Hunter - VLCC ratene stuper


Dette ser ikke bra ut for inntjeningen til Hunter? Ikke lenge til de siste fastkontraktene går ut :( Mindre olje å frakte rundt pga Saudi-Arabia og nye lockdowns workd wide. Spørsmålet er hvor mye Hunter faller når kr 1 i utbytte er utbetalt? Bedre å sikre gevinsten nå?

VLCC -51% til $4k/d

https://e24.no/boers-og-finans/i/qAJqO0/tallknuser-venter-boersras-for-fredriksen-og-fredly-i-shipping
Redigert 21.01.2021 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
ZinoDK
01.02.2021 kl 18:36 3310

ks1977
Tak for svar og anbefalinger - dem vil jeg arbejde med. Jeg skal blot lære at forstå indholdet og betydningen på "VLCC FIXTURES"
Frodon
05.02.2021 kl 08:49 2492

TANK: ORDRE PÅ 10 VLCC-NYBYGG VED HYUNDAI KANSELLERT

Oslo (TDN Direkt): Det sørkoreanske verftet Hyundai Heavy Industries og søsterverftet Hyundai Samho Heavy Industries har fått kansellert en ordre på 10 VLCC-nybygg til en verdi av 871,6 millioner dollar som følge av at en ikke navngitt kunde ikke har klart å gjøre forskuddsbetalinger i tide.
Det melder både Tradewinds og Splash247 fredag.
Ifølge Splash ble ordren plassert i November 2020 og var delt 70/30 i favør Hyundai Heavy Industries.
canarias
08.02.2021 kl 20:45 2164

Det å prøve å time tankmarkedet som longsitinbulk er direkte dumt når en skraper bunnen .

Kommer det ikke nye aktører inn og tar over denne bestillingen et det godt nytt for Hunter. 10 færre nye båter inn og flere eldre ut blir bra for balanse. Selskapet og insidere kjøper aksjen.
Skal se at vi får over 100m for båtene til neste år...
Spartan
08.02.2021 kl 21:14 2040

Ok om kursen stiger: da tjener jeg på dem jeg beholder. Kjøper mer om vi beveger oss ned mot 2,50. Så elendig tankmarkedet er nå; det er da man skal kjøpe. Slik jeg ser det er også Hunter et av de siste selskapene som får problemer med sin nye flåte.
stocken
08.02.2021 kl 22:20 1867

Betydelig innsidekjøp i dag fra styreleder i Hunter,positivt!
ks1977
09.02.2021 kl 09:36 1466

Må nok ha en tidshorisont på et år (eller tre) for å ha en mega oppside (siden vi handler så "tett" på NAV), men rom for oppgang på både kort og lang sikt her (skjønt jeg liker ikke å prøve og forutse hva Mr Market ønsker å finne på av sprell på kort sikt).

P/NAV ligger rundt 0.85-0.90 dersom jeg husker rett (ta det med en veldig stor klype salt), men dersom dagens skipsverdier (ca 85MUSD/skip) stiger til 100MUSD/skip så utgjør det en drøy krone (15MUSD*5skip/570M aksjer*8,5USD/NOK) og da P/NAV på 0.65-0.70.

Nå er nok 100MUSD/skip offensivt (før vi kommer i et bullmarked), men vi skal jo tjene noen kroner frem til da også. Så er spørsmålet når kommer bullmarkedet, hvor mye (og lenge) elendighet må vi gjennom før den tid, og hvor lenge vil bullmarkedet vare (les; før HUNT selger skipene).

Pen oppgang for FRO i USA i kveld. Jeg tok gevinst der og saster heller på Hunt.