J&J Vaksinetype: Viral vektor – ikke-replikerende

Johnson & Johnson - samme teknologi som ReiThera?? VV ...... Kanskje leverer vi SAN her også eller???? I alle fall positivt om markedet dreier mot denne type vaksineplattform. Arrester meg om jeg konkluderer feil.

Pågår nå: Fase 3 Søkt godkjenning
Vaksinetype: Viral vektor – ikke-replikerende

Status på godkjenning: Godkjenningsprosessen i EU og Norge startet 1. desember, da EUs legemiddelkontor (EMA) begynte å se på forskningsresultatene. Selskapet har ennå ikke levert den endelige og formelle søknaden som trengs for å bli godkjent.

Doser til Norge: EU har avtale om opptil 400 millioner doser, som kan bety opptil 4 millioner doser til Norge.

Lagring: Krever trolig bare én dose, eventuelt to doser med 56 dager mellom hver. Kan lagres i kjøleskapstemperatur.

– Kan bli en «game changer»

Senioranalytiker Jeffrey Halley i Oanda er også håpefull når han i dagens oppdatering trekker frem at Johnson & Johnson (J&J) mot slutten av januar har annonsert foreløpige testresultater for fase 3-studien av sin vaksinekandidat.

«J&J forsvant litt i mengden i 2020, men virker vaksinen deres kan den bli en «game changer». Den beste vaksinen fra «big pharma» vil være en som krever bare én injeksjon. Den vil fjerne logistikkutfordringene ved vaksiner som krever to injeksjoner, uansett lagring i arktiske temperaturer eller ikke», skriver han.

«Det vil selvsagt ikke være en øyeblikkelig mirakelkur, men kombinert med romtemperaturer vil eksempelvis vaksiner fra AstraZeneca og Sinovac potensielt akselerere vaksinasjonsprosessen. Viser testingen av J&J-vaksinen seg å være vellykket, kan jeg lett se for meg en masserotasjon over i sykliske aksjer slik vi så etter Pfizer/BioNTech-annonseringen», fortsetter Halley.
Redigert 21.01.2021 kl 05:54 Du må logge inn for å svare

Så du mener at Johnson & Johnson er kunde hos AZT?
Bogstavdansker
12.01.2021 kl 18:33 810

Jeg tvivler meget stærkt på, at Johnson & Johnson er kunde hos ATZ, men man skal naturligvis ikke afvise det. At verdens største pharma-selskab skulle vælge at købe sine enzymer hos en "myg" som AZT til så stort et produkt, finder jeg usandsynligt. Vi skal huske på, at AZT først for nyligt har skaleret deres produktionskapacitet op. Jeg tror kun, at J&J ville vælge en enzymproducent, der allerede har bevist, at de kan køre med en væsentlig kapacitet og leveringsstabilitet.

Men det er ikke ulovligt at drømme :)
bj111
12.01.2021 kl 18:45 771

Det er er kanskje et fornuftig poeng du har der bogstavdansker. Det er i så tilfelle et godt argument for å øke kapasiteten men jeg kjenner ikke til om det er lett eller komplisert å øke en slik produksjon. Er det enkelt så er det ingen risiko med leveranser og følgelig ikke noe poeng.
Om De er kunder vil det vises på Q4.