Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 537513

Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Anywhere
09.06.2021 kl 16:01 4111

True!
God dag da swing-trade fra 15 i RECSI også gikk ut på 18,5 i dag morges. Hyggelig avkastning på 3 uker!
Forresten bra omsetning på gang igjen i Archer. Ser vi noe som hofta og gikta melder om de neste par dager?
Redigert 09.06.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Jono
09.06.2021 kl 16:08 4107

Ikke til å tro, lenge siden så høy omsetning, rart at ikke kursen beveger seg opp, selv om dagen ikke er slutt enda.
En veldig positiv dag for flere aksjer, bare å vise til Petrolia, høy omsetning uten særlig, kursløft bare 7%!
Slettet bruker
09.06.2021 kl 16:13 4101

Mest sannsynlig gode nyheter på gang. Alltid noen som vet mer enn andre..........
Anywhere
09.06.2021 kl 16:31 4061

Aksjen trades generelt litt oppover, kan hende vi ser handelsområdet løfte seg til mellom 5 og 5,20 nærmeste dager igjen.
Jono
09.06.2021 kl 16:51 4087

Ja, ikke sant, at alltid noen som vet mer enn oss andre! :-(
Ønsker alle en god kveld, selv koser meg med god vin.
Ikke minst, veldig positivt at så mange har solgt sin aksjer i dag! :-)
Jono
09.06.2021 kl 18:15 4066

Savner deg GT, at lenge siden vi har fått med oss en så stor omsetning i Arcer, at som jeg har kommentert før, at ikke kursen ble påvirket mer positivt.
Som jeg ikke tror på selv, at dette skyldes robot handel, men planlagte kjøp, les overføringer, noe jeg selv var en stor amatør, ikke ferdig med selv!
Noen venter på neste Q tallene, men for meg er dette en stor dag, ikke minst en stor motivasjon til å bli med så enda mye lengre ...
LEIFARILD
10.06.2021 kl 07:51 3795

Da kom melding om 2 års forlengelse av Pan am kontrakt.
Blir bra dette.
Billyjojimbob
10.06.2021 kl 07:54 3807

Bevegelser i dag,pos fremover,👍
Anywhere
10.06.2021 kl 08:05 3753

Akkurat, både gikta og hofta hadde rett i går!
hofa
10.06.2021 kl 08:14 3703

Så kan robotten ikke følge med > 5,60
nafa
10.06.2021 kl 08:29 3617

Teksten i dagens FA !
Archer har mottatt varsel om to års forlengelse av sin kontrakt for Pan American Energy i Cerro Dragon-feltet i Argentina, opplyses det i en børsmelding.

Basert på dagens aktivitetsnivå er den estimerte verdien av kontraktsforlengelsen på 200 millioner dollar (1,65 milliard NOK). Endelige kontraktsbetingelser er foreløpig ikke forhandlet.
Redigert 10.06.2021 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
cheezy
10.06.2021 kl 08:30 3621

Hadde du lyttet til gikta og hofta, hadde du gjort det enda bedre i dag.
Jeg har stor tro på Argentina på litt sikt. Når oljeetterspørselen tar seg opp, tror jeg det vil være mindre kapasitet utenfor OPEC+ enn før COVID, og både Biden og avkastningskrav taler mot at det blir hodeløs vekst i skiferolje i USA. Da kan skifer i Argentina være neste ut.
Anywhere
10.06.2021 kl 08:37 3618

Jeg har mine ting som kan gjøre det bra likevel i dag:)
Anywhere
10.06.2021 kl 08:44 3615

Archer burde forøvrig dratt til 8 kroner i dag. Den endelig ketchupen!
markie
10.06.2021 kl 09:12 3629

Bare og vente litt så selges det under 5 igjen??
Slettet bruker
10.06.2021 kl 09:29 3576

Trenger flere nye kontrakter tenker jeg, slik som Equinor de fikk nylig. Det vil bidra til økt inntjening, men bra de får forlengelse på viktige avtaler også. Ser for meg at det og at de kan vise til reduksjon i gjeld vil være viktig for å klatre mer. Ser ikke ut som det er noe investeringsvilje i aksjen utover hva vi ser nå. Håper likevel denne PanAm påvirker positivt og vi kan strekke oss mot 6kr etterhvert og si farvel til 4-tallet.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 09:35 3553

Kan virke som om denne nyheten har vært innbakt i kursen lenge, i praksis ingen reaksjon på nyheten og forholdsvis lite volum.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 09:40 3525

Ja, skal ikke se bort i fra det. Vi vet vel ikke helt marginene på det arbeidet som er avtalt her, kan være de er høyere, selv om hele kontraktsverdien ikke nødvendigvis er høyere. Likevel, av total omsetning har det kanskje ikke så stor påvirkningskraft. Det er en kontrakt som sikrer fortsatt arbeid, vil ikke gi veldig mye ekstra på dagens nivå. Hadde dette vært en helt ny kontrakt ville nok det hatt større effekt.
markie
10.06.2021 kl 09:40 3520

Blir endel ørken and ring nå. En kontrakt på modul riggene hadde ellers vært noe. Det kan skape liv i leiren. 😴
Slettet bruker
10.06.2021 kl 09:49 3473

I rødt faktisk. Nå begynner det å bli lite saklig :P
hofa
10.06.2021 kl 09:55 3609

Jamen for Hel.... en nitte aktie - hvad sker der.
markie
10.06.2021 kl 10:01 3635

Flere selgere en kjøpere da går kursen ned. Hva med en analyse her nå. Vi kjenner ikke betingelsene i forlengelsen her men. Kursen I Archer har flere spådd her inne i lange tider nå. Alle tar feil.
danmark1
10.06.2021 kl 10:24 3564

Ikke den tålmodige.
cheezy
10.06.2021 kl 10:25 3655

Morsom formulering som jeg ikke kunne la være å kommentere. Nå ser det dessverre ut til at denne kontrakten var priset inn i kursen. En ting jeg har sett i aksjer som har lite fokus fra analytikere og institusjonelle investorer er at det ofte kan ta en dag eller to fra vi får gode eller dårlige resultater og til det beveger kursen. Vi får håpe at dette er tilfelle her.

De fleste som er aktive her på forumet er vel allerede fullt lastet i Archer, så her er det vel lite å hente. Selv regner jeg med å sitte med aksjene mine i minst ett år til.
Anywhere
10.06.2021 kl 10:26 3698

Hofta og gikta forteller tydeligvis kun om at det kan komme positive nyheter, men ikke noe om kursutviklingen i aksjen:)

På meg virker handelen i Archer mer og mer suspekt uten at kvasi-teorier av ulike konspiratoriske varianter dras frem.
Det er ikke et selskap med Archers omsetning og inntjening verdig å fortsatt prises nær historisk lave konkursnivåer.
Jeg kan med min aller beste vurderingsevne ikke fatt og begripe at ikke denne aksjen må drifte oppover til vesentlige høyere nivå enn det vi ser.
Dagens bekreftelse er IKKE noe som får investorer til å selge 100K aksjer til 4,85. Det er en omsetning som er utelukkende kontrollert mellom to parter som har styring på kurs. Det kan det ikke finnes noe tvil om, om det er ikke konspirasjon, men faktum.
Lettere enn på handelen i Archer kan man ikke se slikt!
Det betyr også at aksjen vil havne på annet omsetningsnivå når noe VIL det slik....

Cheezy, dine registreringer om senvirkninger på en aksje, ofte forskjøvet med en dag og to, kan jo bli tilfellet de videre dager for Archer.
Jeg kan ikke forstå at den ikke skal drifte noe oppover kommende tider i alle fall, selv om jeg mener at en tid med ketchup-effekt i aksjen er temmelig aktuell.
Redigert 10.06.2021 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
10.06.2021 kl 10:32 3683

Kan være enig i dette.
Tar dagens reaksjon med knusende ro.
Har noe pantepenger som går inn dersom kursdansen fortsetter
SjonkelRolf
10.06.2021 kl 10:53 3627

Dagens forlengelse tilsvarer 2 ganger Archers børsverdi............ og litt til
Rakettrally
10.06.2021 kl 10:55 3644

Ja, det kan du si. Så er det tilsvarende avtaler som også har blitt inngått tidligere i år. Forstå det den som kan
nafa
10.06.2021 kl 12:20 3483

Det som trengs her er vel at noen langsiktige med mye aksjer blir skikkelig lynforbanna og selger seg ut.
Eller at Seadrill blir nødt å kvitte seg med aksjene i Archer til noen som har ressurser til å kjøre kursen.
Eller at vi kommer så pass langt fram i Q-resultater at markedet ser at her kan det være stoore penger å hente i å være eier i selskapet.
Eller at noen byr på selskapet når tålmodigheta er nær slutt for mange av oss langsiktige....
Anywhere
10.06.2021 kl 12:32 3458

Nafa, det legges nok opp til at noen skal bli utålmodige.
Disse kjennsgjerninger gjelder nok for Archer pt:
1. Aksjemarkedet er en mekanisme for å overføre penger fra de utålmodige til de tålmodige
2. Aksjemarkedet kan holde seg illikvid langt lenger enn du klarer å holde deg likvid.

Jeg kan holde meg likvid til dovre faller, og jeg har ekstrem tålmodighet, og opprettholder den ved litt trading dann og vann.
Redigert 10.06.2021 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
nafa
10.06.2021 kl 12:37 3454

En ting er uansett sikkert og det er at noen driver med en svært så ivrig handelsaktivitet i aksjen som tyder på at de har god tro på at her er det penger å gjøre framover.
Kursen bølger stadig opp og like fort ned igjen daglig.
Volumet har i snitt øket veldig den siste tiden og enkelte dager svært lav igjen.
Tålmodigheta hos mange skal settes på prøve her ser det ut til.
nafa
10.06.2021 kl 12:47 3442

OG, anonymiteten på handelssiden har åpnet mye større muligheter for å kunne drive uhindret manipuleringsaktivitet i aksjen,
akkurat slik noen holder på daglig for tiden.
nafa
10.06.2021 kl 13:22 3407

Meg klarer de nok heller ikke å bikke ut av dette, særlig når man i tillegg ser at "markedet" nå begynner å røre på seg og som betyr at dette på en eller annen måte, og på et eller annet tidspunkt må kommer til å bety kursøkning framover.
Og høyst sannsynlig kommer til å bety utbytte om få år. Hovedeier liker slikt må vi vite.
Anywhere
10.06.2021 kl 13:22 3457

PT skal aksjen kontrolleres under 5 kroner. Når det slipper vet man ikke, men det er ikke ferdig lastet under 5 enda:)
Citadel som skal forsøke å få ut resten av sin short?
Slettet bruker
10.06.2021 kl 14:23 3389

Så lenge man ikke ser større forbedringer på bunnlinja, så blir det heller ikke nevneverdig press oppover i aksjen. Man må jo ikke glemme at dette er oljeservice, her holder det ikke å love bedring i resultatet slik man kan med alle de grønne luftslottene, man må faktisk vise til gode resultater. Og det skjer nok ikke før rundt Q3 vil jeg tro. Man vil nok se en tendens i Q2 resultatene pga oppstart av nye kontrakter, men i Q3 vil man slippe mye av den negative effekten som covid-19 har på marginene.
Slettet bruker
10.06.2021 kl 16:09 3236


Uansett så er dette sikret en omsetning neste 2 år på 1,6 mrd. Men merkelig at Archer er det eneste selskapet som ikke blir gitt tillit til å overleve og har en bedret fremtid. Alle andre mulige drittselskap på børsen ville flydd i taket på det Archer Har levert i år av kontrakter.

Archer går ikke konk, de nedbetaler gjeld løpende eller øker virksomheten betydelig ift. Børsverdi.

Kursutviklingen er en vits.

Snar flyr ballongen til værs🚀🚀🚀🚀🚀
Slettet bruker
10.06.2021 kl 16:11 3255


Tydelig at den og de som handler om dagen handler med seg selv.

Det henger ikke på greip å selge en eneste aksje her nede.