Løft blikket

Rolfbruun
NEL 04.10.2018 kl 15:56 5343

Ja, da er det nok mange som har fått vertigo og ellers akutt krystall-syke med svimmelhet i første rekke. Jeg kjenner selv at jeg er litt svimmel av euforia som følger den siste tidens løft i aksjen. Det hjelper ikke på svimmelheten at jeg var 1.000.000 i minus (!!) i juni ifjor, men det er et lukket kapittel. Når dèt er sagt så håper jeg "dere" bevarer fatningen og løfter blikket. Det som skjer nå er helt på sin plass. Det er ingen stor fallhøyde, selv om vi garantert skal duppe litt også. Det er en vanvittig oppside og det vi erfarer nå er ingenting i det store bildet. Hva er selskapet verdt om et år? om 3 år? om 10 år? Forretningsgrunnlaget vil med all sannsynlighet styrke seg og vokse over tid, og NEL likeså.

Markedet vurderer selskapet til å være verd 5.2mrd idag. Smatt litt på det...

Dette er småkroner i den større sammenheng. Vi skal nok mye lengre - det vil si "vi som går hardt og lenge". Jeg er ikke blant dem som tynner ut postene mine - men jeg kjøper heller ikke mer siden jeg kjøpte med begge hender i 2015/2016 (og siste gang i kjempeduppen juni/2017 da jeg realiserte en marginal SSC gevinst for å hente midler).

Når jeg var 1mill i minus skrev jeg her at jeg skulle passe på å si til ASKO (som kanskje ikke leser her lengre) når jeg var like mye i pluss. Vel - jeg er 1.350.000 i pluss her nå ASKO :)

Jeg kjøpte med 10 års perspektiv. Ingen får mine aksjer på mange år enda. I rest my case.

Go hard - go long
Redigert 20.01.2021 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 20:14 4894

Rolfbruun - som jeg har nevnt tidligere, har de siste månedene gjort meg enda sikrere på at NEL vil bli en stor suksess og at vi ennå kun er i startgropa. Dagens kursutvikling og økte omsetning viser etter mitt syn at det er større aktører/fond som nå er på vei inn i NEL - og oppmerksomheten/nye avtaler NEL har fått/inngått den siste tiden tror jeg vil gjøre selskapet enda mer attraktiv for nye avtaler/nye investorer.

I et langsiktig perspektiv er min oppfaning at vi vil se betraktelig høyere kurser. Som du skriver vil vi nok få noen dupper - men tendensen er at vi har fått høyere topper/bunner, og at omsetningen er høyere når den stiger sml med når den faller.

Klarer vi allerede kr 5 før helga? Det vet vi imorgen kl 16 - uansett er jeg rimelig sikker på at vi ikke er i nærheten av å se toppen ennå (og jeg er fortsatt tungt inne i NEL).

Lykke til!

Slettet bruker
04.10.2018 kl 20:19 4839

Gratulerer med en strålende utvikling og for at dere ikke mistet troen.
Slettet bruker
04.10.2018 kl 21:52 4494

Rolfbrunn - godt at din tålmodighet blir belønnet etter hvert. Men slik er det når man satser på megatrender. Man må være tålmodig. Det er vanskelig å time helt riktig når de slår gjennom - men de slår gjennom. Jeg lærte mye når jeg hadde Tomraaksjer i sin tid. Satset på at flaskepant skulle innføres i flere og flere land etter hvert med Tomra som viktig pantmaskinaktør. Gikk inn for en del år siden på 30 kroner men solgte alt for tidlig noen år etter for litt over 50 kroner. I dag står Tområ i 208 kroner.

Nå sitter jeg med Nel og Qfr siden 2016. Jeg skal være tålmodig og vente på at megatrenden virker. En fin start hittil med de siste dagers utvikling i Nel.
Olsenius
04.10.2018 kl 22:01 4408

Hansemann - Jeg har akkurat samme historien å fortelle om Tomra, var inne relativt tung i mange år, men mistet troen og solgte alt unntatt 5 aksjer! Disse aksjene står nå med en gevinst på ca. 300%. Så dum går det an å være, men det skal ikke skje med min stadig voksende post i NEL, dette tror jeg blir morro fremover!
Bullinvestor
04.10.2018 kl 22:29 4208

Viktig å skille mellom en hype og en fundamental faktisk verdi som vinner terreng uke for uke og er bærekraftig så det holder.
Dagens ungdom er milijøbeviste så dette kommer til å gå så det griner.
Tenk dere vi har en kraftig vekstmotor i cruisefarten som damper noxutslipp i alle verdenshav, fjorder og havner. Som Spetalen sa dette kan bli uendelig stort, noe han har heilt rett i.
rogneveien
05.10.2018 kl 02:15 3814

Elvoqest, er du ute enda? I så fall, vurderer du å komme deg inn igjen?



Rolfbruun
05.10.2018 kl 09:09 3345

Jeg gjentar......løft blikket nå gutter og jenter :)
Slettet bruker
12.10.2018 kl 08:59 3014

Nitriste greier. Kondolerer.
Slettet bruker
12.10.2018 kl 10:40 2937

Løft ditt hode du raske gutt, om et håp eller to tar slutt, blinker ett nytt i ditt øye... vet ikke om det er enighet for det, men det må være børsen`s motto?
Rolfbruun
12.10.2018 kl 11:08 2851

Slettet bruker skrev Nitriste greier. Kondolerer.
Wrinkler:
Er du trist? Jeg stresser overhodet ikke med denne duppen ihvertfall. Trodde du kanskje den skulle stige uhindret til kr10?

Vi har sett/ser en absolutt gavepakke til aksjonærer som vil snitte litt ned eller komme seg rimelig inn døren.

Hydrogen er en megatrend og ingenting er endret.

Go hard - go long
Slettet bruker
12.10.2018 kl 11:29 2801

Løft blikket og gled dere :-)
solen
12.10.2018 kl 17:12 2661

Rolfbruun
...er inne på noe vesentlig. Man kan for eksempel løfte blikket og ta en titt på grafen for hvordan Tomra har utviklet seg på sin vei mot suksess. Under marsjen opplevde også Tomra up's and down's. Det Tomra lyktes med var å treffe en megatrend. Og se hvor de er i dag.
Det tror jeg også NEL er i ferd med å gjøre med sine produkter og tjenester. Denne megatrenden forsterkes fx av rapporten fra FN's klimapanel i forrige uke.
Verden både trenger og ønsker det som NEL kan levere....det er trolig bare et spørsmål om tid før dette blir virkelig stort..
Festi na lente...Skynd deg langsomt..
OZZY
12.10.2018 kl 18:20 2476

4,32 på Tradegate nå.
KurtAsje
12.10.2018 kl 19:10 2319

Slapp av det er helg nå! Den trendgaten ser ikke ut til å stor betydning for NEL uansett og da er det ingen grunn til å tenke at det har stor verdi å følge denne nå når vi tar en pust i bakken og håper på Twitter utspill fra NEL og nikola ? god helg
Slettet bruker
14.10.2018 kl 16:13 1928

Det tekniske bilde av Nel er bunnsolid. Veien går oppover.