QEC mot nye høyder🚀

meskar
QEC 07.01.2021 kl 19:19 28989

Oppretter ny tråd da den gamle var forlang☺️
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2021 kl 15:37 4328

Dette tyder jo på at piloten er skrinlagt som jeg lenge har hevdet. Ellers hadde ikke Binnion behøvd å gå rettens vei som han i sin tid truet med? Eller finnes det en annen logisk forklaring?
Men hvorfor vente på Québec? Hvis Binnion som etter sigende sitter på en demoklar teknologi som hele verden jakter på, hvorfor har ikke han og partnerne da lisensiert Clean Tech Energy ut og alllerede nå blitt søkkrike mens Québec ennå ikke har fått ut finger’n?
Redigert 01.02.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2021 kl 16:25 4247

Nedtur,
jeg er rimelig sikker på at du blir mangemillionær i denne aksjen med så stor post, jeg sier bare tvi tvi, vær tålmodig :-)
Slettet bruker
01.02.2021 kl 17:56 4134

nedtur det blir en skikkelig opptur!
Nedtur
01.02.2021 kl 18:31 4110

Har vært inn og ut av denne aksjen de siste fem årene. Nå føler jeg at vi nærmer oss en løsning, og uansett utfall er aksjen utbombet. Vi kan få en kortsiktig fall i kursen om worst scenario slår til, men oppsiden er formidabel. Derfor tenker jeg dette er en akseptabel risiko og føler meg komfortabel med denne investeringen, selv om andre aksjer kan gå i mellomtiden.
Nsxnsx
01.02.2021 kl 18:45 4051

Jeg har ikke mer enn halvparten av det du har, men er rimelig sikker på at det blir penger av det også 👍😉
HOLD HOLD HOLD eller kjøp mer 🎉🍾
MC Axel
01.02.2021 kl 21:49 3801

Peftaus skrev Innlegget er slettet
👍 😁
tynnidioten
01.02.2021 kl 23:05 3634

Høres ut som en god plan å saksøke myndighetene.
Vil de ikke - så skal de ta Binnion inn i varmen.
Redigert 01.02.2021 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
MC Axel
01.02.2021 kl 23:54 3561

The MANAGEMENT REQUEST Postponements. I guess there is a dialogue going on between QEC and the local Quebec government

"Courthouse and courtroom Qubec Courtroom 3.14 Applicant Party (ies) Lawyer (s) QUESTERRE ENERGY CORP * GRAVEL BERNIER VAILLANCOURT Status (es) Defendant (s) Party (ies) Lawyer (s) PROCUREUR GENERAL DU QUEBEC (JUSTICE) LAVOIE ROUSSEAU (JUSTICE QUEBEC ) Status (es) Proceeding LINSTANCE MANAGEMENT Description MANAGEMENT REQUEST Postponements"


As far that I can remember is that QEC and Quebec agreed to postpone the court case

"If the government of Quebec or that of Canada were to close the door definitively to any oil and gas project in the Gulf of St. Lawrence, it would expose itself to a lawsuit for “expropriation” from the Alberta company that There still holds eight exploration permits, warns lawyer Anne-Sophie Doré, of the Center québécois du droit de l’environnement. She recalls that the Alberta gas company Questerre Energy is currently suing the Government of Quebec over the decision to ban hydraulic fracturing in the St. Lawrence Valley."

Redigert 02.02.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Gruver
01.02.2021 kl 23:55 3575

Dette betyr at ikke minst kompensasjonen ikke er langt unna
If the government of Quebec or that of Canada were to close the door definitively to any oil and gas project in the Gulf of St. Lawrence, it would expose itself to a lawsuit for “expropriation” from the Alberta company that There still holds eight exploration permits, warns lawyer Anne-Sophie Doré, of the Center québécois du droit de l’environnement. She recalls that the Alberta gas company Questerre Energy is currently suing the Government of Quebec over the decision to ban hydraulic fracturing in the St. Lawrence Valley.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 08:25 3368

Det er godt dere er optimistiske. Har ikke hjulpet stort hittil.
Redigert 02.02.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Klokavskade
02.02.2021 kl 21:29 2941

Oljeprisen er også stigende. Om ikke lenge så ser vi 2-tallet! Før neste rykket kommer. Det er bare ¨være tålmodig. Dagens inngang er jo super! Og teknisk ser det bra ut!
Slettet bruker
02.02.2021 kl 21:32 2928

2 tallet kan du bare glemme, vil ikke skje !
Klokavskade
03.02.2021 kl 05:57 2664

Mulig du har rett. Kan fyke rett forbi 2-tallet og til kursmålet 4,75.
Carlsen73
03.02.2021 kl 07:47 2535

Nej! Der var også en af stor-baisserne, der udelukkede, at vi skulle tilbage over 1-tallet. Men der har vi da været længe nu. Skil dig hellere af med din påståede shortposition. Hvis den rette melding kommer, så er åbningskursen ikke et tal. Der står bare kort og godt “så du røgen?”.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:07 2351

Carlsen73
Hvilken rette melding skulle komme? Jeg spør av ren nysgjerrighet. På meg virker det som om myndighetene driver med alt annet enn å pleie Binnions forretningsinteresser.

https://www.rechargenews.com/transition/worlds-largest-green-hydrogen-plant-inaugurated-in-canada-by-air-liquide/2-1-952085

https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iDnY3HuaQYvdC72fMFLOJls92T6TLq0x8
Redigert 03.02.2021 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
03.02.2021 kl 12:31 2221

Pointen er, hvorfor i alverden vi bør forholde os seriøst til alle de skråsikre udtalelser om, hvor kursen skal hen og ikke skal hen? En af stor-baisserne (muligvis den samme) var overbevist om, at den aldrig mere skulle over 1 igen. Nu har den altså været der et stykke tid. Hvorfor skulle vi så tage en “advarsel” om, at den aldrig mere skal over 2 seriøst?
tynnidioten
03.02.2021 kl 12:33 2269

Er det den høye oljeprisen som tynger i dag ?
Nsxnsx
03.02.2021 kl 12:56 2225

Kjør på med Game stop :) (Rec) :)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 13:58 2147

Du er så opptatt av storbaisserne til tross for at storhausserne er i klart flertall og til nå har tatt heidundrendes feil. Det gjelder også Qec’s meglerhus som har hatt ansvaret for diverse emisjoner opp gjennom årene og innkassert fete emisjonshonorarer. Kursen ville vært langt over dagens nivå hvis disse meglerhusenes hadde vært like treffsikre med sine kursmål som enkelte såkalte baissere her på forumet.
Når du skriver den rette meldingen, formoder jeg at du vet hvilken melding du selv sikter til. Jeg spør deg fordi jeg selv ikke kan finne et eneste tegn på at myndighetene har fellesinteresser med Binnion. Eller er dette ren hausisng fra din side?
Redigert 03.02.2021 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Vikingen
03.02.2021 kl 14:11 2119

Her er vi helt enig....
Jeg har selv stillet spørgsmålet før - men det lader til at folk lukket øjnene og undgår virkeligheden omkring clean tec.
Det kan vel ikke kun bruges i Quebec eller????

Binnion holder os for nar.
Kom nu med info omkring clean tec - kom nu med info omkring hydrogen!!!!!!
MC Axel
03.02.2021 kl 14:47 2048

Why should he? no one else is doing it. In an article it said that all clean tech was shrouded in secrecy

hold your cards close
Vikingen
03.02.2021 kl 15:35 1962

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Så når man er knap så positiv omkring en aktie, så trænger man til terapi - men når man er jubeloptimist så behøver man ikke hjælp :-)
Hvor "long" syntes du man skal være - den er stort set kun faldet siden 2018?
Det næste der er komisk er jo at du åbenbart kun kan se at den med tiden vil stige :-) her kan man da snakke om at lyve for sig selv.....
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:19 1892

Det er innlysende at man er mer opptatt av å beskytte sin investering enn å få lagt fakta på bordet. Faktum er at pilot konseptet ble overrakt Miljødepartetmentet allerede i april 2019 til vurdering og en mulig godkjennelse. Siden har vi ikke hørt et ord om hvordan dette gikk til tross for at Binnion den gangen truet med å gå rettens vei hvis ikke alt gikk som det skulle. Nå er det som kjent berammet ny tid i retten den 26. februar hvilket kan tyde på at Binnion har kommet ingen vei med myndighetene i tiden som er gått fra april 2019 og frem til i dag.

For ordens skyld innlimes utdrag av melding datert 4.april 2019 fra SB1M vedrørende Binnions avtale med Miljødepartementet om pilotpresentasjon og om en mulig godkjennelse.

tuja
QEC04.04.2019 kl 13:527848

Questerre (Buy, tp NOK 5) – Highlights from CEO lunch presentation

Conclusion

Today, we hosted a lunch presentation with Questerre CEO Michael Binnion. Over overall impression was a forward-leaning CEO that 1) was happy with development of the company core assets in Montney and 2) is starting to see payoff for many years of work with the Government in Quebec. The highlights were:

Our analysis

Binnion explained that at the request of the Ministry of Justice, Questerre has agreed to temporarily defer the planned judicial review hearing in return for indication of approval of a pilot project. To address concerns about the potential environmental impacts of development, Questerre has recently submitted for review by the Ministry of Environment a conceptual engineering plan to test its Clean Tech Energy pilot program (includes electrification of operations, re-use of water and other initiatives). In our view (confirmed by Binnion), this will significantly increase the probability for a commercial development of the lowlands project. If the progress continues, we expect Questerre to resume drilling in the Lowlands in late 2020 or early 2021. In the event of no progress on the Lowlands development and/or a new fracking ban, the option on legal case is still alive. In such a case, Questerre will claim compensation for historical costs and lost NPV from the project.
Redigert 03.02.2021 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:27 1869

men kjære deg jeg har vært i denne aksjen mer enn en gang med blandet hell ,jeg har bestemt meg for å sitte long denne gangen og dersom det skulle gå til helvete så går livet videre for min del....poenget mitt er at dersom du trenger eller er veldig misfornøyd send en email til Jason så får du muligens svar, eller les deg opp på hjemmesiden. Det hjelper svært lite å uttrykke sin misnøye her på forumet du for garantert ingen stigning kursen eller noe mer info av den grunn. Vet ikke om du har fått med deg at det er berammet rettsak den 26 februar hvor qec stevner myndigheten i Quebec, dette er meget sannsynlig for å presse på for oppstart av clean tech, qec sitter på 8 lisenser som er utstedt av myndighetene som de ikke får brukt så erstatnings beløpet kan jo bli gigantisk dersom de sier nei, og en ting til, Quebec har vel heller ingen penger å hoste opp i denne omgangen med pandemien osv....beklager men det var ikke meningen å være ufin! tror det her blir bra :-)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:30 1864

PU, de har jo vurdert inngang i qec aksjen som du har nevnt tidligere, hvorfor kjøpte du da ikke på ATL ca 0,65 eller er det bare en bløff for å bruke hele dagen på å skrive på qec trådene med kverulering?
Gruver
03.02.2021 kl 16:31 1864

Qec ble ødelagt av en miljøpolitisk beslutning, og det er ingen annen grunn til det, men bare blinde, hjernedøde, baisere og kjeltringer kan ikke se sannheten og prøve å misbruke situasjonen så godt som de kan. Bare se på handelsmønsteret i dag, mer enn halvparten er salgs og kjøp ordre fra 3k til 10k, det vil si skolegutter på eventyrlig handelstur
Redigert 03.02.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
03.02.2021 kl 16:41 1921

Jeg er ikke hausser, men jeg har 800.000 aktier i QEC til en gennemsnitskurs lige under 1,66 NOK. Der skal altså ikke så meget medgang til, før min investering er hjemme. Baisserne ødelægger mit humør, det gør hausserne ikke. Men der skal slet ikke herske nogen tvivl om, at der findes nogle lalleglade fantaster blandt sidstnævnte, hvis kursmål ville virke tragikomiske i et nok så kafkask parallelunivers.

Man har - selv i 2020! - kunnet tjene store og hurtige penge i QEC ved at vælge de rigtige ind- og udgange. Jeg er som sagt ikke så langt fra. Derfor!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:43 1913

Sitat: «dette er meget sannsynlig for å presse på for oppstart av clean tech»

Siden vi plutselig er på talefot, kan jeg opplyse deg om at Jason har uttalt at en investor må helst være på plass før piloten. Så dette har null og niks med oppstart av piloten å gjøre som du påstår. Det hadde jo også vært høyst merkelig om Binnion hadde gått rettens vei for å presse myndighetene til å få fart på piloten. Piloten er jo ikke engang for kommersielt bruk.
Redigert 03.02.2021 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:52 1889

men du fortsatt ikke svart oss på hvorfor du ikke har kjøpt deg inn på ATL iom at du har nevnt mang en gang at du vurderer inngang....siden du sier Jason har uttalt det kan du poste link eller kopi av email fra Jason asap her på qec tråden!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 16:55 1884

Børs 58.
Hittil har du blokkert meg. Så hva vet du om hva jeg har svart på?
Uttalelsen fra Jason ble mailet til en annen på forumet her. Den må du finne selv siden det er dine penger.
Meg bekjent har ikke Binnion engang sendt inn pilotsøknaden. Investoren er heller ikke på plass. Korriger meg gjerne.
Redigert 03.02.2021 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
03.02.2021 kl 17:08 1846

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det er vel det som kjennetegner QEC-aksjonærer - et sterkt ønske om fallende aksjekurs. (For å kjøpe på lavere kurs).
tynnidioten
03.02.2021 kl 17:10 1845

Det samsvarer imidlertid ikke med alle rakettene som peker oppover.