QUESTERRE-AKSJEN TIL HIMMELS: - Drømmescenariet er 200 kroner

Vikingen
27.01.2021 kl 09:53 6018

Det er det samme spørgsmål du stiller gang på gang - og det er det samme svar jeg kommer med :-)
Mit gag er 2,98,- så jeg tager chancen - make it or break it...... Men jeg vil gerne overdrage mine aktier til dig for 2,98,-
Håber det besvare dit gentagende spørgsmål.

Jeg ser bestemt også muligheder - men din påstand omkring ingen støj - hænger jo ikke sammen med min kritik.
Binnion kan vel sagtens bruge hans teknikker andre steder end Quebec - du får det til at lyde som om de ikke producere andre steder.
Man kunne jo forstille sig at man testede det og fik mere viden - så vil det hele virke lidt mere virkelig - ikke bare 2 ord.

Binnion har snakket om Clean tec i langtid og nu begynder han med hydrogen - men det bliver bare lidt fjernt for mig, når der kunne kommer ord og ingen data.
Blot min mening.
mofi1
27.01.2021 kl 09:57 6018

Disse folka som iherdig har baisset aksjen uten andre argumenter enn at Binnion er en kjeltring og at aksjen skal til 60 øre før den så skal til null, har hele tiden sin egen agenda. Enten så er det shorting (som SP påstår noe tvilsomt at han gjør) eller så er det kun «trolling».

I og med at aksjen har gått sterkt tilbake pga politikervedtak i Québec og en pågående pandemi, vil de selvfølgelig pr. i dag tilsynelatende ha «rett»i sine påstander. Men alt er ikke statisk, og heldigvis er det folk selv her på HO som er mer seriøse og troverdige enn den faste pubertale ( selv om noen av dem etter eget utsagn er pensjonerte) baissegjengen.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 10:26 6031

Vikingen, sjekk andre selskap som Rec samt fler så var informasjonen lik null i lange lange perioder lengre enn i qec så tålmodighet kan lønne seg, skjønner frustrasjonen men ting blir ikke bedre av det, tenk positivt.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 10:38 6036

Da var det utdelt opsjoner igjen til det flinke styret som man aldri hør noe om og til ledelsen. Kan bli interessant og se om det kommer en pump i feb-mars og enda en emisjon.

Binna trenger kapital til og drive ski anlegget sitt i disse tider
tynnidioten
27.01.2021 kl 10:50 6042

Du skylder på "pandemi". Hvis jeg ikke tar feil så har børsene hentet seg godt inn. Er QEC spesielt utsatt for pandemi ?
Slettet bruker
27.01.2021 kl 11:03 6105

Qec er ikke spesielt utsatt, det er bare en undskylning og trøst for de haussende aksjonærene. Derimot er binnas ski resort som han nesten fått gratis gjennom opsjoner,warrants, overbetalte bonuser og lønner som naive norske aksjonærer bidratt med meget utsatt. Det klør skikkelig i fingrene og det svir i lommeboken på emisjonskongen M.Rupert Binnion.
Redigert 27.01.2021 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
mofi1
27.01.2021 kl 11:05 6136

Det er mange sektorer som fremdeles sliter med pandemien, for Questerre sin satsing i Québec, som aksjekursen jo er så avhengig av, er det politikerstyrt, og blant dem dominerer for øyeblikket pandemien.

For øvrig vet ikke jeg hvor dette vil ende selv om potensialet fremdeles er svært stort.

Men hva er din ensidige agenda, Tynnidioten?
Klokavskade
03.01.2022 kl 16:20 5503

Blir det en realitet i 2022/23?
NA2
03.01.2022 kl 16:24 5444

SKY IS THE LIMIT, bare å sitte rolig her en stund framover :)
omans
03.01.2022 kl 16:27 5427

Konklusjonen er 4 kroner. Dette er regnet på og analysert. 200 er for nissemenn.
MC Axel
03.01.2022 kl 16:51 5254

That would be fun and hopefully QEC will really take off 🤗
Slettet bruker
03.01.2022 kl 18:01 5064

det er helt riktig omans, men dersom de skulle få pilot så kan en vel ikke se bort ifra at denne kan nå 30kr som tidligere, men det er et annet scenario, mye vissom atte, dersom atte :-)
BIF78
03.01.2022 kl 18:33 4926

Og hvor tit rammer analyser rigtigt? Ikke særlig tit. Men du har ret i, at hvis der tages udgangspunkt i en erstatning udelukkende for omkostninger, så lander aktien på omkring 4 kr. Men hvis det bliver noget andet, som f.eks erstatning med tab af fortjeneste, så er vi langt højere. Og skulle der komme en pilot, så kan det lige så godt blive 30 kr, som 10 kr

Analytikeren ved ikke noget om, hvad erstatningen bliver, han har bare taget laveste bud for erstatning. Det vil virkelig også se dum ud, hvis han skulle ændre kursmål fra 1,5 kr til 10 kr
Slettet bruker
03.01.2022 kl 18:59 4865

En emi nå så går vi i minus. Velger å tro på 10-12 istedet.
1013
03.01.2022 kl 19:25 4678

Der kommer ingen emission de har penge på bogen.
Slettet bruker
03.01.2022 kl 19:31 4710

Volumen og omsætningen var enorm i dag, så QEC kan nemt ramme 3 NOK allerede i denne uge og 4 NOK inden Februar, hvor man forventer en melding omkring erstatning eller best case et pilot projekt (så taler vi 30-40 NOK)
MagnusBergen
03.01.2022 kl 19:37 4733

Hausse hausse hausse.
uklok
03.01.2022 kl 19:42 4691

jeg solgte på slutten av dagen, pleier vell falle påfølgende dag for så å stige på neste?
omans
03.01.2022 kl 19:49 4652

Jg mener en slik vurdering mhp 4 er bedre enn et blue sky scenario vurdert for 12 år siden. Sterke oppganger på kort tid i denne aksjen har historisk sett resultert i ditto tilbakefall. Det hadde vært bedre med fast langsiktig stigende trend. Nå gjelder det liksom å prøve komme seg ut på rett tidspkt før det klapper sammen igjen. Men det er ikke for alle å time en slik reise på optimale tidspukt/nivå.
Redigert 03.01.2022 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
uklok
03.01.2022 kl 20:03 4568

5% lavere kurs
Slettet bruker
03.01.2022 kl 20:04 4596

MagnusBergen skrev Hausse hausse hausse.
Så du mener, at det er urealistisk, det som jeg skriver? Vi får se…..
ak78
03.01.2022 kl 20:11 4543

Jeg mener vi er ved et veiskille i QEC nå, altså noe er annerledes enn ved tidligere oppganger som kun har vært på bakgrunn av forventning. Nå er det en noe mer «matnyttig forventning» i mine øyne.

Triggere de neste 6.mnd:

- Fremlegg av forslag for Nasjonalforsamlingen i Quebec til lov som forbyr olje og gassvirksomhet i Quebec. Hvordan er teksten? Er det totalforbud eller innen gitte rammer?

-Vil i tilfelle de rammene kunne være null utslipp slik at QEC likevel kan få godkjent sin pilot?

- Ved totalforbud vil kompensasjonssummen bli interessant. Erstattes det et minimum pr aksje, estimert til 4 nok kr, eller for potensialet i brønnene? Da snakker vi to siffret, kanskje tre sifret også avhengig av grunnlag og utregning.

- Vil kompensasjonen være god med en gang og prosessen kort? Eller blir det en lengre juridisk prosess for å bli enig om summen. Da kan det ta år.
(Går årene går også teknologien fremover…kanskje oppheves hele forbudet likevel?)

Jeg sitter igjen med en følelse av at dette er en hestehandel:

Premier ministre Legault i Quebec ønsker ikke et ettermæle som «oljekonge». Han vil bli husket av barnebarna som tidenes miljøforkjemper i Canada.

Jeg tror det er en mulighet for at dette forbudforslaget er en del av politisk hestehandel med industri, næringsliv og på tvers av partier.

For om EU nå gjennomfører fremlagt forslag om at naturgass skal anses som grønn energi, stiller det hele seg annerledes.

Quebec bruler gass til oppvarming av hus og matlaging i langt større grad enn Norge. Industrien er også avhengig av olje og gass. Derfor importerer Quebec enorme mengder gass og olje fra land som IkKE produserer dette miljøvennlig.
Quebec har også kullgruvedrift som nå verden svartelister som miljøversting.

Så kanskje må Legault her snu, for miljøets skyld?

Han går inn i historiebøkene uansett - for han blir den som viste verden at ved å si «nei vi ønsker ikke mer klimagassutslipp» så endret han bransjen og verden fikk 0-utslipp produksjon og karbonfangst som belønning!

Jeg tror vi vil se en lengre prosess i Quebec fremover som inkluderer pilot til Questerre og da et kursrally hinsides kursene på dagens nivå. Men Qec er volatil, og ikke alle er like tålmodige.

Ang QEC vil jeg påstå at «tålamod er en dyd». Dagens kurs er gratis i mine øyne.

BIF78
03.01.2022 kl 20:15 4551

Nej, du kan sikkert time det... Jeg ser heller ikke et sky blue scenario, men jeg vil heller ikke afvise, at aktien er 2-cifret om 6 måneder. Ift tidligere op- og nedture, så er der vel bedre chance for at den holder sig over 4 kr end tidligere. Derfor har jeg ikke planer om at sælge før tidligst erstatning er endelig. Det vil være uheldigt, at stå udenfor på det forkerte tidspunkt.
sigj2
03.01.2022 kl 20:38 4376

Veldig uheldig😔
Slettet bruker
03.01.2022 kl 20:42 4335

Flot gennemgang som beskriver casen flot 👏
Lubby
03.01.2022 kl 20:42 4330

Imorgen over 3. Magnet mot 4.
HP17
03.01.2022 kl 20:48 4270

Tipper åpning rundt 2.40. Så rett opp til over 2.50, snur og bunner på 2.28 før den når intrade høy på 2.68
MC Axel
03.01.2022 kl 21:17 4013

👍

I agree that this upswing is different. The trading volume is gigantic, meaning that some major players entered the stock and that there is more meat on it, this time😁
Redigert 03.01.2022 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
03.01.2022 kl 21:20 3989

AK78 - som alltid etter dine innlegg:👍👍👍😘
OlaJon
03.01.2022 kl 21:53 3707

Meget godt skrevet og nyansert innlegg som belyser flere utfallsvinkler 👍
rischioso
04.01.2022 kl 01:23 3056

Og ikke minst hva som ligger til grunn for den betydelige oppgangen - en kanskje kompensasjon - en kanskje engangutbetalig en eller annen gang i fremtiden - et stort kanskje - det er det og kun det som ligger til grunn for den vanvittige oppgangen på over 130% og som vi kjenner til så vil den nærstående nedgangen bli like om ikke mer brutal for da er det restene som skal reddes for enhver pris hvor majoriteten vil se plussen forsvinne til fordel for minusen før de rekker å komme seg ut - vi får bare håpe på at folk snart begynner å tenke før det er for sent for akkurat det virker det som ingen har gjort den siste tiden ser vi bort i fra de større aktørene som har fått årets julegave på etterskudd og har nok benyttet anledningen til å selge seg ned helt eller delvis noe volumet tyder på. For oss som tilskuere så finnes det ingen spenning for det er bare et tidsspørsmål før euforien går over til snørr og tårer - for de fleste - små ...

Dette er børs på sitt beste - mao, mange små må tape for at noen større får fyllt lommene ...

Det er egentlig trist, spesielt i disse tider hvor det finnes mange gode og minst sikre case å putte pengene sine i, men de er jo ikke penny stocks og vil normalt ikke ha slike oppganger (eller nedganger) og det er vel kanskje svingningene og ikke caset i seg selv som tiltrekker seg kamikaze tradere og en flokk naive småsparere ....
Redigert 04.01.2022 kl 01:33 Du må logge inn for å svare
njn-
04.01.2022 kl 01:38 3026

Ett tillegg til din fine oppsummering.
Melding fra Jason:
Yes, I agree with your thoughts. I think it is a general legal principle that laws cannot be implemented retroactively even in the Civil Code which is used in France and Quebec.

It is quite possible that the Government introduces new legislation towards the end of the first quarter giving the Minister the discretion to negotiate individual settlement agreements with the license holders.

Google norsk:
Ja, jeg er enig i dine tanker. Jeg tror det er et generelt juridisk prinsipp at lover ikke kan implementeres med tilbakevirkende kraft selv i Civil Code som brukes i Frankrike og Quebec.

Det er godt mulig at Regjeringen innfører ny lovgivning mot slutten av første kvartal som gir statsråden frihet til å forhandle individuelle forliksavtaler med lisenshaverne.
MiniMe
04.01.2022 kl 01:44 3019

Over 100 mill omsatt i dag og du tror det er småfisk fra HO som har stått for handelen? Du er et svært begrenset menneske. Og jeg forstår det gjør vondt å stå igjen på perrongen. Men det er heller ikke for seint. Det vil gå opp og ned fram til endelig $$$$ foreligger. Du tror du forteller folk noe nytt ved å spå at kursen vil gå opp og ned, også opp og ned igjen, osv.?
rischioso
04.01.2022 kl 01:53 3011

RE - Over 100 mill omsatt i dag og du tror det er småfisk fra HO som har stått for handelen? Du er et svært begrenset menneske.

* 100m - det er mange selskaper som omsetter for det daglig på OSE. Selskaper det trades mye i kommer glatt opp i 100m og mer til. La oss ta det matematisk: 20 større tradere trader med 1m hver noe som betyr at de kun trenger å gjøre 5 handler hver i løpet av en hel dag så er omsetningen oppe i 100m for å sette det i perspektiv, men her har det nok heller vært noen hundre småsparere med langt mindre beløp som har gjort gjentagende handler på veien opp ettersom grådigheten tar over for vettet i redselen for at kursen skal fly i fra de - og så stopper det opp like plutselig som det begynte så vil det samme skje, men på veien nedover - vent og se - vi må nok ikke vente lenge ...

Så begresningen, ja, den er det andre enn meg som står for - do the math ... ;)
Redigert 04.01.2022 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Cph2500
04.01.2022 kl 02:01 2999

Muligvis har du ret efter kæmpe stigning kan den sagtens falde imorgen.Der kan også forekomme GIVINSTTAGNING, men det ændre jo ikke på erstatning krav hvilke alle forventer allerede i februar måned.
Redigert 04.01.2022 kl 02:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.01.2022 kl 02:04 3029

Over 100 mill i omsetning for et selskap som startet dagen med 678 mill i mcap er helt ekstremt mye. De andre selskapene med høyere omsetning har ufattelig høyere mcap. Nei ,her er du ute å kjøre risch. Qec har heller ikke steget mye i forhold til tidligere topper ( Ja, er klar over at det er flere aksjer i selskapet nå) Denne kommer etter all sannsynlighet til å mangedoble seg før den snur på et eller annet tidspunkt
rischioso
04.01.2022 kl 03:12 2983

Vi kan i alle fall være enige om at vi er uenige og at time will show ... ;)