Archer - STERK ANBEFALING
Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
markie
02.03.2021 kl 12:16
6838
Dette avsnittet til trådstarter er faktisk mitt i blink. OK tall der selskapet quider bedring fremover.
Så all kred til ts..
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet
Stemmer resten av spådommene til ts blir dette fantastisk..
Så all kred til ts..
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet
Stemmer resten av spådommene til ts blir dette fantastisk..
Redigert 02.03.2021 kl 12:17
markie
02.03.2021 kl 11:24
6862
Påvirker egentlig ikke Archer. Dette er ikke noe kort bane project. Her kan hva som helst hende med dagens mcap. Corona trykket letter uansett nå på våren. Folk er lei corona og nedstegning. Vaksinering går sin gang. Ting normaliseres..
danmark1
02.03.2021 kl 10:57
6890
Slettet brukerskrev Eller venter noen dager og få de mye billigere?
USA melder nu ud, at der er en stor stigning i antal smittede og døde med Covid19. De kalder det en 4. bølge, der er på vej. Man er meget bekymrede, da der er tale om nye varianter, der smitter mere. I Tyskland er der kommet flere arbejdsløse, formodentlig også på grund af stigning i Corona smitte. Det gavner ikke olieprisen og vi må derfor forvente et fald på den korte bane.
markie
02.03.2021 kl 10:35
6939
Slettet brukerskrev Eller venter noen dager og få de mye billigere?
Yupp sleng ut dine siste 910k)) Så blir de ganske mye billigere.
Eller venter noen dager og få de mye billigere?
markie
02.03.2021 kl 09:26
6994
Slettet brukerskrev Frytker det kan bli stygt idag
Du solgte jo 90 k I går. Perfekt for deg. Du kan handle billigere tilbake.
nafa
02.03.2021 kl 09:17
7022
Slettet brukerskrev Frytker det kan bli stygt idag
Ja det gjør du selvsagt og hvilke stygge konsekvenser har det for deg som av og til sier du er langsiktig, i hvert fall ut 2021 mener jeg
å huske ??
Frykter du konkurs eller kanskje å pisse i buksa ??
å huske ??
Frykter du konkurs eller kanskje å pisse i buksa ??
Redigert 02.03.2021 kl 09:27
markie
02.03.2021 kl 00:06
7296
Jøss ingenting og klage over. Vi slutter 1% opp i dag. Første dag i pluss siden selskapet leverte q4 etter forventninger. 🤔
Dust ikke 153 for 2021, men det nivået Archer ligger på mot slutten av 2021, så 2022 er vi på 153 og mulig mer.
Snørrunger som pisser i buksa om konf.pengene raser med en tusing, har ingen ting i Archer å gjøre.
Det er nå kapitalen bytter hender fra amatører til proffene som meg og Fredriksen og Any.🖕😃
🚀🚀🚀🚀
Thepower, du må lese igjen. Det står kan fra og med Q3. Så Q3, Q4, Q1 og Q2 2022.
Er nok ikke bløff. Er godt mulig med den forsterkede driften senere i år at Archer kan komme godt opp i EBITDA. Og at marginen på bunnlinja øker kraftig opp fra $2.7 mill fra Q4 2020.
Er nok ikke bløff. Er godt mulig med den forsterkede driften senere i år at Archer kan komme godt opp i EBITDA. Og at marginen på bunnlinja øker kraftig opp fra $2.7 mill fra Q4 2020.
Redigert 01.03.2021 kl 19:06
nafa
01.03.2021 kl 17:28
7717
Power !
Selg, selg, selg !!
Selg, selg, selg !!
Redigert 01.03.2021 kl 21:50
Leste første innlegg ighen. EbITDA 153 USD mill I 2021?
Archer sier.selv 10 - 20% opp I EBITDA. Dvs circa 110 mill USD at best
Hvor kommer den 153 mill USD fra??
Ja ja gutter, ja ja
Archer sier.selv 10 - 20% opp I EBITDA. Dvs circa 110 mill USD at best
Hvor kommer den 153 mill USD fra??
Ja ja gutter, ja ja
Anywhere
01.03.2021 kl 16:32
7779
Har ikke gått i skjul, bare på ferie.
Det kan ikke være såpass evneveikt at en aksje ikke tør kjøpes bare fordi noen ikke frekventerer HO. Jeg kunne like gjerne stoppet alle skriverier og kommet tilbake ved slutten av 2022, det er mitt investeringsmål for første fase i Archer.
Jeg trader også, ja, men nå har jeg lastet for en liten stund i en mellomlang trade og roet meg ned. Aksjen kommer når den kommer. God jul!
Det kan ikke være såpass evneveikt at en aksje ikke tør kjøpes bare fordi noen ikke frekventerer HO. Jeg kunne like gjerne stoppet alle skriverier og kommet tilbake ved slutten av 2022, det er mitt investeringsmål for første fase i Archer.
Jeg trader også, ja, men nå har jeg lastet for en liten stund i en mellomlang trade og roet meg ned. Aksjen kommer når den kommer. God jul!
Nå har ikke jeg finregnet på det, men om jeg ikke tar feil så tjente de penger i Q4. Det står vel svart på hvitt i rapporten.
Eller tar jeg feil?
Eller tar jeg feil?
nafa
01.03.2021 kl 16:09
7826
;-))
Gutta boys ønsker seg nok flest mulig truseskvettere i denne.
Med å holde aksjen flat eller kjøre den enda mer ned, så vil det komme frem enda flere av de frem fra deppekontoret :-))
Gutta boys ønsker seg nok flest mulig truseskvettere i denne.
Med å holde aksjen flat eller kjøre den enda mer ned, så vil det komme frem enda flere av de frem fra deppekontoret :-))
Redigert 01.03.2021 kl 16:14
Anbefaler å lese trådstarteren igjen.
Mange truseskvettere her i dag. 🤣🤣🤣🤡
Jeg har i hvertfall ikke glemt hvorfor jeg sitter loaded i aksjen. Foreløpig følger den rent teknisk, og selskapet leverer.
Mange truseskvettere her i dag. 🤣🤣🤣🤡
Jeg har i hvertfall ikke glemt hvorfor jeg sitter loaded i aksjen. Foreløpig følger den rent teknisk, og selskapet leverer.
Redigert 01.03.2021 kl 16:10
nafa
01.03.2021 kl 15:40
7803
Ville vært en stor fornøyelse om dere solgte dere ut av dette lille tulleselskapet.
En eneste Bermudabløff hele greia.
Sikkert et selskap som egentlig ikke eksisterer i det hele tatt.
Nok av idioter som kjøper !
Selg, selg, selg !!!
En eneste Bermudabløff hele greia.
Sikkert et selskap som egentlig ikke eksisterer i det hele tatt.
Nok av idioter som kjøper !
Selg, selg, selg !!!
Redigert 01.03.2021 kl 15:42
Ja, nok er nok for min del. Solgte 90,000 i dag og skal ut med resten gradvis.
Langsitkig er en ting men jeg synes at Archer gjøre så lite å markedsføre seg selv til markedet og det er andre aksjer som frister veldig akkurat nå. Tror det blir noen veldig god år for olje nå, men Archer er rett og slett for liten, for komplisert eierstruktur med Seadrill og Fredriksen. Fredriksen er en mester av å ribbe selskaper for verdier
Langsitkig er en ting men jeg synes at Archer gjøre så lite å markedsføre seg selv til markedet og det er andre aksjer som frister veldig akkurat nå. Tror det blir noen veldig god år for olje nå, men Archer er rett og slett for liten, for komplisert eierstruktur med Seadrill og Fredriksen. Fredriksen er en mester av å ribbe selskaper for verdier
AksjeAstronaut
01.03.2021 kl 15:02
7878
Virker som interessen for dette selskapet er lik null. Ingen nyheter, ingenting. Lå flat i en måned uten å reagere på oljeprisen, så går den ned etter Q4, for så å bare ligge flat igjen, selv med en stadig økende oljepris.
Troll_Leff
01.03.2021 kl 14:24
7889
Med sjefshausser og rakett forsker GT2RS så kan man ikke forvente seg noe annet enn nedgang i et slikt tulleselskap som har en EPS på hele −103,96%
JA man leser riktig, det er MINUS foran tallet. Finn selskap som tjener penger, ikke så vanskelig å finne, da det ikke er så mange å velge mellom. Merkelig at alle skal inn i selskaper som ikke tjener penger.
JA man leser riktig, det er MINUS foran tallet. Finn selskap som tjener penger, ikke så vanskelig å finne, da det ikke er så mange å velge mellom. Merkelig at alle skal inn i selskaper som ikke tjener penger.
Med den Mickey Mouse volumn vi ser idag er mønster satt.
det er mange andre aksjer på børsen nå som vil gi god avkastning med en oljepris på USD 65. Archer har allerede sagt hva det forvente for 2021 og det er ikke veldig sexy, bare små beløp.
det er derfor vi ser at det eneste som kjæpe og selge er roboter som trader 300 aksjer om gangen.
Er det noen som har en oppdatert top 20 liste? har spurt Archer direkte men som vanlig får jeg ingen svar
Snart i minus idag. for en jævlig møkkaaksjer. Jeg ser for meg at den vil synke jevnt nedover de neste måneder på syltynn volumn.
det er mange andre aksjer på børsen nå som vil gi god avkastning med en oljepris på USD 65. Archer har allerede sagt hva det forvente for 2021 og det er ikke veldig sexy, bare små beløp.
det er derfor vi ser at det eneste som kjæpe og selge er roboter som trader 300 aksjer om gangen.
Er det noen som har en oppdatert top 20 liste? har spurt Archer direkte men som vanlig får jeg ingen svar
Snart i minus idag. for en jævlig møkkaaksjer. Jeg ser for meg at den vil synke jevnt nedover de neste måneder på syltynn volumn.
Redigert 01.03.2021 kl 14:06
Ja, det er triste saker.
Alt opp idag, men Archer gjøre ikke en damn shit.
Kan ikke ser for meg noen vesentlig økning for en stund og volumn vil avta.
Fristet å selge alt og går inn I oddfjell drilling. Litt sent ute men fristende
Selv de største haussere må vel innrømme at de har bommet her.
Alt opp idag, men Archer gjøre ikke en damn shit.
Kan ikke ser for meg noen vesentlig økning for en stund og volumn vil avta.
Fristet å selge alt og går inn I oddfjell drilling. Litt sent ute men fristende
Selv de største haussere må vel innrømme at de har bommet her.
Redigert 01.03.2021 kl 13:54
AksjeAstronaut
01.03.2021 kl 13:34
7953
Dette må være den dårligste oljeaksjen på Oslo børs for øyeblikket. Reagerer ikke på noe som helst.
markie
01.03.2021 kl 12:44
8044
Mener og huske noen nevnte at en 5 års kontrakt trenger fornyes i disse dager..
Virker som aksjen har kjølnet ytterligere. De leverer som quided. Dermed vill de kortsiktige ut. 😊
Så billig at ingen seriøse vill ta i det. 😄
Virker som aksjen har kjølnet ytterligere. De leverer som quided. Dermed vill de kortsiktige ut. 😊
Så billig at ingen seriøse vill ta i det. 😄
markie
01.03.2021 kl 09:59
8227
Var vel ytterligere en eventuell forlengelse av en stor kontrakt i disse dager. Dette skulle hende i februar ble det skrevet her. Noen som har oversikt der?
Tingebri
28.02.2021 kl 10:31
5824
I analysen til Pareto har de økt EBITDA for 2021 til USD 86 mill, noe som tilsvarer en økning på ca. 13% sammenlignet med 2020. Archer er kjent for å guide konservativt. De har guidet en økning på 10-20%, mot 2020, noen jeg tror er altfor lavt. Pareto har økt omsetningen med 1,9% for 2021. Dette mener jeg er altfor lavt når Argentina nå kommer tilbake til normale nivåer før pandemien og den nye kontrakten med Equinor starter opp. Skindlo sa i Q4 presentasjonen at Argentina kom til å nå nivået for pandemien, i løpet av Q1. Omsetningen og resultat fra aktiviteten i Nordsjøen økte fra 2019 til 2020, tross lav oljepris og pandemi. I Argentina derimot sank omsetningen kraftig og resultatet var negativ med USD 26 mill. i 2020. Her kommer den store jokeren for Archer sin del i 2021. Ledelsen i Archer har ikke guidet noe særlig for Argentina for 2021, annet enn at de har sagt at aktiviteten i Argentina er tilbake til før pandemi nivå i løpet av Q1 2021. Analytikerne tør fortsatt ikke justere sine modeller for økning i Argentina. Q1 2021 rapporteres allerede 30 april. Her kan vi forvente en betydelig økning i både omsetning og EBITA sammenlignet med Q4 2020. I Q2 2021 starter Wireline kontrakten med Equinor opp, og i Argentina kan vi forvente et helt kvartal med aktivitet før pandemi nivå, eller kanskje enda høyere på grunn av skatteintensivene fra den Argentiske stat.
Grunnen til økning siste kvartal er økt arbeidskapital pga. økt aktivitet etter full covid nedstengning.
2020 er egentlig et tapt år pga. kraftig fall i omsetning og ekstraordinære nedstengningskostnader. At gjeld ikke blir nedbetalt kraftig siste kvartaler er kun derfor, men fremover nå skal vi få se☝️😃
🚀🚀🚀🚀
Det tror jeg du har rett i. Med hva de har guidet fremover og hva vi selv klarer å rote frem på tråden her så ser 2021 og 2022 ut som bedre tider.
Redigert 27.02.2021 kl 19:11
solid1
27.02.2021 kl 18:48
6231
I vår herres koronaår 2020 er det nok meget få selskap rundt om i verden som har hatt prioritet i å betale ned gjeld. 😯 En fornuftig ledelse ville i denne perioden heller ha penger på bok som en form for sikkerhet i en ellers usikker verden.
Etter hvert som koronanistene slippet taket på verden, vil nok nedbetalingen fortsette. 😊
Det kan godt hende TS har adressert det tidligere. Det må da være lov å spørre?
Jeg er fullstendig klar over at gjeld er redusert fra $800 til $504 mUSD. Jeg ser også at gjeld ikke er redusert fra Q3 til Q4, men den har økt litt.
Jeg er fullstendig klar over at gjeld er redusert fra $800 til $504 mUSD. Jeg ser også at gjeld ikke er redusert fra Q3 til Q4, men den har økt litt.
markie
27.02.2021 kl 18:02
6305
Amatør k.. Dette du etterspør har trådstarter gjennomgått ved flere anledninger her. Ta en titt så ser du at selskapet faktisk har ønsket forsere nedbetalingene. Allerede amortert ned fra ca 800 til ca 500 mill $
Redigert 27.02.2021 kl 18:04
Her virker det ikke som de tar noe som helst høyde for økt aktivitet i Argentina. Ledelsen har allerede guidet om økt inntjening ut året, den inntjeningen kommer fra Equinor kontrakten senere i år og andre aktiviteter.
Må da komme noe økt aktivitet i Argentina etterhvert. Mer i inntjening burde da sørge for nedbetaling av gjeld som er veldig positivt fremover.
At gjelden skal helt nedbetales er vel også urealistisk. Gjeld er sunt for effektiv drift og maks utnyttelse.
Ser lovende ut. Bare å holde denne 2 år slik det ser ut nå.
Noen som kjenner til avtalen rundt gjelden de har? Hvor store avdrag etc er det der når den begynner å løpe.
Må da komme noe økt aktivitet i Argentina etterhvert. Mer i inntjening burde da sørge for nedbetaling av gjeld som er veldig positivt fremover.
At gjelden skal helt nedbetales er vel også urealistisk. Gjeld er sunt for effektiv drift og maks utnyttelse.
Ser lovende ut. Bare å holde denne 2 år slik det ser ut nå.
Noen som kjenner til avtalen rundt gjelden de har? Hvor store avdrag etc er det der når den begynner å løpe.
Tingebri
27.02.2021 kl 17:01
6364
Fra Pareto, publisert 4 februar :
Still an out-of-the-money option
Performance
Archer is better positioned than a year ago, which is impressive
considering the Covid pandemic. However, with net debt still around
6x 2021e EBITDA, we continue to view the stock as an out-of-themoney option at current service pricing. HOLD, TP NOK 5 (3.5)
Improving earnings, despite no overall market recovery
Archer did well in 2020, in light of the challenging market conditions,
generating positive FCF and an EBITDA well above the lows of 2016-
17. Despite no overall market recovery, the company furthermore
expects EBITDA to increase 10-20% in 2021. While the outlook in
Argentina is notoriously hard to predict, the company’s brownfield
NCS exposure remains favourable. We thus model a slight increase in earnings also into 2022.
Sufficient liquidity though 2023
Following another successful refinancing last spring, Archer has no
meaningful maturities until 2023 with current net debt of USD ~500m
the lowest since the Seawell days, helped by further debt forgiveness
from Seadrill. With a decent buffer and cash flow after interest of USD 30m p.a. expected in 2021-22, the company should thus have
sufficient liquidity and financial manoeuvrability the next years.
Remains an out-of-the-money option
While leverage has continued down, net debt remains elevated at
~5.8x EBITDA. This is in line with EV/EBITDA levels of well capitalized
oil service companies, and it would take some 15-20 years to repay
all debt based on 2021-22 FCF. While the situation looks better than
a year ago, which is impressive given the Covid pandemic, we thus
continue to view the equity as an out-of-the-money option. We lift
our target to NOK 5 (3.5), reiterating our HOLD rec.
Still an out-of-the-money option
Performance
Archer is better positioned than a year ago, which is impressive
considering the Covid pandemic. However, with net debt still around
6x 2021e EBITDA, we continue to view the stock as an out-of-themoney option at current service pricing. HOLD, TP NOK 5 (3.5)
Improving earnings, despite no overall market recovery
Archer did well in 2020, in light of the challenging market conditions,
generating positive FCF and an EBITDA well above the lows of 2016-
17. Despite no overall market recovery, the company furthermore
expects EBITDA to increase 10-20% in 2021. While the outlook in
Argentina is notoriously hard to predict, the company’s brownfield
NCS exposure remains favourable. We thus model a slight increase in earnings also into 2022.
Sufficient liquidity though 2023
Following another successful refinancing last spring, Archer has no
meaningful maturities until 2023 with current net debt of USD ~500m
the lowest since the Seawell days, helped by further debt forgiveness
from Seadrill. With a decent buffer and cash flow after interest of USD 30m p.a. expected in 2021-22, the company should thus have
sufficient liquidity and financial manoeuvrability the next years.
Remains an out-of-the-money option
While leverage has continued down, net debt remains elevated at
~5.8x EBITDA. This is in line with EV/EBITDA levels of well capitalized
oil service companies, and it would take some 15-20 years to repay
all debt based on 2021-22 FCF. While the situation looks better than
a year ago, which is impressive given the Covid pandemic, we thus
continue to view the equity as an out-of-the-money option. We lift
our target to NOK 5 (3.5), reiterating our HOLD rec.
Redigert 27.02.2021 kl 17:01
solid1
27.02.2021 kl 15:34
6425
Absolutt Frodon, og legger meg helt flat da jeg antok du bare hausset. Du hadde helt rett.😊
Kommer imidlertid til å sjekke litt hvilke regler som gjelder markedsføring, og om selskapet har gått over streken.
Frodon
27.02.2021 kl 14:42
6472
solid1
27.02.2021 kl 11:47
6599
Det er nok som TS skriver allerede 8. januar; «denne kan gå 5 gangen» 😃
I tillegg synes inntjening nå å kunne øke så mye at man gjerne setter 10- gangen for å lettere kalkulere.
😯 Skiftet batteri i kalkulatoren hele tre ganger for å forvisse meg at tallene stemmer.
Det virker som eneste usikre element er hvem som blir sittende med Seadrills aksjepost.
Er det mulig at Archer kan legge tilrette for å kjøpe litt av seg selv?🥂
Håper alle tar seg bryet med å ha en fortsatt trivelig helg👍