Flyselskapet FLYR trer frem.


https://www.dn.no/luftfart/erik-braathen/flyr/norwegian/erik-braathens-nye-flyselskap-skal-plukke-fly-pa-billigsalg-med-betydelig-lavere-gjeld-enn-norwegian/2-1-946276

Klare til å males om til Norwegian senere ?

30 Boeing-maskiner anskaffes på superbilligsalg, og dermed superlav gjeld.

Staten kan som et alternativ overfor Norwegians kreditorer, rasle med at det vurderer å kjøpe seg inn i FLYR.
For å hjelpe til å oppkapitalisere FLYR, om dagens FLYR-eiere ønsker det.
Redigert 21.01.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
4580
18.01.2021 kl 18:49 1088

Dette er usmakelige pirater.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Sinc
18.01.2021 kl 19:15 1051

Den enes død, den annens brød
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
REH
18.01.2021 kl 19:42 1009

6-700 mill FLYR fort i denne bransjen, må nok ha påfyll flere ganger før dem går i pluss, et motorhavari alene kommer fort opp i over 100 mill. Bransjen er tøff og dem bør
ha stang inn hele veien.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Jeg heier på Braathen-familien. Nå har de både BRA og FLYR.
Har dere glemt hvor Norwegian har hovedkontor ?
Jo, i Braathen SAFE sitt gamle hovedkontor.
Erna kunne nå se på mulig medeierskap i FLYR. Gitt at dagens eiere
av FLYR er åpne for det.

BRA vurderer å flytte fra Bromma til Arlanda. På mange måter en litt
riktig utvikling tror jeg. Litt tullete av svenskene å ha to sett med
innenrikssystemer.

Svenskene burde gjøre noe med sitt flyplassystem i de søndre 30 %
av Sveriges areal. Her har de altfor mange flyplasser. Med slik
pulverisereng blir det ikke greie på noe. Dette teller litt for Norden
også etter min mening. Norden er litt handicappet pga. dette. De
må konsentrere seg om mye færre. Og Norge, Danmark, Finland
og andre land i Nord-Europa vil da få noen steder å lande nedom.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

https://e24.no/naeringsliv/i/1BjBdJ/norwegian-datter-i-irland-avvikles?utm_source=vgfront&utm_content=row-6&referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Kan utgangen her bli at FLYR spiser et mulig konkursbo Norwegian ? For så å gjenoppstå navnet Norwegian ?
Og at staten hjelper til med dette ?
Da får vi et norsk flyselskap UTEN stor gjelds ryggsekk. Og fylt med superbillige fly i fin angrepsposisjon.
FLYR og BRA tilsammen kan også være et lite poeng her. BRA kan hjelpe FLYR litt. Og omvendt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Tror ikke det skjer. Jeg bare ser ikke hvorfor staten skulle betalt ned gjelden til Norwegian med hensikt om at Norwegian skal merge med Flyr. Eller kjøpes opp av Flyr. Da kan jo heller staten bare hjelpe Norwegian direkte, slik at man har 5 (?) flyselskap i Norge og at ingen går dukken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Så da har vi dette scenarioet når Korona har gitt seg:
NAS og Flyr med norsk stat som storaksjonær
SAS med svensk/dansk stat som storaksjonær
WF på tynnere ruter, de tynneste betalt av staten
Wizz der det kan flys med A320 minst en gang pr dag
Det kan bli en interessant konkurransesituasjon. Jeg tror ikke eierskapsavd i Næringsdep synes noe om dette fremtidsbildet. Spennende hva politikerne finner på.
Norsk veitransport er dominert av Bring (norsk stat), Postnord (svensk/dansk stat) og Schenker (tyske stat). Så hvorfor ikke på fly også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Du misforstår. Jeg mener spise et konkursbo Norwegian.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Nei, FLYR spiser et konkursbo Norwegian, og omdøpes til f.eks. Norwegian.
Widerøe må vi passe på på norske hender.
Det er IKKE bra at flere fergeselskap har havnet på utenlandske hender.
Ny fremdriftsteknologi på ferger, bør Norge selv rå over. Det er ikke noe
vi skal legge i hendene på utenlandske interesser.

Og det er kanskje bedre for et mulig konkursbo Norwegian sine kreditorer
å bli spist av noen, enn kanskje ikke å bli spist av noen. Og nordmenn
vil neppe imøtese noen evt. spising av Norwegian, av andre enn nordmenn.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Six5 skrev Innlegget er slettet
Det får du spørre FLYR om.
Norske aksjefond burde heller se på FLYR, om den er åpen for deltagelse fra andre,
enn å se på Norwegian.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Hvor faen kommer summen for ett motorhavari på 100 mil. fra? ut av ræven?
Hvor ofte har en 737 med motorer fra GE havari? jeg har 1500 timer 737 og null problemer!! guttunge
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

https://www.nrk.no/nyheter/flyselskapet-norwegian-1.11671361
Londonbankene HSBC og Bernstein mener Norwegian ikke kutter nok gjeld.
Dette sett hen til at flyparken vil krympe mye.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
MD12
21.01.2021 kl 00:57 733

For et navn og for et tåpelig prosjekt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare

Om Norwegian skulle gå konkurs, står de klare til å overta.

Hva foregår her ? Det er ingen endring her kl 9.33 i dag ?
Og slettet innlegg fra six5 ?

Er det slik at cashpointseierne er de egentlige majoritetseierne i NAS ?
Redigert 24.01.2021 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
t3sm
24.01.2021 kl 11:12 421

Flyr trer frem, desverre styrter det like etter takeoff

Om det er slik at cashpointseierne er de egentlige majoritetseierne i NAS, så kanskje dette blir omvendt ?
REH
24.01.2021 kl 13:03 375

Hvis du har 1500 timer har du sittet veldig mye på ræva.
Hvis et selskap har 60 fly som totalt flyr 240.000 timer i året i snitt da er din erfaring veldig lite i dette bildet.
Du har muligens vært heldig og ikke fått noen birdstrike, FOD, Fan blade Iceing som har skadet motoren som er bare noen av tingene som oppstår.
Du tror nok at et motorhavari sier pang og motoren stopper, men vi har veldig mange andre definisjoner/årsaker på motorbytter
Bare Fan bladene koster 200.000 pr/stk og dem er det 24 stk av på en motor.
Synes du skal lese deg litt opp på kostnadder rundt flydrift før du slenger ut slike usaklige og idiotiske kommentarer.
Redigert 24.01.2021 kl 13:04 Du må logge inn for å svare