Archer - STERK ANBEFALING
Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
Takk Jono. Husk å bruke litt andre ord en "at" av og til og holder deg til "one train of thought" om gangen.
Mest viktig må man husker å ta din Ritalin og slutte med hvitvin 😀
Sukk. Ikke for å skryte
Mest viktig må man husker å ta din Ritalin og slutte med hvitvin 😀
Sukk. Ikke for å skryte
Jono
07.08.2021 kl 07:25
3502
God morgen og takk for oppmerksomheten.
PS: drikker lite hvitvin, men er glad i god rødvin!
PS: drikker lite hvitvin, men er glad i god rødvin!
markie
09.08.2021 kl 09:24
3030
Det drar seg mot den 12 august og q2. Fremdeles laber interesse for aksjen. La oss håpe tallene kan skape litt optimisme igjen.
Enig, trenger det. Opp 1% nå på 5 aksjer liksom.
markie
09.08.2021 kl 11:25
2889
Nå faller oljeprisen gesvint. Archer falt 20% mens oljeprisen gikk opp . Kan vi risikere en slags dobbel effekt her? Hvor mye ned når oljepris går tilbake.?
Jeg venter spent for den vesentlig volumn økning.
Det var en stall tips fra proffene
Det var en stall tips fra proffene
Det er på vei, ser du ikke? Proffene hadde rett ser det ut til!!
Hvorfor eier du Archer hvis den faller når olje er opp og faller enda mer mer når olje er ned?
Making new lows now. Sikkert på 3 tallet før Fredag
Bare til å kjøpe. Knall billig. No brainer detter her. Markedet akjønner ikke sitt eget beste 😆😆
Boom
Bare til å kjøpe. Knall billig. No brainer detter her. Markedet akjønner ikke sitt eget beste 😆😆
Boom
Ja, du har nok rett, bare å hamstre her. Dette er grisebillig.
markie
09.08.2021 kl 14:23
2772
Slettet brukerskrev Ja, du har nok rett, bare å hamstre her. Dette er grisebillig.
Bedre la kjøpet ligge til fredagen. Det er tørr dronningens spådom.
nafa
09.08.2021 kl 14:30
2755
Si så fall ikke første gangen vi ser nedgang i kurs etter positivt resultat.
Tror ikke vi får oppgang uansett resultat.
Eksplosjon i kurs ser vi nok ikke før «gutta boys» finner det høvelig og helst når vi minst venter det.
Tror ikke vi får oppgang uansett resultat.
Eksplosjon i kurs ser vi nok ikke før «gutta boys» finner det høvelig og helst når vi minst venter det.
markie
09.08.2021 kl 14:37
2750
Vi får følge deres eksempel i mellomtiden. Handle litt til lit till osv.. Gjesp
Mistet troen Nafa???
Hva skjedde med "oss" langsiktig?? 🤡
Maybe now you will believe in the power. Børsen er opp idag 🤣
Hva skjedde med "oss" langsiktig?? 🤡
Maybe now you will believe in the power. Børsen er opp idag 🤣
Redigert 09.08.2021 kl 15:11
markie
09.08.2021 kl 15:30
2669
Oljeprisen faller selvsagt følger Archer på .. 🤣
Ingen som tror deg power. Alltid når du forsøker komme med fakta analyser viser det seg at påstanden er feil. Men det funker bra for deg og skrike "nå skal vi ned". Det har stemt bra siden mai mnd. Omsetningen er nå borte. Fyker fort opp om vi får omsetning igjen. Hvilket skjer för eller siden..
Ingen som tror deg power. Alltid når du forsøker komme med fakta analyser viser det seg at påstanden er feil. Men det funker bra for deg og skrike "nå skal vi ned". Det har stemt bra siden mai mnd. Omsetningen er nå borte. Fyker fort opp om vi får omsetning igjen. Hvilket skjer för eller siden..
markie
09.08.2021 kl 15:43
2652
Nesten 70k nå på 4,20!! Noe for GTR og any? De er proffe og vet hvor høyt vi skal..)))
Folket skal ut nå!
Ferie er over. Heldigvis jobb i morgen så slipper følge med på dette.
Kjøpte for 10k kr da.. 🤣
Slutter lavest siden april. Stopp loss ryker tett
Folket skal ut nå!
Ferie er over. Heldigvis jobb i morgen så slipper følge med på dette.
Kjøpte for 10k kr da.. 🤣
Slutter lavest siden april. Stopp loss ryker tett
Redigert 09.08.2021 kl 16:30
Stakkar Markie. Han hørte aldri på meg. Kunne solgt godt over 5kr noen måneder siden.
Hørte på haussere.
Dette går bare en vei. Alle som har noe mell ørene ser det.
OSE på ATH. Børaen er opp idag
Hørte på haussere.
Dette går bare en vei. Alle som har noe mell ørene ser det.
OSE på ATH. Børaen er opp idag
Redigert 09.08.2021 kl 16:41
Markedet bygger seg opp for Q2 tall på Fredag
Selv med en 30% økning vil vi være lavere en intradag Jan 15 🤣🤣🤣
Tror bortsett fra 5 tui 6 stk på denne forum at ingen vet om eller legger merke til Q2 for Archer
Må si at Archer gjøre en formidable markedsførings jobb.
10% ned på Fredag eller mer? 3kr til Jul? BRe 17kr fra TS kursmål
Who the daddy???
Selv med en 30% økning vil vi være lavere en intradag Jan 15 🤣🤣🤣
Tror bortsett fra 5 tui 6 stk på denne forum at ingen vet om eller legger merke til Q2 for Archer
Må si at Archer gjøre en formidable markedsførings jobb.
10% ned på Fredag eller mer? 3kr til Jul? BRe 17kr fra TS kursmål
Who the daddy???
Redigert 09.08.2021 kl 16:57
Må jo se ting litt i sammenheng da, lov å bruke hjernecellene. Se på olje i dag, ganske i rødt. Hjelper ikke at børsen er grønn ellers da..
Kom igjen, Archer går ikke opp når oljen er opp heller.
Hva var kursen når olje varI 50 USD?? I Februar??
Hvis du tror at Archer følge oljeprisen day to day må du skjepe deg
Se på charts siste 3 måneder. Oljw er ned 0.48% Archer er ned 21%
Hvis Archer skal følge olje I say You, I repeat YOU DO the math.
Som sagt, det har vært en FUNDAMENTAL endring I risiko bilde med Archer p.g.a dårlig valg fra managent. I tillegg har vi ingen som vil ta I dette p.g.a Freddy. Nei gutter, trodde jeg kunne gjøre en kjapp 20% her, men dwt gikk ikke.
Mine få aksjet bli solgt før Fredag for denne løpet er godt kjørt
Hva var kursen når olje varI 50 USD?? I Februar??
Hvis du tror at Archer følge oljeprisen day to day må du skjepe deg
Se på charts siste 3 måneder. Oljw er ned 0.48% Archer er ned 21%
Hvis Archer skal følge olje I say You, I repeat YOU DO the math.
Som sagt, det har vært en FUNDAMENTAL endring I risiko bilde med Archer p.g.a dårlig valg fra managent. I tillegg har vi ingen som vil ta I dette p.g.a Freddy. Nei gutter, trodde jeg kunne gjøre en kjapp 20% her, men dwt gikk ikke.
Mine få aksjet bli solgt før Fredag for denne løpet er godt kjørt
Redigert 09.08.2021 kl 17:10
Forresten den optimal olje pris for Archer over tid er USD 60 to 80. Fakt
Redigert 09.08.2021 kl 17:11
Høyt volum i dag. Litt ned, det er selvfølgelig ikke ønskelig, men sånn er det.
Snart Q2. Burde bli veldig bra.
Snart Q2. Burde bli veldig bra.
Hva er det ledelsen har sagt og gjort siste ukene? Som har endret risikobildet. Nå er jeg spent....
nafa
09.08.2021 kl 17:33
2621
Hva er det du egentlig holder på med dumme dame ?
Du sitter med aksjer du skal selge før fredag sier du ??
Prater kursen ned så det holder !!
Helt utrolig hvordan du røper din dumskap !
Håper endelig vi kan få slippe dette uendelige gnålet ditt, Herrregud !!!
Du sitter med aksjer du skal selge før fredag sier du ??
Prater kursen ned så det holder !!
Helt utrolig hvordan du røper din dumskap !
Håper endelig vi kan få slippe dette uendelige gnålet ditt, Herrregud !!!
Jeg trenger ikke prater kursen ned. Det klare seg helt fin uten meg.
Bare fordi jeg sier under 4kr før fredag betyr ikke jeg er pessimist, bare realist.
Mitt råd er gratis tross alt......
Teknisk er aksjen helr knust nå. Bare spør anywhere
Bare fordi jeg sier under 4kr før fredag betyr ikke jeg er pessimist, bare realist.
Mitt råd er gratis tross alt......
Teknisk er aksjen helr knust nå. Bare spør anywhere
Redigert 09.08.2021 kl 17:43
Q1 var i pluss, i Q2 har arbeid for Equinor og ConocoPhillips startet opp. Aktivitet i Argentina er opp når man ser på riggtelling.
VI kan jo vise til konkrete ting. Men DQ spyr ut masse fjas.
VI kan jo vise til konkrete ting. Men DQ spyr ut masse fjas.
Anywhere
09.08.2021 kl 17:50
2692
Teknisk ikke knust, sjekk støtte 4.
Men generelt lar jeg DryQPower få gnåle på her, det er meningsløst å kommentere notorisk gnål.
Men generelt lar jeg DryQPower få gnåle på her, det er meningsløst å kommentere notorisk gnål.
Bare vent til Q2 tall kommer. Jeg tror du skal blir skuffet, eller rettere sagt, at markedet reagerre negativt
Jeg har tatt hintet. Du høre ikke mer fta meg før Fredag eller hvis prisen går under 4kr.
Med stor sannsynlighet hører dere fra meg om ikke altfor lenge
Lykke til. Keep smiling on this highway to hell
Jeg har tatt hintet. Du høre ikke mer fta meg før Fredag eller hvis prisen går under 4kr.
Med stor sannsynlighet hører dere fra meg om ikke altfor lenge
Lykke til. Keep smiling on this highway to hell
Redigert 09.08.2021 kl 17:57
Tingebri
09.08.2021 kl 18:02
2714
Dryqueen er pessimist til det motsatte er bevist, det har han innrømmet selv her på forumet. Det er nok bare nervene som spiller han et puss akkurat nå som Q2 nermer seg.
Beklager, lesere, at jeg skriver lite om dagen, men det er kun fordi dragqueen har ødelagt tråden fullstendig sine barnslige innlegg.
Innleggene er totalt meningsløse med tøys. Hen roper av glede ved en minimal kursendring fullstendig ute av betydning for oss seriøse investorer som har litt mere kroner og ikke hopper i taket av noen få tusenlapper i gevinst eller tap på daglig kursutvikling.
Jeg er selv overbevist om at uken slutter med betydelig høyere kurs på Archer enn vi har sett i det siste og at dragqueen ikke kommer å gjøre fra seg etter fredagen.
🚀🚀🚀🚀🚀
Innleggene er totalt meningsløse med tøys. Hen roper av glede ved en minimal kursendring fullstendig ute av betydning for oss seriøse investorer som har litt mere kroner og ikke hopper i taket av noen få tusenlapper i gevinst eller tap på daglig kursutvikling.
Jeg er selv overbevist om at uken slutter med betydelig høyere kurs på Archer enn vi har sett i det siste og at dragqueen ikke kommer å gjøre fra seg etter fredagen.
🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 09.08.2021 kl 18:40
omans
09.08.2021 kl 19:41
2536
Den sterke anbefalingen har ikke resultert i så mye kursoppgang i år. kurs er lavere nå enn dagen etter(9.1) at tråd ble opprettet.
Men, den kommer nok bare man har god tid vel....
Men, den kommer nok bare man har god tid vel....
Redigert 09.08.2021 kl 19:42
drømmeren
09.08.2021 kl 19:58
2514
Kommer når citadel trekker shorten sin helt? Kun dager å dekke den nå...
Rakettrally
09.08.2021 kl 21:23
2429
Virker som de fleste sitter stille i båten, ingen fyller merkverdig på med aksjer. Citadel leker seg litt, trekker den nedover. Her skjer det lite før Fredriksen har planen klar, tror jeg
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 helt enig
Sterk anbefaling eller hødeløs haussing? Same shit
Sterk anbefaling eller hødeløs haussing? Same shit
Jeg må si at det er litt mye klaging nå. Trådstarter har argumentert veldig bra for caset syns jeg. At kursen ikke har beveget seg mtp kontraktene inngått i år og tydelige tegn på bedring er ikke noe å gjøre med. Slikt pleier å rette seg på sikt om selskapet fortsetter å levere på kvartalsrapportene.
Syns hvertfall det er alt annet enn hodeløs hausing. Nedsnakket til aksjen fra en viss person her inne derimot...
Syns hvertfall det er alt annet enn hodeløs hausing. Nedsnakket til aksjen fra en viss person her inne derimot...
Quick
09.08.2021 kl 23:40
2246
Enig med deg Amatørkongen. Jeg har blokkert og anbefaler andre til å gjøre det samme. Hadde vært fint å få opp kvaliteten på forumet.
Jeg har gjort mine prinsipielle valg og venter til markedet skal komme tilbake... Ting skjer hele tiden og det er litt av gamet. Ser fram til håndfaste nyheter om selskapet som kommer om ikke så lenge:)
Jeg har gjort mine prinsipielle valg og venter til markedet skal komme tilbake... Ting skjer hele tiden og det er litt av gamet. Ser fram til håndfaste nyheter om selskapet som kommer om ikke så lenge:)
Oil opp, det bwtyr Archer opp
Åpen 4.36kr snart 4.16kr
Åpen 4.36kr snart 4.16kr