ELE - Acquisition of Harmonychain are terminated

HP17
ELE 11.01.2021 kl 08:50 10188

Les dagens melding "Element ASA announces that discussions regarding an acquisition of Harmonychain are terminated"
Hva skal ELE gjøre nå?

Element ASA announces that discussions regarding an acquisition of Harmonychain are terminated and cancellation of conditional NOK 60 million private placement
Element ASA (OSE: ELE)today announces that the discussions regarding the acquisition of at least 95% of the shares in Harmonychain for a total of 51 million Element considerations shares has been terminated and the conditional NOK 60 million private placement has consequently been cancelled.
Les hele meldingen her.
https://newsweb.oslobors.no/message/522320
Redigert 21.01.2021 kl 09:04 Du må logge inn for å svare
helloween
14.01.2021 kl 08:39 1836

Rød_Larsen skrev 👍👍🚀
Nå har Element «flere parallelle diskusjoner gående», ifølge styreleder Christensen.

– Det er mye spennende og interessante aktører der ute, og det er bare å brette opp ermene, sier han
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
14.01.2021 kl 09:05 1791

Onkel Øystein er med.

Bra!
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2021 kl 09:47 1736

Dette minner meg om Gjøkeredet. La meg stille et retorisk spørsmål. Selskapet brukte et år på å lansere hva vi må anta var det beste alternativet de hadde, noe annet ville være meningsløst. Dette var altså HC, som synes det er god reklame å legge på hjemmesidene et intervju med Hegnar hvor Hegnar ler brokk på seg av selskapet.

Jeg gjentar dette bar det «beste» Ele klarte å komme opp med etter rundt ett års leting. Fra nå av skal det forhandles på påstått andre alternativer, men som altså ikke var første ønsket. Jeg mener HC er nært en scam og det menet jeg Ele burde ha sett før de lanserte dette eventyret. Så kommer det en artikkel om hvor flott det var å si nei til HC og aksjekursen løfter seg. Hjelp!!!

Jeg har intent å utsette på selskapets strategi, men sjansen for å lykkes, dvs finne en Unicorn som finner noe som helst interessant i Ele er veldig liten/minimal. Med Euronext Growth kan nærmeste hvilken som helst pølsebod med business ideer som er bare luft liste seg og tilsynelatende få kastet penger etter seg. Dette kan umulig vare, men slik er det nå. Dessverre så er den mest sannsynlige partner som finner ELE «attraktiv» et useriøst tulleselskap som ikke en gang klarer å liste seg på Euronext Growth. Ele er priset til 90-100 mill og har i beste fall rundt 10 mill i cash. Hvorfor skal selskap med et Unicorn-product betale 80-90 mill for Ele når Euronext er «gratis». Det er de samme aktørene/investorene i begge markedene. Viljen er der, men å få til det de ønsker er veldig vanskelig. Den største oppsiden ligger i et marked som har sluttet å regne og har mistet vettet. Dette kan ikke vare, så det haster å selge en drøm og få betalt for det, før noen tvinges til å regne. Lykke til sier jeg bare
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
14.01.2021 kl 09:50 1728

Takk, Jan.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
innregistrert
14.01.2021 kl 09:59 1708

Nice!!nu gjelder det å være inne😎🚀🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Inord
14.01.2021 kl 11:48 1621

Jan har et godt poeng der.
Er en grunn til at man ikke har hoppet til med de andre alternativene tidligere.

Eneste man har et syltynt håp om, er at man valgte det man syntes var best.
Men at det i fjor høst dukket opp også andre gode alternativ, men da jobbet man med Harmony.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2021 kl 12:07 1590

Kan jo også legge til at dette er andre gang et samarbeid mellom Harmonychain og Element er aktuellt. Forrige gang, vi husker jo alle hvordan det gikk, var det riktignok et annet regime som styrte Element. Men Harmonychain har vel samme styreleder nå som da.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Flieger
14.01.2021 kl 12:15 1579

Hadde Jan vært rådgiver for ELE så hadde dere spart dere mye tid. Det skulle ikke så mange timene med "analyse" av HC for å se at her var det mye rart. Er dere virkelig så jævla naive. Gruppenaivitet er det et ord? Den ene naive overbeviser den andre om at dette er gullebra. Oh my God. Det finnes ikke rart at Nigeria svindlerne gjør det godt i Norge. Tusenvis av idioter med alt for mye penger. Det er utrolig å se hvor mye penger folk kan overlevere til små lugubre selskaper på oslo børs. Sitter to typer inne i en bod og mottar millioner av kroner og vurderer det ene vrøvvelet etter det andre. Blir helt matt. Hvor mange av dere forstår hva Haft driver med egentlig? Aner meg at de som forhandlet med HC og trengte, var det 6 mnd for å konkludere, heller ikke skjønner en døyt av hva kongen av Vermount og youtube styrer med. Etter alt dette tullballet så fortsetter aksjonærene og putte penger på grisen. Et sørgelig skue. Kan dere ikke bare kjøpe i et selskap som virker! Kahoot, NOD e.l ? Eller bare spille bort pengene på Biri og få det overstått!
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare