Oppdatering på Dussafu

Fluefiskeren
PEN 18.01.2021 kl 09:55 21416

Starter ny tråd da den forrige var blitt temmelig lang og dessuten var tenkt for Tunisia.

BWE har kommet med en oppsummering i dag:

« Gross production from the Tortue field averaged approximately 13,500 barrels of
oil per day in the fourth quarter of 2020, amounting to a total gross production
of 1.24 million barrels of oil for the period. BW Adolo had scheduled downtime
of 11 days in October for its annual maintenance program and to comply with
Gabonese production allocations to meet the nation's OPEC quotas.

BW Energy completed two liftings in the quarter, realising an average price
of approximately USD 46.5 per barrel. The latter lifting will be paid to the
Company in January 2021. Production cost (excluding royalties) was USD 22.7 per
barrel. This includes approximately USD 2.2 million of additional costs related
to handling the COVID-19 pandemic in the quarter.»

Skuffende lav produksjon, men den var altså nedstengt i 11 dager. Det tilsvarer 15 380 fat pr. dag med full produksjon. Det er omtrent som for 3Q. (15 500)

https://newsweb.oslobors.no/message/522688
Redigert 21.01.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
batterivann
28.01.2021 kl 17:01 4375

Ingen grunn til å klage på omsetningen. Grei pris å plukke på. Skulle jo hatt noen flere luftige anbefalinger 😜🏳️‍🌈
SinnaNecer'n
28.01.2021 kl 15:49 4427

'Det både rare og skumle nå er at fallet ikke er et resultat av oljeprisen.'
Oljen har vært relativt stabil mens markedet og oljerelatert har falt tildels kraftig...og pen har fulgt med. Dårlig markeds sentiment pga koronaen......
Skulle derimot ikke pen ta seg opp igjen som den pleier, i byks så kan man jo lure. Nærliggende i så måte er om resultatene i Tunisia begynner å gnage....
Fluefiskeren
28.01.2021 kl 13:47 4508

Synes det er forunderlig at det ikke er mulig med leteboring i Gabon når et av de aller verst rammede land i verden,Storbritannia, som har nærmest stengt ned hele landet allikevel tillater leteboring på sin egen sokkel.

« Neptune kicks off North Sea drilling campaign

EXPLORATION & PRODUCTION
January 28, 2021, by Nermina Kulovic
Oil and gas company Neptune Energy and its joint venture partners BP and JAPEX have started drilling on the Seagull project in the UK Central North Sea.»

https://www.offshore-energy.biz/neptune-kicks-off-north-sea-drilling-campaign/

I Gabon er koronasituasjonen veldig bra. I hvert fall hvis man kan stole på de offisielle tallene. Litt bittert, men vi kan jo også snu på det å si at det kanskje er nettopp tiltakene i Gabon som har gjort at de har greid seg så bra. Så deilig det skal bli å få litt aktivitet igjen istedenfor å bare sitte stille og se på decline.
Fluefiskeren
28.01.2021 kl 13:36 4503

Heldigvis har PEN også slått de fleste på oppganger. Det både rare og skumle nå er at fallet ikke er et resultat av oljeprisen.

Vaalco som er våre naboer i Gabon hedger mer av produksjonen. Burde PEN gjøre det samme?

« Vaalco hedges part of production to support drilling program

BUSINESS & FINANCE
January 28, 2021, by Nermina Kulovic
Houston-based Vaalco Energy is hedging a portion of its production to protect cash flows, which will be used for its fresh drilling program this year and the next.

« Cary Bounds, Vaalco Chief Executive Officer, commented, “We are pleased with the recent rise in crude oil prices that should further increase our free cash flow margins.

“We thought it prudent to hedge a portion of our production to underpin our cash flow to support the upcoming 2021/2022 drilling program. We will consider hedging additional volumes after we close on the acquisition of Sasol’s interest in the Etame field”»

https://www.offshore-energy.biz/vaalco-hedges-part-of-production-to-support-drilling-program/
JUICEitUP
28.01.2021 kl 13:13 4526

Da er vi ned roughly 20% på en uke. Og det med temmelig stabil oljepris. Dette er jo på grensen til latterlig. Ufattelig hvor hardt PEN blir straffet sammenlignet med tilsvarende selskap.

Ja ja - det er vel i området 13 kroner til 18 kroner vi kommer til å sveve i da til det begynner å skje noe på Dussafu og Sør-Afrika. Tunis er jo bare sorgen.
Fluefiskeren
28.01.2021 kl 11:00 4600

Nok en blodrød dag.......

Forøvrig:

Olje-og kullindustrien i USA raser mot Biden mulige forbud på nye brønner på føderal grunn.

« Biden starter kampen mot olje og gass
President Joe Biden vil ikke lenger leie ut statlig jord til selskaper som leter etter olje og gass. Petroleumsindustrien varsler søksmål, og seks delstater har sendt en advarsel til presidenten.

Det er langt fram i og med at det er leaset store områder som ikke er utbygd ennå samt sikkert også ferdigborede brønner som bare venter på fracking, men på lengre sikt vil det ha betydning.

« Biden starter kampen mot olje og gass

President Joe Biden vil ikke lenger leie ut statlig jord til selskaper som leter etter olje og gass. Petroleumsindustrien varsler søksmål, og seks delstater har sendt en advarsel til presidenten.»

https://www.nrk.no/urix/biden-starter-kampen-mot-olje-og-gass-1.15338824
Redigert 28.01.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.01.2021 kl 19:20 4761

Hva investorene synes gjøre feil denne gang ved å kjøre oljerelaterte aksjer ned og anta at koronaen vil sende oljeprisen ned til minium, er at samlet sett - og grep tatt, vil OPEC+ og prod. kuttene, samt saudienes ekstra 1 mill i kutt for feb og mar bidra til at lagertalla vil synke så fort at man ikke får trukket pusten.

Det er lagt et golv med oljepris over $50, hva er problemet?

Mitt tidligere mantra, lower for longer er satt under press. Men har da stått på lenge nok.

Lanserer et nytt statement: Lagertalla med olje som forsvinner fortere enn svint. Dvs. oljepris opp.

Hva som er lagret til sjøs og lands ser ut til å blir trukket på mye raskere enn tidligere antatt. Dvs. når markedet oppdager dette, kommer investorene halsende etter og oljeprisen bykser oppover. Ærlig talt, tanken om $70 pluss for olje var langt fra i mine modeller. Det er dette altid tilbakevendende med olja, den er uberegnelig.

Liker logikken i etterfølgende artikkel og se hvor mye olje om trekkes ifm. lagertalla for API og EIA, sistnevnte senest i dag:

Jeg tror jeg blir sittende med BWE aksjen litt til, for nå er det ren øretrilling for korttenkte. PEN, ville fremdeles ha sett noe mer progress og dok. på cash med rom for handling. Få tilbake de USD 10 mill i bankgaranti Salloum, synes være det beste - slik det hele har utviklet seg.

https://www.argusmedia.com/en/news/2181082-argus-live-crude-prices-could-surge-to-80bl-in-2021#.YBGmkqrzFkw.twitter
Redigert 27.01.2021 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Galv
27.01.2021 kl 18:07 2478

😀😷Du får gi beskjed til Tunisia gjengen - slutt med demonstrasjoner - så går antall corona smittede ned.
Det var et gull korn😀😷😀 Verdien på pen kommer tilbake når de starte å borre Gabon og sør Afrika . Hvem vil sitte på perrongen å se 🗼🗼den flyr
40something
27.01.2021 kl 17:44 2492

Det er nedgang på alle børser nå så det er nok en kombo av flere ting, men angst er vel den viktigste. Jeg har vært med en del år nå, men allikevel så greier jeg ikke å tajme når jeg skal inn. Regeln med 3 dager ned og så.... stemmer ikke da alle børser får korreksjon. Man går inn for tidlig. For håpe at ikke tekniske nivåer settes så lavt at man må vente måneder før gjeninnhenting.
Fluefiskeren
27.01.2021 kl 16:30 2571

Vært en særdeles dårlig periode nå en stund. 8 % ned når oljeprisen bare er litt ned er skremmende dårlig, men plutselig snur det nok.

Koronasituasjonen i Tunisia er nå kritisk. Kun ett land i Afrika har høyere dødsfall pr. million innbyggere. Det er Sør-Afrika.

Det har nok en viss sammenheng med alle protestene og demonstrasjonene i landet.

https://news-tunisia.tunisienumerique.com/tunisia-tunisia-has-2nd-highest-death-rate-from-covid-in-africa/amp/

Redigert 27.01.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
batterivann
27.01.2021 kl 16:11 2604

Aldri godt å si. Ledelsen kommer i hverfall ikke til å informere om det 😜 kjøpte 8k på salg i dag
Paypal
27.01.2021 kl 15:51 2621

Sjelden man ser bare 28 aksjer på kjøp. Er selskapet konkurs ?
Fluefiskeren
27.01.2021 kl 11:31 2771

2020 verste år ever for oljeindustrien i Nord-Amerika. Kanskje ikke så overraskende.

« Last year was arguably the most devastating year in history for the North American oil and gas industry.

That’s what Rystad Energy stated in a new report sent to Rigzone, which highlighted that 2020 was the costliest Chapter 11 year ever.

According to a Rystad Energy analysis of Haynes and Boone data, the combined debt of North American exploration and production (E&P) and oilfield service companies that filed for Chapter 11 bankruptcy protection last year was $102 billion. Although the number of filings was lower than in the 2016 downturn, the average debt of the 108 companies that filed for Chapter 11 was almost twice as high at a record $940 million, according to Rystad Energy.»

https://www.rigzone.com/news/2020_is_arguably_worst_year_for_american_oil_sector-27-jan-2021-164443-article/

Fluefiskeren
27.01.2021 kl 11:05 2803

Problemet er at moratoriet kun vil omfatte føderalt land. Dessuten så industrien det komme og sikret seg med å få tildelt en rekke lisenser før Trump gikk av. På lengre sikt er det nok positivt.
Rek2
27.01.2021 kl 09:49 2865

President Joe Biden is set to announce a wide-ranging moratorium on new oil and gas leasing on U.S. lands and waters today,
Kan dette trigge et oljerally?
Jajaja
27.01.2021 kl 08:58 2869

F2 FUNDS kjøper noen smuler PEN hver uke. I dag børsmelding om nye 10.000 stk. Tot=1.018.000
Fluefiskeren
26.01.2021 kl 10:38 3063

Nye produksjonstall for perioden 18. -24.januar.

Guebiba ligger nå på 2775 bopd i snitt. Cercina ligger på 1466 bopd i snitt og El Hajab 11 bopd i snitt, men siste dagen var den null.

Total produksjon er på 4646 bopd hvis jeg har regnet riktig. Dette er et godt stykke under de vel 5000 bopd de sa de hadde ved Q3. Fint hvis noen kontrollregner.

http://www.etap.com.tn/fileadmin/prod_jour/Brut-180121.pdf

Hele historikken her:
http://www.etap.com.tn/index.php?id=1641

Trond.heim
25.01.2021 kl 20:33 3196

Jeg blir hverken fattig eller rik av kursnedgang eller oppgang. Jeg kunne selvsagt solgt i håp om å investere i aksjer som stiger i den korte horisont.
Jeg tror på selskapets poteniale , særlig i Dussafu og sør Africa. Tunis ser jeg på som en mulig bonus.
Jeg tenker at jeg kan selge på mellom 20-25 i høst, dersom jeg trenger penger og ikke tror at potensialet er større.
I tilegg er jeg fasinert over muligheten til et saftig Aje utbytte.
Jeg tror på et vaksineboost på oljepris og oppstart av prosjekter som er på vent.
batterivann
25.01.2021 kl 18:12 3275

Nå er jo ikke den suverene ledelsen til PEN kjent for å informere for mye og spesielt ikke når det gjelder på den negative fronten. Ref sidesteg og manglende produksjon, nedstengning pga demonstrasjoner. Her kommer minimalt med info med mindre de har noe positivt å komme med. Jeg har vektet meg kraftig ned fra 140k til 30K aksjer Har fortsatt troen på caset men blir jo "fattig" av å vente på at det skal matrialisere seg. Covid drar ut og muterer, i Tunisa skjer det minimalt. Gabon skal skje men OPEC setter tak på produksjonen så her hjelper det ikke med økt kapasitet på en stund. Ubytte kommer "aldri". Beste som kan skje er et godt bud men det håpet har jeg gitt opp så da gjenstår det bare å smøre på nok et lag med tolmodighet eller omstrukturere.
Fluefiskeren
25.01.2021 kl 16:42 3350

Det var jo veldig negativt da🥺

Det jeg forventer er en skikkelig redegjørelse for hvorfor dette hele tiden blir utsatt. Det er greit å skylde på Korona, men vi boret jo på Guebiba og all virksomhet er da ikke stanset. Riggen er jo der. Vi inngikk en LOI for temmelig lenge siden at den skulle brukes på Salloum West. Den skulle flyttes dit med en gang avgrensningsbrønnen på Guebiba var ferdig. Sitter med en følelse av at Korona ikke er eneste grunn til at vi ikke kommer i gang. Selskapet har fokusert mye på denne brønnen tidligere og aksjonærene synes jeg må bli informert.
JUICEitUP
25.01.2021 kl 16:05 3381

Stusser også litt på at vi skal få så massiv sell-off i det meste av oljerelatert i dag. Skjønner godt at vi går ned når man ser nyhetsoppslag, spesielt vedr. situasjonen i Europa og Japan som nærmer seg USA nivå, men i området 5.10% for det meste av olje på OSE er temmelig voldsomt, spesielt når oljeprisen som du sier FF holder seg ganske bra.

Vedr. Sallum, har jeg som nevnt gitt opp. Bare å få avsluttet Escrow kontoen og få tilbakeført pengene slik at de kan brukes på investeringer som faktisk lar seg gjennomføre. Sallum blir ikke boret før det kommer en ny regjering på plass og selv da tar det sikkert noen år før en evt. godkjennelse. Dette derfor dessverre ikke en brønn vi kan regne med inn i reservene. NVP blir alt for usikkert med tanke på tid og dermed verdi til at det gir noen mening. Får heller komme som en joker/bonus om noen år.

Fluefiskeren
25.01.2021 kl 15:55 3387

Dette er ikke spesifikt for PEN. Mye annet raser også. Litt rart når Brent Oli er tilnærmet uforandret. Tror det er alle de dårlige nyhetene om Koronamutasjoner som er sterkeste bidragsgiver til nedgangen i dag. Og klarer vi å ligge på pluss/minus 16 kr frem til våren er i hvert fall jeg relativt fornøyd.
Redigert 25.01.2021 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
batterivann
25.01.2021 kl 15:36 3404

Dette går jo strålende. Mistenker at alle som hoppet inn på forrige ukes kursanbefalinger kaster kortene da den ikke innfridde umiddelbart. Over snittet bra omsetning i dag :-) Mistenker og at vi skal råtne rundt +/-16 inntil ny produksjon i fra Dussafo ligger på dekk. Eller er det jo en fin dag for å plukke litt som kan selges neste gang det kommer en "nyhet"
Redigert 25.01.2021 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
SinnaNecer'n
25.01.2021 kl 13:29 3512

Den sterke oppgangen til bwe den siste tiden til over 30 kr var vel noe overdrevet. Den kraftige nedgangen de siste dager på vel 20% kan tyde på at kursen var hypet i forkant av emi.....
Covid19 og oljepris styrer vidre retning for både pen og bwe
gunnarius
25.01.2021 kl 13:16 3530

Tror man på Dussafu og olje, så tror man på BWE også. Øretrilling deluxe, som ikke markedet synes fange opp. Ratio har neppe vært så fordelaktig BWE vs. PEN på lenge. Jeg tror BWE kommer til å rykke fra om litt.Slik det var for noen dager siden.
Fluefiskeren
25.01.2021 kl 12:37 3569

Overdøvende stillhet på forumet nå. I mangel av noe annet får jeg legge inn en artikkel. Det gjelder igangsetting av produksjon fra Halk El Menzel feltet i en lagune et stykke nord for Sfax.

«Tunisia Set For Crude Output Boost

Local firm Topic says its Halk El Menzel field will add up to 11,000 b/d by the end of March which would boost countrywide output above 40,000 b/d. But gains may prove short-lived, whilst stability at the ministry remains elusive.

Tunisia’s beleaguered oil sector continued its downward spiral in 2020 on the back of forced output shutdowns, Covid-related operational disruptions and a lack of new projects. A quick glance at latest available crude stats suggests output - at 32,000 b/d for 11M20 - will once again have come in at its lowest level since Tunisia’s first year of production in 1966.

But if all goes well, 2021 could see a turnaround. The ministry of industry, energy and mines earlier this month said Halk El Menzel field started up on 7 January at a rate of 5,300 b/d. Operated by local firm Topic, production is expected to reach an initial 6,000 b/d from well ‘HELM 07.’ Another 5,000 b/d is targeted through two more wells by the end of March, which would bring overall output to 11,000 b/d – equal to around a third of Tunisia’s 2020 output. (CONTINUED - 627 WORDS)«

Greier de 11 000 bod er det veldig mye sammenlignet med landets samlede oljeproduksjon på cel 30 000 bod.

Den ene brønnen som er satt i produksjon på over 5300 bod ( ventes 6000 bod) nå gir altså mer olje enn hele Panoro sine assets i landet. Selv når vi regner gross produksjon ( knapt 5000 bod). Det viser at «den som leter finner.»

Når skal vi komme i gang med en letebrønn? Det har gått to og et halvt år nå og det blir stadig snakket om nye prospekter. Jeg synes at det virker helt i det blå. Har vel ikke kommet noe nærmere i det hele tatt. Salloum West skulle vært spuddet 1Q 2019, men fortsatt aner vi ikke når det vil skje. Siste er vel i løpet av inneværende år.

https://www.mees.com/2021/1/22/geopolitical-risk/tunisia-set-for-crude-output-boost/db3b6260-5cb3-11eb-8ebb-e57a91f57af8



Redigert 25.01.2021 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.01.2021 kl 12:16 3885

«Biden halts federal oil and gas permitting in climate push

AUTHORITIES & GOVERNMENT
January 22, 2021, by Bojan Lepic
The Biden administration has opted to temporarily suspend oil and gas leasing and permitting on federal lands and waters while it evaluates the legal and policy implications of the program.

This is according to a Department of Interior memo cited in a Reuters article on Thursday. The move is a first step in delivering on President Biden’s campaign promise to ban all new federal drilling permits – part of his wider agenda to combat global climate change.

The media outlet claims that the order was welcomed by environmentalists and derided by the oil and gas industry, whose largest onshore drilling companies have stockpiled permits in anticipation of a change in federal policy.

U.S. federal lands and waters account for close to 25 per cent of the nation’s crude oil output, making them a big contributor to energy supply but also the country’s greenhouse gas emissions.»

EDIT: Glemte linken:

https://www.offshore-energy.biz/biden-halts-federal-oil-and-gas-permitting-in-climate-push
Redigert 22.01.2021 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.01.2021 kl 11:24 3911

Ja ungdommen vil ha arbeid. Det burde politikerne i Tunisia forstå. Oljedelen i Tunisia kan skape mange tusen arbeidsplasser og av den grunn vil demonstrasjonene gå ned, men politikerne er antagelig like nedsnødd som i Europa.
Fluefiskeren
22.01.2021 kl 11:05 3934

Jeg gjengir bare deler av en artikkel i en av landets mest seriøse avis. Tror du dette kan holdes skjult? Som sagt håper jeg jo det går bra, men det er virkelig grunn til å spørre seg hvorfor Salloum West utsettes og utsettes.

Dette er dessverre et land som bytter regjering som andre bytter truser. Det er også et land hvor oljeproduksjonen stuper. Nå inngår de riktignok et samarbeid med Libya og vi får håpe det hjelper.

« Tunisia, Libya discuss strengthening oil sector cooperation»

https://www.middleeastmonitor.com/20210121-tunisia-libya-discuss-strengthening-oil-sector-cooperation/



solb
22.01.2021 kl 10:54 3947

Dommedagstoner fra deg nå? Da er det vel på tide å kjøpe litt da? 😎
Fluefiskeren
22.01.2021 kl 10:45 3960

Vi ønsker selvsagt ikke emisjon, men en emisjon som går til videre utbyggninger i Gabon og Sør-Afrika er jeg slett ikke redd for heller.

Det jeg derimot er redd for er situasjonen i Tunisa med store protester og uroligheter dag etter dag nå. I går hadde på Aftenposten og Klassekampen fyldige artikler om dette.

«Gryende ungdomsopprør skremmer Tunisias ledere

Økonomiske problemer, høy arbeidsledighet og uro blant Tunisias unge befolkning skremmer landets ledere. De frykter et ungdomsopprør. Og det har de kanskje god grunn til. Tunisia er tross alt landet der startskuddet for den arabiske våren og flere revolusjonsforsøk i regionen gikk for ti år siden. Det viser demonstrasjoner i gatene fra Tunis til Kasserine, Gafsa, Sousse og Monastir flere dager i strekk.

Demonstrasjonene har gjort at myndighetene har strammet grepet. De frykter en gjentakelse av det som skjedde i 2011. Da økte demonstrasjonene i styrke sakte, men sikkert til det eksploderte i en folkeoppstand.

Den gang måtte president Zine al-Abidine Ben Ali gå av. Nå er hæren beordret ut til fire nøkkelområder for å kvele demonstrasjonene.

Vokser dag for dag
Men protestbevegelsen vokser dag for dag. Det arrangeres koordinerte demonstrasjoner i byer rundt om i landet, og det ender ofte med voldelige sammenstøt med politiet.«

Nå er en tredel av den unge befolkningen i det nordafrikanske landet arbeidsledige, og mange er sinte og frustrerte over fremtidsutsiktene. Det viser demonstrasjoner i gatene fra Tunis til Kasserine, Gafsa, Sousse og Monastir flere dager i strekk.

Demonstrasjonene har gjort at myndighetene har strammet grepet. De frykter en gjentakelse av det som skjedde i 2011. Da økte demonstrasjonene i styrke sakte, men sikkert til det eksploderte i en folkeoppstand.

Den gang måtte president Zine al-Abidine Ben Ali gå av. Nå er hæren beordret ut til fire nøkkelområder for å kvele demonstrasjonene.

Vokser dag for dag
Men protestbevegelsen vokser dag for dag. Det arrangeres koordinerte demonstrasjoner i byer rundt om i landet, og det ender ofte med voldelige sammenstøt med politiet.«

https://www.aftenposten.no/verden/i/EpRQKa/gryende-ungdomsopproer-skremmer-tunisias-ledere

Jeg liker det ikke, men håper inderlig at det ikke gjør det vanskeligere å operere i dette landet.


Redigert 22.01.2021 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
21.01.2021 kl 15:54 4188

Basert på hva som ble sagt for Q4 så er det ikke behov for en emisjon akkurat nå.
For Tunisia har de jo satt av penger på en Escrow account så det burde være ok.
Samtidig sier de at Capex på Tortue og ny expl. well på Hibiscus ikke utgjør så mye og er håndterbart. Et usikkerhetsmoment her er vel kostnader knyttet til modifisering av plattform som skal brukes og andre oppstartskostnader relatert til Hibiscus.
Jokeren er kanskje Sør-Afrika. Gjør de treff på en brønn der må det sikkert investeres en del kroner frem i tid, men det blir jo i så fall et luksus problem.
Tror ikke vi får se en emisjon i år i det hele tatt hvis ikke noe uforutsett skulle skje som i utgangspunktet kun er positivt.
Husk også at oljeprisen nå er så høy at PEN tjener gode penger og kan finansiere, i alle fall en liten del av capex, via cashflow fra salg.
Fluefiskeren
21.01.2021 kl 13:17 4280

Noen som vet når betaling for oljen skjer? PNOR får oljeprisen som er den siste dagen for hver måned i Kongo Brazzaville. Kan være heldig og kan være uheldig. Tror neppe det er samme på Dussafu. Anyone?

Ellers får BWE juling i dag, men det skyldes emisjonen som ble satt på kr. 27. Den gikk raskt ned dit. 9,5 % fall. Hvis PEN setter en rettet emisjon får vi håpe på en litt mindre rabatt. De har gjort det ved tidligere emisjoner så vidt jeg husker.
bmw5
21.01.2021 kl 11:29 4385

Ja nå er lifting forestående på dussafu.
Fluefiskeren
21.01.2021 kl 11:10 4364

Zenith har i hvert fall vært utrolig aktive under pandemien. Skaffet seg asset i Kongo Brazzaville og i Tunisia (venter godkjennelse).
Det er også med på Marginal Field lisensrunden i Nigeria og skal visstnok være på kjøpern enda et sted i Vestafrika. Vi snakker om funn, men produksjonen på dem er små så de er avhengige av å finne mer. Det kan det jo hende de gjør. I Nigeria er jo det jo snakk om produksjon uansett. Dette er jo felt som er forlatt av større oljeselskaper, men som kan fungere for de små hvis de er heldige. Pen hadde nettopp et sånn felt (Ajapa) fra forrige tilsvarende lisensrunde (2003). Det var vel det første de kvittet seg med.

Zenith skal ha for at de er aktive. Veldig aktive. Man kan være redd de har for mange baller i luften uten å ha noen til å ta imot dem. Dessuten føler jeg at jeg er nok eksponert mot olje.
Redigert 21.01.2021 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
bmw5
21.01.2021 kl 10:02 4442

Fluefiskeren er en historiker med hensyn til Pen. Meget godt beskrevet.