Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 537647

Dette ser sterkere ut enn pÄ lenge, godt stÞttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
TilnĂŠrmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i NordsjĂžen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer Ă„ nedskrive ekstraordinĂŠrt av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnĂŠrmet 0,- i ekstraordinĂŠre kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening bÄde i NordsjÞen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og Þkt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeÄrig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med Ăžkt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge pÄ rundt $ 152 mill. i Äret, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivÄet de var pÄ fÞr korona, det som bare legges til er Modu riggene som nÄ er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas ogsÄ Ä komme tilbake med ca. 80 tÄrn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. fÞrste halvÄr.


De bruker kun $ 30 mill. pÄ rentekostnader og kun $ 30 mil. pÄ investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge pÄ $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i Äret, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjÞr Nok 4,3 pr. aksje pr. Är, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslÄnet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. NÄ er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% hÞyere, sÄ en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er pÄ $ 92 mill. pr Är. Ila. 2 Är er NIBD kraftig redusert, utbytte bÞr kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost pÄ 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smÄtt UTROLIG, KjÞp og hold, nye NEL.

NB: UnngÄ raid av selskapet, fÄ bÞrskursen opp nÄ, enhver idiot bÞr se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bþr umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nÞdt til Ä sikle pÄ Ä ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gÄ glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir lÞftet. Han fÄr ikke «korrupt» kjÞpe billig av Seadrill.

Ha tÄlmodighet, kursen bÞr passere Nok 20,- sÄ snart ovennevnte gÄr opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett Ä forsvare Ä gÄ 5 x gangeren pÄ dagens drift. Vekst og tid er ikke nÞdvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
đŸ˜ƒđŸ˜đŸ€Ł
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
29.04.2021 kl 17:58 5392

Sell in May and stay away

Mai er ikke God mÄned for Archer
Slettet bruker
29.04.2021 kl 18:14 5441

Ja vÊr sÄ snill, gjÞr det du
Slettet bruker
29.04.2021 kl 19:58 5342

Din fÞrst post EVER er en attack pÄ thepower. Vis litt respect newbie.

I am the daddy of this thread

20kr snarest 🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 29.04.2021 kl 19:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
Rakettrally
29.04.2021 kl 20:17 5362

he he, selger du power? Eller skal du sitte med millionposten din i mai mÄned?
klassisk
29.04.2021 kl 20:30 5333

Oljepris snart pÄ 70! Resultat rett rundt hjÞrnet! Teknisk god! Mange kontrakter, god bunnlinje og Þkt volum! Sikkert lurt Ä selge nÄ for Ä slippe Ä vÊre med oppover... i morgen starter vi litt opp fÞr den gÄr til 5,70, tar deretter en tur ned mot 5,35 fÞr den gasser pÄ opp mot 6 kr...
Slettet bruker
29.04.2021 kl 23:45 5143

Ok, tror de mulig selger halve DLS som server Pan America, kanskje for 1 mrd. Derfor utsettelse av Q1 og at vi ikke har hĂžrt noe om avslutning eller opsjonsanvendelse enda.

Da vil de sitte igjen med gulroten i Argentina hvor det satses pÄ sterk vekst, og de har nedbetalt gjeld sÄ mye som trengs. Derfor lov til Ä satse og kjÞpe deepwell.

Dette kunne stemt bra med kart og terreng om dagen.

Det ville vĂŠrt kongeâ˜ïžđŸ˜ƒ

🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 29.04.2021 kl 23:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 00:05 5118

20kr snart??đŸ›ŒđŸ›ŒđŸ›ŒđŸ›Œ
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:05 4946

HĂžres kanskje litt optimistisk ut?

Dersom det er forhandlinger om PanAmerican kontrakten som gjÞr at Q1 drÞyer, sÄ vil jeg argumentere for at det i utgangspunktet er negativt. Det kan i sÄ fall tyde pÄ at PanAmerican ikke er fornÞyd med dagens kontrakt, og at man forhandler om lavere priser, og dermed lavere marginer for Archer.

Det er selvfÞlgelig bedre enn at de mister hele kontrakten, men jeg tror det er viktig Ä huske pÄ at det ikke bare er oppside ved en slik utsettelse.

Det positive for Archer sin del er at oljeprisen har vÊrt ganske hÞy de siste mÄnedene. PanAmerican vil dermed ha stÞrre investeringsvilje enn om oljeprisen var pÄ 40-50 dollar per fat, og det vil dermed Þke sannsynligheten for at Archer fÄr en grei kontrakt (hvis de i det hele tatt fÄr den).
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:11 4965

At last, a balanced and reflected post.

Ikke bare "nĂ„ gĂ„r toget" 🚀🚀🚀🚀🚀🚀

Jeg tror kontrakten kommer og noe mer positive nyheter nÄr de presentere Q1

Det som jeg er spent pÄ er hvordan og hvor mye de skal betale for Deepwell.

Omsetning til Deepwell er bare 335 million NOK. Derfor virke.det som at det er mannskapet Archer ville ha tak . Expertise for fandens oldemor

Thepower has spoken
Redigert 30.04.2021 kl 08:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
hofa
30.04.2021 kl 08:50 5127

Den nuvÊrende Pan America kontrakt blev lavet fÞr turn around og til en kontraktpris uden overskud, men blot for at holde Archer kÞrende med den enorme gÊld. I dag er forholdet helt anderledes og Archer skal ikke have PanAmerica kontrakten for enhver pris, jeg tror dog de kommer i mÄl.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:58 5231

Archer har hÞyere EBITDA margin pÄ landoperasjonene sine (~16%) enn de har pÄ plattform boring. SÄ en kontrakt uten overskudd er det vel ikke...
Anywhere
30.04.2021 kl 09:16 5174

Tournelon, det kan nok heller vÊre motsatt, at Archer ser at mulighetene er stÞrre for dem som selskap nÄ, og at man ogsÄ ser mulighetene som stÞrre for Pan Am, derav er det Archer som ikke er fornÞyd med eksisterende betingelser, og krever endringer. Slik markedet nÄ utvikler seg trenger ikke Archer stÄ med lua i hÄnden.
Eller det kan vÊre strukturelle endringer slik GT2RS er inne pÄ, jeg er mer hellende i den retning ut fra hva som sirkulerer. Da sier jeg ikke at det er oppskriften til GT2RS som fÞlges..

ForÞvrig virker trading av 15-20 Þre fortsatt i Archer. Den siste ekstratraden pÄ 10K pÄ 5,21 i gÄr gikk ut pÄ 5,38 ved start. GjÞr oppmerksom pÄ at dette ikke er en del av standardkapitalen til trade, bare en ekstragimmick som er tatt de siste dagene da aksjen heises 20 Þre om gang i begge retninger. Det har blitt en del handler av det, og smeller netto inn som alle andre penger:) Ikke dumt. En gang avsluttes det, og da tror jeg aksjen tar av pÄ oppsiden, sÄ da er det de stÞrre swing-trades som gjelder. Jeg har en gÄende enda etter siste kjÞp pÄ 4,72, med utslipp rundt 5,6 og den ultimate motstand i trende like over 6 kroner.
hofa
30.04.2021 kl 09:28 5158

Kontrakten der stÄr til udlÞb blev tegnet for over 4 Är siden til en pris af 6 mili, Jeg er dog ikke i tvivl om at Archer fÄr kontrakten, og den kan tikke ind nÄr som helst, derfor forsÞger jeg ikke trading i Þjeblikket.
Anywhere
30.04.2021 kl 09:37 5149

Dagtrader heller egentlig ikke, Hofa, det er bare utnyttelse av de plausible bevegelsene som skjer med lite kapital (10000 aksjer pr gang) og det gir 1,5-2 tusen netto pr trade. Greit mÄnedsbidrag vil jeg faktisk si sÄ langt de siste 4-5 dager. Inngang/ugang meldes pr tlf og nytt handel legges pÄ noen sekunder.

Ny runde:)
Redigert 30.04.2021 kl 09:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 09:48 5144

MÄ du melde handler via telefon?? Trodde alle meglere tilbÞd internett handel nÄ om dagen..?
hofa
30.04.2021 kl 10:02 5153

Jeg gÞr det ogsÄ ( med 10 % 32 t aktier), men i Þjeblikket er jeg fuld lastet og sidder pÄ hÊnderne.
markie
30.04.2021 kl 10:02 5266

NÄ virker omsetningen stoppe opp igjen. Blir det samme mÞnster som gÄrsdagen?? AltsÄ full pupp om litt.))
Anywhere
30.04.2021 kl 10:10 5255

SMS-varsling pÄ tlf ved alle salg og kjÞp. Det er selvsagt handel via app, ja!
Troll_Leff
30.04.2021 kl 11:02 5209

Da den opprinnelige kontrakten med PanAm gÄr ut idag, har ennÄ ikke Archer fÄtt beskjed Ä pakke sammen utstyret og komme seg av riggene, da vil jeg nesten tro Archer skal fortsette samarbeidet, og vente hva den nye kontrakten med PanAm inneholder :-) FÄr sikkert en avklaring i lÞpet av helgen, og innen bÞrsen Äpner pÄ mandag :-)
Redigert 30.04.2021 kl 11:15 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 11:54 5138

Trodde xet var 11 Mai den gikk ut

Ran out of gas
markie
30.04.2021 kl 11:55 5140

Synes vi fremdeles ser mĂžnsteret du snakket om tidligere?
Anywhere
30.04.2021 kl 11:55 5203

Alle aksjer gÄr bÄde opp og ned, oftest hver dag, TP. SÄ alle renner ut av gas, ikke noe spess for Archer.
Ta deg en luftetur heller, om du har mulighet til Ä tÄle norsk vÄrsol.
markie
30.04.2021 kl 12:28 5152

Greien for denne tydeligvis , run out of gas, before getting eanywhere.
Oppskriften for investorer begynner bli Ă„penbar.
Derfor flyttet gÄrsdagens store omsetning nada. Lite snakk om at det er lite frie aksjer her nÄ.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 12:52 5185

You should listen to thepower

Gotta trade the swings, som Citadel gjĂžre

Snart under 5kr igjen fra 5.50 igÄr. Det er en God swing det.

At folk blir dratt med er at under for meg. NÄ gÄr det o.s.v. bare bullshit
Slettet bruker
30.04.2021 kl 13:31 5200

NÄ er jo oljeprisen litt ned i dag ogsÄ da, sÄ ikke bare Archer som faller.
SjonkelRolf
30.04.2021 kl 13:35 5238

Hva av det du lirer av deg ilÞpet av dagen mener du er verdt Ä hÞre pÄ?
Anywhere
30.04.2021 kl 13:53 5189

Markie, har forelÞpig stoppet videre trading i Archer, siste kjÞp lÄ pÄ 5,03 etter salg i dag morges pÄ 5,38. Det er ogsÄ ute, sÄ jeg har tatt en ekstra runde pÄ mulig retrace i breakout-bevegelsen i DNO. HÄper og satser pÄ at breakout vi sÄ fra og med i forgÄr og sÊrlig i gÄr, gir skyv opp mot topplinje rundt 12,5 neste 14 dager.
Time will show!
Redigert 30.04.2021 kl 13:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 14:27 5143

Du er flink du anywhere. Du klarer alltid og kjĂžper pĂ„ bunn og selger 2 Ăžre under topp notering đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

I believe you. Millions wouldnt
Redigert 30.04.2021 kl 14:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
Anywhere
30.04.2021 kl 15:26 5068

Helt feil. Jeg solgte f.eks til 5,36 i gÄr da aksjen smalt direkte til 5,50 pÄ hÞyt volum. Men fikk kjÞpt tilbake pÄ 5,21 to ganger, siste solgt i dag pÄ 5,38.
Vel, jeg har pÄstÄtt at aksjen svinger ca 20 Þre, den har gÄtt vel sÄ det i svingninger, sÄ jeg har notorisk lagt kjÞp rundt 17-18 Þre under, og over salgs og kjÞpstidspunktene, fÞrst da den gikk mellom 4,90 og 5,10-5,15 et par-tre dager, dernest 5,20-isch til hÞyt 5,30-tall siste dager.
Ikke min feil at det slo til. Men sjelden man kan holde pÄ slik. pump & dump har imidlertid vÊre pÄtagende fra fÞrste dag, og jeg sa klart fra for mange dager siden at dette var en mulighet, bare sjekk. Det er etterrettelig det jeg sier, i motsetning til mye annet.
I dag har jeg altsÄ avsluttet slik smÄtrading i Archer (holder de stÞrre swingtrades, og har annonsert mine nivÄer ogsÄ der), og har tatt ekstra fokus i DNO midt pÄ dagen i dag etter retrace av kursen der.

Fortell oss dine disposisjoner og hva du gjÞr fÞr du gjÞr det, sÄ er det kanskje litt troverdig??
Anywhere
30.04.2021 kl 15:50 5051

Og slik jeg vurderer det, sÄ er det ganske OK underliggende oppdrift i Archer om dagen. Jeg er temmelig overbevist om at dette vil medfÞre en solid justering oppover fÞr 17. mai skal corona-feires
Jono
30.04.2021 kl 20:31 4838

god helg, og nok en god dag for Archer, om ikke like stor omsetning, klarte Ä stÄ imot en knall rÞd bÞrs, at bare ElektroimportÞren som gikk svakt i grÞnt pÄ lav omsetning, at om jeg Þnsket Ä kjÞpe 5K aksjer til "bare" 85 kroner, ville fÄtt kjÞpt kanskje, at ogsÄ ville vÊrt i rÞdt, som alle mine andre ...
beklager, men har ingen andre gode nyheter Ä melde, men av mine investeringer av/i 15 aksjer/selskaper, fortsatt er nummer 2-to etter NEL, ikke minst tok flere gevinster i fjor, at nÄ bare eier 50% av, at alt er en stor gevinst der, at ikke selger flere fÞr kursen kommer tilbake til 35 kroner!
har vÊrt veldig "long" i Archer i mitt AS, ikke like lenge privat, som var et impulskjÞp til kr. 3,60 for snart 2 Är siden, har denne uken vÊrt som Ä vÊre pÄ havet, at gÄr opp og ned, i gÄr 100K i pluss pÄ papiret, i dag var over 200, men sluttet pÄ "bare" 149K i tap, noe som slÄr meg, noen som har tapt mer menger enn meg i dag? :-)
PS: skulle bare korrigere, at jeg hadde skrevet Archer uten en H, og benyttet anledning til Ä rette andre skrivefeil, at til tross for en dÄrlig dag, tar meg en god og dyr vin, at tenker pÄ alle som sitter innelÄst i Oslo, ikke kan nye en god utepils, som om noe jeg gir en stor faen i, men tenker pÄ alle arbeidsplassene som kommer til Ä gÄ tapt, at bystyre tenker mer pÄ ramadan enn butikkene i Oslo sentrum, ammen! :-)
Redigert 30.04.2021 kl 20:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
Anywhere
30.04.2021 kl 20:42 4825

Det kan registreres fÞr 1.mai at Citadel fant det tjenlig Ä dukke under 0,5% short i gÄr...
God helg.
Jono
30.04.2021 kl 20:55 4886

sukk, og OM alle hadde tatt TP sine gode rÄd og sikkert i beste mening, ville gÄtt glipp av oppturen min fra kr. 3 og 60 Þre, solgt meg ut for lenge siden!
forsÞker bare Ä fÄ fram, at selv om jeg KAN pÄvirke kursen, ikke minst kunne, eier fortsatt aksjer til en verdi av mer enn omsetning var i januar pÄ en dag, om jeg trenger Ä si eller skrive mer, bare sÄ dritt lei en egen erklÊrt ekspert pÄ Archer, har til og med opprettet sin egen "blogg", sÄ langt 20 kommentaren, inkludert 2 fra fra meg! :-)
en stor takk til GT, selv om tar meg for Ä vÊre en stor klovn ogsÄ, men ikke plager dere hele dagen, at lar det gÄ noen dager mellom, men kan love at fÞlger med, selv om ikke fÄr med meg alt, til DET er kampen om Sommerhytta pÄ TV2 mye viktigere for meg, om noen tror meg pÄ DET da? :-)
Redigert 30.04.2021 kl 20:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
Jono
30.04.2021 kl 21:11 4870

andre som har interesse av Ă„ lese om?
Ja, kanskje noen mÄtte mene at gikk i samme fellen selv i dag, at jeg i et svakt Þyeblikk kan ha skrevet om at jeg la inn en ordre pÄ 50K aksjer til kr. 4,51 for snart 2 uker siden, at kanskje kunne kjÞpt om jeg la til ett Þre, bare skriver for Ä noen bÞr tenke over, at ikke hva vi skriver om her, som fÄr kursen til Ä gÄ i taket, snarere tvert imot!
ikke mine ord, men et godt eksempel pÄ meglerhus som fÞrst kjÞper seg opp, (les ansatte) for siden Ä lage en sÄkalt analyse hvor de anbefaler kjÞp, at mye som "lukter dÄrlig", at har fÄtt med meg at AS har fÄtt noen stygge riper i lakken, for Ä si det pÄ en pen mÄte!
god helg, en god uke og ikke minst million gevinst sÄ lang i Är, at ikke tror pÄ "sell in May and go away", at kanskje vi sÄ begynnelsen pÄ i dag, at kommer til Ä bli blodrÞdt pÄ mandag 3. mai, ikke bryr meg om, at bare kommer til Ä by pÄ kjÞps muligheter, at derfor jeg ikke kjÞpte flere aksjer i f.eks. Campi eller Rana i dag! :-)
Jono
30.04.2021 kl 21:21 4881

sukk og bare for Ä bekrefte at jeg er klovn nummer 2 her pÄ trÄden, at lett Ä vÊre etterpÄkloke, at vi alle sammen skulle kjÞpt aksjer i NOD, at ikke synes synd i alle dere som ikke betaler for Ä lese forumet til FA, ikke minst TP som for meg framstÄr som en "gratis passasjer", eller en ole brum, ja takk begge deler, bare jeg slipper Ä betale for selv! https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2021/04/30/7665545/er-det-tesla-er-det-bitcoin-nei-det-er-folketrygdfondets-favorittaksje
Jono
30.04.2021 kl 21:35 4903

En stor takk til deg GT, selv om du aldri svarer meg, kanskje du er forutinntatt om meg, som en "tante" beskyldte meg for i gÄr, at jeg skulle fÄtt meg nytt alias!

Sammen det, og som navnet ditt lyder, ikke kan tilby deg en sprek bil i rÞdt, har en sprek bil, nesten 300HK med 6 sylindre og selvpustene, uten turbo, tar mindre enn 5 sekunder Ä miste sitt fÞrerkort, at kan ha interesse for deg, at du kan betale med aksjer i Archer, om du har nok aksjer da, skryter av, ikke bare selv, men alle andre ogsÄ, at bare kjÞper hver gang kursen faller noen Þre, skryter av at dere har lastet opp mer enda flere aksjer!

Ja, for hvem skal vi tro pÄ, meg, deg eller TP? :-)
Slettet bruker
30.04.2021 kl 22:06 4891

Du vet det er fredagskveld nĂ„r Jono dukker opp 😂
Slettet bruker
30.04.2021 kl 23:01 4898

Yes, jono back on the booze

Go get em Jono my son 😁😁😁

At at at og atter en at đŸ€Ł

Power is the daddy