Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 547882

Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 18:46 4749

Langsiktig har jeg vært, tålmodig og. Har satt I snart 30 måneder og det er lange for meg 😁

Vil bare at ting skjer fort nå, før en eventuelt børskrakk.

Anyway, I'm ball deep as they say so it aint too easy to just ignore the price movements.

Håper for en a klar ing snart I forhold til Seadrill, det er viktig.

nafa
21.01.2021 kl 19:05 4750

Enig med de som mener at bare man begynner å høre litt fra husene om noe som ligner et snev av analyse, så er det utelukkende positivt.
Når de i tillegg uttaler seg i noe som kan kalles positive toner, så kommer det nok mere bedre etterhvert enn dagens som av hensyn til kunder peker litt ned.
Her gjelder det å stå rustet mentalt og økonomisk for å kunne ta i mot på nedturer som det nok kommer flere av.
Redigert 21.01.2021 kl 19:07 Du må logge inn for å svare
Tingebri
21.01.2021 kl 19:29 4782

Ingen av analytikerne kom med noen uttalelser eller kursoppdateringer etter Q3, så at de våkner opp en etter en er bare storartet. Enda er det ingen dem som har regnet på endrede markedforhold i Argentina eller kursoppgang i KLXE. Markedet og analytikerne må oppdateres fra selskapet hvordan ståa er, først da kan vi få rakett fart. 25 februar er bare vel en måned frem i tid, da vet vi mye mer.
Slettet bruker
21.01.2021 kl 19:39 4765

KLXE going down like a cheap hooker

Den er volatil som fanden den aksje. Har gått mye de siste ukene da
Tingebri
21.01.2021 kl 20:58 4672

Da presenteres Q4 rapporten.
nafa
21.01.2021 kl 21:07 4644

Les trådstarters innlegg på denne tråden du, så får du vite en del mer !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:09 4654

Bakgrunnen for fall i KLXE må være pga. dusten Biden som skal stoppe oljeutvinning i USA.

For Archer spiller det liten trille, KLXE utgjør nesten ingen verdi lenger for Archer.

Archer vil oppnå fordeler med mulig sterkere oljepris på sikt ettersom etterspørsel etter olje balanseres bedre med tilbudet, altså økt oljepris er lik bedre marked.

🚀🚀🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 21:53 4565

Oljeservice er sykliske aksjer, nå har det vært en nedtur i olje egentlig lengre enn corona, men pilene har startet å peke oppover igjen. Flere kommer fremover til å flytte penger over i denne næringen, spesielt de selskapene som driver bra og ligger fremst med teknologi. Archer er også interessert i fornybart segmentet i følge selskapet selv noe som vil øke interessen fra større aktører etterhvert. Min vurdering er at dette er en av de beste oljerelaterte aksjene å eie fremover.
Anywhere
22.01.2021 kl 09:14 4199

I dag er det "risk on" i markedet og det slippes uforvarende (eller kanskje kalkulert?) aksjer for et par 100K også i Archer.
Jeg kan ikke annet enn se det som en solid kjøpsmulighet for litt småfisking av aksjer på strekk av støtte.
Nedsalg i de aller fleste aksjer er "støttet" av noen nedstengninger i Kina med ditto øket frykt og noe fallende oljepris.
Da blir det slik, men det fremkaller kjøpsmuligheter om man kan sno seg:)
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:15 4228

Faen. Volum tørket opp og ned I 4.30

Man kan si hva man vil om disse arsehole analytiker men de har altfor mye makt desverre.

Archer har en tendens å starter dagen bra og faller.tilbake. det er sjeldont den øke gjennom dagen.

For en yo yo uke. Kanske.vi ender I null for uken?
Redigert 22.01.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
nafa
22.01.2021 kl 09:28 4227

Vi ender nok på 0,0 etter hvert thepower.
Regner med et par måneder framover før vi er oppe på fem igjen.
Trenger ikke vente noe over fem-tallet før til høsten når Archer begynner å bekrefte tallene etter hvert.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:36 4250

Ja, det ser ut som det.

Jeg tror swing trading er tingen med Archer. Siste 5 rallies har falt kraftig tilbake nå. Går jeg glipp av litt på vei oppover sann er det, det å sikre gevinst underveis virker som det lønner seg her.

Litt gøy er det også.

Det var mange som kjøpte opp mot og over 5kr på Tirsdag, få håper det var ikke for mange småfry som belånte penger for å kjøpe. Hvis det var det er det sikkert mange som cut their losses i dag. Vi ser veldig liten poster solgt her, så det kan tyder på det.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:37 4282

Samme kurs som før kontrakten med equinor. Alle gaps er lukket nå, så dette er meget god kjøpsanledning.
Anywhere
22.01.2021 kl 09:41 4291

Ser ut som traderposter på stop-loss har løpt nedover. Det er en litt farlg øvelse i en aksje som Archer når volumene uteblir...da kan man måtte løpe langt ned...
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:41 4278

Ikke sikkert på det. Den har gått rett gjennom støtte og lite kjøps interesse. Never try to catch a falling knife
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:47 4261

Du har rett i det, vanskelig å treffe absolutte bunner og topper, men det underliggende i selskapet sett i lys av forventningen til økte oljepriser fremover, så anser jeg dette som gunstige nivåer å kjøpe på. Sikkert noen som fikk skrekken etter de kjøpte over 5kr, men den kommer tilbake dit og det kan gå fort forbi 5 tallet neste gang.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 09:53 4278

Jeg tror vi kan konkludere at man kan tror caset er rock solid men markedet (les OSE) er et sted hvor mange små investor kaste seg på aksjer som kommer med meldinger og skyter opp. Når det ikke fortsette oppover kaster de kortene med en gang.

Greit det, sann har det alltid vært men resultatet blir at man må ta mer hensyn til trading psykologi og nyheter enn fundamentals. Spør deg selv hvordan kan en aksjer være i 5.35kr på Tirsdag etter en solid kontrakt falt på olass og innen 3 dager er tilbake der det startet uten noen form for nyheter bortsett fra en artikkel fra en analytiker som bare kater ut noe crap?

I`m too old for this game :)
Slettet bruker
22.01.2021 kl 10:02 4258

Iforhold til aktiviteten rundt Archer på forskjellige forum, så tror jeg ikke det er veldig mange «nye investorer» som har vært med her. Virker mer som at det er noen større aktører som styrer tøylene her i kombinasjon med ufullstendige analyser med latterlige kursmål. Som de (swedbank/ kepler) også skriver, de kommer tilbake med oppdaterte analyser etterhvert. Jeg vet ikke, men virker på meg som dette er noen proffe som er ute etter å akkumulere på lave nivåer før nye analyser muligens på 7-10kr og få 100% gevinst.
nafa
22.01.2021 kl 10:12 4235

En ting er sikkert og det er at hvis børsen fulgte logiske mønstre hele tiden så ville det nok ikke vært såå interessant å drive med dette.
Da jeg begynte mine kjøp på 5 for en tid siden mente alle på forumet at det var kun opp som gjalt.
Like etter gikk kursen til 6, men solgte gjorde jeg selvfølgelig ikke. Potensialet ble det fortalt var lett kr 40.
Det ente med kr 1,7 som gjorde at mange fikk en stooor mulighet som ikke var forutsett av noen.
Slik er børsen heldigvis må jeg si.
Hadde det vært logisk at denne skulle kjøres ned til 3-tallet igjen så ville jo alle solgt på 5-tallet.
Nei langsiktighet er tingen. Tradingpost for å leke seg er greit men fører skjelden til særlig vinst for andre enn gutta boys som styrer kursen.
Redigert 22.01.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Anywhere
22.01.2021 kl 10:27 4209

Oljerigg1, veldig mulig du har rett. Mange av oss som har frekventert både forum og Archer sitter godt lastet og står ikke bak omsetning av godt over 10 mill aksjer på tirsdag. Altså 14-15% av aksjene som ikke befinner seg blandt de 20 største eierne...
Nå er omsetning tørket solid inn i forhold.
Jeg deler også "bekymringen" til GT2RS om at det kan være at en eller annen stor aktør ser muligheten til å komme billig inn på servicemarkedet i Nordsjøen og få en vesentlig øket størrelse der for en lav investering. Flere deler fokus på en mulig supersyklus som igjen kan komme innen segmentet, og Nordsjøen er et svært virksomt område mange år fremover.
Det kan derfor være sanket bra med aksjer på hender som kan ha ønske om mer - biligst mulig - før det ubønnhørlig blir et siste rally og forretning på dette der Seadrill blir ferdig som eier.

Stor omsetning tidlig i denne uken kan selvsagt også være drevet av tradere som rigger seg til for fortsettelsen. Oppganger når aksjer bryter ut fra bunner har som regel store bevegelser både opp og ned ved start før retning er satt.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 10:38 4195

Ja gode betraktninger. Jeg velger å holde her, jeg vurderer at det kommer en skikkelig god periode for olje og oljeservice etterhvert nå. Og da vil vi som eier greie poster i denne kunne le hele veien til banken.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 12:04 4064

Virker som det er her bunnen settes. Korresponderer godt med forrige topp på 4,2.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 12:48 3993

Jeg har kjøpt en post på 4.20
Tingebri
22.01.2021 kl 13:04 3964

Jeg har mine Archer aksjer i Nordnet. Tidligere sendte de ut epost/SMS når det kom nyheter fra Archer, men det har de vist sluttet med etter overgang til Euronext. Finnes det andre måter å få tilsendt automatisk nyheter om Archer?
nafa
22.01.2021 kl 13:15 3964

Anbefaler å følge Archer-trådene til GT2RS her på forumet.
Da får du med deg mer "innsideinfo" enn Nordnet-folka kan levere :-) .
Redigert 22.01.2021 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Tingebri
22.01.2021 kl 13:17 3963

Det gjør jeg allerede, men kjekt med push varsel når det skjer noe spennede
nafa
22.01.2021 kl 13:19 3977

Ja, får du noe spennende derfra så legg det gjerne ut her.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 13:25 3994

Folk selger Archer som er et av de best stilte i oljeservice, men kjøper Axxis som skal ha emi på 10øre🤣, forstå det den som kan.
Slettet bruker
22.01.2021 kl 16:41 3802

Ja, ikke så mye mwr å si enn FUCK THIS WEEK
Slettet bruker
22.01.2021 kl 17:00 3754

Ikke den beste dagen nei, men trenden er fortsatt positiv. Ingenting har endret seg i negativ retning så det er kun utålmodige og noen aktører som presser kursen. Om ikke annet så fikk jeg litt flere aksjer på 4,2. Vi får se om en mnd, da står den nok noen kroner over dagens kurs.
markie
22.01.2021 kl 17:03 3774

Enig med deg. Sterkt frustrerende uke. Kjøpte mye mere på 4,5 - 5 kr. Var rimelig sterk i troen der en stund. Strekt opp snittet mitt. Oftest lite her og glede seg over når vi går inn i helga..
Redigert 22.01.2021 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
22.01.2021 kl 18:01 3723

Det er en del som må til for å få kursen opp på det nivået vi her inne ønsker. Driften går så det suser, de har flust med arbeid og pengene ruller inn. Jeg har sagt det før, Seadrill er den største eieren og de har sagt i lengre tid at de ønsker å selge sin del. Jeg tror også at de bør kvitte seg med sin eierpost i KLXE nå. Ta tapet og betal ned deler av gjelden. I Argentina satses det nå så kraftig på oljen, det er make it or break it. Et salg der nå tror jeg ikke er smart. I tillegg så håper jeg at Archer også satser litt grønt fremover. Smi mens jernet er varmt. Det er selvsagt irriterende å se at aksjekursen dundrer nedover når man akkurat har landet en milliardavtale, men trøsten er at man kan fortsette å laste opp aksjer på latterlige lave nivåer. God helg
Slettet bruker
22.01.2021 kl 18:10 3714

Hva skjer i kulissene? Blir det kjøp eller blir vi kjøpt ? Ingen tvil om at de peiler inn mot noe grønt, men spørsmålet er om det er noe nytt eller i samarbeid med noen. Kanskje noe i samarbeid med Xxxxx? Tenker innen kort tid har vi svaret. Etter Q4 vet vi nok mye mer.. mistenker gode tall her forresten:)
nafa
22.01.2021 kl 18:46 3663

Thepower !
Nå må du begynne å følge med litt !!
"FUCK THIS WEEK" sier du !!
Tallene viser at fredag 15.januar kl 1625 sto kursen i kr 3,895.
Fredag 22. januar kl 1625 sto kursen i kr 4,205.
Kr 0,31 på bare en uke i et 2023 perspektiv er vel ikke dårlig det. For meg betyr det kr 49600, så er svært så fornøyd med uka.
Redigert 22.01.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.01.2021 kl 19:38 3581

Ja, men den ato I 3.895kr før de meldte.en bra/stor kontrakt.

Etter den sterkt reaksjon opp på høyt volumn på tirsdag må jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg er pissed som faen med at vi avslutter uken på 4.20

Jeg tror det gjelder det meste av oss.som har satt lenge med Archer

Power is a hard man to please
Slettet bruker
22.01.2021 kl 19:42 3582

Tenker også det er lurt å holde på Argentina der det kan ligge an til et nytt oljebonanza. Er nok bra for kursen og selskapet hvis noen andre overtar sdrl sin andel og kjøper den i en blokk. Men regner med at sdrl ikke vil gi den bort tilnærmet gratis, ref dagens kurs.
Tingebri
22.01.2021 kl 21:57 3464

Fra Archer på Facebook:

Archer’s business continues to grow, offering opportunities to be involved in some of the most challenging projects our clients have to offer. Along with continual development of our technologies, what sets Archer apart is our people. We are now looking for the brightest minds to join our journey as one of the leading Integrated Drilling and Well Services companies globally.

By merging resources, competence and technology between Wireline, Platform Drilling and Oiltools we aim to deliver the most efficient and complete well services in the market. It is our aim to develop “the future employee” by developing cross discipline competence to achieve a more efficient and higher quality delivery.

With the start-up of the newly awarded Equinor contract we are currently searching candidates for the following roles -

Field Engineers - all experience levels
Operation planners and supervisors
WL Supervisor / Sr Operator / Operator
Log Analysts

All positions will require a permanent address in Stavanger / Bergen or Norway

For the next step in your career and the opportunity to make an impact on the future of Archer, visit our careers page
https://www.archerwell.com/careers/working-for-archer/
#Wireline #Logging #OneArcher