REACH Hva skjer? Spekulasjonstråd

Jæims Bånn
REACH 05.10.2018 kl 08:51 14361

05/10-2018 08:00:01: (REACH) NORMAND REACH 2019 COMMITMENT RELEASED
NORMAND REACH 2019 COMMITMENT RELEASED

Solstad Offshore ASA ("Solstad") has been awarded a contract for use of Normand
Reach for 4-6 months, starting in 4Q 2018 (see separate stock exchange notice
from Solstad). As the contract is for the vessel itself without use of ROVs,
Reach Subsea has been released from its 100 day commitment towards Solstad for
2019, and will de-mobilise the two ROVs onboard.

Normand Reach has just completed its contract with BP and Reach Subsea will
trade the vessel in the spot market until Solstad's contract commences.

For further information, please contact:
Birgitte Wendelbo Johansen, CFO


Denne meldingen føyer seg inn i flere nyheter som jeg tolker dithen at selskapet skal omsettes/realiseres i nær framtid:

-Edda Fonn som Reach har brukt i mange år er solgt til New Zealand.
-Normand Reach har gått på walk to work i hele sommer.
Den skuta har hatt lite ROVoppdrag i flere år. Hva skjer nå med Solstads 5 mill aksjer, som jeg har sett på som en garanti/tilknytning for Normand Reach?
-Havila har to skuter i Reach-systemet, som er hyret inn på flerårige kontrakter siste halvannet år.
-Olympic Subsea har også 2 skuter inne. Sjefen Remøy har gått åpent ut og uttalt ønske om fusjoner/oppkjøp på egne vegne.
-Eidesvik med Reachsamarbeidet på Viking Neptun blør økonomisk. Denne skuta har det siste året gitt lite ROV-arbeid og mye walk to work og windfarm-service
i Eidesvikregi. Eidesvik må gjøre noe for å overleve.

-Onarheim har tatt på seg styrelederjobben i DHT. Får han ledig tid framover?
-North øker posisjonen
-Gamle Accellovenner øker posisjonen
-North vil før eller siden motta 200 mnok i skatteoppgjør


Jeg tror vi står foran en fusjon eller oppkjøp, der Reachs kompetanse og utstyr matches med gode skip.
SOFF tror jeg ble uaktuelle idag, så kanskje er Tidewater fremdeles det beste tipset?
Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
keane
25.10.2018 kl 14:35 5486

Lastet opp litt mer på kr 2.40 dag, må innrømme at jeg aldri hadde trodd jeg skulle få Reach-aksjer så billig:-) Legges i skuffen ;-)
macland
26.10.2018 kl 12:14 5381

Lurer litt på hvem som kjøper i dette klimaet. Noen her inne,eller kan det være noe annet som begynner å haste? Bare tanker..
Redigert 26.10.2018 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
macland
29.10.2018 kl 00:54 5261

Er ikke sikker,men har en følelse på at det var bare en person som kjøpte på fredag. Rene poster. Ellers,ser dette i e-24 nå. Egentlig dreier det seg om Ahts,men subsea er og nevnt. Kanskje det kan være et håp om bedre rater for Reach også.
Lav aktivitet i offshoremarkedet: – Litt tilfeldig
2 timer siden · Ine Brunborg
Aktiviteten og flåteutnyttelsen i spotmarkedet for ankerhåndteringsskip (AHTS) på norsk sokkel har vært lav den siste tiden, skriver Finansavisen. Likevel har ikke markedet gått i vinterdvale helt ennå, mener analytiker Inge Moy i Westshore Shipbrokers.
– Ser man på antall rigger som jobber i Nordsjøen kan man ikke si at vintersesongen har slått inn ennå. Det er litt tilfeldig at det er så lav aktivitet nå, sier Moy til avisen.
Han sier at det kun har vært to riggflyttingsoppdrag i Norge i oktober.
Likevel steg snittratene i spotmarkedet til 245.000 kroner per dag i forrige uke, men det knyttes til spesielle jobber som har krevd ROV-utstyr (fjernstyrt undervannsfarkost), ifølge avisen.
Samtidig har den lave aktiviteten ført til et fall i ratene på britisk side av Nordsjøen, der AHTS-ene i snitt nådde 72.000 kroner dagen, ned fra nesten 200.000 uken før.
Redigert 29.10.2018 kl 01:14 Du må logge inn for å svare
macland
29.10.2018 kl 09:19 5138

Challenger fremme kl 15 utc. Antar klargjøring og rett i jobb. Den har gått full speed fra Murmansk,så det er grunnen til at jeg tror det.
macland
31.10.2018 kl 16:38 5018

It´s a game. Ned 2 % på 10 k aksjer.Greit nok, men deretter ned ytterligere 5,2 % i slutten med 46 aksjer.
Slettet bruker
31.10.2018 kl 21:20 4943

Utrolig kjedelig, noen vil holde denne nede og det får de jo til, men volumet er jo skremmende lavt , noe som kan tolkes på mange måter;). Snart ny aktivitetsrapport og 3q, en aksje for den tolmodige!
macland
31.10.2018 kl 21:56 4915

Ja Støtte,er ikke så veldig redd for at reach ikke får det til,er mer redd eierstrukturen som kontrollerer det meste om de samarbeider. Deep Ocean ble startet 1999 av samme person som startet reach.Reach er ung ennå,jeg har tid til å vente. Starten på q4 har vært knall. Hvordan q3 blir kan slå begge veier da det var litt rolig i starten,men de skulle ha flere skip på spot ,så blir spennende.
macland
05.11.2018 kl 10:21 4759

Den 9750 kjøperen som fikk på 2,45 kom fort med ny ordre,så det er gjedder i sivet.
Jæims Bånn
05.11.2018 kl 15:54 4694

Fremdeles bare en transaksjon unna budplikt,så det kan skje ting på ett minutt.
Eller aldri?
macland
05.11.2018 kl 16:32 4674

Ca i underkant av 290 k aksjer da om jeg ikke regna feil.
macland
06.11.2018 kl 14:00 4706

Om q 4 fortsetter som det har begynt,så tror jeg et utbytte kan være nærmere enn vi tror. Kanskje det North sikler etter og? Kanskje derfor de kjøpte rett opp under tilbudsplikt og avventer der. Full aktivitet på skipa.
Jæims Bånn
06.11.2018 kl 14:03 4710

Prates om 7/11 (imorgen) som oppgjørsdag for Norths skatterefusjon. Ting kan skje fort når handlingsrommet øker.
Jæims Bånn
06.11.2018 kl 14:06 4704

Reach la ut bilde av surveyor interceptor ombord på havila subsea igår på FB. Noe må jo skje snart??
macland
06.11.2018 kl 14:20 4692

Ja,så og den på fb. Har ståltro på denne . Og skulle jeg ta feil så greit nok. Harmony hadde ca 100 dager backlog via Hudson da den startet. Vil forundre meg om det ikke er kommet mer til før de dagene er gått.
macland
08.11.2018 kl 13:17 4865

Ja,da var et skip i boks. Og bare skuldertrekk :) .Ser en artikkel i Sysla i dag.. Burde ikke Reach og meldt dette?

Mer arbeid til Viking Neptun og Acergy Viking

Forlengelse av kontrakter for Eidesvik Offshore.

av Marie Misund Bringslid
Publisert 08.11.2018 11:06
Viking Neptun vil fortsette arbeidet for Merkur Offshore frem til midten av mai, med påfølgende opsjoner.

Det melder Eidesvik Offshore i en pressemelding torsdag.

Kontrakten med Siemens Gamesa for Acergy Viking er blitt forlenget med ett år, og er nå fast til slutten av januar 2021, med opsjoner til slutten av april.

keane
08.11.2018 kl 14:44 4826

North får penger nå!!! Kan potensielt ha mye å si for oss som sitter i Reach!!!
Slettet bruker
09.11.2018 kl 11:59 4739

Strømmer med på med dårlige nyheter her. Først nyheten om at ROV systemene på Neptun fortsatt vil stå uvirksomme og fortsatt være en kapitalutgift uten inntekt. Så nyheten i dag om at de påtar seg nye forpliktelser i et uoversiktlig marked preget av lave rater med et totalt ukjent rederi uten subsea erfaring. Selger meg ut så snart jeg har gevinst som dekkerl en flaske upper ten.
macland
09.11.2018 kl 12:05 4731

Du har ikke vært her før såvidt jeg har sett Månny, på tur inn? Skriblerier for å få folk på tråden til å selge funker ikke her. Det ser du på omsetninga. Leste i rapporten til Subsea 7 om markedet og rater. Vil tro det gjelder for hele bransjen . Denne skal opp , men når.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 12:31 4716

"Månnipænni
06.09.2018 kl 20:31
724
marco83 skrev
Vet du ikke det har man ikke gjort nok research til å kunne investere i denne aksjen. De er langt u..

Marco det var ment som retorikk for å tirre menigheten, men nå er jeg plutselig blitt en del av den selv! I går etter at jeg kom hjem fra polet kjedet jeg meg og kjøpte for to månedslønner. Skal ikke ha de lenge dog, kun til jeg har nok til en kveld på fylla."

Det tok dessverre litt for lang tid dette her, er fullstendig klar over at det er lettere å kjøpe eller selge i Voss Veksel og Landmandsbank, og det sier jo litt. Subsea 7 er ikke i samme markedet, de har spesialskip som det ikke går 40 på dusinet av slik som er tilfelle med IMR og lett konstruksjon. (Ref. også Marco 83 sine tidligere postinger om dette)
macland
09.11.2018 kl 12:49 4701

Neida ikke meninga å sammenligne annet enn rater. Vil anta de er under bedring for reach og. Har forstått at marco er flink og oppdatert på dette. Men jeg er ingen trader og har tid til å vente på noe jeg tror på. Du får smøre deg med tolmodighet :)
macland
09.11.2018 kl 13:00 4694

volumet i går var 14561 aksjer.ca 36 000 kr Du kjøpte for 2 månedslønner. jau,jau ,,,,,
Slettet bruker
09.11.2018 kl 14:23 4654

Den 5/9 kjøpte jeg om du leser det jeg kopierte inn, men månedslønningen fra NAV er jo begrenset........ellers mener jeg fortsatt at det er et veldig sterkt signal at Eidesvik velger å selge ut en 150 m lang båt med 400 t kran til W2W. Det leser jeg som et signal om fortsatt svakt marked. Ellers så trøster jeg meg med at tilogmed Aker innrømmer at de var tidlig ute til å investere i offshore.
macland
09.11.2018 kl 14:38 4646

Ja nå ser jeg Månnipenny,fikk ikke med meg det,og trodde du bare fleipa.. Ja,du har nok rett i at det er svakt,og spesiellt for de som har uvirksomme skip å betale på. Det er jo dette reach slipper.

edit. Uansett.Ha god helg alle. Gidder ikke se mer på dette i dag,så drar til byen for en pils..
Redigert 09.11.2018 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
09.11.2018 kl 15:08 4631

En uke til ny aktivitetsrapport.
Den bør være bra om vi stoler på MT.
Slettet bruker
22.11.2018 kl 10:51 4378

Ikke så verst estimat (om jeg skal si det selv);-)
Men; marginene er bedre, Ebitda bedre, EBIT bedre, omsetningen dobblet!
Fortsatt god fart og fremtiden ser lys ut!
Når starter reprisingen?
Redigert 22.11.2018 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
macland
22.11.2018 kl 12:35 4336

Spekulerer meg fremdeles grønn på hva som er Norths hensikt med å kjøpe helt opp til tilbudsgrensen.Jæims har jo skrevet mye om dette i lederinnlegget. Har de ståltro på utbytte. kan de bruke en del av midlene de får snart , som egenkapital til lån og bud på selskapet. Eventuellt som Jæims skriver, at de forbereder oppkjøp eller fusjon for andre. Flere alternativer som er kommet siden sist ??
macland
30.11.2018 kl 14:52 4187

Ja det minker på flåten… De har pt:
Havila Subsea som vil gå i spot fra desember.

Havila Harmony som drives av Hudsonkontoret og forventes å ha høy aktivitet ut kvartalet.

Olympic Challenger som er på oppdrag til et stykke ut i desember,men bruker ikke rov på dette.

Stril Explorer som foreløbig er på kontrakt ut året .

Edda Fonn er solgt men vil brukes ut året med ,forventet høy utnyttelse.Forsvinner deretter.

Viking Neptun jobber for Reachut året,deretter på walk to work under Eidesvik.

Så fra årskiftet har Reack bare 3 skip i egen og MMT ´s regi, + at nybygget Topaz Tiamat kommer i q1 engang.

Olympic Subsea kom med resultat i dag, De øyner bedring i ratene. (prøver og å selge skip,men for dårlig pristilbud).

En ting er sikkert,flere skip må til etterhvert,kanskje 3-4 stk om de skal opprettholde trenden. Er sikker på at det jobbes med dette nå. Skal bli spennende å se hva løsningen blir og når meldingen kommer. Drøyer det med melding,så er kanskje markedet inne i en rolig periode de nærmeste ukene eller månedene. Reach er vel det eneste selskapet som ikke har noe gjeld av betydning, og samtidig leverer sorte tall. Leier skip og Rov ér på pay as you go basis. 50 % utbytte er og bestemt . Lurer litt på om det er kun det North er ute etter?? I mellomtiden så selges det småposter ned på 2,3- tallet. Skal ikke forundre meg om de greier å lure den lenger ned og,men får ikke gjort noe med det heller :)
Slettet bruker
30.11.2018 kl 15:36 4162

Selskapet leverer på de fleste parameter, det har vært noen forholdsmessig større poster på kjøpssiden de siste ukene uten at noen med litt volum i aksjen har latt seg friste! Nedgangen er fortsatt på veldig lave volum og drevet av nervøse småaksjonærer. Usikkerheten i markedet styrer disse bevegelsene kortsiktig, når Handelsavtaler blir inngått og OPEC strammer til så kommer vel rekylen...... I mellomtiden styrer ledelsen i Reach med stø hånd og gjør de rette tingene til det beste for aksjonærene. Så langt i år har de jo outperformet i forhold til forventninger! Fortsatt bull (og ja, har kjøpt mer).
God helg!
marco83
30.11.2018 kl 15:40 4153

Boa la fram resultat i går. Se hva de mener om OSV og Subsea markedet i 2019....ikke bra
macland
30.11.2018 kl 16:05 4130

Var vel stort sett aakerhånteringskipene det så mørkt ut for? Har bare lest på media,og der ser det ikke så galt ut. "Også for konstruksjonsskipene som eies gjennom Boa OCV, ser det bedre ut med flere muligheter de neste årene."
Jæims Bånn
30.11.2018 kl 18:05 4087

Hvem har båter og mangler kompetanse og aktivitet?
Hvem sitter på 5mill aksjer som enda ikke er kjøpt av North, selv om skuta er ute av systemet?
Hvem har felles styremedlem?

Her MÅ det skje noe snart. Noe stort.
Mange skip går ut, de aktive er igjen.
Vinteren er vel så og si sikret med få skip og rammeavtaler.
Interessen er null,men driften er god.
keane
03.12.2018 kl 16:08 3928

Nytt innsidekjøp (igjen!!!): REACH: Reach Subsea ASA - Mandatory notifications of trade and disclosure of shareholding

AB Investment AS (a company owned by deputy chairman of the Board in Reach
Subsea ASA, Mr Anders Onarheim) has purchased 50,000 shares in Reach Subsea ASA
at a price of NOK 2.35 per share. The total number of shares owned by AB
Investment AS after the transaction 1,755,743, which constitutes a 1.2 %
ownership in Reach Subsea ASA.
Jæims Bånn
03.12.2018 kl 16:14 3921

Hva skal til for å øke interessen??
Slettet bruker
03.12.2018 kl 16:37 3896

Flere kjøpere ?
Den kommer nok.....!
Positivt at innsider kjøper innen to uker etter 3q (onsdag), iflg. vphl.
Kanskje vi ser ytterligere kjøp av innsidere innen fristen for dem, onsdag...
Bunnfiske?
macland
03.12.2018 kl 16:52 3883

Se der ja.Et viktig signal på at kursen er lav nok. Teknisk så ser ikke reach særlig fin ut,men dette kan være med å rette på det.
macland
03.12.2018 kl 22:28 3791

Er få frie aksjer,og mindre blir det.Mener det Ikke er bra med hensyn til omsetning. Denne reisen må man ha tolmod med.. North har stor post,undrer hva de tenker. Får bare håpe reach fortsatt vil drive godt og kanskje komme med utbytte de proklamerte. Det hadde gjort det betraktelig lettere å sitte i en død aksje.
Redigert 03.12.2018 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
04.12.2018 kl 09:19 3702

Det jeg synes er betenkelig er at haugesundledelsen i reach ikke kjøper det remmer og tøy kan holde.

Slik dette framstår nå,så er det BARE North som kjøper aksjer for å holde investeringen ok i eget regnskap.
"noen" må vise hva som er tenkt, ellers vil det være vanskelig å finne gode grunner for å kjøpe aksjer i selskapet.
De har jo absolutt lykkes med strategien,men det skorter på å kommunisere hva som er masterplan.
macland
04.12.2018 kl 11:27 3660

Ja,de kunne jo kommet med noen tanker ifb med q3 om veien videre når halve flåten forsvinner. Det skal ikke forundre meg om det er innsideposter som ligger på 2,31 og 2,32..
macland
04.12.2018 kl 13:57 3608

Er det julesalg på gang tro?
keane
04.12.2018 kl 14:00 3603

Merkelig med alle de store postene som plutselig har dukket opp til salgs de siste dagene....noen som har en interesse å presse ned kursen eller? Meget påfallende.....med så liten likviditet hvorfor skulle noen legge ut 500k synlig til salgs?? Vil du selge slike volum så legger man seg jo evt skjult.....- jævli merkelig dette!!