Archer - STERK ANBEFALING
Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.
Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.
EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.
Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.
De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.
Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.
Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.
Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.
NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.
Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃
Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.
Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.
Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.
🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
Nei, du gruser kursen så mye, så her kommer nok ikke kursen opp. dust.
Du har forventet kurs I 20kr lenge nå uten at det hjelpe.
KLXE kan skade mye med Q2.
Markedet løper etter overskrifter "Archer back in the red -.Negativt kvartal for Fredriksen dominert oljemygg"
Tror du fremdelea pä 5kr på Fredag? Er det noen som tror på det?
KLXE kan skade mye med Q2.
Markedet løper etter overskrifter "Archer back in the red -.Negativt kvartal for Fredriksen dominert oljemygg"
Tror du fremdelea pä 5kr på Fredag? Er det noen som tror på det?
Klxe har falt tilbake, det kan utgjøre en nedskrivning ved q2, men Archer vil kunne være i en posisjon der de kommuniserer god inntjening med god og sterk cash effekt.
Argentina og NCS vil ha kraftig forbedring fra Q1.
Dette vil i tillegg forbedres ytterligere til Q3.
DET ER VED DETTE KVARTALET JEG HAR FORVENTET AT RESULTATENE BLIR STERKERE. KLXE FÅR SEILE EGEN SJØ, DEN ER NULLET I MINE FORVENTNINGER.
🚀🚀🚀🚀🚀
Enkelt sagt, hvis man hadde plusset på pengene de har pisser vekk på quintana/klxe ville kursen blitt circa 11kr idag.
Skindlo var CFO før ham var CEO
CHIEF FINANCIAL OFFICER må vel ta noen ansvar da. Det er tross alt hans jobb å styre pengesekken.
Han få ikke noe free pass fra meg ihvertfall
https://www.archerwell.com/dag-skindlo-2/
CHIEF FINANCIAL OFFICER må vel ta noen ansvar da. Det er tross alt hans jobb å styre pengesekken.
Han få ikke noe free pass fra meg ihvertfall
https://www.archerwell.com/dag-skindlo-2/
Redigert 10.08.2021 kl 17:28
Alt er relativt min venn 😂 For noen dager siden var det vel 50k aksjer, haha.
Det skulle vært mer. Selskapet har litt å bevise. Jeg er optimist fordi de neste kvartalene ser bedre ut enn de som har vært. Jeg mener hvertfall det. Guidingen for neste år ser også lovende ut. Nå gjenstår det selvfølgelig å se.
KLXE er jeg enig i. Leste igjennom litt for litt siden. Håper de klarer å snu skuta litt.
Det skulle vært mer. Selskapet har litt å bevise. Jeg er optimist fordi de neste kvartalene ser bedre ut enn de som har vært. Jeg mener hvertfall det. Guidingen for neste år ser også lovende ut. Nå gjenstår det selvfølgelig å se.
KLXE er jeg enig i. Leste igjennom litt for litt siden. Håper de klarer å snu skuta litt.
Rakettrally
10.08.2021 kl 17:13
3990
Dag Sklindlo har vært CEO i 1,5 år nå. https://www.maritimt-forum.no/stavangerregionen/nyheter/2020/archers-board-of-directors-appoints-dag-skindlo-as-ceo-and-espen-joranger-as-cfo-of-archer
Det var vel John Lechner som rotet det til med kjøpet av KLXE? Skindlo har vel vært i rollen siden starten av korona, og han har virkelig gjort en god jobb spør du meg
Det var vel John Lechner som rotet det til med kjøpet av KLXE? Skindlo har vel vært i rollen siden starten av korona, og han har virkelig gjort en god jobb spør du meg
Jono
10.08.2021 kl 17:12
3989
Sukk, takk for at du holder ut, men som GT2 skrev om i går, ikke kan få sagt meg mer enig, at denne "tråden" er forpestet av noen som har skrive diare, eller hva som det virker som for meg.
Ja, jeg har latt meg provosere og svare selv, ikke burde gjort i ettertid, men som alltid er så lett å være etterpåklok også!
Lav omsetning i dag og så langt denne uke, kan like så godt være positivt, at vi alltid må huske, at noen _må_ selge!
Vil eller må, kan sikkert diskuteres, at følt på selv, f.eks. bare må være med på emisjon, men hvilke aksjer skal jeg selge?
Som sagt, mange grunner for at noen selger, men i de fleste tilfeller, kanskje fordi noen vet mer enn oss andre, eller?
Ja, jeg har latt meg provosere og svare selv, ikke burde gjort i ettertid, men som alltid er så lett å være etterpåklok også!
Lav omsetning i dag og så langt denne uke, kan like så godt være positivt, at vi alltid må huske, at noen _må_ selge!
Vil eller må, kan sikkert diskuteres, at følt på selv, f.eks. bare må være med på emisjon, men hvilke aksjer skal jeg selge?
Som sagt, mange grunner for at noen selger, men i de fleste tilfeller, kanskje fordi noen vet mer enn oss andre, eller?
Slettet brukerskrev En dag nærmere Q2. Var veldig bra volum i dag også. Lover veldig godt for fredag!
Du skal få mye credit for optimism.
Men hvordan man kan kaller en omstening på 250,000 aksjet og 1.2 mill kroner veldig bra volumn er et under for meg.
Dette er et selskap med 5000 employees og en omsetning på snart 1 milliard USD
Den volum vi ser er rett og slett skammelig. Tror alle måtte inrømme det
Men hvordan man kan kaller en omstening på 250,000 aksjet og 1.2 mill kroner veldig bra volumn er et under for meg.
Dette er et selskap med 5000 employees og en omsetning på snart 1 milliard USD
Den volum vi ser er rett og slett skammelig. Tror alle måtte inrømme det
Redigert 10.08.2021 kl 17:08
En dag nærmere Q2. Var veldig bra volum i dag også.
Lover veldig godt for fredag!
Lover veldig godt for fredag!
Ja da nei da jo da. Oljen er ihvertfall opp 3%
Men det betyr ikkje noe.
Buy and hold. Hope for oppkjøp
Noe positivt nhyeter fra over dammen da. KLXE nærme seg 50 mill USD market cap med stormskritt.
Vi long term Archer stockholders betalter bare 100 mill USD for 10% av selskapet 3 år siden. Shit happens. Betyr ikksje nokka
Husker noen hva KLXE andeler bokført som I Q1? 12 bucks? De må vel avskriver 50 mill nok I Q2 da?
Kan spiser opp mye det. Just saying. Sukk
Men det betyr ikkje noe.
Buy and hold. Hope for oppkjøp
Noe positivt nhyeter fra over dammen da. KLXE nærme seg 50 mill USD market cap med stormskritt.
Vi long term Archer stockholders betalter bare 100 mill USD for 10% av selskapet 3 år siden. Shit happens. Betyr ikksje nokka
Husker noen hva KLXE andeler bokført som I Q1? 12 bucks? De må vel avskriver 50 mill nok I Q2 da?
Kan spiser opp mye det. Just saying. Sukk
Redigert 10.08.2021 kl 16:51
Typisk shortere å leke seg med slike aksjer som dette. Med den solide guidingen selskapet har gitt, kontrakter inngått og fremtidsutsikter så burde dette løse seg. Om vi når trådstarters ønske om 20kr gjennstår å se, markedet må være enig. Mediene og FN kjører propagandamaskineriet for fullt om dagen. Olje er ikke så hipstervennlig lenger.
Jeg tror vi kan få en grei økning basert på Q2 og Q3. Neste år virker jo veldig lovende. Her tror jeg det bare er å sitte.
Jeg tror vi kan få en grei økning basert på Q2 og Q3. Neste år virker jo veldig lovende. Her tror jeg det bare er å sitte.
Rakettrally
10.08.2021 kl 14:51
3690
Ja, der har du rett dry queen...citadel leker seg her. Volumet er også lavt. Er Q på fredag, hadde trodd det skulle være litt mer action
Roet seg nå. Bra volum. Lover godt for fredag dette! Knallresultat og opp 50% etter Q2. Etter Q3 er vi på 8kr+++
Anywhere
28.01.2021 kl 16:59
8711
Må passe på da, for når Archer plutselig går solid, så kan den fort overshoote. Så tror man at 8 er stopp, kan det fort bli 16 i en to-ukers bevegelse...:)
28.01.2021 kl 16:59
8711
Må passe på da, for når Archer plutselig går solid, så kan den fort overshoote. Så tror man at 8 er stopp, kan det fort bli 16 i en to-ukers bevegelse...:)
Neida, de leker enda. bare ser på trading mønster. 5 aksjer her 5aksjer da.
De er ikke ferdig.
De er ikke ferdig.
drømmeren
10.08.2021 kl 14:18
3527
Nå begynner så smått citadel å hente inn aksjer. Omsetningen øker forsiktig...
happi67
10.08.2021 kl 12:00
3663
Hadde operatører sett potensiale til topaz og fjernet gamle Derrick er så hadde de spart mye penger. Så på Heimdal. Koster ekstremt mye med oppgradering av gamle boremoduler.
Absolutt! Kan nesten bare gå en vei dette. Ikke minst står de klar til å stenge alle brønnene i årevis fremover. Mye gamle og modne felt som skal pensjoneres.
Rakettrally
10.08.2021 kl 11:03
3718
Ser lovende ut? Hva er forandret siden i går, siden du nå er positiv?
Rart at ingen nevne det som FN secretary sa igår. Alle land må slutte å leter etter olje med en gang.......
Hvis det skjer skal olje prisen går gjennom taket og de som vil tjener best på det? brownfield operators.
Archer har 90% av sin inntekt fra brownfield operations. Dette her kan bli en game changer vet du. Buy and hold
Hvis det skjer skal olje prisen går gjennom taket og de som vil tjener best på det? brownfield operators.
Archer har 90% av sin inntekt fra brownfield operations. Dette her kan bli en game changer vet du. Buy and hold
Redigert 10.08.2021 kl 11:00
Ja, Q2 burde pumpe opp denne prisen litt igjen.
Skal ikke Topaz på jobb i UK på lang kontrakt i disse dager? Burde vel dra inn noen gryn på bunnlinja den også. Topaz, Conoco, Equinor, mer futt i Argentina. Ser lovende ut altså. Får vi enda mer volum er det plutselig 5kr+ til fredag også videre opp.
Skal ikke Topaz på jobb i UK på lang kontrakt i disse dager? Burde vel dra inn noen gryn på bunnlinja den også. Topaz, Conoco, Equinor, mer futt i Argentina. Ser lovende ut altså. Får vi enda mer volum er det plutselig 5kr+ til fredag også videre opp.
Redigert 10.08.2021 kl 10:43
Blokkering funker bra. Jeg har blokkert NAFA and Salah for lenge siden.
Vesentlig økning I volumn I dag. Det er bra.
Q2 ser lovende ut nå. Litt skuffet at kursen ligger med brukket rygg enda
Vesentlig økning I volumn I dag. Det er bra.
Q2 ser lovende ut nå. Litt skuffet at kursen ligger med brukket rygg enda
nafa
10.08.2021 kl 10:23
3770
Trykk på 3 prikker oppe til høyre på innlegg fra den du ønsker å blokkere.
Bart76
10.08.2021 kl 10:17
3778
Er det mulig å blokkere brukere? Det frister. Admin ser ikke ut til å ta grep tross flere anmeldelser.
Oil opp, det bwtyr Archer opp
Åpen 4.36kr snart 4.16kr
Åpen 4.36kr snart 4.16kr
Quick
09.08.2021 kl 23:40
2247
Enig med deg Amatørkongen. Jeg har blokkert og anbefaler andre til å gjøre det samme. Hadde vært fint å få opp kvaliteten på forumet.
Jeg har gjort mine prinsipielle valg og venter til markedet skal komme tilbake... Ting skjer hele tiden og det er litt av gamet. Ser fram til håndfaste nyheter om selskapet som kommer om ikke så lenge:)
Jeg har gjort mine prinsipielle valg og venter til markedet skal komme tilbake... Ting skjer hele tiden og det er litt av gamet. Ser fram til håndfaste nyheter om selskapet som kommer om ikke så lenge:)
Jeg må si at det er litt mye klaging nå. Trådstarter har argumentert veldig bra for caset syns jeg. At kursen ikke har beveget seg mtp kontraktene inngått i år og tydelige tegn på bedring er ikke noe å gjøre med. Slikt pleier å rette seg på sikt om selskapet fortsetter å levere på kvartalsrapportene.
Syns hvertfall det er alt annet enn hodeløs hausing. Nedsnakket til aksjen fra en viss person her inne derimot...
Syns hvertfall det er alt annet enn hodeløs hausing. Nedsnakket til aksjen fra en viss person her inne derimot...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 helt enig
Sterk anbefaling eller hødeløs haussing? Same shit
Sterk anbefaling eller hødeløs haussing? Same shit
Rakettrally
09.08.2021 kl 21:23
2430
Virker som de fleste sitter stille i båten, ingen fyller merkverdig på med aksjer. Citadel leker seg litt, trekker den nedover. Her skjer det lite før Fredriksen har planen klar, tror jeg
drømmeren
09.08.2021 kl 19:58
2515
Kommer når citadel trekker shorten sin helt? Kun dager å dekke den nå...
omans
09.08.2021 kl 19:41
2537
Den sterke anbefalingen har ikke resultert i så mye kursoppgang i år. kurs er lavere nå enn dagen etter(9.1) at tråd ble opprettet.
Men, den kommer nok bare man har god tid vel....
Men, den kommer nok bare man har god tid vel....
Redigert 09.08.2021 kl 19:42
Beklager, lesere, at jeg skriver lite om dagen, men det er kun fordi dragqueen har ødelagt tråden fullstendig sine barnslige innlegg.
Innleggene er totalt meningsløse med tøys. Hen roper av glede ved en minimal kursendring fullstendig ute av betydning for oss seriøse investorer som har litt mere kroner og ikke hopper i taket av noen få tusenlapper i gevinst eller tap på daglig kursutvikling.
Jeg er selv overbevist om at uken slutter med betydelig høyere kurs på Archer enn vi har sett i det siste og at dragqueen ikke kommer å gjøre fra seg etter fredagen.
🚀🚀🚀🚀🚀
Innleggene er totalt meningsløse med tøys. Hen roper av glede ved en minimal kursendring fullstendig ute av betydning for oss seriøse investorer som har litt mere kroner og ikke hopper i taket av noen få tusenlapper i gevinst eller tap på daglig kursutvikling.
Jeg er selv overbevist om at uken slutter med betydelig høyere kurs på Archer enn vi har sett i det siste og at dragqueen ikke kommer å gjøre fra seg etter fredagen.
🚀🚀🚀🚀🚀
Redigert 09.08.2021 kl 18:40
Tingebri
09.08.2021 kl 18:02
2715
Dryqueen er pessimist til det motsatte er bevist, det har han innrømmet selv her på forumet. Det er nok bare nervene som spiller han et puss akkurat nå som Q2 nermer seg.
Bare vent til Q2 tall kommer. Jeg tror du skal blir skuffet, eller rettere sagt, at markedet reagerre negativt
Jeg har tatt hintet. Du høre ikke mer fta meg før Fredag eller hvis prisen går under 4kr.
Med stor sannsynlighet hører dere fra meg om ikke altfor lenge
Lykke til. Keep smiling on this highway to hell
Jeg har tatt hintet. Du høre ikke mer fta meg før Fredag eller hvis prisen går under 4kr.
Med stor sannsynlighet hører dere fra meg om ikke altfor lenge
Lykke til. Keep smiling on this highway to hell
Redigert 09.08.2021 kl 17:57
Anywhere
09.08.2021 kl 17:50
2693
Teknisk ikke knust, sjekk støtte 4.
Men generelt lar jeg DryQPower få gnåle på her, det er meningsløst å kommentere notorisk gnål.
Men generelt lar jeg DryQPower få gnåle på her, det er meningsløst å kommentere notorisk gnål.
Q1 var i pluss, i Q2 har arbeid for Equinor og ConocoPhillips startet opp. Aktivitet i Argentina er opp når man ser på riggtelling.
VI kan jo vise til konkrete ting. Men DQ spyr ut masse fjas.
VI kan jo vise til konkrete ting. Men DQ spyr ut masse fjas.