BWE 2021

cinet
BWE 18.01.2021 kl 13:19 137917

BWE blir en pengemaskin i 2021. Utbyggingsplan på hovedfelt Gabon skjøvet fram i tid pga corona. Vær oppmerksom på at betalingen for lifting nr. 2 kommer i 1Q ( + en ny lifting) Her sprøytes pengene inn. I tillegg kjøpt seg opp i gassfelt Namibia, og... Brazil venter i fremtiden.
BW Energy: Q4 2020 trading update

BW Energy today provides an update on the operation and development of the Dussafu Marin license in Gabon. The Company will publish its financial report for the fourth quarter and full year 2020 on Friday, 19 February 2021.
Gross production from the Tortue field averaged approximately 13,500 barrels of oil per day in the fourth quarter of 2020, amounting to a total gross production of 1.24 million barrels of oil for the period. BW Adolo had scheduled downtime of 11 days in October for its annual maintenance program and to comply with Gabonese production allocations to meet the nation’s OPEC quotas.
BW Energy completed two liftings in the quarter, realising an average price of approximately USD 46.5 per barrel. The latter lifting will be paid to the Company in January 2021. Production cost (excluding royalties) was USD 22.7 per barrel. This includes approximately USD 2.2 million of additional costs related to handling the COVID-19 pandemic in the quarter.
BW Energy’s share of gross production was approximately 914,000 barrels of oil. Net sold volume, which is the basis for revenue recognition in the financial statement, was 1.26 million barrels including approximately 162.000 barrels of fourth quarter DMO deliveries and an over-lift position of around 41,000 barrels at the end of the period.
Execution of Dussafu development plan is progressing with the recent award of a drilling contract for one development well (DTM-7H) and one exploration well. Additionally, BW Energy holds an option for another exploration well subject to the results of the drilling campaign.
In November 2020, BW Energy concluded on an alternative development plan for the Hibiscus/Ruche satellite field, utilising a converted jack-up as an offshore installation. Planning for the Hibiscus Alpha conversion project is progressing with focus on structural engineering and yard selection. The use of a converted jack-up is expected to reduce capital investments by around USD 100 million compared to constructing and installing a new wellhead platform.
BW Energy had a cash balance of USD 120 million at 31 December 2020, compared to USD 145 million at 30 September 2020. The decrease is mainly due to the abovementioned working capital impact of the December lifting and previously announced payments for the acquisition of two jack-ups.

https://www.bwenergy.no/media/press-releases/detail/BW-Energy-Q4-2020-trading-update

+
Norway's BW Energy has increased its stake in the Kudu License offshore Namibia from 56% to 95%, following the signing of a farm-in and carry agreement with the National Petroleum Corporation of Namibia (NAMCOR). NAMCOR will retain the remaining 5% working interest.
Carl K. Arnet, the CEO of BW Energy said: "Kudu gas is an important project for the energy sector and for Namibia. It has the potential to provide a valuable contribution to Namibia’s energy mix and local value creation by monetizing stranded gas which is an untapped natural resource in Namibia. The next step for the Kudu joint venture will be to secure long-term commercial gas sales agreements, update the development plan to meet offtake needs and ensure robust financial project returns.”
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.02.2021 kl 20:13 4041

Hoveddriveren i dette spille er oljeprisen. Man ser det bl.a. ved at også øretrillingen benytter noen cent ned til å rasere aksjekursen. En dollar opp derimot - og aksjen tar et gjesp.

Ny frisk kapital på USD 75 mill. ble satt til NOK 27. I dag er vi på så vidt NOK 24.

Tar man bort BG Gruppens kjøp, betyr dette at det i emisjonen ble kjøpt ~15. mill. "frie" aksjer til NOK 27. Disse 15 mill aksjene ble altså kjøpt til NOK 27 av investorer i markedet med oljepris ~$56. I dag omsettes aksjen for litt over NOK 24 med oljepris $64-65.

Hvor er logikken?

Kaisovski
22.02.2021 kl 20:20 4057

Våre medaksjonærer virker ikke helt å tro på caset. Markedet tror kanskje ikkje på fremgang i Gabon før det faktisk bevises oppstart av aktivitet?
solb
22.02.2021 kl 20:26 4054

Det er ingen logikk, og det vet du nok? Ren manipulering dette. Med flere svindelverktøy i baggen, vil aktørene her trolig være først i køen når oppgangen tvinger seg frem. Alt skjer i brøkdelen av sekund. Noen pølser i slaktetida går det saktens an å ofre.
I hvert fall holder jeg meg til planen min. Har overført mer cash til handelskontoen min i kveld. Jeg vil være forberedt til morgendagen.😎
40something
22.02.2021 kl 20:27 4055

Jeg tror at hvis man kan manipulere aksjekursen så gjør man det. Det finnes ingen logikk at aksjen ikke representerer selskapsverdier. Men emisjonen kunne ha blitt bedre forankret og forklart av ledelsen. At de som stilte i EMI til 27 kr ikke kjøper nå er et mysterium, eller de kanskje gjør det uten at det kan motvirke de som holder kursen nede. Uansett hadde det vært intressant å høre hva ledelsen mener om kursmanipulasjonen. For hadde det vært nedsalg/kaste kortene, så tror jeg det hadde gått raskere og ikke holdt på så lenge.
solb
22.02.2021 kl 20:37 4029

Hu,hei, hvor det går:
Reuters API expected figures/estimates: Crude -5.4m Gasoline -3.4m Distillates -3.9m
piff
22.02.2021 kl 20:45 4011

En trenger ikke mer enn 3 - 600 000 aksjer for og stange Bwe aksjekurs ,mønstret går tydelig igjen og lett gjenkjennelig. Er mest sannsynlig noe som traider aksjen ,eller Shorter.
Håper den holder seg her nede noen dager til. Mer påfyll her i det stille.
Kingiscash
22.02.2021 kl 20:51 3996

I emi pitchen opererer Pareto med 100 musd i året i utbytte selv på 40 usd PB. Tror det gir 12% direkteavkastning på emi kursen. Hvis GSs oljeanslag legges til grunn (70) så blir BWE ekstremt lukrativ de neste 5-10 årene. De som investerer nå får sannsynligvis investeringen tilbake i form av utbytter de neste 4-5 årene. Deretter blir det en gratis opsjon på at verden fortsatt trenger olje.
ErikNordnet
22.02.2021 kl 23:04 3893

BW Energy: Mandatory notification of trade

Mandatory notification of trade

Marco Beenen, member of the Board of Directors in BW Energy, has settled a Total Return Swap ("TRS") agreement underlying 10,202 shares in BW Energy Limited (“BWE”) expiring 22 February 2021. Mr Beenen has subsequently entered into a new TRS agreement with exposure to the same number of underlying shares in BWE with expiry date 25 August 2021 and TRS price NOK 24.30 per underlying share. In addition, Mr. Beenen owns 28,950 shares in BW

Kingiscash
23.02.2021 kl 08:45 3751

Pareto ute med oppdatering: hvis boreutfallet på Hibiscus blir bra så øker de NAV til 60.

Attractive valuation with asymmetric upside potential

With 40% upside to our valuation before attaching any value on the Hibiscus extension potential that could lift our NAV towards NOK 60/share, we find the risk/reward to be attractive ahead of drilling in March/April. We also argue that resumed activity at Hibiscus & Ruche makes it only a question of time before focus shifts to the cash flow generation when Dussafu hits 40,000 bbl/day. At that point, BW Energy will generate its entire EV in less than three years at Brent USD 60/bbl. We also think the recent ~30% share price underperformance vs. oil prices create an attractive entry point in a company with an impressive track-record. We highlight BW Energy among our E&P top picks – BUY/TP NOK 45
solb
23.02.2021 kl 09:15 3706

2 tankere i nærheten av Adolo nå. Lift i nær fremtid?😁
gunnarius
23.02.2021 kl 09:31 3665

Pareto er også ute i dag med kursmål PEN NOK 30.

Pareto skriver for BWE i dag: We highlight BW Energy among our E&P top picks – BUY/TP NOK 45

Det er altså en diff. NOK innbyrdes på NOK 15. PEN omsettes for NOK 19.72 og BWE NOK 25.34.

Dvs. opp til kursmål:

PEN 52%

BWE: 78%

At Kepler reduserer fra NOK 58 til NOK 54 er en bagatell, de har fremdeles en kjøpsanbefaling med kursmål NOK 54, som er høyt over dagens kurs i overkant NOK 25..
Redigert 23.02.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Kingiscash
23.02.2021 kl 09:36 3646

Oljen er nok solgt for noen uker siden, men oppnådd pris bør nok ligge rundt 60. Mener å ha lest at den selges via en av de store meglerne(Trafigura el Vitol). De får gjerne en liten rabatt som i praksis er kommisjon.
40something
23.02.2021 kl 09:57 3633

Uhyre slitsomt med øretrilleren som tisser på det fundamentale. Det er ikke noe gærnt med at alle som registrerer den aktiviteten med å vente med å kjøpe til den er i bunn. Men man brenner det å få flere investorer i å intressere seg for BWE, bortsett fra at når en storulv bestemmer seg så.... Men storeulv og øretrilleren er kanskje den samme?

Nesten 1 kr net fra topp idag. Og straks i minus?
Det er vel ingen rim og reson at Pen er opp over 6 % mer enn BWE for så 2 like selskaper?
Redigert 23.02.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
ErikNordnet
23.02.2021 kl 10:15 3611

Borren börjar snurra igen

Efter BW Energys Q4-rapport upprepar vi vår starka övertygelse om aktien samtidigt som vi sänker vår riktkurs till följd av det nya antalet aktier efter den riktade placeringen under Q1 2021. Framöver kommer fokus att riktas mot borrning av Hibuscus-fyndet, vilket skulle kunna visa på resurser värderade till 16 NOK per aktie i vår beräkning. Tilläggsvolymerna i Gabon tas i bruk under andra halvåret 2021 och kassaflödet kommer att förbättras från och med då.

Viktiga resultat

Vi har implementerat det nya antalet aktier efter placeringen och därmed sjunker vår värdering till 54 NOK per aktie, vilket är vår reviderade riktkurs. 2021 ser ut att bli tungt på kapitalinvesteringar och bolaget har ett kontantunderskott för 2021 enligt vår USD-prognos för året med ett brentoljepris på 55 dollar per fat. För 2022 och 2023 har vi fritt kassaflödes-avkastning på 16 procent respektive 54 procent. Fokus riktas nu mot utvärderingsborrningarna vid Hibiscus-fyndet, där företaget riktar sig mot ytterligare uppsida värderat till 16 NOK per aktie över de senaste aktiekursnivåerna.

Prognosöversyn

På grund av den guidade nivån för hur mycket råvara som kan bärgas under 2021 är lägre än vår prognos så drar vi ner våra 2021-prognoser. Vårt estimat för 2022 är högre när vi höjer råoljeprognosen för året. Vi värderar BW Energy till summan av delarna, där vi har ett detaljerat diskonterat kassaflöde för varje tillgång som anses vara kommersiell. Vi upprepar rekommendationen Köp och sänker riktkursen till 54 NOK (58).

Kepler Chevreux riktkurs 54 med oppside til 70 NOK.
gunnarius
23.02.2021 kl 10:32 3585

Uten tvil har PEN aksjen egenskaper/struktur som BWE aksjen kunne ha trengt.

Imidlertid innen rundt 6 mnd. vil BWE produsere rundt 7.000 f/d mer enn PEN. Dette kommer til å gi utslag i aksjekurs.Ditto ved suksess økning i størrelse Hibiscus om 2-3 mnd. PEN har prod. rundt 6.000 f/d eks Dussafu. Eierforholdet ifm. Dussafu og økning i prod. vil være driveren for både PEN og BWE for 2021. For ingen av selskapene, slik ståda er nå, kan tillegge vesentlig prod. - utenom Dussafu for 2021.

Kan ikke skjønne annet enn her må bare en eller annen investor/selskapet ta grep og løfte aksjekursen.
40something
23.02.2021 kl 11:02 3547

Hva sier Breenens TRS idag om grunnen er usikkerhet i utviklingen av aksjen eller?
Ellers kan man notere at GSE dropper (korrigerer) kraftig idag også.
Da de gikk opp sto oljerelaterte stille. Når de korrigerer så står oljeaksjer ganske stille
Heler OSE går ned nå så det er kanske naturlig med at brent synker tilbake.
Redigert 23.02.2021 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
solb
23.02.2021 kl 11:09 3546

Meglernissene storkoser seg nå. Greier de å skape noen vonbråtne som selger tro? 👍
40something
23.02.2021 kl 11:59 3513

Pen med nesten 3 ganger volum enn BWE. I forhold til markedsverdi så enda større forskjell.
Gunnarius, vet du hvis BWE svarer på slike henvendelser om de noterer at det foregår triksing med sin aksjekurs, eller hvis de har en IR som deler bekymringer?
gunnarius
23.02.2021 kl 12:29 3477

Anbefaler at aksjonærene benytter IR kontakten aktivt.

Mitt inntrykk er at innsendte henvendelser besvares ryddig. Jeg tror faktisk at BWE opp til i dag har fått drive virksomheten litt for uforstyrret og lite aksjonærvennlig. Med det mener jeg at management, Carl og Knut må mer frem i media - være mer på ballen. Akkurat samme problemstilling som den gang jeg var med å fronte PEN. Vi fikk med oss ledelse - også stye faktisk - til å være åpne med aksjonærene.

Det er etter mitt syn for lang avstand til BWEs management. Merker det på bl.a. IR kontakten. Det er grei kommunikasjon, men det blir liksom en armlengdes avstand. og egne sysnpunkt - fra et aksjonærstandpunkt - virker mer enn ønskelig å prelle av. Ledelse hører og forstår, men man kan ikke direkte vite om det tas ad notam ved handling. Så har også BWE en litt kinkig struktur. Mye som griper inn i hverandre. og topp 20 synes sitte i ro med BWE som en pengeplassering - greit nok det. Skulle hatt en ala Kistefoss som i PEN eller flere. Det er nok på eiersiden blant de frie aksjene det burde være mulig at aksjekursen ikke i så stor grad som nå legges i øretrillerens hender. Synes det blir for statisk.

Har tatt opp med Knut pkt. om tilbakekjøp egne aksjer. Det ligger vedtak om dette, så spørsmålet blir mer om BWE finner det hensiktsmessig. Slik det utvikler seg nå tror jeg selskapet er happy. Kun krusninger som vil gå over ved den tid money talks slår inn. Om ikke det foreligger innsideproblematikk, kan jo selskapet rent generelt handle aksjer i markedet til greie priser.

Har ikke diskutert med IR aksjekurs/bekymringer - kun før helgen sendte jeg inn en lengre bekymringsmelding.Dvs. noe divergerende årsrapporten vs. CC. Ikke hørt noe på dette, var heller ikke meningen eller hva jeg ba om.

Anbefaler at IR får vite hva aksjonærene mener. For det er god grunn til å fronte at robuste aksjonærverdier ikke kun er noe man bygger på lang sikt. Flere av oss er her og nå og det er denne tilstedeværelsen som skaper dynamikken - ellers blir det på sikt for traurig om kun det materielle skulle få all oppmerksomhet. Delta på podcast og se h hva PEN foretar bl. via Nordnet og XI. Gutta i BWE må ut på veien og media/husa frekventeres. Det blir for slapt og anonymt med BWE , mitt personlige syn. .
Redigert 23.02.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
solb
23.02.2021 kl 13:24 3417

Boring på Hibiscus kommer igang ganske så snart. Edrulige og konservative estimater gir 3X opprinnelig anslag. Den enorme utbredelsen av feltet sier meg at oljeforekomstene her kan være betydelig større. De nærmeste månedene fremover vil kunne gi svar. 👍
Kingiscash
23.02.2021 kl 14:31 3342

over tid blir aksjer priset på riktig måte. BWE har en annen aksjonærstruktur og det er mindre sannsynlig at selskapet blir kjøpt opp enn f.eks. PEN. Men mindre sannsynlighet for en katastrofe med BW som hovedeier. Over tid vil nok BWE bli priset for overskudd/utbytte og ikke oppkjøp e.l. Tror ikke på manipulering. Er enkelte dager selv en 'øretriller. Har alltid eksponering men tar gjerne 50K aksjer på spekk som selges med 30 øre i gevinst dagen etter hvis jeg tror det er best. BWE har blitt en ganske grei tradingaksje for den som er langsiktig: bommer jeg på den korten spekken så blir det 'selvsagt' en langsiktig investering :-)
40something
23.02.2021 kl 15:34 3275

Jeg kan også være øretriller, men det jeg tror Gunnarius og jeg mener er alle disse små kjappe handlene som går motveis-kjøper noen opp selger oretriller ned på mindre enn 1 sek og vice versa. Jeg etterlyser regelverk om at ingen skal ha stordriftsfordeler med å slippe kurtasje/per handel. Selvsagt så er like villkor mest rettferdig.
Redigert 23.02.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
40something
23.02.2021 kl 16:23 3247

For øvrig så er det ikke logisk at pen går 6 % mens BWE går 1 %. Eneste grunn er at volum har stoppet opp i drt siste. Grunn nr 2 er at det har vært et regissert nedsalg i 2 uker nå. Jeg skal sende en bekymringsmelding til IR i BWE og spørre hvorfor de er så passiv når det skjer et angrepp på deres selskapsverdier.
Ellers er det helt utrolig at 1 aktør får harselere med å skremme kjøpere med salg på 30000 på kurs 24,30 I sluttauksjonen uten at det foregår noen motaktiviteter.
Hallo BWE! Ønsker dere å være på børs eller?
Redigert 23.02.2021 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
40something
23.02.2021 kl 17:58 3236

Sissener sier selg alt i ESG. Og hva kjøper man da? I mellomtiden kjøper man oljerelatert. På sikt eller i mellomtiden så holder man på cash og kjøper ESG. Kjedelig for oss alle andre, men jeg tror ikke at folk flyr vekk fra ESG, men snarere finner andre nye luftslott som heller ikke vil tjene penger, men sitter med riktig pass dvs grønt.
Fluefiskeren
23.02.2021 kl 18:02 3261

Nå gikk jo ikke PEN 6% i dag, men 5,1 %

Det synes jeg er logisk. CEO holdt en glimrende presentasjon i går i regi av Xtrainvestor og Sparebanken1.

Dessuten kom Pareto og Carnegie med nye forhøyede kursmål i dag på hhv. 30 og 35.

Har nok også fortsatt litt flyt fra Tullow avtalen.

gunnarius
23.02.2021 kl 19:13 3194

La det være klinkende klart: PEN er transformert fra et middelmådig case til noe av det ypperste av mindre O&G selskap her på børsen. Dette sagt, jeg tror fremdeles mer på BWE. Ikke pga. management og styre, blue chips investorer eller en ihuga menighet, men på grunn av sine assets og da spesielt Dussafu - i egenskap BWE som operatør med 73.5% eierandel.

For BWE - eierstrukturen og BG Gruppen er både en fordel og en ulempe.

Hadde man satt PENs management og styre til å forvalte BWEs assets og kapital, med tilhørende investorer og aksjonærer, ville trolig aksjen i dag pga. div. innen M&A ha stått i NOK 50. Se hva PEN fikk til i en vanskelig tid - hanket inn mer prod. og kapital. BWEs management fremstår som noe sidrumpa og synes lide av handlingsvegring. Kritikk, ja men konstruktiv. Hvor blir det av ¨å benytte et sultent M&A marked med tidligere lav oljepris og en vektøykasse fylt med gullpenger, som PEN bare kunne ha drømt om?

Man ser nok i praksis to organisasjoner i O&G selskap, hvor det ene er tidssriktig ved å ta grep, mens det andre preserveres. Litt til BWEs forsvar, jo man kan ikke sette for mye over styr - gitt det står 3 assets og venter på utbygging og man er operatør. Utfordringen synes ligge i at BWE ikke tør satse og har foreløpig en strategi som innebærer å beholde alle eierandelene for seg selv som intakt.

Hva vil dette ha å bety i fortsettelsen:

Vs. PEN mener jeg fremdeles at BWE har de to tyngste triggerene i 2021. Med oljepris i stigende trend vil BWE - med boring og utstrekning av Hibiscus - og en suksess, ha en formidabel oppside. Langt større enn PEN pga av eierandelen. Videre vil ditto slå inn i Q3 og gross 8-9.000s nye fat skal online Tortue. Dvs. prod. veksten i 2021 er det vesentlig BWE som vil stå mest for og da basert på ratio innbyrdes eierandel Dussafu.

BWE ligger nå an til å bli målt mot money talks. Dvs. ved den tid BWE virkelig øker reservene, jf. Hibiscus - om det virkelig skjer. Eller om den nye prod., som vil skape en fri kontantstrøm fom Q3 som vil beruse, vil markedet innse at BWE virkelig leverer Q res. hvor free cash flow per Q vil ligge rundt USD 50 mill. Det er trolig på denne måten at selskapet vil bli bemerket i markedet i 2021. Ved å levere varene og tjene gode penger, så vil automatisk investorene flokke seg rundt BWE som pengemaskin, hvor mye annet på børs kan rase. Men alt styres av oljepris.

BWE har angitt på CC samlet capex på USD 160-170 mill. for 2021. Har ultimo januar cash over USD 200 mill. og er gjeldfri - faktisk har enda ikke BWE begynt å røre på seg i den grad selskapet og aksjonærene fortjener.

Hadde bare så inderlig sett at BWE benyttet RBL lånefasiliteten til utbygging/boring, slik selskapet skriver i årsrapporten og cash/emisjon til M&A.

Redigert 23.02.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
40something
23.02.2021 kl 19:45 3170

Poblemet er ikke PEN går 5-6 %. Jeg mener at forskjellen mellom bwe og pen er ulogisk. Om man legger frem en glimrende presentasjon , så er ikke det en garanti forat aksjekursen korresponderer.
40something
23.02.2021 kl 20:25 3135

Tenker også at fundamentalt så er det ingenting å argumentere mot det du sier om BWE. Hvis vi/man ikke hadde en børs som opererer med egne premisser og vurderinger, så hadde en verden vært perfekt.hvis man hadde priset inn alt fundamentalt i realtime. Det analyseres veldig mye i alle selskaper. Når ikke det får uttelling i aksjekurs så sier man ofte at det fundamentale vinner på lang sikt. Problemet med aksjemarked er at de ikke opererer med lang sikt. De er som fluer kring et kadaver. Vi ser ofte at selskaper som er i konkurs eller nest inntil trekker flere investorer enn noe mer fundamentalt. Hvorfor? Jo momentum og at når flere vil spise av et kadaver så vil prisen øke. Når de som har spist er mette så vil de trekke seg unna og de andre som kommer i andre rekke vil finne mindre kjøtt på beinet. Og de siste finner ingenting, men de må betale entreen, eller exit som er mer riktig. I BWE så er utfordringen problematisk. For utfordringen/ the meat trekkes tilbake når flere blir interessert og kursen daler. Litt som luremus, og når det skjer for ofte så vil the meat eaters lete etter andre aksjer som er tydeligere og mer langsiktig i sine opp og nedganger. Disse ESG som nå har 10-20% nedgang vil trekke flere kjøpere tilbake når nedturen er over. Det er slik aksjemarkedet trigger i dag. Og så har vi Pen som i lang tid er uttalt, og ser ut til å følge oljeprisen nesten slavisk. Det er en trygghet eller profeti som er like viktig til å holde på the meat eaters som de aksjene som har store daglige utslag eller volum nok til å ta en sjanse. Hvis ikke BWE skjønner det, så vil ikke kursen bestemmes av andre enn denne øretrilleren/ eller the gatekeeper som tjener penger slik tidevann i tide og utide.
solb
24.02.2021 kl 09:24 2936

Algomaskinene settes opp på samme måte dag etter dag. Er det ikke flere som ønsker å utfordre? Poster på 1000 og 3000 florerer. Det letes etter "idioter" som er villige til å selge. 😎
Rek2
24.02.2021 kl 10:01 2878

Denne er shortet ihel,med millioner av aksjer....Ref shortregister(Paribas)
solb
24.02.2021 kl 10:04 2892

Har du bevis på dette? Finansregisteret viser ikke noe slikt.
Rek2
24.02.2021 kl 10:07 2905

Det er nok dessverre slik
BW OFFSHORE LTD (BMG1738J1247)
ACC. SHORT #
4 912 111

ACC. SHORT %
2,65%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)
17.02.2021

Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
BNP PARIBAS SA 3 329 575 1,80% 17.02.2021
SCULPTOR CAPITAL MANAGEMENT EUROPE LIMITED 1 582 536 0,85% 17.02.2021
SUM 4 912 111 2,65%
Redigert 24.02.2021 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
d12m
24.02.2021 kl 10:10 2901

Nå ser du på BWO-short, ikke BWE. Det er forsåvidt ikke 100% feil å se på, men samtidig også et godt stykke unna 100% rett
Rek2
24.02.2021 kl 10:13 2886

Ok....
gunnarius
24.02.2021 kl 10:28 2878

Uansett trading/øretrilling perspektiv, tror markedet - som undertegnede - ble skuffet over så lave vekstambisjoner på kort-mellomlang sikt.

Arnet utløste selv aksjekursnedgangen for noe han burde ha visst ville skape misnøye og manglende tillit, nemlig at BWE primært skulle satse på egne assets, underforstått M&A ikke aktuelt med det aller første.

Videre torpederte egentlig både CEO og CFO potensialet og formålet med RBL lånefasiliteten og emisjonskapitalen, ved å si at BWE hadde kontroll på capex (trekke av egen kapital) for 2021, størrelsesorden USD 160-170 mill.

Et rotete CC, som fremstod delvis i konflkt med årsrapporteen og tidligere Qs, etter mitt syn. Dette har jeg påpekt overfor selskapet.

Så det er nok ikke bare øretrilling som ligger bak. De to reelle triggerne er nå antatt slå inn i Q3. (Størrelse Hibiscus og økning på 8-9.000 f/d online to nye prod. brønner.) Øker oljeprisen, vil dette i seg selv stimulere til høyere aksjekurs. Og hvor ofte har man ikke opplevd at ingenting er statisk. Topp 20 kan begynne å kjøpe og selskapet tar grep, men når?
gunnarius
24.02.2021 kl 16:27 2814

Både oljepris og noe på slutten av dagen i handelen medvirket til litt positivisme.

Olja over $67.

Er det på tide - skal aksjekursen trekkes opp nå? Vi får se på øretrillingen i morgen.
Redigert 24.02.2021 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
40something
24.02.2021 kl 16:30 2788

Ja og volum i sluttauksjonen var oppsiktsvekkende
Kaisovski
24.02.2021 kl 16:46 2788

Spesielt mtp sentimentet som har vært i aksjen siste tiden.