Q4 Tallene for ArcticZymes Technologies

Målet med denne tråden er først og fremst å finne ut hvem av oss som er best til å spå tallene for Q4, med den informasjonen vi sitter på i dag. Jeg har invitert Dere, pga på de trådene jeg har fulgt ang. Azt virker dere som seriøse nok til at dette kan bli en bra konkuranse uten useriøse kommentarer. De som ikke er blitt invitert,men vil delta,kan sende “request”,så tar jeg avgjørelse på om dere får bli med.Den som er nærmest vinner æren av å være best på å bruke den infoen vi sitter på til å spå neste kvartalstall. Og vinnerens navn blir redigert inn her på toppen så snart jeg har fått sjekket Q4 tallene opp imot svarene Dere har avgitt.Bordet fanger, så ikke lov å redigere dagen etter (men samme dag er greit ) svaret er avgitt eller legge inn flere ganger.De forskjellige postene gir forskjellige poeng, da noen poster kan være lettere å synse seg frem til en andre, og slik får vi også lettere EN vinner.

Total Sum Eiendeler (2p )
Totalsum egenkapital (3p)
Omsetning: (2p )
Ebitda (3p)
Overskudd: (4p )
Tot.Korte lån: (2p)
Tot. lange lån (1p )

Det er veldig vanskelig av treffe på Eiendeler og egenkapital i Q4 denne gangen,så har derfor gitt disse 2 postene mer tyngde mhp poeng.

Max poensum man kan oppnå er 17 poeng. Lykke til :)

Ps: skriv gjerne en begunnelse på hvorfor dine tall ble slik.

Tallene jeg kom frem til:

Total Sum Eiendeler for Q4: 140mill
Totalsum Egenkapital for Q4: 160mill
Omsetning for Q4: 36 mill
Ebitdafor Q4: 24mill
Overskudd for Q4: -5 mill
Tot.Korte lån for Q4: 8 mill
Tot. lange lån for Q4: 13,5 mill

Min begunnelse til mine valgte tall

Jeg klarte å regne meg frem til konservativ verdi på ca 100mill for BBG og kjørte da P/B på 1,7. Siden BBG ble solgt for 70mill,så blir jo da tapet på Q4 30mill. Men selskapet er mest sannsynlig blitt verdsatt høyere enn dette, derfor skriver jeg konservativt. Ulempen for Q4 resultatet, er at jo høyere BBG er blitt verdsatt, jo mer tap må AZT ta på Q4. Så konservativt tenker jeg minus 5mill på overskudd/tap posten forusatt at ensym overskuddet blir mye høyere enn på Q3. Jeg tenker at ca 20% av det som skulle kommet på Q3 mhp ensymer,kan legges til Q4 pga Corona forskyvninger. Så mhp omsetning til Q4 ensymer,så vil nok den være bedre enn på Q3. Grunnen til at egenkapitalen ikke er gått opp ihht de 70 mil, er tapet de må ta. Mhp Eiendeler,så forsvinner jo en god del verdier med BBG, samt i økning x100 produksjonen mhp ensymer bidrar til økte verdier.

VINNEREN ble : Grunnpilar for Q4 tallene til AZT.
Redigert 28.01.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
rufus01
29.01.2021 kl 21:27 999

"Disse genien som tjener noe tusenlapper på å trade mellom 60-80 får da bare sitte igjen på perrongen når vi andre tøffer avgåtte med toget i stor fart forbi 200,- 😂 "

Ja kommer ikke til og bli noen avstigninger fremover :)

Dere som kjører long som meg, når slike korttids-korreksjoner kommer, er dette en ypperlig mulighet til å få flere aksjer uten å betale 1 krone mer enn det du startet med. javel da.. Kurtasjen kommer i tillegg :)

Mhp M&A, så ha det i bakhodet,for så snart landene lemper på reiserestriksjonene,så kjører de full guff på dette.

Ja det kommer vel på årsrapporten.

dette var for Q4 vettu :) hehehe

Men hvis du vil vinne,så husk å oppgi de "kjedelige tallene også", så får vi se neste gang.....

Synest Holter kom med «hårete» mål i Desember 2019 når han lanserte plan om «one-stop-supplyer» iløpet av 2025.
Så etter bare et år (med fantastisk utvikling) så nesten halverer han tidsestimatet på å nå målsettingen. Innen 2-3 år må jo bety iløpet av 2023.
Best av alt, mannen leverer jo over målsetning gang på gang 🥳
rufus01
29.01.2021 kl 22:27 930

Ja fikk fylt på med en par tusen "gratis" aksjer. Kunne blitt betydelig mer om jeg hadde turt og selge mer og timet litt bedre, men til og være fersk trader så er jeg godt fornøyd :)

Ja han leverer, og akkurat nå har AZT så mye penger at de må leie nye lager,for de vet ikke hvor de skal gjøre av de.... eller gjør de det ?
mhp "one stop" så må det jo være andre selskaper som sliter litt innenfor dette mhp økonomien,som de nok kan plukke opp for en billigere penge enn før all nedstegningen.Og skal de plukke de,så bør de gjøre det før alt åpnes igjen. Får vi et kjøp ila året ?

Ja, AZT har vært heldige. SAP som var bestselger lider av pandemien, COD og SAN drar lasset. Er nok noen som bare har bakdeler og ingen fordeler.
Bogstavdansker
29.01.2021 kl 23:10 875

Genovis virker til kun at drage ulemper af Covid, uden fordele. AZT er på mange måder et godt Corona-hedge - går godt med Corona, går godt uden Corona.