ORKLA - hva skjedde?

Slettet bruker
ORK 04.10.2018 kl 17:02 1644

Orkla bra opp i går, og ned 3,25% i dag.

Hva skjer?
Heldigvis var jeg ikke med opp, eller ned, og ei tradet denne aksjen denne uka. Men jeg liker aksjen, og synes dagens fall, kombinert med gårsdagens oppgang er vanskelig å forklare.

Noen som har noen tanker?
Redigert 20.01.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 17:08 1630

daytrada den på tirdag og var veldig overrasket over oppgangen igår så angret på at jeg solgte og kjøpte aksjen fra helvete NHY :(

var et par andre kvalitetsaksjer som falt 2-3% så dette er ikke dramatisk men tør ikke trade denne mere denne uka da jeg brant fingrene pga brannzæg

ORK pleier å levere varene når jeg er inne så jeg liker aksjen oxo :D
Redigert 20.01.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 17:19 1602

NHY fikk jeg et par gode trader på i går.
Fristet i dag, men jeg våget ikke. Angret da den hadde fin kjøpsanledning, og gikk bra opp i dag. Men lot den være, selv om den closet ned 3%.
Tror NHY blir betydelig billigere, så jeg avventer. Men håper for din del at det går rette veien fort.

ORK er fin den, hadde meg et par trader sist uke, men denne uka har jeg for det meste rotet med EQNR som er min favoritt for tiden.
Ork så jo meget sexy ut teknisk i går, og det kan ha forklart oppgangen. Derfor overasket dagen i dag meg veldig, og andre. 3,25% ned er ikke daglig kost for Orkla, da vi ikke har fått nyheter.

Orkla er jo en aksje jeg kjenner godt, men mønsteret denne uka forstår jeg ingenting av.
Redigert 20.01.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 17:30 1576

jævla dårlig timing igår hehe

solgte deler av beholdningen idag tør ikke sitte long NHY samtidig kan det komme rekyl hvis det kommer nyheter vedr oppstart. skjer det ingenting er det bare å dumpe dritten og satse på andre kvalitetsaksjer

pirato tok jo den inn ORK i portisen på tirsdag en av grunnen til at jeg valgte å selge ut samme dag :P
best å trå varsomt i dagens marked ellers kan man risikere å sitte fast i klisteret hehe
Redigert 20.01.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2018 kl 20:26 1468

Jepp, jeg tror det kan være lurt. Har selv betydelig høydeskrekk i det meste, utenom AXA da.

Høstferie på oss her i vest neste uke, så jeg tror jeg gav meg med tradinga i dag. Orker ikke sitte i klisteret om vi ser en liten nedgang, noe jeg mener er på sin plass på OSE, og olje.
Redigert 20.01.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare