BW Offshore- Får sitt kursmål oppjustert til 65 kroner.

Slettet bruker
BWO 13.01.2021 kl 19:27 127552

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/01/13/7607668/kepler-cheuvreux-oppjusterer-oljeserviceselskaper

BW Offshore får sitt kursmål oppjustert til 65 kroner fra 58 kroner samtidig som kjøpsanbefalingen opprettholdes.
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
04.03.2021 kl 10:31 3024

BW ABO ble forlenget i Januar, BW Polvo skal til Brazil, 81% av ordreboken er fordelt på 3 ship. (Pionner, Adole og Catcher) på meget lange kontrakter,
Redusert av kortsiktig gjeld
ALL redeplyment etc. er bonus.


Jeg ligger long i aksjen, men er skuffed over utvikklingen på kursen.
Håper på info om FID av ny FPSO.
Vikusen
04.03.2021 kl 10:17 3040

Trur det trengst noen glad nyheter snart. Ikkje ett knuss anngående kontraktsforlengelser. Ja den blir styrt av shorterene.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 10:16 2958

Noen som skjønner hva som skjer her? holdt på slik i månedsvis... Noen som styrer kursen med jernhånd?
Gasman
03.03.2021 kl 15:10 3121

Enten er det noe fundamentalt vi ikke er klar over som ligger som en bombe under aksjen, eller så er det rent teknisk, det som skjer.
Jeg håper og tror at det er det siste.
En oljepris på på USD 60 er i utgangspunktet veldig sterkt, og langt over det vi trenger for at feltene skal være drivverdige, og jeg har vanskelig for å tro at OPEC vil åpne opp på en måte som får oljeprisen mye under 60.
Nå er det tross alt ikke olje BWO tjener penger på, men flytende produksjonsrigger. Greit å huske på det. Om OPEC letter på sine restriksjoner, kan det faktisk være bra, fordi det vil åpne opp markedet for mer produksjon. For oss burde det være bedre med høy produksjon og grei oljepris enn lav produksjon og høy oljepris.
Zohan
03.03.2021 kl 15:04 3110

Er jo ikke rart at den faller, blir jo presset ned av shorterne. Lite volum fører jo til at de lett kan manipulere kusene. Er jo 2.65% short og er Oslo børs nest mest shortede aksje, om en ser på free flow så er vel den den som er mest shortet. Men har tro at børsnotering av BW Idol og samt ny FPSO avgjørelse er triggere som vil hjelpe kursen oppover. Må ikke glemme at CFO og CEO tok et bet på at kusen skal være høyere en 37,47 innen August så da har de jo troa uavhenging av shorting. Er jo få selskaper man kan kombinere med fin inntjening samt satsing mot det grønne skiftet. Ut ifra oljeprisen så vil vi jo få noen fine kvartalstall fremover. Kjøpte meg opp på disse nivåene
Gasman
03.03.2021 kl 14:29 3186

Det tror jeg nok de kommer til å gjøre. Men hvordan markedet reagerer, vet vi jo ikke.
Dette er jo noe markedet går og venter på, og det er selvsagt helt utenkelig at oljeprisen bare skal fortsette og stige uten at OPEC letter på restriksjonene.
Tror det er mer frykt som preger markedet i dag enn "fallet" i oljepris, som i skrivende stund ikke er et fall i det hele tatt.
Og BWO må jo bevege seg på noe annet enn oljeprisen! Den er tross alt opp 22,5% i år, mens BWO er ned 8,7%!!
Vi er nå nede på novembernivå, da oljeprisen fortsatt rota rundt på 40-tallet.
Redigert 03.03.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Vikusen
03.03.2021 kl 14:21 3195

Får jaggu håpe opec+ ikke slipper 1,3mill olje på markedet imåro. Ser jo allerede kor dårlig bwo reagerer på dropp i oljepris.
Jøllis
02.03.2021 kl 20:39 3397

BWO eller BWE skal ikke operere Jack-up riggen Norve. Den er blir operert av Borr for BWE. Innleie.Borr eier riggen. Riggene som ble kjøpt, ble kjøpt av BWE. Ikke BWO
Zohan
02.03.2021 kl 15:50 3512

Har vell ligget i kortene at BWO skal operere den riggen som ble kjøpt
Reflect
01.03.2021 kl 20:38 3748

BNP har med etter mitt skjønn for dem en meget gullkantet finansiering av BWO, misbrukt sin posisjon med undergraving av selskapet ved den omfattende shorthandel, og en ikke helt klar posisjon i BWE. Jeg håper selskapet tilrettelegger for en gunstig og attraktiv aksjonærpolitikk når vindselskapet etableres, feks, rettet emisjon/TR til nåværene aksjonærer. Det finnes helt sikkert andre løsninger som kan kutte i BNPs gevinst...
ErikNordnet
01.03.2021 kl 20:08 3793

..Si ikke det.

Triggers i nær tid:
31 millioner USD i utstående fra Tamarind
"Cost savings" på ca 200 millioner NOK vs forrige året pga. dekket kostnader for BW Umora (New Zealand)
BW Idelo går på børs i sluttet av Mars - Aker offshore wind har samme børsveride som hele BW offshore tre uker tilbake, se også Magnoria som tidligere opererte FPSO som BWO.
FID og nybygg for ny FPSO og nytt felt. I følge Upstrea blir det mest sannsynligvis i Australia
BW Uomora ("The Umuroa is a versatile turret-moored FPSO, making it an attractive redeployment candidate for field development. ") kommer blir gjøres ferdig for redeployment.
Oljepris som er gyndstigt da de fleste operatører har en Break even mellom 18-30 dollar/fat som opererer med BW offshore sine FPSOer.
Større oljefunn på Hibiscus
EBITA / Børsverdien for BW offshore er blandt de lavere på Oslo børs.
Vikusen
01.03.2021 kl 18:04 3904

Henta seg bra inn!!! Men er langt ifra 40kr+ som den var i for over en måned sia.
Gasman
01.03.2021 kl 16:39 3976

Oljeprisoppgangen forduftet nesten helt, dollaren svekket seg 0,9%.
Allikevel gikk det ikke så verst med BWO i dag, opp 3,8% og landet bare noen øre unna HOD. Gikk faktisk motsatt vei av olja. Det gjør den jo ofte, men sjelden "rette veien".
Litt tidlig å bli optimist igjen, kanskje. Det er nok bare vårsola som spiller inn:-)
Redigert 01.03.2021 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
royhamm
01.03.2021 kl 16:38 3970

Ja, opp 3,8 % i dag, nesten det dobbelte av OBX.
Vikusen
01.03.2021 kl 12:09 4055

Hipp hurra for bwo.......
Zohan
27.02.2021 kl 19:30 4373

Noen som har oversikt over hvor mange nye prosjekter BWO er i posisjon til å vinne det neste året? De er vel favoritt til å vinne Santos sitt Barossa-prosjekt i Australia, det er vel FID i første halvår i år? Så er de vel med på noen anbud i Brasil? Mulige anbud i Vest Afrika?
Redigert 27.02.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
cinet
27.02.2021 kl 19:23 4371

BWO bør ikke være så oljepris sensitiv, men makedet er nervøst. Oljeprisen "stupte" ved stengtid fredag. Kongressen presterte å delvis vedta 1.9 milliarder USD støttepakke til kreti og pleti. Biden/Blinken byr opp til dans i midøsten , og det kan snart igjen bli fyr i hele regionen. Oljseprisen vil da kunne gå raskt til 100, følg med !
royhamm
26.02.2021 kl 12:58 4677

Vi får satse på 55 fatet og kurs 45!
Vikusen
26.02.2021 kl 09:37 4748

Sterkere med 65$ fatet enn 67,50$.
ErikNordnet
26.02.2021 kl 07:51 4822

Ja, både olje prisen og dollar kursen spiller BWO/BWE og øvrige oljeselskapen i hendene.
Gasman
25.02.2021 kl 23:20 4908

I de siste dagene har endelig oljeaksjer reagert positivt på oljeprisen og EQNR, AKERBP, SUBC etc. er over eller nærmer seg topper fra før fallet i fjor. Oslo børs har denne uka knust de andre i Europa og USA, drevet av energisektoren.
De eneste oljeaksjene som ikke gir noen reaksjon opp er våre, altså BWO og BWE. Det mest påfallende mener jeg er BWE som burde være nærmest en parallell til PEN (som oppfører seg som den skal og skyter oppover hver dag). Og de har jo ingen storshorter å legge skylden på (selv om mange diskuterer en mystisk "øretriller")
Så det later altså til at markedet tross alt ser oljeprisoppgangen som reell og ikke bare som et forbigående resultat av vinterkulda. Frontkontraktene er jo også sterke, med en liten contango på ca. 10 cent.
Jeg er litt tom for forklaringer nå, må jeg si. Nå stiger også US-dollaren. Også det burde være til vår fordel...
Sitter fortsatt og tenker at det ikke snur før vi alle har blitt overbevist om at den skal nedover. Når siste optimist har solgt...
Redigert 25.02.2021 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Gasman
25.02.2021 kl 22:12 4982

Da har jeg endelig fått svar på hva innløsningskursen i obligasjonslånet er. Det er altså USD 8.9479. Med dagens dollarkurs på 8,5 tilsvarer det kr. 76,06.
Trenger bare en dobling og litt til :-)
cinet
25.02.2021 kl 12:26 5162

BWO er i allefall med på anbud , som har anbudsfrist 17.3.21. BWO skal ta en invisteringsbeslutning ang nytt FPSO relativt snarlig, kanskje vurdert opp mot Brasil-tildeling? Hva Vikusen refererer til er høyst usikkert, han vet kanskje detaljene?
ErikNordnet
25.02.2021 kl 12:20 3322

Vikusen: Refererer du til SBM og Petrobas?
Det har vært kjent siden lenge. Petrobas og SBM kunngjorde at de var i "lukket" forhandling om den kontrakten sommer 2020. Dette var ikke noe BW offshore var med
BW offshore er med i andre kontrakter. Det er mye FPSO virksomhet som skal starte i 2021.
.
Vikusen
25.02.2021 kl 12:15 3328

royhamm skrev Da stiger den:-)
😂😂
royhamm
25.02.2021 kl 11:32 3351

Da stiger den:-)
cinet
25.02.2021 kl 11:16 3369

Det vil drysse FPSO-kontrakter fra Brasil hele våren 21.
royhamm
25.02.2021 kl 10:56 3388

Med en oljepris over 67 USD, så bør det være begrenset hvor mye mer ned den skal.
Vikusen
25.02.2021 kl 10:46 3402

Så gikk det ein fpso kontrakt til ett konkurerende selskap....
Redigert 25.02.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Vikusen
25.02.2021 kl 10:45 3401

Så gikk det ein fpso kontrakt til ein konkurent i petrobas.....
Vikusen
24.02.2021 kl 19:34 3618

Heilt enig. Langsiktig er olje bull, så sitter man med ett godt snitt som eg i dette tilfellet ikke gjorde så er det bare å sitte. Når alt annet er dyrt så står bwo igjen og da kan til og med ikke shorterene holde denne igjen heller. Skal vell ikke meir til enn en kontraktfornyelse no så skyter det opp. Det må jo vere interesse for å pumpe olje med disse prisene? Men kortsiktig så kunne eg tenkt meg å komme inn litt lavere. Jeg hoppa fra akerbp og følte bwo hadde mer å gå på ettersom akerbp fører investeringer i stedet for økt utbytte og tilbakekjøp. Ikke morro å tenke på at bwo lånte ut 10 mill aksjer i 2019. Klare di å styre kursen eller var det kun corona som skyldes det store fallet. Ikke godt å vite, men selfølgelig er jo noen triggere som må gå i oppfyllelse her for å nå ett nytt nivå. Man kan jo håpe på at di som no satt i esg aksjer kommer over på den mørke siden. Andre halvdel 2021 så er nok det meste av usikkerhet tatt bort med tanke på corona. Biden er også god hjelp for det sorte gull. En må kanskje bare lukke skuffa for godt 😅
Gasman
24.02.2021 kl 18:19 3694

Jeg sitter med samme tanker om oljeprisen som deg. Den er strukket mye nå, og bør korrigere ned. Opec må øke produksjonen og kulden i USA er forbigående.
Men jeg har tenkt at den må korrigere ganske lenge nå, i alle fall siden den brøyt 50. Og så har den bare flydd videre. Over 67 nå, og teknisk sett er vi på overkant av en ganske betydelig motstand, satt i 2019.
Men da er jo spørsmålet hvorfor BWO, i likhet med oljesektoren på OSE ellers, ikke har bullet på denne utviklingen. kan det være fordi "alle" venter på korreksjonen og ikke vil bli fanget på toppen? Jeg har i alle fall mange ganger erfart i ulike aksjer i ulike sektorer at det fundamentale går i været uten at kursene følger. Når så den uunngåelige korreksjonen kommer, skjer ikke det man har ventet på, nemlig at aksjene skal stupe. Da begynner nemlig de fundamentale forholdene å slå inn. faktum er at en oljepris på 50 dollar er mer enn nok til å forsvare en høyere kurs enn vi har i dag. Så når oljeprisen dundrer ned, faller gjerne aksjene til å begynne med, men så skifter markedet ganske fort fra frykt for å kjøpe på topp til grådighet for å treffe bunnen.
Og husk: Selv om det er noen mørke skyer for oljeprisen på kort sikt, er det også ganske snart at land etter land åpner igjen, flyene kommer tilbake i lufta, produksjon og eksport av varer begynner å ta fatt på etterslepet, vi alle endelig kan dra på den ferien det ikke ble noe av i fjor...
Men hva med all den grønne energien da? Er det ikke bygd masse sol og vind og greier? Jo, men det skal brukes til å drive gigantiske serverhaller for alle disse "grønne" tech-selskapene eller produsere Bitcoins. I mellomtiden har kullselskap og kjernekraftverk stengt ned og oljeselskap har nedprioritert leting og oppstart av nye prosjekter. Mange felt har blitt stengt ned som følge av de miserable prisene vi har hatt. Kanskje får vi se ganske så bra priser for olja etterhvert allikevel?
Redigert 24.02.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Vikusen
24.02.2021 kl 18:15 3690

Er vell typisk det at når man først selger så skyter det oppover 😅Oljeprisen fortsatte oppover pga meldingen om at texas ikkje åpner opp igjen olje produksjonen før april. Den meldingen kom jo etter stenge tid. Gamblet litt på at oljeprisen sku falle, no har den fått støtte. Så må kanskje inn igjen ja. Fleste andre olje aksjer har komt seg videre, kun bwo som ligger relativt brakk. Er ikkje bra at 1/3 av flåten er uten kontrakter eller fornya eksisterende kontrakter.