Iron tge

Møre75
ELE 05.10.2018 kl 07:51 8695

Var vel i morgen datoen for tge går ut ,men blir vel en smule forsinket den med som alt annet
Redigert 20.01.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
nopetter
18.10.2018 kl 12:00 3586

du verden, da burde de ha påbegynt pre salget for lenge siden men hvorfor oppdaterer de da ikke makedet hvis de har gjort fremskritt med leverandørene av 62%!!!
tuja
18.10.2018 kl 12:01 3579

Takk for den, Møre.
Da kommer det kapital inn iht TGE. Spørsmålet er hvor mye.

:)
rischioso
18.10.2018 kl 13:02 3496

nopetter,

det er akkurat det jeg har spurt selskapet om - siden vi ikke har fått noen endringsmelding så var jo det å forvente at ingenting er endret, MEN når det trekker ut i tid så burde vi jo få en oppdatering.

Nå er det jo også slik at det ikke er noen deadline som er passert selv om de estimerte 60 + 30 dager så er det jo tidspunktet de faktisk startet PRE-TGE som vil være styrende og den kjenner vi jo ikke.

Det vi vet er at PRE-TGE skulle starte nært opptil ferdigstillelse av WP og den ble ferdig den 09.07. Gir vi de 2 uker fra det tidspunktet i forberedelser så lander vi på (23.07 + 60dgr + 30dgr) 15.10 - mao, en status oppdatering burde være rett rundt hjørnet.
tuja
18.10.2018 kl 13:10 3475

Klarer selskapet å lande en ok kapitalinnsprøyting gjennnom TGE, da blir det full fyr i kursutviklingen.
Og det blir ikke ned. Og snart er det ELE-fredag.

:)
rischioso
18.10.2018 kl 13:19 3450

tuja,

ja - tøft å sitte mens kursen siger sakte nedover i påvente av nytt, MEN så kommer også belønningen etter hvert. Trist at noen blir fintet ut så nær mållinjen, men det er slik børsen fungerer...

Nedgangen den siste perioden er kommet på tynt volum og de siste oppganger er kommet på høyt volum noe som forteller at salgsviljen er liten ved nedgang på dette nivået og kjøpsviljen er desto større ved oppganger - det er i alle fall noe som styrker det tekniske om det skulle være noen trøst...

I dette caset så er det liksom ingen mellomting - enten så siger kursen sakte men sikkert ned over tid eller så tar den fyr og mangedobler seg - nå ligger vi igjen an til at det skal ta fyr - tikk/takk...;)
nopetter
18.10.2018 kl 13:23 3435

jeg får håpe de har klart å få til noe fordi noe har vært eller er riv ruskende galt med denne iron tge lanseringen. jeg tror de ikke host opp leverandører enda jernmalm prisene er svært lovende ut i pga mye større kinesisk etterspørsel f.kes. selger Australia 50% av alt de produsere til kina. eksempelvis har ikke zink lagrene på shanghaibørsen vært lavere siden 2007 og er nå på svært lave 194k tonn. det skrives at flere metaller som bla bly og zink er i backwardation. et WP her ville laget ville tilstander
rischioso
18.10.2018 kl 13:29 3414

nopetter,

hva er så rav ruskende galt?

Selskapet har meldt at de var i sluttfasen med å lande kontrakter med partnere og service providere - mener du at selskapet juger i børsmeldingen?

Svaret til Møre lengre opp bekrefter at ingenting er endret så da er vel ingenting endret - vi kan jo ikke forlange at hver eneste ting i forbindelse med TGE slkal meldes - det er jo selve gjennomføringen som er interessant og en slik status oppdatering er å forvente komme i disse tider.

EDIT

Det virker heller å være noe riv ruskende galt med utgangspunktet ditt:

Du snakker om at det meste som produuseres blir solgt til Kina etc....det har jo ingenting med det som verken er produsert eller usolgt å gjøre og det er jo akkurat det token salget omfatter - det som fortsatt ligger i bakken som ikke er tatt ut og av samme grunn ikke solgt...:)
Redigert 18.10.2018 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
Namtrah
18.10.2018 kl 13:33 3398

Når det gjelder partnere er dette blitt spurt om tidligere, og svaret var da at det var markedsføringspartner som var ment, altså Blazon PR. Mener også de sa tidligere at det ikke blir noen leverandører av jern, men at det skal handles i spotmarkedet.
nopetter
18.10.2018 kl 13:36 3391

jeg er ikke sikker ris, men hvorfor har de brukt hele 2018 først å få ut WP, så fikk de ikke påbegynt pre salget i januar 2018 som planlagt, så nevnes ikke FE 68% i WP, sa har de ikke leverandører beskrevet i WP av FE 62 annen enn en vag formulering fra noen kinesiske lager porter, så er de langt på overtid med pre salget av iron. her er så mye forsinkelser at det ikke er sant. enda det er 15 personer som klør hverandere både her og der og ikke har fått til en pøkk

canamex ordnet dette i en fei i gull segmentet, om en måned har de laget røre med iron tge i 12 mnd
Redigert 18.10.2018 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.10.2018 kl 23:20 3210

nopetter,

du også vet at først (okt-17) var planen at de skulle etablere 1 asset backed Iron Token noe ingen andre før hadde gjort. De skulle få hjelp av et nystartet firma HarmonyChain som heller aldri hadde vært gjennomm en slik prosess hvor planen var at alt skulle gjøres i fra Norge.

Så kom det nye meget omfattende regulatoriske endringer MIFID 2 midt oppe i dette som forsinket prosessen betydelig.

https://mifidii.thomsonreuters.com/en/what-is-mifid-ii.html

På basis av det fant selskapet ut at de trengte ekspertise og endte opp med å etablere seg i Estland hvor de engasjerte selskapet Oblicity

https://oblicity.com/

Så kjenner vi også til at den planlagte asset backed token ble strukturert uavhengig av AMI for å etablere en plattform som på sikt ville bli mye større enn 1 enkelt asset backed token gjennom at plattformen kunne drifte flere uavhengige råvareprodusenter.

https://www.elementasa.com/news/2018/foreløpig-oppdatering-på-iron-token-strukturen

I den siste oppdateringen så har vi fått beskjed om at slike kontrakter er på vei til å landes og at både PRE-TGE og Ordinær TGE er i sluttfasen så ja - de 15 personene gjør nok noe mer enn å bare klø seg bak...;)
Redigert 18.10.2018 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
nopetter
18.10.2018 kl 23:40 2895

Jeg kjenner til historien. Men hvordan har andre selskaper klart dette på mye kortere tid enn Element? Noe gikk veldig galt i årsskiftet i år og jeg tror de gjorde en kjempe blunder med å binde seg fast til disse transjene fordi jeg tror de trudde at aksjen aldri kunne falle 60% og nå blir utvanningen massiv. Og nå har de kjørt seg oppi en hengemyr med transjer som de er blitt totalt avhengig av og utvanningen blir ennå værre med de warrantene som kommer i tillegg. Det værste er at jeg heller ikke kan se at BO kan tjene på dette da de må mose ut aksjene langt under konverteringen. Aksjen er dømt til å falle mye mer enn det den har gjort til nå. Den 15 personene som jobber med dette hvorfor startet de ikke på WP gjennom CMT umiddelbart da de tok beslutningen om å kjøpe opp selskapet i en JV prosess med Auplata. Det har iallfall ikke kommet noen signaler om dette. Og om dette hadde vært kjent blant meglerstanden så hadde ikke aksjen stått under 1,50 som blir nivået etter morgen dagen.
Slettet bruker
19.10.2018 kl 07:52 2805

Element kommuniserte først, ved børsmeldingen av 2/7-18 at TGE skulle ta 60+30 dager. Nå ved de to siste presentasjonene har dette nå blitt til "i løpet av 2018". Men hvorfor denne forsinkelsen? Hvorfor har de ikke sendt oppdatering til markedet om at TGE-prosjektet ville bli (ytterligere) forsinket? De begynte jo med dette for rundt ett år siden. Dagen Intex ble til Element, da de fortsatt kun hadde Mindoro og 5% av AMI stod aksjekursen i kr. 1,63. Nå, rundt ett år senere, står aksjekursen i kr. 1,52..!



nopetter
19.10.2018 kl 08:59 2726

til orientering så duppet den etter og ha steget til noe over kr 2 til 1,18 på en og samme dag for så å stige til 1,60-1,70 nivåene igjen
Aldara
19.10.2018 kl 09:18 2691

Jeg ser at de stygge stygge djevlene fra Helvete legger lokk på aksjen idag igjen....
Slettet bruker
19.10.2018 kl 09:27 2665

Kanskje selskapet må "lokke" med en god nyhet nå, for å åpne opp..? :-)
nopetter
19.10.2018 kl 09:37 2636

BO skal jaggu meg få ta et tap igjen denne gangen også
tuja
19.10.2018 kl 09:44 2614

nopetter

Forstår at du trader ELE, men heller ikke du vet hva som bringes til bords neste børsdag.
Synest du nevner "dumping" litt oftere når du er "ute". :)
ELE er også kraftig oversolgt, mcap meget lav, og vi venter på nyheter rundt AMI/TGE når som helst.
Da bør man nok være inne.
Ellers, ha en god helg. ELE kommer når den kommer. Med CMT og AMI opp og gå, er 180mill
i mcap "grisebillig".

:)
nopetter
19.10.2018 kl 10:01 2570

tuja
i denne aksjen sitter jeg ikke lenge hvis jeg ser en gevinst med det jeg trader med. og når ledelsen og BO er så jævlig freidig å kjøre to fasiliteter etter hverandre så BO sitter igjen med +- 5 mill aksjer igjen så må de bare dumpe disse ut under 1,60. TA i denne aksjen er håpløs etter min mening. nå har de brukt opp de 3 mnd for pre salg av iron tge for lengst og jeg er ikke mye redd for at denne vil komme med det første med den tiden de brukte å få til WP som lagde flere spørsmål enn svar ift hvordan de skal klare å gjennomføre dette. oddivar hadde også mange spørsmål til WP da denne ble offentliggjort og jeg ser ikke at de har fått noen løsnng på disse. det er minst en mnd til AMI får ADEX lisensen godkjent hvis det ikke kommer flere heftelser fra Ontario. når den klarte å legalisere hasj å må da de få til dette :)

og hvordan BO skal få ut de ca 5Mill aksjene uten å gruse kursen ytterligere uten en trigger er meg en gåte p.t. hvis de da ikke begynner tilbakekjøpene av låneaksjene som de moste ut for en god stund siden
Redigert 19.10.2018 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
19.10.2018 kl 10:11 2550

Skjønner ikke helt problemet. 5 mill aksjer er jo en fjert i nordavinden om det skulle komme noe i den andre enden av pipen.
Slettet bruker
19.10.2018 kl 10:17 2536

Hvorfor i alle dager skal de kjøpe tilbake de aksjene? Om de skulle levere noe tilbake så kan de da bare levere det de har fått konvertert?
nopetter
19.10.2018 kl 10:27 2505

Møyfrid

du skrev i forrige uke at denne aksjen ikke var på dine lister, noe slikt. hva er ditt problem?
Bankmanden
19.10.2018 kl 10:45 2461

Herlig at BO og Beitnes får svi for sin grådighet.
Ny årsbunn i jallaaksjen. Veien ned til virkelig verdi er stor.
Møyfrid
19.10.2018 kl 11:36 2394

Problem? Jeg har ikke noe problem, hvorfor spør du om det? Falt du i eddikgryta som liten?

nopetter
19.10.2018 kl 11:43 2377

javel ennå et nett troll som spør om alt mulig rart og som følger med slippstrømmen. hvis jeg gjorde det så tror jeg jordmoren som tok deg imot da du ble født mistet deg på gulvet like etter fødselen. og slik du skriver så har du fått uopprettlige senskader av dette fallet
Møyfrid
19.10.2018 kl 11:52 2353

Utrolig at du bruker tid her på å fremstå som en seriøs skribent, når du ikke klarer å motstå fristelsen av å synliggjøre at du er selve keiseren uten klær i halvparten av de avsporende innleggene dine.

Men, tilbake til saken - jeg mener skarve 5 mill aksjer ikke burde vær mer enn fjert i medvind om ELE leverer som avtalt.

Er du enig i det, eller er fortsatt helt avsporet?
nopetter
19.10.2018 kl 11:58 2340

avstumpede tullinger svarer jeg ikke
Møyfrid
19.10.2018 kl 11:59 2335

Var det ikke akkurat det du gjorde?