🧿 1 Droneselskap på børs i EU

Nordic Unmanned AS ser et marked på 8 milliarder de neste fem årene ! Dette kan bli gigantisk, hva tenker dere ?
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare

Ja det er vel litt slik... Det er så mange selskaper og mye nytt at folk glemmer fort. Men som langsiktig ivestor er jeg ikke bekymerett. Volumene som omsettes på laver kurs er og veldig små. De som handler i Nordic unnemanned er de tyske Clean stream Banking og DZ Privatbank helt nye med 4.6% og 3.1%. De har tatt over den top 10 listen og vokser hele veien.
Potet
16.02.2021 kl 18:40 2755

Har gått mye i det siste, så en liten pause er vel bare å forvente. Bare sunt at vi ikke spratt rett opp til 65, vi kommer tidsnok dit, og enda høyere. Bare å sitte rolig.
Potet
17.02.2021 kl 21:40 2644

Noen formeninger om hva vi kan forvente på fredag?

Tenker lite på resultatet. Det som blir spennende er hva informasjon de kommer med og kanskje får vi en kontraktsnyhet

Fantastisk bra vekst ( de har alerede 50 mann og skal ha nesten 100 på slutten av året) her ja. En kjempe backlog for 2021 Dene er jo på nesten 120 mill og de tjener penger. Det er vel 20 mill aksjer og de tjente 5 mill for kvartalet så ca 1kr per aksje. i år vil vel denne nesten kunne dobble seg (1.25kr bare med B.L de har nå + nye kontrakter og noen av de store som er 300 mill + vil komme i 2022)
Springer
19.02.2021 kl 10:04 2291

For et nydelig selskap. Her går det meste tydligvis under radaren for brorparten av investorer på OB.
De tjener penger og vokser sterkt i et marked som "alle" forstår at bare vil vokse og vokse i årene som kommer.
Å bruke droner har i de fleste sammenhenger en sterk miljøgunstig effekt. Priset til under 1 milliard.
Ta plass.
Razbijac
19.02.2021 kl 10:59 2240

Dette er gull verdt. Veldig smått fortsatt og priset deretter. Vanskelig å prise det høyere når potensialet ikke kan tallfestes. Eneste de sier er 1 bn nok company medium term. Syns både guidingen og analytikeren fra SB1 kunne vært litt mer offensive. Når det er sagt så er det ikke noe galt i å være nøkterne, sikkert derfor de gjør det så bra, men skal man bli priset høyere så må de vise litt mer presist hvor ambisiøse de er.

Ja etter og ha hørt på presentasjonene må jeg si at jeg er mektig imponert. Tenk alle mulighetene de har frem over, hvor mye som kan bli gjort med droner. Og at de øker til nesten 100 man fra 50 i dag er jo ett sikkert tegn på at de planlegger for stor vekst. Og som han sa at det er mange små drone selskaper som lett kan bli kjøpt opp av Noric unammed.

Nei, men det har adm direktør også sagt. Det er mye som skjer og ikke bare Nordic som vil inn i dette markedet. Det vil skje konsolidering i bransjen men vi satser på at Knut Roar vet hva han skal gjøre
Redigert 21.02.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Potet
23.02.2021 kl 11:08 1833

Så mye positivt på trappene og folk selger? Ned 10% i dag, hva skjer? Problemet med skader ned liten omsetning er store utslag, folk jubler for oppgang og selger med en gang det går litt ned. Bare å holde her, vurderer å kjøpe litt til selv.

da har vi vist sett bunden igjen og tegnene i grafene bedrer seg :-)
Springer
02.03.2021 kl 12:58 1298

Håper du har rett.
Hvilke Single Malts går det mest av hos deg forresten?

går for tiden i litt japanske ting, Nikka from the barrel kan anbefales.

Ellers, har de fleste glemt denne ser det ut til, ikke så mange dagene igjen før en avgjørelse. Kommer den dobles kursen..

NUMND: ENDELIGE FORHANDLINGER OM KONTRAKT, POTENSIELL VERDI EUR 7M
Oslo (TDN Direkt): Nordic Unmanned har mottatt beskjed om endelige forhandlinger om en potensiell systemintegrasjonsavtale med en større europeisk offentlig organisasjon.
Det fremgår av en melding mandag.

Utstyret vil bli brukt til maritim miljøforskning, fremgår det. Hvis forhandlingene lykkes, forventes inntektene total å være syv millioner euro. Dette vil bli en ny klient for selskapet, opplyses det.

En beslutning ventes i første kvartal 2021.
Springer
03.03.2021 kl 10:02 1132

Takk for fin info Single Malt. Mine NUMND aksjer ligger i den langsiktige skuffen. Her er mulighetene nærmest uendelige.
Selv har jeg mye Daftmill, Springbank og Ben Nevis i skapet. Ikke så lette å få tak i,men verdt det.
pezz
04.03.2021 kl 08:49 1031

Hei. Aksje-fjoråret var skikkelig dritt for min del, så jeg har vært fraværende et års tid.
Jeg føler meg veldig-veldig heldig som kom over denne ved en tilfeldighet. Satte meg kursmål 75kr (1,5mrd) kr for noen mnd siden. Før de kom på børs.
Dobler kursen seg på kontrakt, kjøper jeg en kasse med Nikka From The Barrel og feirer som det høver seg etter økonomisk covid-ruin.

så ikke den komme, Emi på gang....

Pleier som regel å være vinn vinn. Dette er ikke Nel som bruker penger for å dekke fortløpende utgifter. Håper selvsagt på reparasjonsemisjon og at kursen tar av. Ser ikke bort fra at oppkjøp av annet selskap skjer raskt og allerede er i boks
Redigert 04.03.2021 kl 17:54 Du må logge inn for å svare

overraskende at de fikk den til uten så godt som ikke rabatt. selv håper jeg det ikke blir rep emi, normalt sett synker da kursen igjennom emisjonskurs og rep Nemi avlyses. Dette skjer vel i 90% av tilfellene.