Slettet bruker
22.12.2017 kl 00:44 3901

Hahaha.. Har du skrevet den selv? Teksten er full av fantasi og ønsketenkning. Krystallklart forsøk på markedsmanipulasjon.
En anonym bruker med en blogpost

Den anonyme brukeren skriver:
-The company has zero debt, and a 8-9 millUSD cash holding

Fakta fra siste kvartalsrapport er:
Current liabilities amounted to USD 6.3 million at September 30, 2017, compared to USD 2.4 million at the end of December 2016.
Cash and cash equivalents of USD 6.8 million as at September 30, 2017, not including USD 1.5 million held as security of costs in relation to the ongoing dispute on OML 113. USD 1 million to be received by year-end completing the Dussafu sale transaction
Jannern
22.12.2017 kl 08:39 3809

Hahahaha...Matsern er kanskje en bitter mann fordi du ikke eier Panoro aksjer? Er du revisor? I så fall en dårlig en! Lær deg å lese før du uttaler deg!

Forfatteren skriver "There is a cash call from the partnership of app. 6 millUSD towards Panoro, which will be repaid from the cash-flow from the current production, and/or in an exit. The current cash call could potentially be negotiated lower as part of a final settlement with the Aje partners, which is expected sooner rather than later."

Denne cash-call´en er det samme som current liabilities på USD 6.3 mill i balansen til panoro som Matsern skriver om. Forfatteren har tatt med denne gjelden i sin analyse, og kan sakene. Noe Matsern overhodet ikke kan! Det er slik at Panoro sin cash ligger på morselskapet. Cashcall er mot datterselskapet som eier Aje. Og denne gjelden kan ikke juridisk inndrives mot morselskapet. Panoro har sagt at denne gjelden skal tilbakebetales mot cashflow fra produksjonen fra Aje, som ble avtalt i midlertidig settlement avtale.

Så seekingalpha forfatter er spot on, mens Matsern spyr ut tull!

Gleder meg til å se denne aksjen fortsette oppover!

God jul folkens!

helloween
22.12.2017 kl 08:48 3784

På tide å våkne?:)

It has the potential to rise 5-10x the current share price!
5-10 gangen.

Håper på 10 gangen da:D
gunnarius
22.12.2017 kl 09:03 3786

Seeking Alpha artikkelen synes være skrevet av folk med både god innsikt og mest trolig også som står i dialog med selskapet. En påstand fra min side - gitt det er opplyst til slutt i analysen:

Panoro is also engaged in looking at new projects, and are in a strategic cooperation with a oil service company to develop new projects. This will be done on a basis with no capital comittments from Panoro, but leveraging of Panoro’s strong west africa network and through investments from partners.

Kan ikke se at Panoro har opplyst dette offisielt, ref. samarbeod med service selskap. Dersom ikke forfatteren kun synser, så må denne info være innhentet mest sannsynlig hos selskapet selv.
Slettet bruker
22.12.2017 kl 09:13 3747

Det som er helt sikkert, er at bloggposten er skrevet av en på hegnar forumet.
Redigert 22.12.2017 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.12.2017 kl 09:18 3739

Jo, denne artikkelen som ble lagt fram både på det nye og det gamle forumet er virkelig oppløftende lesing. Det er viktig å vite at den ikke er skrevet eller editert av seekingalpha og at bloggeren selv har aksjer i selskapet.

Likevel er det tydelig at han er dyktig og vet hva han skriver om,

Matsern
EDIT. Er du helt sikker på at den er skrevet av noen her ? Kunne vært interessant å vite hva du bygger det på siden du er så sikker. Obs: Jeg sier ikke at den ikke er det.
Redigert 22.12.2017 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2017 kl 10:50 3666

Hadde jeg forfattet et så godt arbeid ville jeg ikke hatt noe problem med å vært åpen om det.

Jeg har ikke skrevet det, og vet heller ikke hvem som har gjort det.

Som intro/presentasjon av PEN er dette noe av det bedre jeg har lest.

Ta det for hva det er, men lite «feil» i artikkelen, men klart mye skal klaffe om aksjen skal gå 10 gangen.. naturligvis.
Fluefiskeren
22.12.2017 kl 14:15 3598

Det er Madsern som har et forklaringsproblem siden han er helt sikker på at en på HO- forumet har skrevet den. Hadde det vært Icanfly så hadde han nok kommentert da den ble diskutert her på forumet igår.
Slettet bruker
22.12.2017 kl 14:42 3583

Samme hvem på forumet det er, en av dere er det.. En velkjent metode aksjemanipulatorer bruker, lage blogposter med vill fantasi på steder som seekingalpha o.l for å gi et inntrykk av at det er en analytiker eller lignende som har skrevet det. Ordbruken i bloggposten oser amatørskap. At teksten er skrevet av en aksjonær som drømmer om astromonisk gevinst er det ingen tvil om.

som det står på siden: Please Note: Blog posts are not selected, edited or screened by Seeking Alpha editors.
Redigert 22.12.2017 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
22.12.2017 kl 15:04 3556

Nå er det vel kun en amatør her og det er deg madsern. Du uttaler deg i generelle ordelag negativt om analysen som helhet i stedet for å gripe tak i enkeltelementer og begrunne dine synspunkt. Og når det gjelder gjeld som du faktisk belyser så er du helt på jordet med dine utsagn. Som de fleste her erkjenner så skal det både flaks og tid til for at analysen skal holde vann, men dårlig er den ikke. Dustemikkel.
fleisch_v
22.12.2017 kl 15:06 3551

Så Matsern, kan du dele med oss inntrykken din om PEN da?
Hva tror du er potensiale? Hvor mye kan det gå opp? Hvor mye tror du Aje og Dussafu er verdt?
Skal vi ned tilbake til 3kr snart? Vil du kjøpe PEN aksjer billigere enn dagens kurs?

For min del kan jeg si at PEN ser sterk ut i 2018. Nye inntekter, mulig salg av Aje (eller mer inntekter fra denne lisensen) og nye resurser evaluering. Alt med stigende olje pris, ingen rentebarende gjeld og endå mini markedsverdi. Jeg tror vi skal se ikke 20-30 innen kort tid men 10kr er mulig etter bra nyheter fra Aje eller Dussafu.
helloween
22.12.2017 kl 18:44 3452

Lyset i tunnelen er nærstående:)
Hold på aksjene, og en tosifret kurs bør være en lett match.

Denne artikkelen er absolutt verdt å lese.

God jul!
Jannern
22.12.2017 kl 21:25 3395

Matsern er en taper! Spyr ut møkk. Stikk av! Dust!
really
22.12.2017 kl 23:07 3331

Denne «analysen» minner meg sterkt om verdianslagene som verserte om QEC for noen år siden, kursen skulle bli 3 sifret. Da lå den på 20. Og nå rundt 5.
Mye dersom, hvis, såfremt, ifall her, ispedd litt ønsketenkning.
Men for all del, det er olje der, solid operatør i Benin, rett FPSO og mulig tilgang til gassdistribusjon (til hvilken pris) kan gi store verdier. Men det er mye usikkerhet og politisk risiko.