og 100kr s er vi nok trolig ikke før nærmere påske.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Jepp, du var ikke alene om å selge den gang.

Tingene settes i perspektiv når en ser historien, det beviser for ente gang hvor markedskurs fokuserte disse megler horene er når de vurderer og setter sine kursmål, uten corona halvering i aksjen hadde nok aksjen kostet 200kr nå.
I et Ath marked skal også kursmålene være på Ath nå med ferdigstilt byggeprogram, men kursmålene de er halvert. knegg knegg

Lng skipene skal seile i 25 år, tar det 2 eller 3 år før hele markeds verdien er inntjent tro?
Denne aksjen er helt latterlig priset, latterlig er også ´tall knusere´ som de selv kaller seg, de som setter kursmålene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Mollen
16.01.2021 kl 10:34 1729

Ja, det var i de tider jeg solgte meg ut sist. Aksjen hadde en fantastisk utvikling bare på rundt et halvt års tid og det var stor tro på dette rederiet og ikke måte på hvordan kursen skulle gå videre. Tror rederiet knapt nok tjente penger og alikevel gikk kursen til over 15 kr. Husker det ble bestillt en jævlig masse baljer av en eller annen og da begynte endel å bli urolige. Siden det har jeg ikke fulgt med på dette markedet. Bare kastet noen blikk av og til på kursen i Flex og klødd meg i hodet over den lave kursen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Litt morsomt å titte på 2 år gamle kursmål.
Den vinteren raten nådde 150k som topp og Flng hadde 6 skip i drift

Artic -200kr
Fearnley-200kr
Dnb -225kr

Det er merkelig at kursmålene nå er halvert med dobbel rate og dobbel flåte:-))
Det er noe som er galt her, cash flowen er og blir ekstrem





Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Mollen
16.01.2021 kl 09:45 1797

Longsitinbulk skrev 2dollar utbytte q1
Høres helt enormt ut. Gir virkelig kontantstrømmene selskapet har nå rom for et så høyt utbytte for Q1 ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
hogan
15.01.2021 kl 23:18 1990

Flex could support strong dividend q4, means 0,25-0,3 us,rates 70000/day.
Og nu har vi rater fra 200000 og oppover, sier litt om utbyttepotensialet her
Aksjen står i 86-87.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
R19
15.01.2021 kl 21:13 2108

Hannisdahl skriver om bulk, tank og lpg nesten hver dag men lite om rekord høye lng rater, merkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

God omsetning på en møkka dag på på børs.
100k på kjøp i sluttauksjon, 86,75

120 next
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
sheepman
14.01.2021 kl 23:42 2479

Det var vel tidlig i desember anslått 40 -50 cent om jeg ikke tar feil. Nå sier Kalleklev at de oppnådde mellom 70 og 75000 dollar om dagen så da stemmer nok det bra. Det som er intr er hva det blir i q1 og q2. Kanskje en dollar bare for 1q??
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

50 øre 👌
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

🚀🚀🚀flott dag.

Kanon bra intjening oppmot 500 000$ til dagen er 👍💰pr fartøy.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Bullen
14.01.2021 kl 15:59 2933

Ikke lett å spå, kanskje et par kroner?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Blir det utbytte i Q4-20?
Hva kan vi forvente i utbytte pr aksje i Q1-21?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Bullen
14.01.2021 kl 14:21 3073

Fra Finansavisen i dag:– Vi har fire skip som er direkte eksponert mot spotmarkedet og i løpet av januar får vi levert to nybygg som går i spotmarkedet. I tillegg har vi ytterligere tre skip på indeks, som også innebærer en betydelig spoteksponering. Slik det ser nå nå kommer første kvartal 2021 til å bli et meget godt kvartal for oss, sier Øystein Kalleklev.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
CapitaL
14.01.2021 kl 14:02 3111

Man tror muligens at den kalde vinteren forsvinner til våren? og at de 14 nye LNG- skipene som leveres i løpet av Q1 vil presse ratene nedover?
Det kommer massevis av nybygg resten av året også... Det er ikke uten grunn at markedet er spådd å være elendig i 2022 og 2023.

Flex har 4 skip i spot, 3 på fixed og 3 på variabel rate. Pluss 2 nybygg som skal rett i spot?
Er det meldt noen rater på skipene i spot? Hjelper ikke om det er superrater nå om skipene seiler på svakere spotavtaler inngått i desember f.eks.



Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Else
14.01.2021 kl 13:37 3163

Ja Longs, hvis man tror at gamle kurser kommer tilbake, så er det vel bare å satse det man har av ledig kapital på aksjer i FLNG. Eller hva?
Personlig har jeg satset på at aksjen er en av børsens doblingskandidater, dvs 150kr ila 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
magic
14.01.2021 kl 12:32 3260

https://fearnpulse.com stiger her... så da faller FLNG ? ... sorry for at jeg gikk inn i denne :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Bullen
14.01.2021 kl 11:44 3341

Petter Haugen i Kepler Cheuvreux snakker om en betydelig nedside Snodig fyr dette. Den samme Petter Haugen var super bull på Frontline nesten helt frem til dagen ratene begynte og falle. I dag har han en helt annen agenda når det gjelder LNG..... Kanskje fått litt kjeft? Eller at han ikke så LNG boomen komme?
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Bertelli
14.01.2021 kl 11:32 3378

Nå kan ihvertfall selskapet kjøpe egne aksjer igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Bullen
14.01.2021 kl 11:23 3403

I oktober 2018 ble det gjennomført er emisjon på kr. 14,25 - (300 mill. USD). Fredriksen tok ca. 57,5 mill. aksjer.
05. mars 2019 kom det en omvendt splitt Det betyr at emiaksjene har falt fra kr. 142- 85 (dagens kurs) = kr 57.
Nå har de flere båter etc. og knall rater. Oppsiden må etter alle solmerker være enorm
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare

Dette er så latterlig, Awilco LNG opp nær 30% med sine 2 skip hvor ett av de snart er i spotmarked mens FLNG er smått ned med sine 12 (splitter nye) skip hvorpå 9 er i spot.

Her er en artikkel fra gårsdagen hvor Flex CEO snakker om rater i markedet på 500.000 USD dagen: https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/01/13/7607851/ellevilt-lng-marked
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Det er neimen ikke lett å forstå mentaliteten til investorer, her kjempes det for å få solgt i tidenes bull case når børsene går opp:-))
Må smile litt av sirkuset, og når q4 tallene foreligger peiser den over 100kr
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Ratta
14.01.2021 kl 06:34 1790

Hele overskuddet i q4 blir nok utbetalt som utbytte, ca. 0.5usd. Med 75 % av flåten eksponert mot spot blir q1 fantastisk. Tipper minst 1usd i utbytte for q1.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Samlet utbytte q4 og q1 kan fort bli 10-12 kr. I aller beste fall opp mot 20 kr. Og denne selges for kr 85 ish!? Løyp og kjøyp!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
MrBurns
13.01.2021 kl 21:26 2028

Kan kjøpe Flex til "gårsdagens pris" på NYSE en halvtime til... Ned ca. 3% der nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
MrBurns
13.01.2021 kl 21:25 2031

Hehe... Men siden det alle tenker på når ratene nærmer seg disse rekordnivåene, er hvor mye de kan falle etterpå, så tipper jeg Flex topper ut på 89, jeg... :-D
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare

Kepler snakker om teoretiske rater på 2 mill i LNG nå i en artikkel i FA. Vi kommer nok ikke dit, men 350k kan bli slått ganske snart. Jeg er i ferd med å bli long i lng og lpg. Gjennomsnittsratene for 21 kan bli det dobbelte av break even for begge segmenter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Mollen
13.01.2021 kl 20:22 2137

Ja, enig i resonementet ditt. Nå drar vel LNG baljene inn rundt x6 breakeven ? Helt sinnsykt egentlig.. skal drømme om tilsvarende perfekte storm i bulk i natt. Skjer vel ikke med det første, men når kinamann og alle andre skal etterfylle kullagerne og alle de mindre klassene begynner på kornsesongen så kan det bli bra. Grisene må ha mat også skal de vokse..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
sheepman
13.01.2021 kl 17:57 2264

Spotn for mars går stadig oppover!!!

Charter rates for LNG carriers fixed on a spot basis for March loadings rose sharply on Friday, as market activity for the period strengthened and expectations for thin availability increased.

The spot rate for a tri-fuel diesel-electric carrier fixed for March in the Atlantic basin rose to around $150,000/d from $81,500/d a week earlier, while the corresponding east of Suez rate increased to $140,000/d from $76,000/d.

The rise came on the back of prompt rates posting sharp gains on Friday, after BP chartered the 175,000m³ LNG Abalamabie for a Bonny Island loading in early February at around $350,000/d, and trading firm Trafigura released a requirement for an early February US loading at around the same rate.

Market activity began to shift from February to March fixtures, market participants noted, despite there being around 6-7 weeks before most March fixtures would start. A number of charterers are already seeking vessels to load cargoes in March, including India's IOC.

A number of US fob offtakers opted to turn down February volumes in December, because of an inability to find the vessels to load their contractual cargoes. Offtakers that opted not to turn down their February volumes are now finding themselves with cargoes that they cannot find the tonnage to load. Trading firms have been active in seeking these distressed fob cargoes, leveraging their size in the market to secure vessels to load them and sell into European markets, market participants said.

Concerns that vessel availability could remain tight through March has helped to focus market activity around the month, as firms make sure that they can secure carriers to load their US March cargoes ahead of the first cancellation deadline, which is US operator Cheniere's on 20 January.

And availability is expected to remain thin, market participants said, with vessels delivering US volumes loading in February to northeast Asia expected to remain employed until around April, given the round trip of around two months.

But expectations that tonnage demand will slow in March from January-February highs has held the spot rate spread for February-March in backwardation in recent weeks. European buyers have remained more competitive for unsecured March-loading cargoes from the US than their competitors in northeast Asia, with the sharp backwardation in northeast Asian prices unmatched by European des prices, suggesting that inter-basin spot cargo flows could slow from March through the second quarter.

That said, global liquefaction capacity is set to rise slightly this month, which could buoy loading demand for carriers, with Australia's 3.6mn t/yr Prelude expected to come back online following an 11-month downtime. And a gas leak near Nigeria's 22mn t/yr Bonny Island liquefaction facility has not affected feedgas deliveries to the export terminal, Eni told Argus on Friday.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
sheepman
13.01.2021 kl 17:56 2264

Hvor i all verden har du dette fra? Flex har bare 3 båter som ikke er på spot nå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
sheepman
13.01.2021 kl 17:56 2266

Hvor i all verden har du dette fra? Flex har bare 3 båter som ikke er på spot nå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare