Elendig kjerneteknologi


50 milliarder i børsverdi og hovedproduktet har knapt blitt oppdatert de siste 5 årene. Hvorfor bruker de ikke mer på utvikling?
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
xyz
19.01.2021 kl 19:12 974

Har vært inn på tanken selv hvorfor vi ikke vet mer om hvilken utviklingsavdeling som sitter bak her. Men hvordan vet du at den tekniske gjelden ikke tas unna?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Hva er poenget?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
lysaker
19.01.2021 kl 22:48 972

Opticom can be seen as an example of the year 2000 internet bubble, reaching a market capitalization of nearly $8 billion at its highest, still without revenues.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Drowsy
19.01.2021 kl 23:13 972

Endelig noen gode spørsmål.

Jeg lurer på en annen ting angående Kahoot! Hva i all verden er det som gjør dem så utrolig unike og dermed beskyttet? For det første fremstår det ikke som at teknologien bak det hele er så avansert - så mange andre kunne vel laget konkurrerende plattformer. Dernest så er det jo helt vilt å spinne opp en kurs på antall brukere. Hva er antall brukere definert som? Jeg kan jo som uregistrert være en bruker i forbindelse med å spille mot noen andre på en fest f.eks og helt til slutt. Hvordan i all verden skal de kunne tjene penger på dette? Med en gang det blir en betalingstjeneste kan jeg ikke forstå noe annet enn at alle forsvinner over på en annen plattform som tilbyr det samme.

Noen som kan forklare meg dette. Jeg forstår at Facebook er unikt pga brukermassen - men de selger annonser. Er det slik Kahoot! skal tjene penger? Avbryte quizen med en liten reklamesnutt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Det er vel strengt tatt potensialet til brukermassen som er priset inn. Se på Snapchat fks, de hadde en enorm organisk vekst og brukeremssse over hele verden. Mener at Facebook ville kjøpe selskapet for 30 milliarder, uten at det hadde noen form for income...
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Drowsy
19.01.2021 kl 23:40 972

Ja, men det er nok en gang en brukermasse du kan tjene penger på gjennom annonse...Snapchat har masse reklame og tjener pengene sine der. Facebook ville helt sikkert kjøpe Snapchat fordi de truet Facebook og all den tiden brukerne brukte der. For SoMe handler alt om at vi er der mest mulig og lengst mulig for å få mest mulig annonseinntekter.

Hvordan skal Kahoot! tjene penger på sin brukermasse? Med en gang du må betale for å bruke Kahoot! kommer ikke folk til å bruke Kahoot! lenger...de kan med andre ord ikke tjene penger på abonnement. Jeg forstår ikke hvordan de skal konvertere masse brukere til penger og jeg forstår heller ikke hva som er brukere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Det er viktig å tenke på hva grunnlaget er bygget på også. Some generelt er guilty pleasure, noe folk i utgangspunktet ikke er interessert i å bruke penger på. Læring er noe annet, om Kahoot klarer å bygge en læringsplattform hvor folk kan kjøpe og selge kunnskap gjennom nye metoder å lære på, så blir det veldig interessant. Veldig mye som gjenstår, Kahoot er så vidt født.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Drowsy
20.01.2021 kl 00:06 972

Om Kahoot! skal bli en selvskreven ressurs i norske skoler f.eks så kreves det anbudsrunder osv. I dag blir Kahoot! brukt av lærere fordi det er en enkel måte å "spice" opp undervisningen på, men jeg finner ikke en eneste lærer som kommer til å være villig til å bruke penger av egen konto for å drive opplæring på Kahoot!

Kahoot! er utrolig morsomt og veldig gøy om et norsk selskap kan erobre verden - men hvordan de skal tjene penger på dette fremstår fortsatt som et mysterium på meg. De har kommet over et hinder med bravur - det er vanskelig nok å bli brukt av så mange rundt omkring i verden, men det vanskeligste hinderet er å finne forretningsmodellen som gjør at du tjener voldsomt med penger på den brukermassen...
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Synes det er begrensende å tenke at det skal inn i skoleverket, det har jeg ikke særlig tro på. Ser mer på det som et alternativ til kjedelig undervisning i et etablert skolesystem. Enig at neste steg blir en stor utfordring, men det er mange store navn som står bak, og det er et veldig spennende prosjekt. Tiden vil vise
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Så det du egentlig forteller oss andre er at du uttaler deg svært negativt om et selskap du har gjort null research om? Det er en grunn til at de har en halv million betalende brukere og at det øker for hver dag som går. Kahoot er mye mer enn en "quiz"
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Tectic
20.01.2021 kl 08:14 970

Det er nok først og fremst quiz Kahoot er kjent for blant brukere.

Jeg er enig i at Kahoot blir brukt som noe ekstra i undervisning- av og til for å få et avbrekk.

Men det er ikke et integrert digitalt læremiddel på noen måte. Så er spent på hvordan det går med å få betalende kunder framover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
CP
20.01.2021 kl 08:48 969

Kanskje de skal bli en plattform for online-spill, pengespill?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Det er jo synd for dere at dere ikke ser inntektspotensialet og det har dere jo gått glipp av 400% avkastning på. De tjener på avtaler med utdanningsinstitusjoner som betaler for tjenesten for å kunne bruke det på skolen. Ettersom det kommer flere nyheter som beviser at blant annet kahoot øker læringsutbytte, har mange slengt seg på dette og er villige til å betale. Kahoot tvinger de store brukerne over på betalingsløsninger ved å gi bedre funksjoner og muligheter for å bruke det i større forsamlinger. Hvis dere følger selskapet ser dere at disse avtalene kommer på løpende bånd og profitten på disse avtalene er enorm for kahoot ettersom de har så lave kostnader forbundet med nye kunder. Kom en slik nyhet senest i går faktisk:

https://kahoot.com/kahoot-news/kahoot-partners-kaplan-uk-professional-education-engaging-worldwide
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Kahoot er i stor grad web-basert så mesteparten av klient-løsningen deres ligger helt åpent for alle å lese.
Feilhåndtering, klient-server kommunikasjon, rammeverk, osv.
Det er en god idé, men teknologisk er det ikke noen perle.
Slik jeg ser det, så ligger verdien av Kahoot nesten utelukkende i merkevaren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Kahoot er ikke lenger kun Quiz, men på vei til å bli et fullverdig plattformselskap innen e-læring med brukergenerert innhold. Slikt lar seg ikke kopiere så lett.

Selskapene under paraplyen er:
Poio
DragonBox
Actimo
Drops

«Valutaen» selskapet har gjør at de har evner til å vokse gjennom oppkjøp.

- De har 5 milliarder spillende brukere
- Betalende brukere har vokst fra 40k til 550k i 2020. De forventer over 1 million betalende brukere i 2021. De klarer altså å konvertere brukere fra freemium til premium svært hurtig.

De guider også 200 millioner dollar i årlig løpende inntekter (ARR) innen 2023 med over 40% driftsmargin.

Selskapet har vist gang på gang at de greier å levere på mål og vel så det.

Det er klart prisingen er galskap på 2020 og 2021 estimater, men hvis man har troen på at Kahoot vil fortsette sin vekst noen år til er ikke prisingen så ille faktisk. CAGR forventes å være 100% årlig for markedet de operer i.

Kahoot vil neppe kjøre annonser noen gang. Dette er en læringsplattform og jeg tviler på at de vil forstyrre opplevelsen med annonser. Det ser heller ikke ut som dette er noe de trenger da brukere viser stor vilje for å betale for produktet. Tilbakemeldingene fra brukere er også enestående





Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Du bør undersøke hva Kahoot driver med. Det er ikke lenger kun quiz, men et e-læringsselskap. Se Kahoot Academy med brukergenerert læringsinnhold, Poio som læringsprogram for lesing, Dragonbox for matematikk osv. De har vokst fra 40k betalende brukere i 2018 til over 550k betalende i 2020. De har uttalt at de vil nå over 1M betalende brukere i 2021.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare