Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 550901

Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.

De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.

🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Anywhere
07.04.2021 kl 16:18 4804

Troll i ord. Det ble rykket til 4,98 og aksjen går i circuit break med matching inn i sluttauksjonen.
Hva skjer her nå?
Anywhere
07.04.2021 kl 16:20 4808

Sandum skrev Innlegget er slettet
Se det, Archer troner videre på wireline-toppen!!
SjonkelRolf
07.04.2021 kl 16:25 4789

Oi oi. 5år. Må vel være verdt noen øre . Raketten vår🚀
Redigert 07.04.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 16:26 4805

Hva skrev jeg kl 13.25?

Never og jeg mener NEVER underestimate the power

Panamerican contract next
Redigert 07.04.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Anywhere
07.04.2021 kl 16:27 4790

Digg avslutning.
Høyeste sluttkurs, skyhøyt over siste høy på 4,73, på høy omsetning på de siste par år.
Det kan fort bli fart fra start også i morgen med kontraktsfordøyelse og estimat-økninger så det holder fra de såkalte analytikerne.
Nå skal Archer ha mer folk og overta mange. Det er et stort selskap som vokser tildels betydelig nå på sine kjerneområder. Ekstremt bra!
Slettet bruker
07.04.2021 kl 16:29 4795

Thepower lukter panamerican extension.

Og ja, jeg snakker om meg selv som tredjemann.

God I'm good

Men denne kontrakten her er ikke så stor. Totalt backlogg er nå 3.5 milliard NOK på wireline og mye av det er den ny Equinor kontrakt. Men, det hjelper på.

Panocean, now that is a contract extension that is worth waiting for.
Redigert 07.04.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Gjeter
07.04.2021 kl 16:36 4745

Solgte ikke du bortimot alt du hadde da? :-)
Slettet bruker
07.04.2021 kl 16:38 4747

Me??

Neida: Sitter enda vettu
Anywhere
07.04.2021 kl 16:43 4742

Saken er uansett at tiden er overmoden for at markedet og analytikere MÅ starte å prise Archer som noe mer enn en opsjon med stor konkurssansynlighet. Vi er såvidt begynt å bevege oss ut av det terrenget, men er fortsatt godt innenfor stor konkurs-sannsynlighetsprising på aksjen. Selskapet lander kontrakter med varighet langt inn i nesten gjeldsutslettelse...og vil være et selskap i bra vekst fremover.
Det kan ikke prises under 20 kroner når modenheten i markedet er oppnådd.
cold
07.04.2021 kl 17:01 4621

Meldingen i dag med "langsiktig rammeavtale med ConocoPhillips" kommer på toppen av kursdobling fra 4.20. Det gamle kursmålet på ca. 8.50 må oppjusteres. Vi har fått en betydelig forbedring av kontantstrøm av driften, og sammen med positiv EBITDA for 2020 forteller at aksjen er betydelig underpriset. Realistisk kursmål bør vel ligge i området 10 - 13 kr vel?

Redigert 07.04.2021 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
Liffo
07.04.2021 kl 17:09 4559

Vel unt til alle som sitter i ro👌 Bare begynnelsen, og slutt og følg med time for time, uke for uke er bedre👏👏eller mnd for mnd...
Redigert 07.04.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
cold
07.04.2021 kl 17:19 4500

Femårig rammeavtale med ConocoPhillips Skandinavia som begynner i andre kvartal 2021 og inkluderer opsjoner.
Archer har dermed en total ordreserve på 3,5 milliarder kroner, fremgår det av meldingen.
Redigert 07.04.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 17:22 4473

Jeg forventer ikke skryt av dere, men en "takk" av og til ville jeg har satt pris på
suspekt
07.04.2021 kl 17:26 4444

Endelig kan archer få den kursen den fortjener, men det har vert venting i mange år. Jeg må ha over 6 før jeg er evan og eventuelt selger, men potensialet er jo høyere enn det nå.
Gratulerer alle, ble jo en bra dag likevel da. Tolmodighet lønner seg ofte.
Fevang
07.04.2021 kl 17:27 4444

Ja - tusen takk for at du stort sett har vært negativ. Har sikkert hjulpet mange.
Dufour
07.04.2021 kl 17:41 4379

Takker for mange kunnskapsbaserte innlegg på denne tråden. Denne Fredriksen-Raketten skal definitivt reprises og videre opp!! Sitter selv med 200000 aksjer og 35% i papirgevinst. Selger ikke denne før 25 ++......forventer at EBITDA vil øke betydelig fremover med de nye kontraktene og et generelt strammere oljeservice marked.
markie
07.04.2021 kl 17:44 4365

Med opsjoner på ytterligere forlengelser. Virker rimelig stødig denne investeringen nå. Glad jeg begynte plukke på 1,85 synd jeg da ikke kjøpte alt på en gang 😀😎

The contract is for an initial five-year period commencing second quarter, 2021 and includes additional optional periods.
Karybdis
07.04.2021 kl 18:16 4200

Har jo hatt Archer en god stund og med tap, men fikk jo snittet godt ned omkring 2 og kjøpte en del mer etter GT2RS meget gode startinnlegg her og som fortjener honnør; æres bør den som æres skal. Jeg tror den skal reprises med mindre noe mer uventet skjer; gjelden tikker nedover i dollar til omkring 840 nå; grei cashflow og så vidt jeg vet ingen umiddelbare lånekrav; bør kunne bli bra.

cold
07.04.2021 kl 18:58 4092

Archer er en syklisk aksje og vi er helt i starten på denne. Interessant skal det bli å se hvor aksjen befinner seg et stykke inn i denne cykelen, om noen år når oljeprisen står et sted mellom 120 - 180 dollar.
hofa
07.04.2021 kl 19:29 4024

thepower/ Salat, søg dog læge, du er utilregnelig, godt vi har GTR2 til at opdatere os, for du bidrager da med absolut O.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 19:33 4049

Hvis du helt seriøst tror på oljepris mellom 120 og 180 dollar, så bør du vurdere en del andre investeringer...
LEIFARILD
07.04.2021 kl 19:34 4065

For min del så er det GT2RS som kommer med den saklige og langsiktige informasjonen her. Som ikke vingler fra dag til dag.
Når det er sagt, så er jeg spent på dagene som kommer, men mer om månedene som kommer. Jeg tror endelig Archer kan våkne til liv igjen.
Ihvertfall er det mye positivt nå.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 19:54 4022

Say no more☝️😃

Archer sin årsrapport viser overskudd i 2020 med 4 mill. dollar. Archer hadde av og nedskrivninger på samlet 124 mill. dollar.

Egenkapitalen styrket seg i perioden, gjelden ble nedbetalt med Nok 740 mill. Det ble kun ettergitt Nok 450 mill. resterende er gjort over driften ca. Nok 300 mill.

Nok 2,- pr. Aksje ble nedbetalt av gjeld over driften og nok 3,1 ble ettergitt. Kun betalingsevnen som ble nedbetalt over driften er nok til å forsvare Nok 10,- pr. aksje med en P/E på 5, ved P/E på 10 bør kursen gå til Nok 20,-.

Hele tiden blir gjelden lavere og rentekostnadene lavere, gjeldsnedbetalingen går dermed fortere og fortere, og driften bedres stadig.

Når skal Archer få dette innover seg i kursen.😃

🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
07.04.2021 kl 19:58 4041

GT2RS, herlig analyse av deg og archer også doblingskandidat teknisk. spennende selskap fremover!
AksjeAstronaut
07.04.2021 kl 21:22 4162

Hva tenker dere om dette jeg fant i et kommentarfelt hos Shareville om Archer? Honnør til MonsåsKapital for analysen.

"Med forbehold om at jeg tar feil, jeg er på ingen måte oljeekspert eller finansanalytiker. Har ikke snakket med IR og har ikke studert det ekstremt nøye:

Se gjeldsspøkelset som henger over ARCH.

De skylder en halv milliard dollar etter du trekker fra kontantbeholdning. Denne gjelda betaler de mellom 2 og 4 % over libor for.

Stiger renta, noe som ventes fremover, så blir det meget dyrt for et selskap som egentlig ikke tjener spesielt godt, i en syklisk bransje med langsiktig eroderende markedsgrunnlag.

Lånene har såvidt jeg kan forstå maturity 2023. Med dagens kontantstrøm har de ikke sjans til å hoste opp det innen fristen. De vil altså måtte refinansiere lånene. Dersom olje/rigg/drillverden ser rævva ut i 2023 vil de ha store problemer med å få til det. Det er en vesentlig risiko for at archer kan ha mer turbulens frem til det tidspunktet, og fremtidig gjeldsfinansiering kan ha enda verre vilkår enn i dag.

De hadde forøvrig en svært lite imponerende investering i QES som de tapte enormt på, noe jeg stusser på når de egentlig burde konsentrere seg om egen gjeld fremfor å tulle med investeringer i USA.

Ser også at de oppgir betydelig andel av eiendeler som "goodwill" hele 175 millioner dollar. I kontekst er egenkapitalen oppgitt til å være 100 millioner dollar. Goodwill er klassisk oppblåsing av balanse (revisortriks for å lure investorer) og når det utgjør så mye så er det et stort rødt flagg. I realiteten har de negativ egenkapital.

Det er en reell og vesentlig sjanse for konkurs (eller utvanning av eksisterende aksjonærer) i archer, og de prises deretter. I praksis balanserer de på kanten og er avhengig av å "snu skuta", ikke på kvartalsbasis men flere år med sterk inntjening og en snarlig nedgiring av gjelda.

Jeg ser likevel en bitteliten sjanse for oppside og forblir investert, mest fordi jeg har lyst å se hva som skjer her."
Slettet bruker
07.04.2021 kl 21:44 4066

Skjerp deg med baissingen din, du er gjennomskuet, du henviser til innlegg med oppdiktet risiko som ikke er reell eller har betydning for dagens situasjon.

Les deg opp.

De kan fint klare renteøkning på 5% og fortsatt være cash positiv etter renter og investeringer.

Selskapet forsvarer fint sin gjeld og verdier i dag, ingen grunn til raskere nedskrivning av goodwill. De skriver ned verdier allerede i raskt tempo, pr.i dag er det mer sannsynlig at de skriver opp verdier.

Vet du egentlig hva goodwill er? Det skal representere antatte faktiske markedsverdier. Revisorer pålegger justering, dersom forhold skulle tilsi dette.

Refinansiering er nok ikke ett problem 2 år frem, da er gjeld vesentlig redusert ytterligere. Det er større sjanse for rentejustering nedover etterhvert som gjelden blir mindre.

Det kan raskt være at de selger unna feks. Argentina, da vil gjeld bli tilnærmet borte.

Les forøvrig andre innlegg på denne tråden, så ser du at det er totalt grunnløs problemstilling som reises.

Archer har ingen risk for utvannende emisjoner, ref. CEO Pareto presentasjon nå sist.

🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 07.04.2021 kl 22:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 21:58 3996

Bør være I løpet av denne måned
AksjeAstronaut
07.04.2021 kl 22:49 3800

Jeg sitter med fortjeneste i Archer selv, og har planlagt å sitte svært long. Jeg bare liker å se både haussingen og baissingen. Derfor jeg ville ha synene deres på kommentaren jeg siterte.
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:04 3735

Jeg er helt enig med deg, man må alltid ser på begge sider.

Jeg synes de hadde noen gode poeng og når folk spør hvorfor Archer er så "underpriset" kanskje er det en del forklaring I den analyse.

De har mye gjeld, de har mye godwill, de har lav margin, de blåste vekk en formula på QES investering, de er utsatt for rente økning o.s.v

Det er riktig at de må refinasieres om 2 år,.men det tror jeg de klarer helt fint, så lenge marked er med de.

Archer er ikke free money, det er en betydelig risiko, men samtidig en betydelig potential oppside.

Husk at når alle tror man skal opp så skjer det nesten aldri (ref Q4)

Kan gå begge veier med alle aksjer, inkludert Archer
Redigert 07.04.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:34 3636

Er det virkelig så håpløst umulig for pessimistene her å skjønne og lese Archers posisjon i dag, om at de er ute av den kritiske fasen.

Ref. CEO, det er en opsjon som ligger der, ved bedring av markedet vil det kunne bli veldig veldig hyggelig avkastning.

Driften er stabil og under god kontroll, og skalerbar ved endringer, mao. Archer har nå lav risiko, men med betydelig oppside.

Ståa er nå at Archer viser nå tall som er grunnlaget som forsvarer betydelig oppside.

Det er ingen fare for utvannende emisjoner, det har CEO presisert, og det skjønner man også av driften de har. Den store risikofasen er forbi.

Nå skal den dobles.

🚀🚀🚀🚀🚀

Redigert 07.04.2021 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2021 kl 23:58 3625

Dagens kontrakt er noe kryptisk med størrelsen da det ikke klart sies om back log på 3,5 mrd. er inklusiv den med Equinor, men tas den ut, er dagens kontrakt på 2,5 mrd. som tilsier omsetning på 500 mill. pr. år.

Med Archers Ebitda margin på ca 15% gir dette økt Ebitda med 75 mill. pr. år.

Ganger du dette tallet etter skatt med faktor 6 bør markedsverdi øke med ca. 360 mill.

Archers aksjekurs burde gått ca. 50% på dagens kontraktsmelding.☝️😃

SÅNN CIRKA

🚀🚀🚀🚀🚀😃😃😃
Jassman
08.04.2021 kl 00:35 3558

Bra innlegg synes jeg..
Dette beskriver veldig bra mitt syn på Archer og hvorfor jeg satser mange av mine kroner på Archer. Høy risiko knyttet til mye dyrt utstyr og tilknyttede gjeldsforpliktelser som gjør det krevende å holde hodet over vannet slik de siste årene har vært. Jeg tror kort oppsummert at den verste av kneika er over og at det er ganske sannsynlig at mixen av: økte inntekter * bedre marginer på nye oppdrag * reduserte gjeldskostnader kommer til å innebære betydelig bedre bunnlinje og et stup i risiko som igjen vil sende prisen på selskapet rett i været. Men det er jo risiko her: trøbbel i oljebransjen og press på leverandørpriser, behov for investeringer og etterslep i vedlikehold og tap av kontrakter osv... Hadde jeg hatt mere risikokapital hadde jeg lastet opp her.

Men jeg har heller ikke nebbet langt inn i oljebransjen. Hva tror dere på forumet om:
Marginer på nye kontrakter? Vil økt aktivitet presse opp prisene til underleverandørene fremover? Operating income de siste åra er ganske sjabert selv om det har vært korona...
Mesteparten av historiske inntekter er contract revenues. Jordanger beskrev ganske vagt en topplinje vekst på 10-20 % (noe som bringer oss tilbake til 2019) i webcasten. Tror dere at de nye kontraktene var innkalkulert i dette?
Tror dere økte inntekter tvinger behov for nye investeringer? Avskrivningene betyr vel nettopp det?
Synes forøvrig Archer er kjempedårlige til å melde sine nye kontrakter. Først 2,5 Mrd sammen med partnere. Det interessante er jo hva Archer drar inn ikke hva andre får. Og nå idag ny kontrakt uten antydning hva det vil innebære annet enn hva backlogen for Norge er.. Er dagens avtale med Conoco ny eller videreført?

Spent på morradagen.. tror det kan gå 2 veier men ikke sidelengs.. Uansett jeg blir lenge..

Takk til dere på forumet for å dele synspunkter og kunnskap..
Redigert 08.04.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Jassman
08.04.2021 kl 00:42 3559

Håper det!! men det du sier er jo at det kun eksisterer 2 kontrakter i Norge som ikke er levert....
Redigert 08.04.2021 kl 00:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2021 kl 06:59 3374

Og hvis Equinor k9ntrakt er med, hva en den nye kontrakt verdt?

Ingen grunn til at equinor kontrakt.er ikke med I backlog
Slettet bruker
08.04.2021 kl 07:11 3367

Ser ut for meg som.dette er en extension,.ikke "new" business

https://www.agcc.co.uk/news-article/archer-awarded-five-year-contract-by-conocophillips

Ja ja, forvente et fall idag utover dagen. Kan ta feil, men Archer pleier å shoot up on kontrakt news og falle.tilbake som et fjert.

Kan hende.at betingelser på denne extension.er verre en eksisterende? Og det er derfor.fe ikke melde konkret verdier?

Sum og ummarum kan dette betur.mindre inntenkt fremover

Wireline er small.chips. det er de to rigger som skal være nøkkel til økt inntjening.

Money talks, bullshit walks baby

Thepower strikes again
Redigert 08.04.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare