SP 30 % større enn AP.

Slettet bruker
09.01.2021 kl 17:13 991

SP 22,6 %
AP 17,5 %
Diff. 5,1 %, dvs. ca 30 %.

Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
09.01.2021 kl 22:43 912

Så sammen med frp blir det rent flertall da.

Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 06:09 824

Frp gjør nå alt de kan for å melde seg på : Under 8 % blank klubben.
Og det må være mye "ledige" prosenter til "nye" partier som kommer.
Det nye eneste anti-globalistiske partiet skal jo ha plass med sine 30 %.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 06:37 814

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Norge er ikke preget av en befolkning som er storbønder eller kommunister. Feil analyse mister.
AP kan mye mulig havne enda lavere enn 17,5 %. Og hva har AP å tilby ? Ingenting. Vi holder
oss for nese i håp om at de reduserer skadeleggingen de bedriver.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 08:16 775

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det fasinerende med AP (som jeg tidligere har stemt på) er at de klarer det kunststykket å provosere absolutt alle nok til IKKE å stemme på dem.

På mange måter er AP blitt partiet (ennå mer under Corona) for byfolk med høyere lønn/formue, ikke de superrike, men de med dyre boliger med utleiedel, hjemmekontor og Tesla som sekundærbil. Disse provoseres likevel av formueskatt, høyere inntektsskatt og eiendomsskatt og stemmer heller Høyre

Klimafanatikerne synes ikke AP går langt nok og stemmer heller MDG

Den store gruppen med blant annet helsearbeidere, lærere, politi (mange som jobber turnus), som ikke har arvet mye penger og ikke har råd til Tesla. Denne gruppen (som må på jobb fysisk hver dag) irriterer seg over bompenger, dårlige parkeringsmuligheter på jobb, høye boligpriser, økende lønnsforskjeller osv. Som Tone Sofie Aglen påpeker i VG, så er de fleste i denne gruppen normalt opptatt av klima, men de ønsker ikke å få dårlig samvittighet for å spise kjøttkaker og en årlig sydentur. Tanken på en samferdselsminister fra MDG i en fellesregjering får nok mange i denne gruppen til å sette fredagstacoen i halsen.

Som en annen har påpekt i denne tråden, alle i yrker som har fått vilkårene sine destruert av fri flyt av arbeidskraft.

Unge uten rike foreldre opplever gallopperende boligpriser og i stor grad et vanskelig jobbmarked.

AP har klart kunstykket å egentlig ikke være et parti for noen. Gerhardsen må vri seg i graven :-). Jeg tror artikkelforfatteren i VG har helt rett i at folk flest ikke plasserer seg på den tradisjonelle rødt/blått aksen lenger, det gjelder også meg :-). Hadde AP gått tilbake og studert Einar Gerhardsens "enkle" filosofi, så hadde mye vært gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.01.2021 kl 08:54 743

Er du en representant for Høyresiden og Hegnar Forum. Ekstreme synspunkter. Mener at det er ulovlig å skrive om politikk på forumet. Eller det slik at det er lov om det passer for Finansavisen Forum. Kjenner til at noen innlegg er blitt slettet når de er kritiske til innlegg fra Hegnar. Dette er helt tullete.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
JonasKr
10.01.2021 kl 08:56 739

AP har identitetsproblemer. Hvis de skal være partiet for f.eks en tømrer, eller en turnusarbeidende sykepleier med jobb i en storby, så burde AP gjøre som Gerhardsen gjorde, gå ut og snakk med folk! Hvis en AP-politiker spør meg hvorfor jeg ikke stemmer AP lenger, så skal jeg gladelig svare, men opplever egentlig ikke at de er så interesserte.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
10.01.2021 kl 08:58 733

Mange ser sikkert på Oslo og ser da at Ap ikke har noen egen politikk eller noe annet enn økte skatter de ønsker å oppnå.
De lar jo tilsynelatende mdg styre kommunen slik de vil.
En stemme til Ap blir da en stemme til mdg
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare