Hexagon Purus - CARNEGIE TAR OPP DEKNING MED KURSMÅL 115

Slettet bruker
HPUR 14.01.2021 kl 11:06 31592

Carnegie tar opp dekning og starter opp med konservativt kursmål på 115 NOK. Konservativt ettersom man påpeker at kursmålet settes med utgangspunkt i et konservativt anslag når det gjelder markedsveksten. Personlig tror jeg tiden vi er i nå når det gjelder hydrogen, kan sammenlignes med oppstarten av oljealderen i Norge. Vinnerne vil vinne stort. Hexagon Purus er mitt top pick.



14.1.2021, 10:30 · TDN Finans Delayed

HPUR: CARNEGIE TAR OPP DEKNING MED KURSMÅL 115, ANBEFALER KJØP

Oslo (TDN Direkt): Carnegie starter dekning av Hexagon Purus og setter et kursmål på 115 kroner Purus-aksjen og anbefaler kjøp.
Det kommer frem av analyse fra meglerhuset.

Carnegie forventer at Hexagon Purus vil høste fordeler av det de beskriver som et voksende marked.

"Våre prognoser estimerer omsetning på 4 milliarder kroner i 2025, noe som er i den lavere enden av selskapets guidng på 4-5 milliarder kroner. Etter dette derimot forventer vi sterk vekst, og innen 2030 estimerer vi en omsetning på 13 milliarder kroner", skriver meglerhuset.

Videre skriver Carnegie at estimatene er basert på "konservative markedsvekst-forventninger", og at de forutsetter at selskapet holder en markedsandel på 5-15 prosent.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt


Det absurde misforholdet vi er vitner til når det gjelder prisingen av Purus og Composites, vil nok helt sikkert bli balansert etterhvert gjennom at kursen på Composites som jo eier 74.9% av Purus, løftes. Driver og setter meg mer inn i vekstutsiktene til Hexagon Agility. Haussing av Hexagon Agility (og dermed implisitt Hexagon Composites' egen virksomhet ex. Purus) kan nok forventes, og med god grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.05.2021 kl 18:49 4900

Purus er i ferd med å komme seg, mens Hex henger etter.
Mye å gå på i begge, men holder på klart størst posisjon i Hex nå
Slettet bruker
31.05.2021 kl 18:32 4876

Mitt soleklare inntrykk er at interessen og hypen når det gjelder hydrogen har blitt mye forsterket bare siden Mikkel Nyholt-Smedseng gikk til markedet med analyse og klistret kursmål 115 NOK på Hexagon Purus så seint som 14.januar i år (se trådstart og flere påfølgende innlegg når det gjelder Mikkel Nyholt-Smedseng begrunnelse for kursmålet).

Jeg tar denne Bloomberg artikkelen (innledningen gjengitt under, bør leses i sin helhet! ) om hvordan oljeselskapene nå kjemper for å henge med og holde seg relevante til inntekt for min påstand, og blir bare større og større optimist for hver dag som går når det gjelder fremtidsutsiktene til Hexagon Purus.

Til nå har markedet heller ikke på noen som helst måte gitt selskapet uttelling for de to ferske, børsmeldte gigakontraktene med henholdsvis Nikola (verdi 2 milliarder NOK, med muligheter for mer på sikt) og Air Liquide (multiyear global avtale om leveranser av Hexagon Purus's globalt markedsledende Type 4 hydrogen sylindere, verdi ikke oppgitt, men tipper totalverdien her er mye høyere enn Nikola kontraktens).


Carbon & Sustainability   Oil & Gas  

Racing for hydrogen: How gas giants are vying to stay relevant

By Bloomberg
Sunday, May 30, 2021, 7:15 PM MDT

The global gas industry is in an existential race: either find a way to be part of the next generation of energy or risk getting supplanted by alternatives.

BP Plc, Sinopec, Equinor ASA and Royal Dutch Shell Plc are among the producers looking to hydrogen to help secure demand that otherwise may falter as decarbonization speeds up. They want to use existing pipelines, storage tankers and fuel supply to make blue hydrogen, a process that uses natural gas but captures the carbon emissions and stores them.

The straightest route to net-zero emissions uses hydrogen produced by renewable electricity — known in the industry as green hydrogen — but the blue variety is expected to be cheaper until at least 2030 as wind and solar power ramp up. Gas companies aiming to lower emissions now and avoid obsolescence next decade are planning to pour billions of dollars into building their blue businesses. At least 15 projects are scheduled to go online through 2027 in the U.K., Germany, Norway, the Netherlands, Sweden and New Zealand.

“Green is the destination, but we’ll get there on a blue highway,” said Al Cook, executive vice president for development and production at Stavanger, Norway-based Equinor. “At some point, green hydrogen might well be lower cost than blue, but that will likely not be for at least a decade.”

https://www.jwnenergy.com/article/2021/5/30/racing-for-hydrogen-how-gas-giants-are-vying-to-st/

Redigert 31.05.2021 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.05.2021 kl 14:02 5078

Wall Street Journal med fokus på hydrogendrevne tog generelt og Hexagon Purus partner togprodusenten Alstom spesielt.

I tillegg til partnerskapet med Alstom, er Hexagon Purus også med og utvikler hydrogendrevne tog i partnerskap med togprodusentene Stadler og Talgo.


By Rochelle Toplensky
May 26, 2021 6:38 am ET

For all the buzz about hydrogen trucks and planes, railways provide the most immediate test case for the rollout of a clean-energy technology that has electrified policy makers and markets alike.

Investors got very excited about the potential of hydrogen as a sustainable fuel last year, but have taken a breather in recent months—as they have with other speculative technology themes. The fact remains that, for many industries, so-called green hydrogen produced using renewable power needs about a decade of scaling up and rising carbon prices to make it competitive.

Yet that isn’t the case for rail transport. Hydrogen-powered trains built by France’s Alstom have already carried passengers over 110,000 miles on trial operations in Europe. The total lifetime cost of ownership is already comparable for trains running on diesel, hydrogen fuel cells or electrified lines, according to a report by consulting firm Roland Berger.

Hydrogen is best seen as a substitute for dirty diesel, still used on about half of Europe’s rails and most in the U.S. The gas is particularly useful on routes that aren’t busy enough to give priority to overhead electrification, but are too long for batteries alone. Alstom’s hydrogen trains are new, but existing diesel ones can also be retrofitted.

https://www.wsj.com/articles/hydrogen-powered-trains-have-arrived-11622025494
nhydro
25.05.2021 kl 18:51 5223

Sparebank1Markets er vel Hermanrud & co. Jeg mistenker at de er blant meglerhusene som er verst til å gi anbefalinger basert på egen vinning
Slettet bruker
25.05.2021 kl 15:57 5323

Greit at Sparebank1Markets har byttet analytikere på Hexagon Purus, men i mine øyne grenser det likevel til det useriøse at et meglerhus I DAG kutter kursmålet sitt med 65% (fra 100 NOK til 35 NOK) når Hexagon Purus i løpet av de siste to, tre ukene har børsmeldt kontrakter med Nikola, verdt over 2 milliarder NOK med mulighet for mer på sikt, og en multiyear kontrakt med Air Liquide, verdi ikke oppgitt, men jeg tipper samlet verdi når det gjelder denne kontrakten er betydelig høyere enn verdien til Nikola-kontrakten. Sagt med andre ord, snakker vi her om to kommersielle gjennombrudd/milepæler i tungvektsklassen for Hexagon Purus. Hertil kommer flere andre børsmeldte kontrakter de siste to, tre månedene.

Har ikke hørt annet enn at Carnegie fortsatt har kursmål 115 NOK på Hexagon Purus.

Så dermed har vi litt av en duell gående med...

Carnegie (kursmål 115 NOK)
vs
Sparebanken1Markets (kursmål 35 NOK)

Time will show hvem som blir vinneren. Mitt tips: Carnegie


Kutter kursmålet med 65 prosent

Sparebanken 1 Markets sier i en oppdatering at de liker Hexagon Purus, men tar likevel frem slakterkniven etter en ny analyse av selskapet.

Bendik Haug Aurdal
12:17 - 25. mai | Oppdatert 14:41

Sparebanken 1 Markets nedgraderer Hexagon Purus fra en kjøpsanbefaling til nøytral. Samtidig setter meglerhuset ned kursmålet med 65 prosent, til 35 kroner pr. aksje. Det kommer frem i en oppdatering fra meglerhuset mandag.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/25/7678332/sparebank-1-markets-nedgraderer-hexagon-purus


Her en som tydeligvis er av den oppfatning at 35 kroner er en gunstig inngangskurs. Så får det være opp til hver enkelt å vurdere hvem som har den beste innsikten og hva en vil vektlegge...

21.5.2021, 07:48 · TDN Finans Delayed

HPUR: STYREMEDLEM KJØPT 23.510 AKSJER, KURS 34,81

Oslo (TDN Direkt): Styremedlem Rick Rashilla i Hexagon Purus har kjøpt 23.510 aksjer i selskapet til kurs 34,81 kroner pr aksje.

Det fremgår av en melding fredag.

Etter kjøpet eier Rashilla 33.968 aksjer Hexagon Purus.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt


Redigert 25.05.2021 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 22:31 5880

Markedet for HPUR er på minst 130 milliarder i 2030 ( estimater, hentet fra analysen) Verdisettelsen på den synes jeg er en vanskelig øvelse.
Dette er et enda hottere markedet enn det HEX befinner seg i. Analysen tar utgangspunkt i en konservativ markedsandel ( der er jeg faktisk mer optimistisk). Jeg har dog hatt vanskeligheter med et kursmål på hele 115 kroner ( selvom veksten ikke stopper i 2030). HPUR leverte omtrent slik man kunne forvente. I min verdivurderinger av HEX har jeg lenge bare tatt høyde for tildelingskursen i HPUR og sett bort fra alt annet... Det er også konservativ. Markedet for HPUR er enda mer upstream enn for HEX. Om de skulle ta en 15% markedsandel, så utgjør det nær 20 milliarder i omsetning i 2030

Mye kan skje på så mange år: For å nevne noe:
- Salg / oppkjøp av selskapet ( enten bare HPUR eller hele HEX)
- Fusjon
- Nye produktområder
- Ny majoritetsaksjonær


Felles for disse er at også dette markedet etterhvert vil bli dominert av få aktører, som vil eie rosinene i pølsa/ ønsker å tilby totalløsninger. Disse har mye penger på bok...
Alt dette er bare antagelser og muligheter ( med unntak at de er markedsleder på sitt felt).
Jeg har aldri undersøkt hvilke større selskaper som gjerne vil innlemme en slik nisje organisasjon i sin virksomhet, men at det kan skje når markedet er mer moden, er ikke bare fantasi. Se på dette som spekulasjon foreløpig ( det er jo de små som blir kjøpt opp for tiden)
Nok av scenarioer. De er der om 5 år, i motsetning til en del andre selskaper, og det er vel sikrere enn banken. Hva som er riktig kurs for den gjør jeg ikke et forsøk på.

Med mindre du fikk tildelt aksjer, så er de i alle fall nå å få til laveste pris noensinne, og 60% under sin topp. Snittet idag lå på 32 kroner, og med så lav likviditet, så får du nok ikke tak i de til den prisen på mandag...God helg.
Redigert 14.05.2021 kl 22:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 16:37 5928

God helg Sebastian_

Gidder ikke mer av dette nå. 😉

Viser til Carnegies analyse og kursmål (trådstart m.fl. innlegg) basert på et konservativt anslag når det gjelder markedsvekst. Konsensus er vel allerede at markedsveksten blir mye sterkere enn den Smedseng-Nyholt la til grunn i sin analyse... 😊

Aksjen la på seg 6 - 7% i sluttauksjonen så noen synes tydeligvis den er billig nå.
Redigert 14.05.2021 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
14.05.2021 kl 16:16 5947

All info tatt ut av hodet, legger meg flat hvis noe er feil (men poenget mitt står fortsatt)
Sebastian_
14.05.2021 kl 16:15 5941

Hei Jonny. Jeg har lenge fulgt Hex-selskapene og mener Hpur er et av de grønne selskapene som kommer til å overleve den grønne konkursbølgen som kommer ila 1-3 år (i slutten av 2020 kunne man bare slenge et selskap på euronext growth også dobla det seg over natta, mange av disse er ikke profesjonelle nok til å beholde de latterlige mcappene). Jeg er investert i begge selskapene, (mest lastet i hpur) men kvittet meg med store deler etter kvartalsrapporten. Jeg ble dog litt sjokkert da jeg leste at de tror at hydrogensylinder markedet (husker ikke helt ordrett i hodet) skulle havne på ca 60 milliarder i 2030. De håpet at de skulle kunne fange minst 20% av dette. Hvis vi er konservative: 20% av 60 milliarder = 12 milliarder. I dag prises vel selskapet rundt 8 milliarder. Dvs at HVIS de klarer 20% av markedet vil de ha en 50% økning på 9 ÅR.
Prøver ikke å disse deg eller meningene dine, men kan du utdype hvorfor du er så bullish på hpur da? (Har mye større tro på hexagon comp mtp. prising)
Slettet bruker
14.05.2021 kl 15:28 5933

Kursraset i Hexagon Purus bare fortsetter med uforminsket styrke. Også på en dag som i dag da amerikanske hydrogenaksjer stiger mye pre-market.

Oppsiden til Carnegies kursmål på 115 NOK er nå svimlende 273.50% på realtime kurs 30.790 NOK.

Det blir spennende å følge vår globale markedsleder innen lagring og transport av hydrogen fremover. Jeg tenker da på selskapsdriften som lover veldig bra. Selskaper guider helt ekstrem vekst.

God langhelg.
Redigert 14.05.2021 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2021 kl 19:45 6120

Hexagon Purus med apell til guvernør Newsome om oppbygging av infrastruktur for hydrogen i fremoverlente California, sammen med 24 andre spillere innen industrien.


Leading CEO’s Ask Newsom to Dedicate $500 Million in Hydrogen Infrastructure Funds as Part of Zero Emission Vehicle Plan

Executives of Major Energy Companies Point to Public Sector Support to Bolster Millions in Private Sector Investment

May 13, 2021 09:02 AM Eastern Daylight Time

SACRAMENTO, Calif.--(BUSINESS WIRE)--In a letter to Governor Gavin Newsom, executives of 25 multi-national companies today called for major new investments in hydrogen infrastructure in the Golden State.

“At this still early stage in market development, the signal California sends on hydrogen will impact private investment decisions. But in the medium- to long-run, hydrogen must and will stand on its own legs and be viable without external support,” wrote the executives in their letter to the governor.

They noted, “The early stages of any technology curve must have some support, much as was seen in the early days of wind and solar power.”

“This is the dawn of an entirely new, clean and domestic power source made to serve the energy and transportation markets. We look forward to partnering with you and your Administration on its development and look forward to working together to achieve our shared goals,” they wrote.

Specifically, the companies called on Governor Newsom to boost funding in the state’s Clean Transportation Program reauthorization. They asked the Governor to direct the California Energy Commission to dedicate $500 million of the $1 billion to hydrogen fuel infrastructure to serve the light-duty, transit and heavy-duty vehicle markets.

Signing the letter were officials from Toyota, Hyundai, BMW, Shell, Chevron, American Air Liquide Holdings, Ballard, Bayo Tech, Faurecia, Hexagon Purus, Nel-Americas, Nikola Motor, Plug Power, PowerTap Hydrogen Fueling Company, True Zero, Cellcentric, Cummins, Linde, 122 West, Black and Veatch, Mann + Hummel, Chart, Iwatani, Toyota Tsusho, and Ways 2 H.

Through the Clean Transportation Program, California is on track to provide $240 million for the development of hydrogen fueling infrastructure. That figure represents just 7 percent of total zero emission infrastructure spending, according to the California Hydrogen Coalition.

To become mainstream, the hydrogen economy cannot be based on subsidies, note the executives, and sustainable markets must be created. They cited a recent study by the California Air Resources Board that noted “self-sufficiency [for the light-duty market] can be achieved by 2030 with state support of up to $300 million.”

With at-scale adoption across sectors, the U.S. hydrogen industry has the potential to create revenues of roughly $140 billion per year and support about 700,000 jobs by 2030 in hydrogen production, infrastructure, and equipment. By 2050, hydrogen could enable a market of $750 billion per year with 3.4 million new jobs.

https://www.businesswire.com/news/home/20210513005352/en/Leading-CEO%E2%80%99s-Ask-Newsom-to-Dedicate-500-Million-in-Hydrogen-Infrastructure-Funds-as-Part-of-Zero-Emission-Vehicle-Plan

Redigert 13.05.2021 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Richter
12.05.2021 kl 08:24 6288

Milestone i Q1

Sign af joint venture-aftaler med CIMC Enric i marts 2021 om at komme ind i Kina, som forventes at være verdens største marked!
Slettet bruker
12.05.2021 kl 00:40 6378

Jeg er hverken tilhenger av ukritisk å bare skrive positive ting om HPUR eller dømme den nedenom og hjem, om det ikke er velbegrunnet.
Tendensen til slikt er der mange av på diverse grønne tråder. HPUR leverer omtrent slik forventet, og også i fremtiden vil man måtte betale en premium pris for mange grønne aksjer. Ingen sitter heldigvis på en spåkule. Det er to hovedfaktorer her: Hvilken retning tar grønne aksjer worldwide fremover? ( mange " bobler" har ikke eksplodert, men det har sivet luft ut av de i mange måneder nå). Hva kommer det av selskapsspesifikke nyheter fremover? HEX familien er ikke " startups", hvor risikoen er konkurs, eller et uendelig tapssluk. Tvertom så beskylder jeg ledelsen for at de er for konservative, når de med sine virksomheter har falt mitt i et fiskerikt vann, men fisker med bambusstang.
Og selvom de er markedsleder nå, så må ledelsen styrkes om de skal beholde posisjonen. Det skal kun et større gjennombrudd til for at selskapene tar av, men rammeavtaler i milliardklassen Iår er ikke penger i kassa ...ennå, og aksjene ligger nede for telling.
Jeg har plukket noen i HEX, som har en bedre balanse, og er ikke veldig misfornøyd med q1 i HPUR. Vi har visst lenge at de står foran større investeringer, og det er stor sannsynlighet for at det kommer en emisjon der i løpet av 2023...Imens kan mye skje, ikke minst på kontantstrømsiden. Imorra skal vi uansett opp fordi de grønne aksjer reverserte opp i USA,( nesten 5% fra bunnen, og kun ned 0,6% intradag).
NKLA steg 5%. NKLA har dermed steget fra sin bunn 6/5 på 9,92 til 11,80.
Størst stigning av de på min liste hadde PLUG med 17,59% oppgang ( 23,60 i ordinær handel. Steg litt til etter børs), så nå ligger sen der den var 7/5.

Slettet bruker
11.05.2021 kl 19:09 6506

Aasulv Tveitereid er tydeligvis så seierssikker at han velger å stå frem å skryte av seg selv fordi han har shortet Hexagon Purus. Samtidig kaller Tveitereid iflg Finanavisen Hexagon Purus en bobleaksje, noe den overhodet ikke er. Størrelser som Daimler, VOLVO, Toyota, Nikola, DFDS, Stadler, Alstom, Talgo, for å nevne noen navn fra partner-/kundeporteføljen, har selvsagt ikke inngått langvarige partnerskap med og benytter seg selvsagt ikke av den globalt ledende teknologien og de globalt ledende produktene til et bobleselskap når disse globale gigantene nå setter sammen og bygger fremtidens transportmidler på vei, skinner, vann og i luften, alle med serieproduksjoner som siktemål.

Nok om det. Krysser fingrene for at det ikke er en pingleshort Tveitereid skryter av i Finansavisen slik at vi har en potensiell kjøper av et visst kaliber i aksjen i Tveitereid.

Det svinger fort og kan svinge igjen, men avslutter dette innlegget med å servere en indikator på temperatur og stemning når det gjelder hydrogenaksjer i USA akkurat nå:

Plug Power Inc. (PLUG)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD

22.91+2.84 (+14.15%)
As of 1:04PM EDT. Market open.
Redigert 11.05.2021 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
kelle
11.05.2021 kl 16:42 6579

Muggost
Jeg kan minne deg på hva du skrev den 16/3 vedr. kursmål for HPUR:
Sept 21 Kr. 27,00
Mars 22 Kr. 37,00
Mars 24 Må regne mer på denne. Hittil har du jo hatt en bra periode, så får vi se hva som skjer. Har ikke hatt noen Purus aksjer siden jeg solgte på vel 70 kroner, men er veldig spent på HEX i morgen. Der har det blitt litt tap etter hvert. Har et lite håp om at resultatet og utsiktene for resten året vil snu kursen oppover igjen. Men en vet jo aldri, med det børsklimaet vi er inne i.
Muggost
11.05.2021 kl 16:02 6605

Ja du har rett, jeg har prøvd å finne igjen de innleggene. Jeg hadde et kursmål både på HEX og HPUR men har glemt hvem som var hva. Får prøve å notere det ned et annet sted enn i forumet neste gang. 😂
Slettet bruker
11.05.2021 kl 15:48 6614

Nei, der er du igjen også Drowsy. Du trenger ikke gråte noen tårer for meg. Jeg har ståltro og er veldig imponert over selskapet så der er det ingen problem. Så kan vi kanskje snakkes om ei stund ja. Men ikke i ditt Muggost-tidsperspektiv. No way.

Hva med 01.01.2030? For her har jeg nemlig tenkt å bli sittende. :)

Så får du ha lykke til med ditt og takk for den rørende interessen du som ikke-aksjonær viser for Hexagon Group i de øyeblikkene frykten din for at kursene skal snu oppover er sterkest . ;)

Da snakkes vi 01.01.2030 Drowsy!
Redigert 11.05.2021 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Drowsy
11.05.2021 kl 15:36 6631

Nå er det vel litt over en mnd siden jeg var inne her og prøvde å helle litt realisme inn i denne trådfesten og uten at jeg skal være etter snar - så var jeg ihvertfall føre var.

Jeg forstår deg godt Johnny. Det er ingen tvil om at du har sterk tro på dette selskapet, men det er farlig å bli forelsket i en aksje. Er man det ser man plutselig bare alt det positive og kan lett falle for fristelsen til å ikke regne hjem "dagens situasjon". Jeg vil ikke kalle aksjen for totalt utbombet. Som du sier - hadde den vært det skulle den umulig ha greid å falle ytterligere 10 prosent på en dag man presenterer tall. Da kan man spørre seg - hva er det i disse tallene som fører til at store aktører forlater aksjen? For det er definitivt ikke Ola Nordmann eller andre Nordnet-investorer som krasjer kursen i dag.

Istedenfor å finne unnskyldninger på roboter, shortere og svindlere kan det være en ide å se etter om det er noen som har solgt seg ut av aksjen pga fornuft...det kan jo hende? Man kan ihverfall ikke klage på at det ikke har vært andre inne på dette forumet som har stilt spørsmålstegn rundt euforien man utviser her. Man snakket om minst 100 kr i kurs på relativt kort tid - faktum er at den pr i dag står under 40 kr. Jeg tror Muggost har rett - det er større sjanse for at den faller under 30 kr enn at den når 100 kr i løpet av to mnd. Så kan jeg komme tilbake da og se om jeg nok en gang hadde rett eller om jeg tok feil.
Slettet bruker
11.05.2021 kl 15:22 6643

Spesielt å falle - 13.92% realtime på Q1 2021 kvartalstall på linje med konsensus. Ikke minst ettersom aksjen allerede er totalt utbombet til tross for en rekke signifikante børsmeldte kontrakter, bl.a. en med Nikola verdt 2 milliarder NOK, børsmeldt for mindre enn 14 dager siden.

Ja, ja, inntil videre pågår det altså "shortfest" i aksjen på relativt moderate omsetningsvolum, får vi vite. Så vil fremtiden vise om kurs 34.00 NOK og +238.24% opp til Carnegies kursmål på 115 NOK (se trådstart) kanskje mer enn noe annet er en av tidenes kjøpsanledninger på Oslo Børs. Det tror jeg det er, gitt en viss tidshorisont

Sparebanken1Markets har forøvrig kursmål 100 NOK, og Carnegie altså 115 NOK.
Redigert 11.05.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
kelle
11.05.2021 kl 14:00 6672


Ellers skriver Sparebank 1 Markets at resultatene til Hexagon Purus bredt var på linje med meglerhusets estimater. Ebitda i kvartalet var -62 millioner kroner, som ifølge meglerhuset er tre prosent over konsensus.

Meglerhuset noterer at kontantbeholdningen ved utgangen av kvartalet var på nesten 1,1 milliarder kroner, som gir selskapet en sterk balanse for å dekke kortsiktige tap på driften og fortsette å forfølge langsiktige positive kontrakter.

Meglerhuset vurderer ellers det er en nøytral read across til Hexagon Composites, da konsensus på ebitda var på linje med de rapporterte tallene.

Hexagon Purus faller 7,9 prosent tirsdag, mens Hexagon Composites faller 5,4 prosent.

Hovedindeksen på Oslo Børs er ned 1,66 prosent til 1.070,63 poeng, omsatt for 1.621 millioner kroner.

NS, finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Slettet bruker
11.05.2021 kl 09:52 3206

11.5.2021, 09:25 · TDN Finans Delayed

HPUR: I PROSESS MED Å FORMELT SETTE OPP JV MED CIMC ENRIC I KINA, PLANLEGGER PRODUKSJON ILA 2021

Oslo (TDN Direkt): Hexagon Purus er i prosessen med å formelt sette opp JV-selskapene i Kina sammen med CIMC Enric.

Det sier konsernsjef Morten Holum under selskapets kvartalspresentasjon tirsdag morgen.

- Det tar tid å sette opp. Akkurat nå er vi i prosessen å sette opp selskapene formelt, og vi detaljerer investeringsplanene. Når vi starter opp produksjon er vanskelig å si, men vi planlegger produksjon allerede i år, sier konsernsjefen, og legger til at det er mulig vi vil se omsetning fra type-3 sylindre innen allerede 6-9 måneder.

På spørsmål om hvor Hexagon Purus ser markedspotensial fremover, sier Holum at selskapet har fokusert på de områdene de har tilstedeværelse, som er Europa og USA, samt Kina hvor de er i prosessen å etablere seg gjennom deres JV med CIMC Enric.

- Vi har god tilstedeværelse i både USA og Europa. Initiativene satt sammen i Europa er meget spennende, og vi anser også administrasjonsbyttet i USA som positivt. Disse to sammen med Kina er våre hovedområder som vi vil jobbe med fremover, men det kan komme ytterligere markeder senere, sier konsernsjefen.

Videre forteller Hexagon Purus-sjefen at de innenfor hydrogensylindre og sylindersystemer ser et marked på 60 milliarder kroner innen 2030. På spørsmål om hvor stor andel av dette Hexagon Purus målsetter å ta sier Holum følgende:

- Det er vanskelig å være spesifikk på hvor vi ender opp. Men for å gi en idé kan vi se på noen av våre konkurrenter, hvor tier-1 OEM-leverandør Faurecia Plastic Omnium målsetter en markedsandel på 20 prosent. Som ledere innenfor dette segmentet mener vi at vi ikke burde være noe materielt dårligere stilt. Vi ser for oss en meningsfull andel av marked, som vi klassifiserer som over 20 prosent av markedet, svarer Holum.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Redigert 11.05.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Muggost
11.05.2021 kl 08:38 3242

Det er bare noen uker siden jeg spådde Purus ned til kr 27. nå er det ikke lenge til vi er der...
Slettet bruker
11.05.2021 kl 08:20 3233

Q1 2021

Hexagon Purus gjentar "financial targets":

1) Omsetningsvekst > 50% i 2021, sammenlignet med 2020

2) Omsetning på 4 - 5 milliarder NOK i 2025


Link til pressemelding, rapport og presentasjon:

Hexagon Purus ASA: Results for the first quarter 2021
11 May 2021

Stock Exchange Release

https://hexagongroup.com/press/hexagon-purus-asa-results-for-the-first-quarter-2021/
Redigert 11.05.2021 kl 08:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 18:14 3332

Da er det klart for fremleggelse av Q1 2021 imorra 11.mai.

Hva bør man se etter der?

Under Q4 2020 guidet CFO omsetningsvekst YOY > 50% i 2021 med hovedtyngden av omsetningen i 2.halvår. Dermed må vi forvente moderate/svake kvartalstall imorra, men det har altså vært vel kjent i 3 måneder ettersom det altså ble kommunisert til markedet allerede 16.februar da Q4 2020 ble lagt frem. Således er det guidingen som vil være i fokus. Spenningen ligger i om guidingen fra Q4 2020 om omsetningsvekst > 50% for FY2021 opprettholdes imorra.

Hexagon Purus har i Q1 2021 opprettet to joint ventures med hele Kina og hele Sørøst-Asia forøvrig som nedslagsfelt sammen med kinesiske CIMC Enric samt børsmeldt flere signifikante nye kontrakter.

Den helt store kontraktbomben smalt imidlertid nå nettopp, i Q2 2021, nærmere bestemt 29.april. Da børsmeldte Hexagon Purus kontrakt med Nikola verdt 2 milliarder NOK og med muligheter for mer etterhvert. En fin illustrasjon av hva vi har i vente når det gjelder kommende kontrakter i forbindelse med at andre kjørrtøyprodusenter for alvor starter oppkjøring og rigging for serieproduksjoner. Det er nemlig ingen mangel på store navn/globale giganter i Hexagon Purus's fantastiske partner-/kundeportefølje. :)

Hexagon Purus ekspanderer bokstavelig talt heftig så økte utgifter må selvsagt forventes. Også dette ble kommunisert klart og tydelig til markedet av selskapet under Q4 2020 i februar, og er derfor vel kjent.

Her er "Outlook" avsnittet i Q4 2020 rapporten:


Outlook

With the spin off from Hexagon Composites completed,
Hexagon Purus is well positioned to pursue its own
strategic and investment priorities and reinforce its leading
position in the rapidly growing e-mobility space. The
company has a well-capitalized balance sheet and can
continue to benefit from the strong industrial linkage with
Hexagon Composites.

The market is showing growing interest in zero-emissions
solutions, particularly for medium and heavy-duty vehicle,
hydrogen distribution module and rail applications.
Hexagon Purus continues to grow its customer base.
Recent examples include contracts with Hino Trucks
(heavy-duty), New Flyer (transit bus), Everfuel
(distribution), and Stadler and Talgo (rail). With solid
growth expected for hydrogen distribution activity in US
and Europe, as well as increased battery electric and fuel
cell electric vehicle activity in North America in 2021,
Hexagon Purus expects to achieve more than 50% revenue
growth year-over-year in 2021. Continued investments in
personnel, production capacity and product development
will continue to affect profitability for the foreseeable
future and are expected to widen EBITDA losses in 2021.

The discussions with partner CIMC ENRIC continue with
regard to market entry into China via a joint venture
arrangement. While discussions have taken longer than
expected, mainly driven by COVID-19 related travel
restrictions, the company expects to finalize a joint venture
agreement in the next few months. China is expected to be
the largest market for fuel cell electric vehicles (FCEVs)
and the partnership with CIMC ENRIC will give the
company access to this exciting opportunity.

Hexagon Purus is closely monitoring the COVID-19
situation and has prepared contingency plans at each site.
The Company is not able to accurately predict the final
outcome from COVID-19 related effects but will remain
vigilant and committed to employing further counter
measures to mitigate such effects, if required.

These forward-looking statements reflect current views
about future events and are, by their nature, subject to
significant risks and uncertainties because they relate to
events and depend on circumstances that will occur in the
future. For further information please refer to the section
“Forward-Looking Statements” at the end of this report.

Oslo, 15 February 2021
The Board of Directors of Hexagon Purus AS


Oppsiden til Carnegies kursmål på 115 NOK (se trådstart) på dagens sluttkurs 39.50 NOK, er forøvrig nå heftige +191.14%...
Redigert 10.05.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Sebastian_
05.05.2021 kl 08:02 3562

Rart at det ikke har kommet en børsmelding angående dette. Burde vel komme ila. dagen?
Slettet bruker
05.05.2021 kl 00:07 3618

Norge er selvsagt verdens definitive navle så her kan man ikke forvente all verdens interesse for et selskap som Hexagon Purus. I DN f.eks. har jeg aldri sett et oppslag om Hexagon Group selskapene siden jeg "oppdaget" og gikk inn i Hexagon Composites tidlig på høsten 2020 (Hexagon Purus var da ikke utskilt som eget selskap, men var en divisjon innen Composites). På torsdag i forrige uke kom det endelig et oppslag om Hexagon Purus I DN i forbindelse med nyheten om at Hexagon Purus hadde landet en kontrakt med verdi i overkant av 2 milliarder NOK og muligheter for flere kontrakter frem i tid med Nikola. Det jeg imidlertid la mest merke til ved det oppslaget var at man to ganger bare i ingressen brukte ordet "omdiskuterte" selskap om Nikola. Greit nok for meg, men det luktet veldig av smålighet og ønske om å trekke ned og tilsmusse en kontrakt av gigantisk størrelse. Nå postes det lignende beskrivelser av kontrakten her på forumet. "Den er ikke noe verdt", får man nå vite av forumskribenter. Hva skal man si? Lykken står den kjekke bi? Time will tell... Hexagon Purus's CEO Morten Holum beskriver Nikola som en tvers igjennom profesjonell partner i Finansavisen, men hva vet vel Holum når det gjelder dette, sammenlignet størrelser som DN og forumskribenter på Finansavisens forum...? Ja, ja, Holum må bare si det han sier, men tror ikke på det. Sånn er det sikkert.

Vanskelig å få aksept i eget land for de globalt markedsledende Hexagon Group selskapene innen helt gedigen megatrend (reduksjon i utslipp av klimagasser) altså, men likevel artig å se hvordan Hexagon Purus omtales når et selskap med market cap $1.89 milliard presenterer sitt kvartal der borte i USA.


Meritor, Inc. (MTOR) CEO Chris Villavarayan on Q2 2021 Results- Earnings Call

Transcript

May 04, 2021 2:40 PM ETMeritor, Inc. (MTOR)
...
Moving to electrification on slide 5. We are pleased to announce a new collaboration with Hexagon Purus Systems, a global leader in zero emission e-mobility. Hexagon will integrate Meritor's 14Xe powertrain into its Class 6, Class 7 box trucks and Class 8 6x4 vehicles starting 2021.

https://seekingalpha.com/article/4424169-meritor-inc-mtor-ceo-chris-villavarayan-on-q2-2021-results-earnings-call-transcript


Meritor Selected by Hexagon Purus to Supply Electric Powertrains

By Meritor, Inc., Hexagon Purus May 4, 2021 Updated 27 min ago

https://www.wfmz.com/news/pr_newswire/pr_newswire_stocks/meritor-selected-by-hexagon-purus-to-supply-electric-powertrains/article_656d2b90-1ecf-57dd-bea3-e5093b1f6ce5.html


Hvis noen aner et snev av ironi i dette innlegget, er det helt riktig. Jeg har nemlig aldri hatt en så god feeling i forbindelse med aksjeinvestering som den jeg har nå når det gjelder Hexagon Group selskapene. :)
Redigert 05.05.2021 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2021 kl 21:12 3749

Den globale grønne indeksen har falt i 5 handledager på rad ( inkl. dag). Aksjer som NEL, SCATC, VWS, BLDP, PLUG m.fl. har fått hard medfart. Indeksen er ned fra 1540 til 1440 på en uke. HPUR er nesten ned 10 kroner på 3 handledager. 6-7% ned på 5 handledager er omtrent som nedgangen i den globale indeksen. 47,80 er samme kurs som 8.3 og også ganske lik utviklingen på grønne indekser.
Så HPUR har hverken utviklet seg dårligere eller bedre enn snittet av verdens grønne aksjer. De burde gjort det bedre, grunnet viktige rammeavtaler mener da jeg. Med bare 131000 aksjer omsatt idag kan man lure på hvilken verdi man skal tillegge dagens / ukens kursutvikling.
Jeg skal grave litt i HEX og da må jeg jo også se på HPUR i uken som kommer.
Psyken tar det foreløpig med ro, både mht. HEX /HPUR og grønn sektor ( de store fra hovedbørsen).

Slettet bruker
03.05.2021 kl 16:22 3848

Ref. angående foregående innlegg:


HPUR: FORESLÅR OMDANNING TIL ASA FOR MULIG NOTERING PÅ HOVEDLISTEN

Oslo (TDN Direkt): Styret i Hexagon Purus foreslår for generalforsamlingen å omdanne selskapsstrukturen til allmennaksjeselskap (ASA) ettersom selskapet ønsker å forberede en fremtidig mulig notering på Oslo Børs sin hovedliste eller tilsvarende markedsplass.
Det fremgår av innkallingen til generalforsamlingen i selskapet.

Martin Brennmoen martin.brennmoen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

(06.04.2021)
Slettet bruker
03.05.2021 kl 16:18 3812

På full fart mot notering på Oslo Børs's hovedliste eller tilsvarende markedsplass.


3.5.2021, 16:00 · GlobeNewswire

Hexagon Purus ASA – Conversion to public limited liability company, including change of company name and changes to articles of association, completed

Reference is made to the stock exchange announcement by Hexagon Purus (the "Company") on 27 April 2021 regarding the minutes from the annual general meeting held on the same date.

The amendments to the Company's articles of association resolved by the annual general meeting, including the conversion of the Company into a Norwegian public limited liability company and change of company name to Hexagon Purus ASA, have now been registered with the Norwegian Register of Business Enterprises (Norw.: Foretaksregisteret). Consequently, the Company's conversion to a public limited liability company (Norw.: "allmennaksjeselskap") is completed.

For more information:

Salman Alam, Vice President Corporate Development, Hexagon Purus

Telephone: +47 476 12 713 | salman.alam@hexagonpurus.com

About Hexagon Purus

Hexagon Purus, a Hexagon Composites company, enables zero emission mobility for a cleaner energy future. Hexagon Purus is a world leading provider of hydrogen type 4 high-pressure cylinders, complete vehicle systems and battery packs for fuel cell electric and battery electric vehicles (FCEV and BEV) including hybrid mobility applications on light, medium and heavy-duty vehicles, transit buses, ground storage, distribution, maritime, rail, and aerospace applications.

For more information, please visit www.hexagonpurus.com

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400932994
Redigert 03.05.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Framtia
03.05.2021 kl 14:32 3816

"750" roboten preger handelen i flere aksjer! Hex. Comp./ Purus, Vow mf. Sjelden de kjører aksjer opp, viss de ikke har til hensikt å riste av seg aksjer og presse kursen ned igjen...Utrolig hva som er ansett som lovlig handel på Oslo pølsebod nr 1! Dette er reinspikka kursmanipulasjon og ikke noe annet! Velsigner av Finanstilsynet, godt å vite!🤔
Baklengssaldo
03.05.2021 kl 13:59 3798

Børsen er opp 0,5 og HPUR er ned 6,01%. Hadde gjort seg med noen dager i pluss nå....
Slettet bruker
29.04.2021 kl 10:54 3952

Benytter anledningen til å minne om at til nå har (kun) to meglerhus rykket ut med kursmål for Hexagon Purus aksjen. Disse kursmålene er som følger:

Carnegie - > 115 NOK
Sparebanken1Markets - > 1O0 NOK

Så fortsatt meget stor oppside på realtime kurs 54.66 NOK hvis man har tiltro til disse, og dagens kontrakt til verdi 2 milliarder NOK med utsikter til mer, legger vel ikke akkurat noen demper på optimismen...

Sjekker man de første innleggene på denne tråden, finner man Carnegie analytiker Mikkel Nyholt-Smedsengs betraktninger rundt Hexagon Purus og dermed implisitt begrunnelsen for kursmålet han satt. Et kursmål han faktisk understreker er satt utfra et konservativt anslag når det gjelder markedsvekst. Interessant lesning som anbefales, og jeg vil helt klart påstå at bare siden Smedseng-Nyholt gjorde disse betraktningene for noen måneder siden, tyder alt på at markedsveksten når det gjelder hydrogen er alt annet enn moderat og bare har akselerert og akselererer for hver eneste dag som går.


29.4.2021, 08:17 · TDN Finans Delayed

HPUR: LANGSIKTIG FLERÅRIG AVTALE MED NIKOLA, VERDI OVER EUR 200M

Oslo (TDN Direkt): Hexagon Purus har signert en langsiktig avtale med Nikola Corporation for å utvikle og levere sin høyytelses type-4 hydrogensylinder.
Det kommer frem av melding torsdag morgen.

Ifølge meldingen er avtalen flerårig med en estimert salgsverdi i overkant av 200 millioner euro, og prosjektets utviklingsfase vil starte i andre kvartal 2021. Teknologien er planlagt å bli sertifisert for distribusjon i det europeiske og nord-amerikanske markedet.

"Den langsiktige avtalen posisjonerer også Hexagon Purus for potensielle videre prosjekter med applikasjoner til både lastebil og andre kjøretøy med Nikola", skriver Hexagon Purus.

- Vi er stolte av å inngå partnerskap med Nikola og støtte levering av deres flaggskip brenselscelleløsninger for lastebiler. (..) De første 700-bar hydrogensylindere utviklet av Hexagon Purus vil starte testing og validering senere dette året i samsvar med Nikolas spesifikasjoner", sier direktør Michael Kleschinski i Hexagon Purus.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400920294
Redigert 29.04.2021 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2021 kl 14:21 4199

Litt frem i tid vil kanskje det faktum at Oslo Børs responderte med å sende aksjekursen til Hexagon Purus kraftig nedover på nyheten om opprettelse av to joint ventures med hele Kina og resten av Sørøst-Asia som nedslagsfelt, gå inn i børshistorien som en smått legendarisk kultbegivenhet?

Hvem vet. Som langsiktig investor i aksjen, setter iallefall jeg denne begivenheten høyt og har på sikt meget store forventninger til disse to joint venturene selv om de på kort sikt selvsagt vil innebære betydelig investering. Man er blant annet allerede i gang med å bygge en helt ny fabrikk. Det store poenget her, slik jeg ser det, er: Hvilke kanaler i enormt digre markeder er det ikke som åpner seg her, for Hexagon Purus's globalt markedsledende teknologi og produkter innen lagring og transport av hydrogen! Fantastisk!

Til orientering reagerte aksjekursen til Hexagon Purus's kinesiske joint venture partner CIMC Enric helt motsatt på denne store nyheten på Hong Kong børsen, med kursoppgang.

https://hexagongroup.com/press/hexagon-purus-signs-joint-venture-agreements-with-cimc-enric-for-china-and-southeast-asia-the-worlds-largest-zero-emission-hydrogen-vehicle-and-distribution-market/


Uansett godt å registrere at i Kina satses det virkelig stort på hydrogen, og Kina er stort. :)


China to advance hydrogen technology with a new alliance

By George Heynes
on Apr 14, 2021

NEWS

China is set to be handed a huge boost to hydrogen technology advancement and networking through the establishment of the Z-park Hydrogen and Fuel Cell Industry Alliance (ZHFCA).

This will see hydrogen technologies developed further with cooperation opportunities for organisations to share experience and knowledge with the ZHFCA covering the entire supply chain for hydrogen in China.

The ZHFCA will look to support developments based on the deployment of hydrogen industry scientific and technological projects, industrialization demonstration and promotion, management of certification accreditation and supervision, standardisation work and other aspects of hydrogen deployment.

The group marked its official establishment at the first meeting between the Z-park Hydrogen and Fuel Cell Industry Alliance (ZHFCA), in the Zhongguancun Science Park Beijing on Thursday 8th April.

The group includes several organisations that will look to strengthen the hydrogen capabilities of the nation; these include leading hydrogen and fuel cell companies, universities, and scientific research institutions in Beijing and also nationwide in China.

The group is also looking to further the development of green industrial parks which, coordinated with Beijing Municipal Bureau of Economy and Information Technology, have led to green energy industry clusters planning work.

These clusters will be ready to release with the development of hydrogen and fuel cell industry as the main body, with related industry research, investigation and communication.

The meeting was held with more than 150 attendees from associated ministries, relevant departments of Beijing, industry organisations and institutions, committee of experts and members of the ZHFCA.

https://www.h2-view.com/story/china-to-advance-hydrogen-technology-with-a-new-alliance/

Redigert 14.04.2021 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Baklengssaldo
14.04.2021 kl 11:00 4228

Er det nyhetene om vaksinene som nå gjør at kursen synker?
Det er mye å se frem til for HPUR, men nå trenger vi en hyggelig børsmelding snarest...
Slettet bruker
13.04.2021 kl 00:32 4434

https://e24.no/olje-og-energi/i/jBe9zA/nve-trolig-ingen-store-havvindprosjekter-foer-2030
Dette er selvsagt politikk fra NVE, og i grunn ikke positivt om politikere skjuler seg bak NVE.
Om det kan medføre en switch til hydrogen kan ikke utelukkes.Maktkampen om hvem som skal stikke av med de største subsidier er ihverfall igang.
Bare så synd at hele politikerballetten er fullstendig bevisstløs både som styrende og strategisk aktør. Å tviholde fast ved olje og å subsidiere EQNR ( som er det selskapet som har rotet bort mest penger i norden), er hovedsatsingen.
Slettet bruker
12.04.2021 kl 23:35 4467

Positivt. Så kan man vel også si at Hexagon Purus ligger godt i forkant ettersom man jo for lengst er involvert i og leverer til konkrete prosjekter innen maritimt (se mitt forrige innlegg på tråden, og man er også involvert i andre maritime prosjekter), med 3 togprodusenter, luftfart, tungtransport vei, buss, anleggsmaskineri og t.o.m. løypemaskinprodusent, for å nevne noe. På kort sikt er jeg særlig spent på det hydrogendrevne langtransportkjøretøyet Toyota og Hexagon Purus har bebudet å presentere demoversjon av nå i 1.halvår 2021. Vi snakker om en US HINO Truck. Toyota eier HINO Trucks.
Redigert 13.04.2021 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2021 kl 23:07 4493

Det finnes nok av nyheter som er eller kan bli positive for HEX familien. Du glemte denne:
https://www.h2-view.com/story/m2fct-consortium-reveals-advantages-of-hydrogen-for-us-heavy-duty-vehicle-industry/
Nedgangen idag ( også i Norge) skyldes primært at det har kommet en nedgradering på plugpower ( nytt kursmål 35). https://www.thestreet.com/investing/plug-power-drops-morgan-stanley-valuation. Aksjen har bare 7 doblet seg på ett år🥴 nyheten kom vel rund 13.00 norsk tid.
Den endte på rett under 30, men dro med seg endel andre innenfor Hydrogen/ grønt. CELS var ned 1,28%.
GWE indeksen var ned 0,85%, så nedgangen på vindkraft i Norge skyldes kun manipulering fra norske medier.
I USA får ikke meglerhus holde på slikt: Når de har kjøpt større poster har de ikke lov å komme med kursanbefalinger, ikke sjelden et forbud på et halvt år.

Redigert 12.04.2021 kl 23:43 Du må logge inn for å svare