Goodtech, mens vi venter på analysen til Carnegie....

Slettet bruker
GOD 14.01.2021 kl 14:13 8335

Hvor mye av storkontrakten til Equinor vil dryppe på Goodtech? De har jo allerede formalisert et samarbeide :)

Aksjen har nesten tredoblet seg ila 1 år.

Er sprekkeferdig på innsidekjøp og har en SVÆRT interessant aksjonærliste.

Ordrereservene er like store som mcap.

Når noen tøtsjet gasspedalen så fyker Goodtech 10-15 pst kjapt. Den dagen - som kan være nært forestående - noen trykker hardt på gasspedalen, så er det minst 50 pst stigning.

Det fine med Goodtech er at ingen ting er priset inn.

Hvorfor skal analysen til Carnegie være noe annet enn hva mange andre i bransjen har ment, Goodtech er kraftig underpriset.

4-5 gangen på oppsiden uten høydeskrekk er realistisk.

Finn en annen aksje innen ESG-selskaper som er så underpriset? :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2021 kl 22:28 7195

Lånt/kopiert Les siste setning. Nå kommer Carnegie med en analyse.....

"Goodtech er VOW på steroider! 3 mrd av MCAP i VOW er deres landbaserte divisjon, som i hovedsak er en forretningsmodell om levering av pyrolyseanlegg for å behandle residualen til biogassanlegg før bruk som gjødsel. Goodtech leverer blant annet hele biogassanlegg. Pyrolyseovner er hyllevare. Quantafuel har f.eks kjøpt sine ovner fra Niutech. Det kan Goodtech også gjøre om det skulle være et ønske ved oppføring av biogassanlegget. Videre har GOD en rekke andre løsninger innen vannrensing og energigjenvinning når det kommer til miljø. Denne virksomheten bør være priset høyere enn VOW landbasert, ergo 15x dagens kurs. Men de er størst innen automatisering og digitalisering. Jeg håper ikke de skiller dette ut, heller har en mer fin.markedsrettet approach i markedsføringen av selskapet fremover. Denne topplinjen er gull verdt slik som ESG-selskaper prises i dag. Jeg hadde en call med CEO (Staurset) i vår, han var totalt uinteressert i å ta en side fra VOW sin playbook. Jeg tipper det har ført til en clash med Westbø som har handlet aksjer jevnt siden den svenske miljødatteren(GEAB) ble kjøpt sommeren 2019. Westbø kom inn i styret nå før sommeren og har nok vunnet de over gitt en rekke innsidekjøp og en CEO som nå går. Jeg håper Spetalen tar en aktiv rolle i ansettelsen av en fin.markedsorientert CEO og uttaler seg om selskapet og VOW-parallellen. Kommer det noen meglerhus på banen med analysedekning også så tror jeg mye er gjort for at himmelferden tar av!
*Eier selv masse aksjer så er inhabil som bare det!"
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2021 kl 18:14 7374

Analysen vil nok ikke være langt unna linken, så tar jeg forbehold om at selskapet ikke slipper en kursdrivende nyhet før analysen er på plass;

https://twitter.com/ulf_huse/status/1311207538273275906
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare