+ 800% rate hopp i Januar går mot 1000%
77710
15.01.2021 kl 23:08
6177
jeg får ikke lese nyheter, du må sende nyheter til meg
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Satte raterekord i brennhett marked
Awilco LNG klinket til med en knallkontrakt og ny raterekord fredag. I løpet av tre måneder kan rederiet tjene inn nesten en fjerdedel av børsverdien.
Awilco LNG klinket til med en knallkontrakt og ny raterekord fredag. I løpet av tre måneder kan rederiet tjene inn nesten en fjerdedel av børsverdien.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
16.01.2021 kl 13:03
6147
Den artikkelen vil nok skyte fart på kursen på mandag, takk for deling:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
16.01.2021 kl 17:06
6192
Fresh Prince skrev Den artikkelen vil nok skyte fart på kursen på mandag, takk for deling:)
Men den nyheten var kjent fredag kursen steg for så å falle fra 2,75 til under 2,4? Men har steget fra under 1 i fjor, så spørs om de er mer å gå på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Fredag sin kontrakt:
Satte raterekord i brennhett marked
Awilco LNG klinket til med en knallkontrakt og ny raterekord fredag. I løpet av tre måneder kan rederiet tjene inn nesten en fjerdedel av børsverdien.
Så den skal kraftig opp.
Satte raterekord i brennhett marked
Awilco LNG klinket til med en knallkontrakt og ny raterekord fredag. I løpet av tre måneder kan rederiet tjene inn nesten en fjerdedel av børsverdien.
Så den skal kraftig opp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
16.01.2021 kl 19:14
6091
Kontrakten var kjent, men artikkelen kom etter børsen stengte, ergo er det nå mange flere som har fått med seg den sinnsykt lønnsomme kontrakten:) Kursen falt fordi USA trakk ned hele Oslo Børs
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Enig her kom det info. Etter børsen på flølgende:
Shippingselskapet Awilco LNG har inngått en 2-3 måneder lang charter for skipet «WilPride». Selskapet venter bruttoinntekter på mellom 10,3 og 14,3 millioner dollar for avtalen, fremgår det av en børsmelding fredag.
Det anslås at kontrakten vil kunne generere en overskuddslikviditet på mellom 6,2 og 8,6 millioner dollar, basert på all-in kontantbalansepris på ca. 58.000 dollar pr. dag pr. skip i år.
Forventet oppstart er i første del av februar og i samme børsmelding opplyser selskapet at det venter bedre resultater i år, sammenlignet med fjoråret. Bedringen skyldes økte LNG-priser og rater.
Shippingselskapet Awilco LNG har inngått en 2-3 måneder lang charter for skipet «WilPride». Selskapet venter bruttoinntekter på mellom 10,3 og 14,3 millioner dollar for avtalen, fremgår det av en børsmelding fredag.
Det anslås at kontrakten vil kunne generere en overskuddslikviditet på mellom 6,2 og 8,6 millioner dollar, basert på all-in kontantbalansepris på ca. 58.000 dollar pr. dag pr. skip i år.
Forventet oppstart er i første del av februar og i samme børsmelding opplyser selskapet at det venter bedre resultater i år, sammenlignet med fjoråret. Bedringen skyldes økte LNG-priser og rater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
mimer
16.01.2021 kl 19:30
6063
På XI er de mest bekymret for emisjon...sikkert fordi de ikke har fått med seg oppgangen. Alltid noe "feil" å finne huh... 👹
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
16.01.2021 kl 19:52
6024
Haha alltid noen som ønsker seg en billigere inngang! En emisjon hadde bare vært positivt, da det hadde fjernet litt usikkerhet. Men med tanke på hvor hett markedet er nå, og inntjeningen er så høy, så vil de nok vente til kursen er godt over 3kr for å etablere en ny bunn på et høyt nivå (selv om prisingen på 3kr vil være veldig lav ifht. inntjening)
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
mimer
16.01.2021 kl 20:04
5995
Som jeg skulle sagt det selv. Hvis jeg var CEO ville jeg meldt superkontrakt for WilForce. Og så satt en begrenset emisjon på godt høyere kurs enn i dag.
Awilco selv og Navig8 som største aksjonærer styrer dette. Men de plikter ved eventuell emisjon å la oss andre delta i reparasjonsemisjon...
Awilco selv og Navig8 som største aksjonærer styrer dette. Men de plikter ved eventuell emisjon å la oss andre delta i reparasjonsemisjon...
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Det anslås at kontrakten vil kunne generere en overskuddslikviditet på mellom 6,2 og 8,6 millioner dollar, basert på all-in kontantbalansepris på ca. 58.000 dollar pr. dag pr. skip i år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
77710
17.01.2021 kl 14:11
5735
i morgen det er siste 2,37 kr da ALNG aksjer kan rally i fremover til sommer eller i høsten. ca 10 kr i sommer tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Vil heller tro at det var på grunn av at de ikke hadde fått med seg at selskapet har sale leaseback og mente at gjelden var stor... Om denne var lavt priset på grunn av emisjonsfare så skal den reprises da emisjon blir avblåst! Får de en lengre avtale for eksempel over sommeren med høy rate på den andre båten så blir det stor sjanse for utbytte fremover istedet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
17.01.2021 kl 15:33
5676
Tror ikke på 10. Da er selskapet verdt over 1,3 mrd mot dagens 300 mill. Betydelig usikkerhet om LNG ratene holder seg fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Bare å nyte at ALNG tjener gode penger🚀🚀🚀
Skal gått oppover 🥂
Skal gått oppover 🥂
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
17.01.2021 kl 16:44
5589
Oppover er ein Anna ting. Bør klare 4 på neste melding. Skal den lengre må det flere gode kontrakter på plass, meiner eg
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
77710
17.01.2021 kl 16:47
5574
336 kr mill er 2.37 kr nå men 1.3 mrd kr er 9,48 kr mener jeg i fremover
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
mimer
17.01.2021 kl 17:29
5520
Mulig det ja.
Når ALNG gikk under 10 MUSD i "cash and cash equivalents" fikk de unntak fra sale leasback avtalen med CCB. Dette gjelder fram til 30.6.21.
Og da ble også "lease liabilities" for båtene gjort om fra long term til short term gjeld.
Med den nye kontrakten nå, så burde de raskt komme over 10 MUSD igjen, og unntaket reversert vil jeg tro.
Når ALNG gikk under 10 MUSD i "cash and cash equivalents" fikk de unntak fra sale leasback avtalen med CCB. Dette gjelder fram til 30.6.21.
Og da ble også "lease liabilities" for båtene gjort om fra long term til short term gjeld.
Med den nye kontrakten nå, så burde de raskt komme over 10 MUSD igjen, og unntaket reversert vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
17.01.2021 kl 17:52
5484
Eg har forstått det slik at det ikke forfaller gjeld før 2030, så den oppføring av lånet som kortsiktig i 3q-rapporten, forstår eg ikke. Men mulig det er endringer no, slik denne blir langsiktig gjeld i 4q.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
kaedureddfor
17.01.2021 kl 17:54
5474
Med mindre det er snakk om brudd på forutsetninger for sale-lease-back- avtalen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
mimer
17.01.2021 kl 17:59
5463
Ja lease lånet ble gjort om fra langsiktig til kortsiktig pga. unntaket fra betingelsen (cash < 10 MUSD) som jeg forsøkte å beskrive.
Ved Q3 hadde de 8 MUSD cash, så burde raskt kommer over 10 MUSD igjen når penger fra den nye kontrakten begynner å tikke inn...
Ved Q3 hadde de 8 MUSD cash, så burde raskt kommer over 10 MUSD igjen når penger fra den nye kontrakten begynner å tikke inn...
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Den båten som nå fikk ny kontrakt hadde 50K USD rate. Så de er nok litt lavere om de hadde cash cost på 58K USD per dag. Vil tippe de er nede på 6-7 M USD ved slutten av Q4. Så nå vil de etterhvert gå over 10M USD igjen. Pluss at neste båt fort kan bringe de opp mot 20M USD i cash. Alt over 20M USD kan utbetales som utbytte uten å bryte betingelser for sale/leaseback avtalen. Så om ratene holder seg oppe over sommeren så vil denne fort(veldig fort) kunne komme i utbytteposisjon. For eksempel om de inngår en 6 måneders avtale på 100K per dag på neste båt. Da snakker vi utbyttemuligheter fra Q2 og utover...
Og må for all del ikke utelukke muligheter for konsolidering i bransjen. ALNG er ikke motstander til å bli overtatt av andre...
Og må for all del ikke utelukke muligheter for konsolidering i bransjen. ALNG er ikke motstander til å bli overtatt av andre...
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Sandum skrevInnlegget er slettet
Kanon bra info sandrum💪🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Pengene renner inn nå, spannede case.
Target x2
Target x2
Redigert 21.01.2021 kl 08:29
Du må logge inn for å svare
Q4 neste mnd vil den dobble seg med slike rater.
kaedureddfor
29.01.2021 kl 10:16
4635
Ratene for q4 er vel kjent. Intet nytt under kjølen der.
Redigert 29.01.2021 kl 10:16
Du må logge inn for å svare
Q4 2020 report 19 Februar 2021
http://www.awilcolng.no/3865-Investor-Relations
Q3 Hadde knall resulat, så 19Feb Q4
Nye rater er ikke lagt inn i kursen. Gamle på 20 000$ i Q3 nå må vi prise inn 160 000$ pr dag som er en enorm forbedring i Q1.
http://www.awilcolng.no/3865-Investor-Relations
Q3 Hadde knall resulat, så 19Feb Q4
Nye rater er ikke lagt inn i kursen. Gamle på 20 000$ i Q3 nå må vi prise inn 160 000$ pr dag som er en enorm forbedring i Q1.
Redigert 29.01.2021 kl 10:31
Du må logge inn for å svare
Dette er tull . Du vet nok hva siste kontrakt ble signert på og hva tidligere kontrakter er blitt inngått på ?
Kanskje ikke lurt å prøve seg på en Gamestop kopi i ALNG ;)
Kanskje ikke lurt å prøve seg på en Gamestop kopi i ALNG ;)
Redigert 03.02.2021 kl 13:53
Du må logge inn for å svare
Hva ligger i selskapet ?
Realverdier ?
Hvor ender eventuelt overskudd ?
Vi følger Lng markedet og tar HLNG inn ut fra det som er billig
Realverdier ?
Hvor ender eventuelt overskudd ?
Vi følger Lng markedet og tar HLNG inn ut fra det som er billig
Redigert 04.02.2021 kl 02:47
Du må logge inn for å svare
mimer
05.02.2021 kl 09:42
3906
Ca 250 000 på salg 2,14 og 100 000 2,15 er synlig...Noen som absolutt vil ut og viser det frem...eller noen som vil presse andre til å selge under?
Litt interessant uansett... 😎
Litt interessant uansett... 😎
Fresh Prince
05.02.2021 kl 19:38
3798
Oppdatering på rater (5 Februar):
160M3 Tri-fuel diesel electric (West) - $95 000 - 1-Day-Change: -26,9%
160M3 Tri-fuel diesel electric (East) - $70 000 - 1-Day-Change: -36,3%
160M3 Tri-fuel diesel electric (West) - $95 000 - 1-Day-Change: -26,9%
160M3 Tri-fuel diesel electric (East) - $70 000 - 1-Day-Change: -36,3%
mimer
08.02.2021 kl 10:30
3554
Lå ca 140 000 synlig oå kjøp 2,11 en liten stund, noen som har det moro om dagen? 😎
Sonatrach
08.02.2021 kl 18:58
3429
Det som tjenes inn i Q4 & Q1 må legges på kistebunnen slik at de greier å holde hodet over vannet i Q2+Q3 med sin sky-high CBE på ca $58,000 pr dag.
Ja for med det iskalde været Europa rundt må ikke lagrene i hele Europa fylles opp igjen før neste vinter? Jeg spår at LNG ratene vil holde seg høye gjennom hele sommeren da de fleste skip som skal gjøres service/klassing på vil prøve å gjøre det på sommeren...
den kommer, synd ikke mange så muligheten til å kjøpe seg inn under 2,00